Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Michelstadt } verjaardagscadeautjes.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Leuke aanwinsten Michel, die gaan schitteren in Michelstadt

Luc
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Citaat van: Trainspotter op dinsdag 29 augustus 2023, 16:04:23
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 15 augustus 2023, 17:11:33Knap dat je nog steeds weet Henk. :thumbup:
Ik weet alleen nog 020-694 en dan houd het op. :)

Goh Michel, het valt mij nu pas op. 😇
Tot 2003 had ik een interne blauwe telefoongids die vol stond met 4 getallen achter deze cijfers.
Voor collega's op en rond Schiphol.
Vrgr,
Wilko

Ja kan natuurlijk niet alles zien/volgen op het forum Wilko. :P
Dat waren handig dingen die interne blauwe telefoongidsen op Schiphol één van mijn vrienden had die toen ook binnen no-time wist hij een nummer op te zoeken.

Citaat van: frank-103 op dinsdag 29 augustus 2023, 16:11:07Mooie aankopen had je gedaan Michel, al zal je ze wel ruim moeten voorzien van graffiti, zoals ze dat in het eens zo schone Zwitserland tegenwoordig ook doen!

Ik vrees dat deze nieuwe maar ook mijn oude aanwinsten mooi schoon zullen blijven Frank niet alles hoeft na gebootst te worden uit Zwitserland. ;)  :D

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 29 augustus 2023, 16:40:17B) Mooie wagons heb je gescoord en ongetwijfeld een erg leuk uitstapje gehad met de jongens. :thumbup:
 :o) En Karin ook effe rust, vind ze vast wel prettig. :P

Dank je Dirk-Jan. :thumbup:
Het was zeker een heel leuk uitstapje veel prachtig materiaal gezien zowel oud als nieuw.
Van het nieuwe materiaal had de RABe 502 mijn extra belangstelling want Roco (7720007) gaat deze uitbrengen in het 2de kwartaal van 2025 uiteraard is deze prachtige 8 delige set al door mij gereserveerd zodat hij straks prachtig door Michelstadt heen kan rijden.
En nee mijn Karin wordt juist onrustig als we elkaar zeker een paar dagen niet zien. :favorite:

Citaat van: erik01 op dinsdag 29 augustus 2023, 22:34:34Ha Michel,
Leuk om hier de wagens te zien.
Mooi souvenir van een geslaagde trip.
Dat ze maar veel spoor kilometers op je baan mogen maken.

Zeker leuk Erik al zien ze er in het echt mooier uit als op de foto's. :)
Ja dit zijn de souvenirs die blijven herinneren aan een heerlijk weekend die we met zijn viertjes hadden. :thumbup:
Ik vrees dat deze asjes aardig aan hun trekken gaan komen inderdaad. ;)

Citaat van: Wico op dinsdag 29 augustus 2023, 22:57:05Michel,
Mooie aanwinsten :thumbup:. En een reisje naar Zwitserland is natuurlijk altijd leuk :).
Groeten,
Wico

Dank je wel Wico. :thumbup:
En ja het was zeker weer leuk om de grens van het beloofde treinenland weer over te steken. :)  :favorite:

Citaat van: lucdiels op woensdag 30 augustus 2023, 09:09:59Leuke aanwinsten Michel, die gaan schitteren in Michelstadt
Luc

Dank je wel Luc. :thumbup:
Deze gaan inderdaad schitteren in Michelstadt en als ik ze zie langrijden schitteren mijn oogjes ook van blijdschap. :P  ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 30 augustus 2023, 10:10:38...Ik vrees dat deze asjes aardig aan hun trekken gaan komen inderdaad. ;)
Groet Michel

Haha1 waarom verbaasd me dat niet... ;)

veel plezier ermee!
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
@citaat
Dank je wel Ernst. :thumbup:
Ja de asjes weten niet wat hun overkomt ze blijven maar draaien en draaien en draaien. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
En worden ze daar dan niet draaierig van? Nou ja, koppijn kunnen ze in ieder geval niet krijgen.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
@citaat
Ik heb ze nog niet horen klagen Henk over het draaierig worden/zijn. :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Hi Michel,

Ga jij ook nog naar Goppingen ?

groet
Harald
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
Hoi Harald,

Ik sla over heb de fabriek nu al diverse keren van binnen gezien blijft steeds het zelfde alleen de gemaakte modellen zijn anders die ze maken.
Verder ben ik tijdens de vakantie al in het altijd mooie Göppingen geweest met mijn vrouw.

