Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Michelstadt } nieuwe Liliput Holcim wagons.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } de Märklin 37345 is binnengereden.

doe maar een treintje

@citaat of van 2 slaapkamers de tussenmuur eruit (laten) slopen en je hebt een grote treinkamer. :)

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Indien je woning slechts twee slaapkamers heeft is dat wel een probleem. Beter is het om met een helix door de zoldervloer naar de tweede slaapkamer te gaan en daar een reuze schaduwstation te leggen boven het logeerbed.
Een slijmbeursontsteking aan de knie .......... dat is minder fraai Michel en inderdaad is de herstel tijd niet een week.
Rustig aan met de bouwactiviteiten en beterschap toegewenst.

En uiteraard ook gefeliciteerd met wederom een nieuwe aanwinst, mooi lief locje.

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 27 september 2024, 18:41:51... @citaat
De eerste uitbreiding van het 4de schaduwstation is klaar althans de rails ligt er in maar helaas door een langdurige slijmbeursontsteking in mijn knie kan ik niet op mijn knie zitten vandaar dat mijn goede vriend René mij komt helpen met de bezetmelders en met het aansluiten van de ringleiding even wachten totdat zijn agenda het toelaat.
Zal zondag wel wat foto's plaatsen hoe het 4de schaduwstation erbij gaat leggen.
...

He, da's niet leuk Michel! mooi dat René komt om te helpen, maar wel balen zeg... en je moet altijd al "diep gaan" om in je stuurstand te kruipen... ;)  beterschap!

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: lucdiels op zaterdag 28 september 2024, 14:53:23Weer een mooie aanwinst die Cargo-loc Michel. Hoeveel locs kunnen er eigenlijk nog bijkomen in Michelstadt vooraleer de baan vol is?
Luc

Dank je wel Luc. :thumbup:
Ik heb meteen even gekeken gisteren na je vraag over hoeveel locs er nog bij kunnen komen ik heb nog 11 niet Zwitserse slepen staan en 15 niet Zwitserse locs dus 26 Zwitserse locs kunnen er zo wie zo nog bij komen.
Vanmiddag als ik de foto's van het vierde schaduwstation ga plaatsen ik moet ze eerst nog verkleinen dan kan ik ook meer vertellen van de eventuele toekomstige uitbreidingen plus het aantal slepen wat ik daar kwijt kan.

Citaat van: basjuh1981 op zaterdag 28 september 2024, 15:05:26
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 28 september 2024, 05:51:34Nee niet deze woning Bas als we ooit gaan kopen moet er zeker een joekel van een treinenkamer bij zitten ik moet er natuurlijk wat betreft treinen oppervlakte wel op vooruitgaan.
Dat is logisch :D

Een treinenkamer kan in mijn ogen nooit groot genoeg zijn hoe groter de kamer hoe langer de blokken en de slepen Bas. :P  :thumbup:

Citaat van: Rudibeer op zaterdag 28 september 2024, 15:15:22@citaat of van 2 slaapkamers de tussenmuur eruit (laten) slopen en je hebt een grote treinkamer. :)

Strak plan Ruud alleen ga ik niks slopen in een huurhuis bij weggaan moet alles weer in de oude staat gebracht worden en zo handig ben ik ook weer niet. :D

Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 28 september 2024, 16:47:52Indien je woning slechts twee slaapkamers heeft is dat wel een probleem. Beter is het om met een helix door de zoldervloer naar de tweede slaapkamer te gaan en daar een reuze schaduwstation te leggen boven het logeerbed.

Ook een heel strak plan Henk. :thumbup:
Verder zie antwoord van je voorganger Ruud. ;)

Citaat van: Freek op zaterdag 28 september 2024, 18:03:40Een slijmbeursontsteking aan de knie .......... dat is minder fraai Michel en inderdaad is de herstel tijd niet een week.
Rustig aan met de bouwactiviteiten en beterschap toegewenst.

En uiteraard ook gefeliciteerd met wederom een nieuwe aanwinst, mooi lief locje.

Dank voor je beterschapsgroet Freek. :thumbup:
Volgens de orthopeed chirurg kan het zeker wel 6 maanden duren maar kon hij er helaas nog niks aan doen aan de dikke bult onder de knie pas als het echt zeer gaat doen kan hij er een spuit in doen en leeg trekken.
Soms vergeet ik de bult ga ik op de knie zitten en voel ik het vocht alle kanten opgaan. :?
Dank je Freek ja hij is klein maar heel erg fijn deze fraaie 4/4 in deze eenmalige kleurstelling. :favorite:

Citaat van: ernstcramer op zaterdag 28 september 2024, 20:41:01He, da's niet leuk Michel! mooi dat René komt om te helpen, maar wel balen zeg... en je moet altijd al "diep gaan" om in je stuurstand te kruipen... ;)  beterschap!

