Nieuws:

Meer dan 250 wagons verkocht!!. Bestel hem ook in de Stichting 3rail Shop nu onze 20 jaar Stichting 3rail wagon! Lees de aankondiging en praat mee!!

Michelstadt } aanwinsten uit Koblenz.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } filmpje uit Olten Zwitserland.

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: erik01 op zaterdag 23 september 2023, 06:55:02Heerlijk begin van de dag.
Mooie lange treinen.
Zou zo weer op balkon willen staan.

Goed om te lezen Erik dat ik je dag goed heb laten beginnen. :)
Ja die lange treinen zijn heel normaal daar in Olten en wederom ja ik zou ook weer zo op het balkon willen staan/zitten.

Citaat van: Dirk59 op zaterdag 23 september 2023, 08:08:48Dit is wat ze een hotel met vier sterren uitzicht noemen :). Premium filmpje zo vanaf het balkon :thumbup: .

Zeg maar 5 sterren Dirk want je blijft naar buiten kijken zelfs vanuit de badkamer (zie foto) tijdens het tandenpoetsen kon je genieten van de langsrijdende treinen. :P

Citaat van: NL-modelspoor op zaterdag 23 september 2023, 13:19:44Mooie filmpje die treinen zo direct opvolgend achter elkaar. Die containertrein zou er nog een bepaald idee zitten achter de verdeling van de containers op die trein?

Het treinenverkeer staat niet stil daar Johan soms was het heel even rustig maar dan kwamen ze weer van alle kanten aanrijden en zijn 6 aankomende en vertrekkende treinen geen uitzondering.
Deze belading van de containertrein had ik zelf nog nooit gezien maar een vriend van mij die werkt bij de NS zie dat het zo was geladen door mogelijke chemicaliën die misschien in de containers zaten.
Wel leuk om dit na te maken met de Ambrogio containers dus de verlanglijst is weer ietsjes langer geworden. 

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 23 september 2023, 13:46:30:roll: Nou, dan ben je in Zwitserland en dan zie je dit. 8o
Zou toch liever een uitzicht hebben op een meertje met een berglandschap erachter of zoiets. B)
 :o) Ik heb niet zoveel met treintjes. :-)

Het meertje heb ik niet gezien Dirk-Jan maar wel veel bergen zal er een foto voor je bij doen van wat bergjes. :D
Ja dat is bekend dat jij weinig met treintjes hebt. ;)

Citaat van: Trainspotter op zaterdag 23 september 2023, 13:51:56Deze zomer 1,5 maand vanaf het balkon een uitzicht gehad op dalende vliegtuigen.
Niks mis mee maar zo'n uitzicht als dit was ik ook wel blij mee geweest.
Dank voor het delen Michel. 👍
Vrgr,
Wilko

Lijkt mij ook geen verkeerd uitzicht Wilko die dalende vliegtuigen.
Mijn uitzicht met bij behorende geluiden was ook niet verkeerd zelfs in de nacht ging het door toen een werktrein voor onze hotelkamer het ballast ging vernieuwen inclusief hard pratende werklui.
Ook hier heb ik een filmpje van gemaakt ik zal hem van de week plaatsen.
En graag gedaan hoor dat delen zo kan ik ook weer genieten van dit leuke weekend wat alweer veels te lang geleden is.

Citaat van: Wico op zaterdag 23 september 2023, 15:07:57Michel,
Dat is toch heerlijk wakker worden, zo met een bakkie koffie op het balkon :thumbup:.
Groeten,
Wico

Zo moet volgens mij het Zwitser leven gevoel zijn Wico. :P  :favorite:

Citaat van: Narwal op zaterdag 23 september 2023, 17:20:44Hallo Mies,
De meeste mensen vragen om "zeezicht"! Zou jij ook moeten doen want je hebt waarschijnlijk de hele nacht naar buiten zitten kijken! >:-D

Inderdaad Marcel vele vragen om zeezicht maar wij vroegen om "bahnhofzicht".  :)
Ja klopt ik heb menig uurtje voor het raam naar buiten zitten turen is het slechte slapen toch nog eens een pluspunt geworden. ;)

Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 23 september 2023, 17:28:41@citaat
Dat is wel heel erg aannemelijk met Miessie. En slapen kan je toch niet met het gedender en kedengkedeng van die treinen.