Zeker niet leuk en vooral niet lekker Ernst.
Ja René is een toppertje ik kijk al uit als we gaan beginnen samen werken aan de uitbreiding van Michelstadt wat eigenlijk ook een beetje zijn baan is want we alles samen gedaan hier op zolder.
Dank voor je beterschap Ernst.
Citaat van: h0_miessie op zondag 29 september 2024, 10:14:13Een treinenkamer kan in mijn ogen nooit groot genoeg zijn hoe groter de kamer hoe langer de blokken en de slepen Bas. :P  :thumbup:
Great minds think alike ;)

Al kan ik ook genieten van kleine baantjes. Wat dan de vraag oproept: Does size matter? O:-D

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Citaat van: h0_miessie op zondag 29 september 2024, 10:14:13Een treinenkamer kan in mijn ogen nooit groot genoeg zijn hoe groter de kamer hoe langer de blokken en de slepen Bas. :P  :thumbup:

You're my man! :thumbup:  :thumbup:  :-)

Beterschap met de knie Mies

Henk
Citaat van: basjuh1981 op zondag 29 september 2024, 14:30:59
Great minds think alike ;)

Al kan ik ook genieten van kleine baantjes. Wat dan de vraag oproept: Does size matter? O:-D

Mijns inziens, nee. Klein kan ook fijn zijn! 

doe maar een treintje

@citaat inderdaad maar als ik mag kiezen uit een grote of kleine baan, koos ik toch voor de grote, want ook groot kan fijn zijn in detail. :D
Michelstadt } aanleg 4de schaduwstation.

Michelstadt } aanleg 4de schaduwstation.
Citaat van: basjuh1981 op zondag 29 september 2024, 14:30:59Great minds think alike ;)

Zeker waar Bas ook van kleine baantjes kan ik zeker genieten.
Does size matter nee in mijn ogen niet iedereen beleefd de hobby naar zijn of haar inbreng hoe groot de baan ook is.
Maar persoonlijk vindt ik een hal met veel sporen een droombaan en dan 2 banen door elkaar heen met veel treinenbewegingen daar hou ik van. ;)

Citaat van: Trainhenk op zondag 29 september 2024, 16:59:26You're my man! :thumbup:  :thumbup:  :-)
Beterschap met de knie Mies
Henk

Daar ben ik blij om Henk dat ik je man ben. :P  :thumbup:
Dank je wel Henk voor je beterschapsgroet.

Citaat van: Freek op zondag 29 september 2024, 17:09:07Mijns inziens, nee. Klein kan ook fijn zijn! 

Klein kan zeker fijn zijn Freek. :thumbup:
Maar dromen mag altijd toch. ;)  :)

Citaat van: Rudibeer op zondag 29 september 2024, 17:23:50@citaat inderdaad maar als ik mag kiezen uit een grote of kleine baan, koos ik toch voor de grote, want ook groot kan fijn zijn in detail. :D

Ik ga ook voor groot Ruud maar mocht de toekomst anders beslissen dan ben ik met een kleine baan ook dik tevreden zijn hoor.

Uitbreiding 4de schaduwstation.

Met René ben ik een tijdje geleden begonnen met rails neer te leggen voor het begin van het 4de schaduwstation deze komt onder het stationsgedeelte te leggen.
Er komen 6 sporen te leggen die denkelijk gebruikt gaan worden voor de lange treinen zodat ik wat extra blokken over hou in de 3 bestaande schaduwstations voor kleinere slepen.
En mocht dit 4de schaduwstation goed gaan dan kan ik deze nog kopïeren naar boven toe waar ik ook nog ruimte heb en aan kan sluiten op de middelste schaduwstation.
Nu nog met René alle bezetmelders en bedrading naar de ringleiding aanbrengen en alles in koploper opslaan moet kunnen op een zaterdag.

Hierbij wat foto's de eerste is de inrijwisselstraat de 2de foto is van de opstelsporen zelf de derde is het uitrijspoor vanuit het schaduwstation en de laatste is de aansluiting op de bestaande rails richting onderste schaduwstation de wissel moet er nog ingelegd worden maar dat kan pas als de bezetmelders aangebracht worden.

De rails heeft hier en daar knikje omdat we alles hebben neergelegd met bestaande rails die ik in mijn bezit heb zolang alles straks naar behoren werkt dan ben ik dik tevreden met deze opstelling.