Leuk filmpje Miessie, ook ik zat met verbazing naar die containertrein te kijken. Die hadden ze de helft korter kunnen maken. Die vier BLS loks was wel heeeel leuk. Kun je mooi namaken.

Klopt als een bus Henk maar slapen kan je wel hoor met die herrie want mijn kamergenoot sliep heerlijk iedere avond/nacht. :D
Want ik al bij Johan schreef heeft denkelijk te maken met chemicaliën dat de wagons om en om beladen zijn.
Ik heb 3 BLS locs dus kom er nog één te kort dus wie weet in de toekomst Henk wie weet kan ik zo een prachtige sleep namaken.
Met koploper rij ik al in tractie met 2 locs zal eens kijken og dat ook met 3 lukt.

Groet Michel
Het uitzicht uit onze kamers en vanaf de balkons was geweldig, dat was toch een heel leuk deel de reis naar Olten. Maar koffie hebben wij niet gedronken op het balkon. Michel had op maandagmorgen al bedacht dat het gesloten zijn van de Lindt winkel een goede reden was om weer naar Olten te gaan, die koffie ga ik hier thuis noemen!

@citaat

Inderdaad Frank was het uitzicht prachtig vanuit de hotelkamers puur genieten was dat.
Wel een heerlijk flesje water die door de vele regen nooit echt leeg kwam. :P
Als mijn vrouw Zwitserse chocolade wil dan krijg zij die helaas was de winkel nog niet open dus een hele goede rede om met mijn vrouw samen eens naar Olten te gaan.
En ja ik weet al welke kamer we nemen. :D
Hierbij 2 foto's van het uitzicht op het station vanuit onze hotelkamer 1 foto van de avond en 1 foto van overdag.

Groet Michel

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Citaat van: h0_miessie op zondag 24 september 2023, 08:35:59Het treinenverkeer staat niet stil daar Johan soms was het heel even rustig maar dan kwamen ze weer van alle kanten aanrijden en zijn 6 aankomende en vertrekkende treinen geen uitzondering.
Jemig, Zo een druk station en dan een wereldprestatie om twee foto's te maken waar geen enkele trein op te vinden is. ;)

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Ik kan me nog voorstellen dat je voor Lindt naar Olten gaat, maar ik kan je Broc (Cailler) ook aanraden, ook echte Zwitserse chocola.

Met een museum, waar je van alles zelf mag proeven. Ben daar jaren geleden geweest vanuit Bulle (Fr) met mijn vrouw,
en toen had Broc een eigen station met een eigen trein (tegenwoordig MOB, bus 8 komt erlangs, en stopt voor de deur ).

@citaat  @citaat
Henk, voor deze 2 rustige momenten heb ik uren op het balkon moeten zitten en maar kijken of de foto van een leeg station kon maken. :)
Ja het leven van een treinspotter valt niet mee. ;) 

@citaat
JW, bedankt voor de link van deze chocolade fabriek daar gaan we volgens mijn vrouw zeker heen als we in Olten zijn.
Zelf had ik nog nooit van dit chocolade merk gehoord of gelezen waar wat geleerd van een Zwitsers bedrijf. :thumbup:

Groet Michel

Ragusa (Camille Bloch) en Frigor chocolade waren de eerste merknamen die ik kende.
Ik zie mogelijkheden voor volgende expeditie naar Zwitserland! Vooral het proeven spreekt mij erg aan!  :-)
Vragen of Erik nog wat hotels weet met uitzicht op een station?
Onder andere deze (was beetje mijn vaste stek, maar zijn ongetwijfeld betere...)

https://maps.app.goo.gl/SKQwA9E5sEoit79W8

Groeten,
Jelmer

Dat is nou ook toevallig:

Bron: Hero's bouwdraadje (2022), foto van Arnold
Hotel: Met uitzicht op station Brig
(ook dit jaar heb ik ergens bij de rode pijl geboekt).
En er zijn er natuurlijk nog vele, vele andere.