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanleg 4de schaduwstation.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Wat extra opstelsporen zijn altijd welkom :P.

Groeten,
Wico
Ja Michel,
Mooi om te zien de de uitbreidings droom dichterbij komt en met de hulp van Rene, rijden weldra ook hier treinen.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Mooi werk, niet te lang piekeren gewoon neerleggen, aansluiten programmeren en gaan. Tenminste zo makkelijk lijkt het bij jou/jullie te gaan! Prachtig :thumbup: !
Wat ik me afvraag: wat voor wisselaandrijvingen gebruik jij? Volgens mij toch gewoon standaard Märklin? Ik lees daar altijd veel ellende over, of zijn dat de notoire Märklin-klagers? Bij jouw werkt 't volgens mij prima, en dat geldt ook voor Wico's baantje.
 @citaat

Enne niet te vergeten ook op mijn baantje werken de wisselaandrijvingen prima.
Mijn loks rijden trouwens ook zo weg, ook na een hele tijd stilstand.
Dus niks geen C-rail poetsen of zo. :D

Maar ik dwaal af, Michel, dat is best wel bijzonder om een 4e schaduwstation te hebben, dat het allemaal nog past op die zolder van je. >:-D
En dat ook nog weten waar welke trein staat, best druk dat treintjes parkeren en rijden bij jou. :roll:

Een railtje hier , een railtje daar.
Mies is nog lang niet klaar.

:mrgreen:  :mrgreen:

Henk

BLIJ dat ik analoog RIJ

En bóven Michels baan is ook nog zat ruimte voor een paar uit-de-schaduw-stations, of worden dat dan zonne-stations B) ?

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Wisselaandrijvingen werken prima indien de schakelarmpjes van de eindschakelaars verwijderd zijn.

Groet, Anne W

Citaat van: Hanzi op zondag 29 september 2024, 22:36:02En bóven Michels baan is ook nog zat ruimte voor een paar uit-de-schaduw-stations, of worden dat dan zonne-stations B) ?

Ik heb mijn zonnebril al klaar liggen.  :mrgreen:  :mrgreen:

Zwitserland fan

En hoe lang zijn de lange treinen in het vierde(!) schaduwstation? Nou beginnen ze hier over wisselaandrijvingen maar ik vermoed dat je één kant niet bediend en open rijdt. Mijn wissels haperen nog weleens met de aandrijvingen ook al is de eindafschakeling er af. Dat ie niet of net niet helemaal goed om gaat omdat het niet brandschoon en nieuw is. Geef mij die ouderwetse spoelen maar die met veel te veel power omgelegd werden, beter dan die laffe digitale spanning ;)
Citaat van: Anne W op zondag 29 september 2024, 22:54:24Wisselaandrijvingen werken prima indien de schakelarmpjes van de eindschakelaars verwijderd zijn.
Of een decoder die genoeg power heeft (heb ik mij laten vertellen).

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Citaat van: Jongslog op maandag 30 september 2024, 06:34:20beter dan die laffe digitale spanning ;)
Goed gezouten is niet laf. Die digitale spanning dient ook alleen maar om commando's te geven. Schakelen doe je met die ouwerwetse 16V, 18V, 20V of desnoods 22Volt. zo hoog als nodig is om die krengen fatsoenlijk om te leggen. Uiteindelijk had ik er inderdaad twee op 22Volt staan, zeker weten dat die omgingen. Voordien problemen zat mee gehad en de meeste daarom omgebouwd naar servo aansturing. Dat was uiteindelijk ook niet de reden voor de overstap. Dat was simpelweg corrosie ofwel roest, dat treinen de helft van de tijd niet weg wilden rijden en aangeduwd moesten worden. En daar valt gewoon niks tegen te doen, goedkoop blik roest.

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

In mijn voormalige baan lagen heel veel Märklin K-wissels met Märklin aandrijvingen met gedemonteerde schakelarmpjes, ze werden aangedreven door of Edits decoders of Viessmann 5211 decoders, beiden gewoon op de digitale spanning die van een eigen LDT DB2 booster af kwam en dat ging nagenoeg altijd goed.
Wat wel belangrijk is is dat de wissels netjes, is mechanisch spanningsvrij, tussen de aansluitende rails liggen, Dus niet nog een extra "verwrongen" bochtje of een hoogteverschilletje.
Ik verwacht dat dit voor elke merk geldt, natuurlijk de oude wissels hadden veel grotere aandrijvingen, dus meer koper en ik ken een groep mensen die altijd alles te duur vinden, daarom zijn er kleinere aandrijvingen, dus minder koper, gekomen.