Alleen chocola en kaas? Of zijn er ook wijn, bier, ham en worst liefhebbers?
Zelf ging ik met enige regelmaat naar de week van de goede smaak (een soort Pure Markt)
bij de landbouwhogeschool in de buurt van Délémont (Delsberg). Dat was om het andere jaar.
Daar staat zo'n beetje de hele delicatesse handel uit Zwitserland met zijn eigen streekeigen specialiteiten.
Zeker ook een aanbeveling, in combinatie met treintjes.
Oh die is fraai ja, met de trein door de straten.

Bedenk me ook dat ik eens in Schaffhausen een hotelkamer had met uitzicht op het station.

Groeten,
Jelmer

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Frank,

Citaat van: frank-103 op woensdag 27 september 2023, 17:33:25Ik zie mogelijkheden voor volgende expeditie naar Zwitserland! Vooral het proeven spreekt mij erg aan!  :-)

Ga je nu voor de treinen of vor het eten?  >:-D  >:-D

Henk

Citaat van: Jan22 op woensdag 27 september 2023, 17:03:12Ragusa (Camille Bloch) en Frigor chocolade waren de eerste merknamen die ik kende.

Dat zag er toen de tijd al lekker uit JW. :razz:
Heb lang zitten nadenken over welk merk ik als chocolade ken als eerste komt in mij op de chocolade van de banketbakker en Bonbonbloc.

Citaat van: frank-103 op woensdag 27 september 2023, 17:33:25Ik zie mogelijkheden voor volgende expeditie naar Zwitserland! Vooral het proeven spreekt mij erg aan!  :-)

Zou kunnen maar Olten heeft nog vele mogelijkheden voor ons Frank en naar Broc rijden is maar 128 km vanaf Olten zien we ook wat meer van het prachtige Zwitserland en komen dan ook zeker langs mooie stations waar we even een kleine (plas)pauze kunnen inlassen. :)

Citaat van: Jelmer op donderdag 28 september 2023, 08:22:05Onder andere deze (was beetje mijn vaste stek, maar zijn ongetwijfeld betere...)
https://maps.app.goo.gl/SKQwA9E5sEoit79W8
Groeten,
Jelmer

Je bijna vaste stek Jelmer ziet er niet verkeerd uit moet ik zeggen. :thumbup:

Citaat van: Jan22 op donderdag 28 september 2023, 13:18:06Dat is nou ook toevallig:

(ook dit jaar heb ik ergens bij de rode pijl geboekt).
En er zijn er natuurlijk nog vele, vele andere.

Alleen chocola en kaas? Of zijn er ook wijn, bier, ham en worst liefhebbers?
Zelf ging ik met enige regelmaat naar de week van de goede smaak (een soort Pure Markt)
bij de landbouwhogeschool in de buurt van Délémont (Delsberg). Dat was om het andere jaar.
Daar staat zo'n beetje de hele delicatesse handel uit Zwitserland met zijn eigen streekeigen specialiteiten.
Zeker ook een aanbeveling, in combinatie met treintjes.

JW, ik had deze prachtige foto (die ik nu even weggelaten heb ivm de leesbaarheid) van Arnold al gezien en zat bij de foto al heerlijk weg te dromen dat ik op het balkon zat te kijken naar het schouwspel wat zich op het plein afspeelde.

Chocolade kaas bier ham worst dat soort dingen mag ik graag nuttigen wijn heeft niet mijn voorkeur eerlijk gezegd.
Maar die omgeving van Zwitserland moet en wil ik graag nog ontdekken van de RhB zeker dat plein op de getoonde foto.
Die tip van de heerlijke streekgerechten en in combinatie met treinen houd ik zeker in gedachten. :P

Citaat van: Jelmer op vrijdag 29 september 2023, 11:53:07Oh die is fraai ja, met de trein door de straten.
Bedenk me ook dat ik eens in Schaffhausen een hotelkamer had met uitzicht op het station.
Groeten,
Jelmer

Ja die foto met de trein over het plein is zeker fraai Jelmer. :thumbup:
Wico en ik zijn ook in Schaffhausen geweest bij de modelbaan Smiletones en hebben toen even kort wat treinen gespot op het station denk dat je best genoten hebt van je uitzicht op het station. ;)

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 29 september 2023, 19:50:34Frank,

Ga je nu voor de treinen of vor het eten?  >:-D  >:-D
Henk

Beiden Henk voor beiden. :P

Groet Michel

Uitbreidingsset nummer 3 van de Giruno (43463) is onderweg richting Almere.
Helaas van de uitbreidingssets 1 & 2 nog geen bericht mogen ontvangen.
Wie weet komen die deze maand alsnog binnen zodat de trein compleet rond kan rijden door Michelstadt.

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Er is altijd hoop Miche  B)

@citaat
Er is zeker altijd hoop Wim. :)
Want ik hoop stilletjes dat de andere 2 sets snel zullen volgen zodat dan mijn langste passagierstrein door Michelstadt heen kan rijden.

Groet Michel

Gisterenavond is MĂ€rklin uitbreidingsset nummer 3 (43463) van de RABe 501 "Giruno" binnen gekomen.
Eerste indruk nu hij nog in de doos zit prachtig mooi vanmiddag als de klusjes gedaan zijn in en om het huis gaat hij de baan op en wordt hij aangesloten op de basisset zodat de basisset met 7 delen zal bestaan.
Zal vanmiddag foto's plaatsen van dit alles en hopelijk komen de uitbreidingssets 1 & 2 ook snel binnen.
Wel kreeg ik gisteren bericht van mijn Duitse leverancier dat mijn 6 bestelde Roco (76591) Rongenwagen van de SBB, tijdperk VI binnen zijn en dat ze misschien deze week nog opgestuurd gaan worden richting Michelstadt.

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Wacht met ongeduld op de foto's Miche. Dat wordt weer dolle pret

zonder fantasie ook geen creativiteit

Goed nieuws Michel, je hebt de komende dagen weer wat om naar uit te kijken! In ieder geval een reden temeer om je komend weekend lekker weer bezig kan houden met je nieuwe aanwinsten.  :thumbup:
Goed nieuws, zeven delig.is al mooie stam.
Benieuwd naar je filmpje.

Swiss rail .. what else?

Ook hier wordt uitgekeken naar de eerste bewegende beelden!

Groeten,
Wico

Citaat van: wimpietje op donderdag 12 oktober 2023, 07:01:51Wacht met ongeduld op de foto's Miche. Dat wordt weer dolle pret

Helaas Wim je zal even moeten wachten van de foto's van de uitbreiding de Jakobs-draaistel van de uitbreidingsset sluit niet goed aan op de basisset waardoor een as omhoog blijft staan ipv op de rails.
Set gaat retour richting mijn Duitse leverancier kijken wanneer ik een andere of deze set terug krijg.

Citaat van: FransW op donderdag 12 oktober 2023, 07:04:07Goed nieuws Michel, je hebt de komende dagen weer wat om naar uit te kijken! In ieder geval een reden temeer om je komend weekend lekker weer bezig kan houden met je nieuwe aanwinsten.  :thumbup:

Helaas was het goede nieuws van korte duur Frans.
Maar dat mocht de pret niet drukken vanmiddag lekker een flink aantal kilometers gereden met het Zwitserse materiaal dus toch een glimlach op mijn gezicht gehad vandaag. :P

Citaat van: erik01 op donderdag 12 oktober 2023, 07:32:49Goed nieuws, zeven delig.is al mooie stam.
Benieuwd naar je filmpje.

Ik heb de 7 delige set niet gezien vandaag Erik en vrees dat het voorlopig zo al blijven of mijn Duitse leverancier moet mij meteen een andere sturen maar dat zal wel niet.
Dus helaas geen filmpje.

Citaat van: Wico op donderdag 12 oktober 2023, 07:56:21Ook hier wordt uitgekeken naar de eerste bewegende beelden!
Groeten,
Wico

Vrees dat het voorlopig bij uitkijken blijft Wico sorry.

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Ooh, das beetje balen Miche, out, there's always hope

@citaat

Dat is zeker balen Wim.
Kreeg mail van mijn Duitse leverancier maar ook met hun tip lukt het niet om de rijtuigen aan elkaar te koppelen straks bellen hoe we de retourbon gaan regelen en dat er een andere set deze kant opkomt.