Groet, Anne W

Citaat van: Wico op zondag 29 september 2024, 19:34:33Michel,
Wat extra opstelsporen zijn altijd welkom :P.
Groeten,
Wico

Zeker weten Wico zo kan ik nog wat extra prachtig Zwitsers materiaal opstellen. :P  :favorite:

Citaat van: erik01 op zondag 29 september 2024, 19:42:37Ja Michel,
Mooi om te zien de de uitbreidings droom dichterbij komt en met de hulp van Rene, rijden weldra ook hier treinen.

Eigenlijk ben ik jouw helemaal vergeten te noemen Erik want jij kwam op het geniale idee om de plaat van het 4de schaduwstation kleiner te maken zodat ik toch nog net onder de baan door kan kruipen dus bij deze Bedankt Erik. :thumbup:  :thumbup:
En ja de droom komt ietsjes dichterbij zodat er weer 9 meter en 82 cm materiaal bij kan komen en in de toekomst nog eens deze afstand.

Citaat van: Hanzi op zondag 29 september 2024, 20:04:03Mooi werk, niet te lang piekeren gewoon neerleggen, aansluiten programmeren en gaan. Tenminste zo makkelijk lijkt het bij jou/jullie te gaan! Prachtig :thumbup: !
Wat ik me afvraag: wat voor wisselaandrijvingen gebruik jij? Volgens mij toch gewoon standaard Märklin? Ik lees daar altijd veel ellende over, of zijn dat de notoire Märklin-klagers? Bij jouw werkt 't volgens mij prima, en dat geldt ook voor Wico's baantje.

Het kan inderdaad heel simpel en snel gaan Hans.
Geen pc gewoon gezellig samen rails neerleggen past maar ook smoelt het zo ja niks meer aandoen en verder met de lijst afwerken.
Enig probleem is om onze agenda's gelijk te krijgen maar dat komt eerdaags goed en kunnen hopelijk voor het eind van het jaar de eerste slepen geparkeerd worden. :thumbup:
Ik gebruik de standaard Márklin wisseldecoders en aandrijvingen die ik wel doorsoldeer wat trouwens goed werkt in de 2,250,000 kilometers wat ik met koploper gereden heb is er maar 1 ja 1 wisselaandrijving stuk gegaan top merk dat Märklin.
Ook het poetsen valt hiermee eigenlijk maakt ik de rails nooit schoon soms de puntstukken van de wissels die vol zitten met zwarte bagger wat lekker blijft plakken maar als dat het enigste is dan hoor je mij niet klagen hoor. ;)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 29 september 2024, 20:35:48@citaat

Enne niet te vergeten ook op mijn baantje werken de wisselaandrijvingen prima.
Mijn loks rijden trouwens ook zo weg, ook na een hele tijd stilstand.
Dus niks geen C-rail poetsen of zo. :D

Maar ik dwaal af, Michel, dat is best wel bijzonder om een 4e schaduwstation te hebben, dat het allemaal nog past op die zolder van je. >:-D
En dat ook nog weten waar welke trein staat, best druk dat treintjes parkeren en rijden bij jou. :roll:

Klopt bij jouw rijd het ook altijd naar behoren Dirk-Jan. :thumbup:
Het is passen en meten hier op zolder Dirk-Jan maar dat maakt de uitdaging des te leuk als je weer wat rails / opstelsporen kan maken eerst ga ik dit uitproberen bevalt het dan wordt het naar boven gekopieerd en gaan we weer overnieuw beginnen.
Ik heb de 3 bestaande schaduwstation op een whiteboard geschreven (zie foto)zodat ik weet wie waar altijd staat geparkeerd ipv met lengte van de blok(ken) en handig al ik na een uitbreiding wat slepen in andere blokken moet zetten whiteboard schoonvegen invullen en klaar is Miessie.

Citaat van: Trainhenk op zondag 29 september 2024, 22:12:13Een railtje hier , een railtje daar.
Mies is nog lang niet klaar.
 :mrgreen:  :mrgreen:
Henk

Voorlopig wil ik nog wel even doorgaan met uitbreiden Henk dus je prachtige rijmpje klopt aardig. :)  :thumbup:

Citaat van: Hanzi op zondag 29 september 2024, 22:36:02En bóven Michels baan is ook nog zat ruimte voor een paar uit-de-schaduw-stations, of worden dat dan zonne-stations B) ?