Groet Michel
Michelstadt } 6 x Roco 76591

Michelstadt } 6 x Roco 76591
Gisteren kwam er een doos van mijn Duitse leverancier met daar in mijn 6 bestelde Roco wagons beladen met draadhaspels.
De wagons zijn mooi gedetailleerd en mooi bedrukt de draadhaspels zijn van plastiek wat weer scheelt in het gewicht van de wagons.
Mijn Duitse leverancier heeft de asjes omgeruild van DC naar AC voor de 6 wagons komt de MĂ€rklin (37360) de Ae 6/6 als Ae 610 ('Landquart') wat ik denk een mooie combinatie zal zijn om naar te kijken als de sleep langs komt rijden.

Verder is de uitbreidingsset nummer 3 van de Giruno bijna weer onderweg naar mijn Duitse leverancier als hij bij hun is aangekomen stuurt men mij een andere set toe ook zijn de uitbreidingssets 1 en 2 onderweg richting Michelstadt.

Door de vele uitbreidingen van het mooie Zwitserse materiaal / slepen ga ik dit weekend wat hout halen en vast een begin maken van de uitbreiding van de 2 etages voor de nieuwe opstelsporen.

Ook zal er wat rails uitgelegd worden om te zien hoe alles mooi gaat passen onder het stationsgedeelte.
Denk wel dat er wat rails bijgekocht moeten worden zoals rechte rails en R2 bochten van de wissels heb ik denkelijk wel genoeg maar al weet je dat nooit zeker natuurlijk.
Ook zullen er decoders voor de wisselaandrijvingen gekocht moeten worden maar gelukkig heb ik geen haast en kan ik die op mijn gemak zoeken / bestellen.

Maar eerst genieten van de Roco wagons die vanaf morgen door Michelstadt gaan rijden dat wordt genieten. :P 
Re: Michelstadt } 6 x Roco 76591
Wow, 6* 😍

Vrgr,
Wilko
Ha Michel,
Gefeliciteerd je met deze mooie set.
Daarnaast nog meer moois in aantocht. Zal duimen dat die uitbreiding wel goed past.

Succes met de uitbreiding van je baan.
Hele fraaie wagons  :thumbup:
Mooie sleep zo Michel en hopelijk zijn de andere uitbreidingssets voor je Giruno wel meteen goed!

Carpe diem

Citaat van: h0_miessie op donderdag 19 oktober 2023, 21:45:57Gisteren kwam er een doos van mijn Duitse leverancier met daar in mijn 6 bestelde Roco wagons beladen met draadhaspels.

Prachtige wagens, Michel. En de Re 6/6 als trekkracht voor deze wagens zal zeer zeker niet misstaan. Wat mij betreft ook één van de mooiste en beste MÀrklin modellen van dit moment.

Heel veel plezier ervan!

Swiss rail .. what else?

Heel mooie wagons  :thumbup:. En met zo een stoere Re 6/6 kunnen er nog makkelijk zes extra achter :P. En goede uitbreidingsplannen want je hebt nooit genoeg Zwitsers materieel.

Groeten,
Wico

BR 103fan forever

Hoi Michel, mooie aanwinsten weer  :thumbup:
Speciale Gast

B) Wagons zien er mooi gedetailleerd uit. :thumbup:
 :o)  Wel apart dat plastiek draadhaspels kunnen roesten. :D

Fantasietjes op de baan

Waauw, prachtig Miche  :thumbup:

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Hoi Michel,

Mooie wahgons en zeker de lading.
Dat is weer eens wat anders dan de stanaard lading.

Henk

Old Skool MĂ€rklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Je hebt weer prachtige karren gescoord, die tevens enorm fraai zijn beladen: een schitterende sleep van zes :thumbup:
Proficiat met deze aanwinsten!

Groeten,

Erik.

Citaat van: Trainspotter op donderdag 19 oktober 2023, 22:02:12Wow, 6* 😍
Vrgr,
Wilko

Dat was mijn eerste indruk ook Wilko toen ik hem uit de doos haalde. :)

Citaat van: erik01 op donderdag 19 oktober 2023, 22:14:00Ha Michel,
Gefeliciteerd je met deze mooie set.
Daarnaast nog meer moois in aantocht. Zal duimen dat die uitbreiding wel goed past.
Succes met de uitbreiding van je baan.

Dank je wel voor je felicitatie Erik. :thumbup:
Ik hoop ook dat de uitbreidingset(s) goed door de keuring komen in Michelstadt want dan de Giruno heerlijk compleet rondjes rijden.
Straks wat hout halen en vast wat voorbereidingen treffen zodat ik met René de boel kan afmaken lees netjes afwerken.

Citaat van: Daan op vrijdag 20 oktober 2023, 06:41:43Hele fraaie wagons  :thumbup:

Dat zijn het zeker Daan. :)

Citaat van: frank-103 op vrijdag 20 oktober 2023, 07:57:51Mooie sleep zo Michel en hopelijk zijn de andere uitbreidingssets voor je Giruno wel meteen goed!

Het is zeker een fraaie sleep (132 cm) met 6 van deze prachtige wagons achter elkaar Frank. :P
Dat hoop ik ook dat uitbreidingssets nummer 1 en 2 wel goed zijn en dat de nieuwe set nummer 3 ook goed zal zijn ik heb er alle vertrouwen in MĂ€rklin blijft toch een wereldmerk ook al gaat er wel eens wat fout. :D

Citaat van: Hans Biere op vrijdag 20 oktober 2023, 09:11:23
Citaat van: h0_miessie op donderdag 19 oktober 2023, 21:45:57Gisteren kwam er een doos van mijn Duitse leverancier met daar in mijn 6 bestelde Roco wagons beladen met draadhaspels.

Prachtige wagens, Michel. En de Re 6/6 als trekkracht voor deze wagens zal zeer zeker niet misstaan. Wat mij betreft ook één van de mooiste en beste MÀrklin modellen van dit moment.
Heel veel plezier ervan!

Prachtig zijn ze zeker Hans een plezier om naar te kijken. :)
De Re 6/6 wordt er straks voor gezet en dan gaat de sleep naar zijn opstelplaats want dit weekend rij ik met de losse locs rond komen die ook weer eens aan rijden toe. :D
En ik heb het helemaal met je eens dat het één van de mooiste en beste model is maar zeker ook de uitstraling wat een robuustheid straalt er vanaf zoiets van hier ben ik en geniet maar lekker van mijn bewegingen op de baan. :P  :thumbup:

Citaat van: Wico op vrijdag 20 oktober 2023, 09:33:30Heel mooie wagons  :thumbup:. En met zo een stoere Re 6/6 kunnen er nog makkelijk zes extra achter :P. En goede uitbreidingsplannen want je hebt nooit genoeg Zwitsers materieel.
Groeten,
Wico

Dank je Wico. :thumbup:
Er zouden er zeker nog 6 achter kunnen maar helaas heeft mijn baantje niet van zulke lange sporen en parade baan als jouw prachtige baan anders waren die 6 er zeker bij gekomen.
Gisterenmiddag toen ik even een powernappie deed droomde ik wel dat deze prachtige wagons over jouw baan heen reden en dat zag er best goed uit al zeg ik het zelf. :)
En ja Zwitsers materiaal kan je nooit genoeg hebben dus de laatste uitbreiding wat ik nog kan doen aan opstelsporen is bijna een feit kan ik weer wat meer sporen vullen en de volgende sleep komt er alweer aan 6 grijze zelflossers van de SBB klein en kort sleepje maar wel een hele erg mooie sleepje. :P

Citaat van: brund55 op vrijdag 20 oktober 2023, 10:24:31Hoi Michel, mooie aanwinsten weer  :thumbup:

Dank je wel Dick. :thumbup:
Ja ik ben er zeer maar dan ook zeer content mee. :)

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 20 oktober 2023, 10:38:32B) Wagons zien er mooi gedetailleerd uit. :thumbup:
 :o)  Wel apart dat plastiek draadhaspels kunnen roesten. :D

Dat zijn ze zeker Dirk-Jan een plezier om naar te kijken. :)
Oostenrijks plastiek wel. >:-D

Citaat van: wimpietje op vrijdag 20 oktober 2023, 12:25:30Waauw, prachtig Miche  :thumbup:

Mooi verwoord Wim. :thumbup:  :)

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 20 oktober 2023, 19:13:15Hoi Michel,
Mooie wagons en zeker de lading.
Dat is weer eens wat anders dan de standaard lading.
Henk

Dank je wel Henk. :thumbup:
Ja deze wagons zijn zeker anders en het misstaat niet straks tussen de standaard ladingen denk ik een leuke afwisseling.