Haha dit gaat wel erg ver Hans daar gaat zelf mijn lieve vrouw niet mee akkoord. :D

Citaat van: Anne W op zondag 29 september 2024, 22:54:24Wisselaandrijvingen werken prima indien de schakelarmpjes van de eindschakelaars verwijderd zijn.
Groet, Anne W

Zeker Anne W maar ik heb ook al jaren wissels op de bovenbaan leggen waar de schakelarmpjes er nog steeds inzitten. 8o

Citaat van: Trainhenk op zondag 29 september 2024, 23:10:29

Ik heb mijn zonnebril al klaar liggen.  :mrgreen:  :mrgreen:

Ik ook Henk maar dan alleen voor de vakantie. >:-D

Citaat van: Jongslog op maandag 30 september 2024, 06:34:20En hoe lang zijn de lange treinen in het vierde(!) schaduwstation? Nou beginnen ze hier over wisselaandrijvingen maar ik vermoed dat je één kant niet bediend en open rijdt. Mijn wissels haperen nog weleens met de aandrijvingen ook al is de eindafschakeling er af. Dat ie niet of net niet helemaal goed om gaat omdat het niet brandschoon en nieuw is. Geef mij die ouderwetse spoelen maar die met veel te veel power omgelegd werden, beter dan die laffe digitale spanning ;)

De sporen zijn vanaf het spiraal gezien 209 cm 177 cm 186 cm 159 cm 128 en 122 cm die van 122 cm gaat denkelijk opgesplitst worden in kleine blokjes van 2 railsjes voor wat lossen locs op te stellen Henk.
Klopt de uitrijwissels rij ik open haalt het veertje eruit zodat ik niet steeds het geklak hoor als er uit gereden wordt.
Wat betreft de stroom de bovenbaan staat op de 6 ampere van de Ecos het bovenste en middelste schaduwstation hebben een eigen booster van 5 ampere en de onderste schaduwstation en spiraal hebben ook hun booster van 5 ampere dit 4de schaduwstation komt op de onderste en spiraal booster erbij.

Citaat van: basjuh1981 op maandag 30 september 2024, 07:41:57
Of een decoder die genoeg power heeft (heb ik mij laten vertellen).

Als jij het zegt geloof ik je meteen Bas. :)
Even afkloppen alles doet het naar behoren hier en langzaam gaan we naar de 2,3 miljoen kilometers met koploper.

Citaat van: Lobomotion69 op maandag 30 september 2024, 07:48:09
Citaat van: Jongslog op maandag 30 september 2024, 06:34:20beter dan die laffe digitale spanning ;)
Goed gezouten is niet laf. Die digitale spanning dient ook alleen maar om commando's te geven. Schakelen doe je met die ouwerwetse 16V, 18V, 20V of desnoods 22Volt. zo hoog als nodig is om die krengen fatsoenlijk om te leggen. Uiteindelijk had ik er inderdaad twee op 22Volt staan, zeker weten dat die omgingen. Voordien problemen zat mee gehad en de meeste daarom omgebouwd naar servo aansturing. Dat was uiteindelijk ook niet de reden voor de overstap. Dat was simpelweg corrosie ofwel roest, dat treinen de helft van de tijd niet weg wilden rijden en aangeduwd moesten worden. En daar valt gewoon niks tegen te doen, goedkoop blik roest.

Dank voor je duidelijke uitleg Henk. :thumbup:
Zelf heb ik geen of weinig kaas van gegeten. :?

Citaat van: Anne W op maandag 30 september 2024, 10:45:19In mijn voormalige baan lagen heel veel Märklin K-wissels met Märklin aandrijvingen met gedemonteerde schakelarmpjes, ze werden aangedreven door of Edits decoders of Viessmann 5211 decoders, beiden gewoon op de digitale spanning die van een eigen LDT DB2 booster af kwam en dat ging nagenoeg altijd goed.
Wat wel belangrijk is is dat de wissels netjes, is mechanisch spanningsvrij, tussen de aansluitende rails liggen, Dus niet nog een extra "verwrongen" bochtje of een hoogteverschilletje.
Ik verwacht dat dit voor elke merk geldt, natuurlijk de oude wissels hadden veel grotere aandrijvingen, dus meer koper en ik ken een groep mensen die altijd alles te duur vinden, daarom zijn er kleinere aandrijvingen, dus minder koper, gekomen.