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 20 oktober 2023, 21:03:01Dag Michel.
Je hebt weer prachtige karren gescoord, die tevens enorm fraai zijn beladen: een schitterende sleep van zes :thumbup:
Proficiat met deze aanwinsten!
Groeten,
Erik.

Dank je wel Erik voor je compliment omtrent de prachtige "karren".  :thumbup:
Ikzelf vindt de lading geweldig toen ik ze zag bij mijn Duitse leverancier heb ik ze meteen gereserveerd in januari en ja in het echt zijn ze nog mooier als toen op het plaatje.
6 is het maximale wat er in het grootste deel van het stationsgebied kan rijden anders blokkeren ze de wisselstraat wat weer dan te koste gaat van het rijden met het mooie Zwitserse materiaal omdat dan de treinen op elkaar moeten wachten nu rijd alles lekker door.

Groet Michel

Mooie wagons, Michel!
Groet,
Roel

@citaat

Dank je wel Roel. :thumbup:
Ik ben er zeer blij mee een prachtige aanvulling bij mijn andere mooie Zwitserse materiaal.

Groet Michel

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Mies,

Mooie wagons, die komen vast nog wel eens als sleep terug op een mooie foto op de baan! :thumbup:

En binnenkort weer bouwverslagen van de uitbreiding van jouw spoornet? Ik wacht af wat je gaat maken...

Niets laat meer sporen na dan een trein.

Michel, dat wordt een hele mooie sleep achter de Re 6/6  :thumbup:

@citaat  @citaat

Deze prachtige wagons ga jij zeker wel eens zien op een foto of in een filmpje Marcel.
Ik zal deze week wat foto's maken waar de uitbreiding gaat komen onder de baan.

@citaat

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt Dirk.
Vanmiddag gaan de losse locs weer geparkeerd worden en dan is de nieuwe sleep aan de beurt om te gaan rijden.

Groet Michel

RMW - Sinds 1963

Beste Michel,

Dat zijn hele fraaie goederenwagens. Gefeliciteerd met deze geweldige aanwinsten. :thumbup:

M.v.g.

Maikel (RMW)

@citaat

Dank je wel Maikel voor je felicitatie. :thumbup:
Het is een plezier om deze lage sleep langs te zien rijden. :favorite:

Groet Michel
Michelstadt } uitbreidingssets 1 & 2 MĂ€rklin Giruno

Michelstadt } uitbreidingssets 1 & 2 MĂ€rklin Giruno
Afgelopen week zijn de 2 uitbreidingssets 1 & 2 van de RABe 501 Giruno binnen gekomen vanuit Duitsland.
De sets zien er fraai uit maar omdat ik de uitbreidingsset nummer 3 teruggestuurd heb naar mijn leverancier wacht ik totdat ik een vervangende set in huis heb om ze dan allemaal te gelijk op de basisset aan te sluiten.

Ook kreeg ik van mijn goede vriend Roel een prachtige helemaal kras en schadevrije koersbord van de TEE opgestuurd die uiteraard een heel mooi plekje gaat krijgen op zolder zodat ik er vaak naar kan kijken.

Roel schreef mij dat TEE 6 en 7 van medio 1971 tot medio 1986 gereden hebben.
Als grote TEE fan ben ik zeer blij met dit prachtige geschenk. :favorite:

Helaas heeft hier in huis de griep toegeslagen en wordt de zolder niet bespeelt heb totaal geen puf om mij naar boven te slepen hopelijk voel ik mij deze week weer wat beter zodat ik weer zin heb om naar zolder te gaan.

Groet Michel
Re: Michelstadt } uitbreidingssets 1 & 2 MĂ€rklin Giruno

Old Skool MĂ€rklin - Scratch Built scenery

Oei, dat koersbord is jaloersmakend mooi, Mies! :cool:
Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Mooie aanwinsten en heel veel beterschap.
 :) Die Giruno zien we wel als de trein compleet is, we wachten het is alle rust af.
Enne mooi TEE koersbord, die verdient een mooi plekje. B)
En dan maar rustig aan uitzieken, beterschap. O:-D
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Ik wens je daarnaast van harte beterschap toe.

M.v.g.

Maikel (RMW)

Niets laat meer sporen na dan een trein.

Dat zijn mooie aanwinsten, zeker ook de koersborden. Van harte beterschap.

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.