Groet, Anne W

Ook jij bedankt voor je duidelijke uitleg Anne W. :thumbup:

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Eerst beterschap met de knie Miche , en ja die 200 lonkt naar jou hoor... >:-D  :P

@citaat

Dank je wel voor je beterschapsgroet Wim. :thumbup:
Ja ik ga mijn best doen om de 200 te halen. ;)  :P

Groet Michel

Märklin fahren-ärger sparen

Even wat bijgelezen en mijn ogen uitgekeken hier, Mies  :)
En wat een indrukwekkend kijkje onder de treintafel zeg  :O
Dat is een wereld op zich en het lijkt enorm groot.
Fijn trouwens, dat René je helpt  :thumbup:

Als straks alles goed werkt, wel een filmpie van het ondergrondse bedrijf schieten.
( Met bovengronds erbij nog leuker trouwens  O:-D  )

Grtz Tony

Hoi Tony,

Ja we rommelen maar door hier in Michelstadt nu met de uitbreiding van het 4de schaduwstation.
Wat betreft de grote dat valt op zich nog wel mee maar we kunnen weer wat mooi Zwitsers materiaal kwijt want wat ik koop moet rijden. :P
Ja de hulp van René wordt zeer gewaardeerd en we kletsen wat af op zo een zolder-dag en het is altijd reuze gezellig ook tijdens de lunch die René altijd krijgt als we aan het "werk" zijn.

Uiteraard zullen de eerste treinen die door koploper daar heen worden gedirigeerd op de film worden vast gelegd en zullen er ook diverse foto's worden genomen die ik hier zal tentoonstellen.

Groet Michel

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Citaat van: h0_miessie op zondag 29 september 2024, 19:23:15@citaat
De rails heeft hier en daar knikje omdat we alles hebben neergelegd met bestaande rails die ik in mijn bezit heb zolang alles straks naar behoren werkt dan ben ik dik tevreden met deze opstelling.

Groet Michel

Daar kan je zeker tevreden mee zijn  :thumbup:

@citaat

Dat zal ik zeker zijn Ernst als alles heerlijk rijd over de nieuwe sporen van Michelstadt. :)

Groet Michel
Michelstadt } Adventskalender.

Michelstadt } Adventskalender.
Hedenochtend toen ik mijn laptop wilde aandoen lag er een grote doos op mijn stoel mijn lieve vrouw had een cadeautje gekocht voor onze 8 jarige huwelijksdag die vandaag is.
Uiteraard werd het papier er vakkundig en snel afgetrokken en daar zag ik een prachtige Noch adventskalender (65592) met figuren en spullen voor op en rond de rails.
Dus als Erwin (ikke650) het goed vind ga ik ook vanaf 1 december mee doen met het plaatsen van wat er achter de vakjes zit.
En voor de belangstellende uiteraard heeft mijn vrouw ook wat gekregen voor ons 8 jarig huwelijk en 18 jaar een stelletje zijn. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } Adventskalender.
Speciale Gast

:) Gefeliciteerd met al 8 jaar onder de plak zitten, dat het nog maar vele jaren mag voortduren. >:-D
En dat is een leuk cadeautje, hebben wij ook lol van, lief van Karin. :thumbup:
Als Erwin dezelfde kalender heeft is het misschien wel leuk om te vergelijken of er dezelfde poppetjes in zitten op gelijke dagen of dat het random is. :roll:

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Gefeliciteerd met jouw 8e huwelijksdag  :thumbup:
Enne ... je kunt natuurlijk ook alle vakjes van de adventskalender in één keer openmaken ... :roll:

Groeten,

Erik.

doe maar een treintje

en Michel, om dit te vieren ook lekker met z'n tweetjes uit wezen eten ?  :)

Swiss rail .. what else?

Michel (en ook Karin natuurlijk) van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag :favorite:. Zal nog lastig zijn om niet stiekem in de vakjes te kijken ;).

Groeten,
Wico
Speciale Gast

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 14 oktober 2024, 18:05:13Enne ... je kunt natuurlijk ook alle vakjes van de adventskalender in één keer openmaken ... :roll:
8o Is u nou helemaal belatafeld? :o)
Gaat u maar effe te biechten want dit kan natuurlijk niet, maar ik verwacht ook niet dat Michel dat gaat doen, dat is een nette jongen. O:-D
Gewoon op 1 December mee beginnen zoals het de bedoeling is.
En dan maar effe speciaal voor u een uitleg over de adventskalender; Almeloërs hier klikken
(en ik heb het al vaker geschreven; rare jongens die Almeloërs. :mrgreen: )
Michel kerel, van harte gefeliciteerd met deze heugelijke dag.
18 jaar samen waarvan 8 met de officiële acte.
Geniet nog van de rest van deze dag en de dagen die nog komen gaan.

Vrgr,
Wilko
Hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag.

Altijd leuk om dagelijks een luikje open te maken. Ik ben benieuwd om te zien wat uit deze thema kalender te voorschijn komt.
Hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag!

En leuk ding die adventskalender.

Groeten,
Jelmer

Geen brug is te ver.

Goede morgen,

Lijkt me erg gezellig om samen de kalenders te doen. Zelf heb ik de andere van Noch. Nu nog iemand met de Faller en we zijn compleet.
Zal tegen de tijd een aparte topic opstarten.

Enne Michel en Karin nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.

M.vr.gr. Erwin
Van harte, Michel  :favorite:  Karin!

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 14 oktober 2024, 17:20:38:) Gefeliciteerd met al 8 jaar onder de plak zitten, dat het nog maar vele jaren mag voortduren. >:-D
En dat is een leuk cadeautje, hebben wij ook lol van, lief van Karin. :thumbup:
Als Erwin dezelfde kalender heeft is het misschien wel leuk om te vergelijken of er dezelfde poppetjes in zitten op gelijke dagen of dat het random is. :roll:

Gelukkig valt het met onder de plak zitten wel mee hoor Dirk-Jan. :D
Dat hoop ik ook dat er nog vele jaren bij komen want de 18 jaar samen zijn om gevlogen.
Ja mijn Karin denkt ook graag aan andere. ;)
Volgens mij had Erwin een andere Adventskalender maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken.

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 14 oktober 2024, 18:05:13Dag Michel.
Gefeliciteerd met jouw 8e huwelijksdag  :thumbup:
Enne ... je kunt natuurlijk ook alle vakjes van de adventskalender in één keer openmaken ... :roll:
Groeten,
Erik.

Erik,heel erg bedankt voor je felicitatie. :thumbup:
Dat zou ik natuurlijk kunnen doen maar dan is de hele voorpret weg en moet Erwin alle vakjes alleen openmaken straks hebben we dubbel veel kijkplezier. :)

Citaat van: Rudibeer op maandag 14 oktober 2024, 19:01:50en Michel, om dit te vieren ook lekker met z'n tweetjes uit wezen eten ?  :)

Uiteraard zijn we met de dochters en kleinzoon heerlijk wezen uiteten reuze gezellig en gelukkig hoeft ik niet naar huis te rijden. ;)

Citaat van: Wico op maandag 14 oktober 2024, 19:25:44Michel (en ook Karin natuurlijk) van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag :favorite:. Zal nog lastig zijn om niet stiekem in de vakjes te kijken ;).
Groeten,
Wico

Heel erg bedankt voor je felicitatie Wico. :thumbup:
Ja voor een ongeduld als ik is dit best een opgave maar gelukkig gaat de tijd snel dus is het volgende vakje zo aan de beurt en het is een leuke manier om ongemerkt snel bij de feestdagen te komen. :)

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 14 oktober 2024, 20:05:25
Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 14 oktober 2024, 18:05:13Enne ... je kunt natuurlijk ook alle vakjes van de adventskalender in één keer openmaken ... :roll:
8o Is u nou helemaal belatafeld? :o)
Gaat u maar effe te biechten want dit kan natuurlijk niet, maar ik verwacht ook niet dat Michel dat gaat doen, dat is een nette jongen. O:-D
Gewoon op 1 December mee beginnen zoals het de bedoeling is.
En dan maar effe speciaal voor u een uitleg over de adventskalender; Almeloërs hier klikken
(en ik heb het al vaker geschreven; rare jongens die Almeloërs. :mrgreen: )

Ik houd mij natuurlijk aan de regels van de Adventskalender Dirk-Jan zo een nette jongen ben ik wel. :P
En bedankt voor de link naar de Wikipedia altijd leuk om de ware betekenis te kennen en nee Almeloërs zijn echt geen rare jongens ik mag mag er graag komen met de vrachtwagen altijd een bakkie koffie mee voor onderweg. :thumbup:

Citaat van: Trainspotter op maandag 14 oktober 2024, 20:42:48Michel kerel, van harte gefeliciteerd met deze heugelijke dag.
18 jaar samen waarvan 8 met de officiële acte.
Geniet nog van de rest van deze dag en de dagen die nog komen gaan.
Vrgr,
Wilko

Heel erg bedankt voor je felicitatie Wilko. :thumbup:
Je beterschap toegewenst ik las het neem je rust dan gaat het vast goed komen met het herstel.
We genieten nog steeds van elkaar zoals vanaf dag 1 dat de vonk oversprong tussen ons. :favorite:
Dus gaat het zeker goed komen Wilko.

Citaat van: erik01 op maandag 14 oktober 2024, 20:44:10Hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag.
Altijd leuk om dagelijks een luikje open te maken. Ik ben benieuwd om te zien wat uit deze thema kalender te voorschijn komt.

Dank je wel Erik voor je felicitatie. :thumbup:
Ik kijk ook uit naar deze Adventskalender zeker omdat deze goed te gebruiken is in het rangeerterrein van Michelstadt en gaat mijn scenery gehalte met sprongen vooruit. ;)

Citaat van: Jelmer op dinsdag 15 oktober 2024, 08:43:35Hartelijk gefeliciteerd met jullie trouwdag!
En leuk ding die adventskalender.
Groeten,
Jelmer

Jelmer, heel erg bedankt voor je felicitatie. :thumbup:
Ja hij is zeker leuk deze met werklui en spoor attributen.

Citaat van: ikke650 op dinsdag 15 oktober 2024, 09:19:30Goede morgen,
Lijkt me erg gezellig om samen de kalenders te doen. Zelf heb ik de andere van Noch. Nu nog iemand met de Faller en we zijn compleet.
Zal tegen de tijd een aparte topic opstarten.
Enne Michel en Karin nog gefeliciteerd met jullie trouwdag.
M.vr.gr. Erwin

Hoe meer Adventskalenders hoe leuker je topic gaat worden lijkt mij. :thumbup:
Ik houd je nieuwe topic in de gaten Erwin.
En heel erg bedankt voor je felicitatie. :thumbup:

Citaat van: ErikW op dinsdag 15 oktober 2024, 10:31:27Van harte, Michel  :favorite:  Karin!

Dank je wel Erik voor je felicitatie. :thumbup:

Uiteraard iedereen ook bedankt voor de felicitaties namens mijn vrouw Karin.
Het wordt door ons zeer maar dan ook zeer gewaardeerd.

Groet Michel
Nog gefeliciteerd Michel. En veel plezier met de adventkalender. Benieuwd wat er allemaal tevoorschijn komt.
Dat is Noch eens een verrassing  ;)
Beetje laat, excuus. Michel en betere helft van harte gefeliciteerd met dit jubileum. Je wederhelft heeft je goed bedacht. Uiteraard neem ik de vrijheid ook met enige nieuwsgierigheid uit te zien naar de onthulling van de diverse vakken, uiteraard naar goed gebruik vanaf 1 december 2024 AD.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Oeps :roll: beetje late reactie, gefeliciteerd Michel & Karin, op naar de volgende 8 jaar :thumbup: !

Citaat van: Droef op donderdag 17 oktober 2024, 09:52:01Nog gefeliciteerd Michel. En veel plezier met de adventkalender. Benieuwd wat er allemaal tevoorschijn komt.

Dank je wel Ruud voor je felicitatie. :thumbup:
Denk dat het wel goed komt met het plezier ik kijk er in iedergeval al naar uit wat er in de vakjes zit. :)

Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 17 oktober 2024, 16:00:07Dat is Noch eens een verrassing  ;)

Mooie woordspeling Johan. :thumbup:  :thumbup:

Citaat van: Freek op donderdag 17 oktober 2024, 18:12:32Beetje laat, excuus. Michel en betere helft van harte gefeliciteerd met dit jubileum. Je wederhelft heeft je goed bedacht. Uiteraard neem ik de vrijheid ook met enige nieuwsgierigheid uit te zien naar de onthulling van de diverse vakken, uiteraard naar goed gebruik vanaf 1 december 2024 AD.

Geen excuses Freek beter laat dan nooit. ;)
Mijn vrouw weet wat de hobby voor ontspanning geeft dus deze adventskalender helpt daar goed bij . :D
Je bent van harte uitgenodigd om mee te genieten Freek vanaf 1 december.

Citaat van: Hanzi op donderdag 17 oktober 2024, 23:20:03Oeps :roll: beetje late reactie, gefeliciteerd Michel & Karin, op naar de volgende 8 jaar :thumbup: !

Beter een late reactie dan gern reactie Hans. ;)
Maar heel erg bedankt voor je felicitatie en ja we gaan zeker door voor de volgende 8 mooie jaren.

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Oeps, niet op gelet. Gefeliciteerd echtgenote van Miche& Miche zelf 👏🏻👏🏻👏🏻

@citaat

Dat gebeurt jouw bijna nooit Wim dat je niet oplet. ;)
Heel erg bedankt voor je felicitatie. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel
Ik ben hier niet dagelijks maar ook van mij een dikke proficiat en op naar het volgende jaar. Moeder de vrouw tevreden houden is van levensbelang voor het verder bestaan van Michelstadt  ;)

Luc
Hoi Michel alsnog gefeliciteerd en op naar meer gezellige jaren samen. En wat een leuk cadeau.

Gr henk