Mocht jij wel gaan veel plezier toegewenst daar hopelijk heb je mooi weer wat het rond lopen op en rond het station veel leuker maakt

Groet Michel
Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Frank (frank103) en Erik (erik01) hebben al wat foto's uit Olten laten zien dus kan ik natuurlijk niet achter blijven. ;)
Vriend Erik houd meer van het oudere Zwitserse materiaal en ik ben meer van het moderne Zwitserse materiaal al kan ik het oudere materiaal zeer waarderen en bewonderen als ik ze tegenkom of zie op een modelbaan.

Deze 5 foto's zijn genomen op en rond het station van Olten waar ik wel de hele dag kan rond hangen zoveel passagierstreinen stoppen daar heerlijk om constant de prachtige machines voorbij te zien komen.
Ook in de nacht is er veel treinverkeer al zijn het dan meer goederentreinen maar dat vind ik ook schitterend om naar te kijken en te bewonderen.

Niet alleen de SBB reed er veel rond ook de BLS kwam regelmatig langs met hun passagiers en goederentreinen een walhalla voor de Zwitsere treinenfan zoals ik.

Verder waren mijn persoonlijke top hoogtepunten dat weekend de rit van 2 uur in de rode dubbele pijl de "Churchill" als een kind in een snoepwinkel voelde ik mij en het andere was het van dichtbij bewonderen van de TEE "Gottardo" waar ik/we heerlijk een uurtje geschuild hebben voor de regen.
Wat een heerlijke atmosfeer straalt dat treinstel uit je waant je gewoon in die tijd dat deze prachtige treinstel reed over de diverse rails door Europa heen.
Puur genieten en een prachtige herinnering rijker. :favorite: 

Ik zal vanmiddag een filmpje op Youtube zetten en dan kijken hoe ik deze hier kan plaatsten.

Groet Michel
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Michel,

Erg lekker om zo van meerdere kanten met jullie mee te mogen genieten :thumbup:. Ook voor mij geldt dat ik meer fan ben van het moderne materieel, hoewel ik de klassiekers zeker niet te kort wil doen.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
 B) Nou, doet u mij die Rode Pijlen maar, dat ziet er gelikter uit dan dan moderne spul. :thumbup:
Mooie foto heb je ervan genomen. :thumbup:
En ja, ja, die andere treintjes zijn ook best leuk. :D
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Ha Mies,

Dan heb je dus een topvakantie gehad! jij op het station en vrouwlief lekker op het terras! :P

Ik ga voor de rode pijlen, die zijn eigenlijk mooi van lelijkheid!  >:-D  Het modernere materiaal is mede door de aerodynamische ontwerpen meer een eenheidsworst.... (opmerking geheel op mijn conto! B))

Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
 @citaat

Nee, vrouwlief van Michel was thuis, lekker alleen zonder Michel, dus die had een heerlijk weekend zonder geleuter over treintjes. :-)
Michel was met wat andere forumsnuiters erop uit, een soort van bejaarden uitje. >:-D
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Heerlijk om ook in jouw draadje beelden te zien on onze geslaagde trip.
Al leggen we verschillende accenten als voorkeur, ook het moderne materieel kan ik waarderen.
Kijk uit naar vervolg.
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.

Ook leuk om te zien dat hoewel we samen waren jij en frank andere fotos maken
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Die foto rode met de rode pijlen vind ik fantastisch! Bedankt voor het plaatsen.
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Citaat van: erik01 op maandag 11 september 2023, 17:57:19Ook leuk om te zien dat, hoewel we samen waren, jij en frank andere foto's maken

Ik ben benieuwd wat voor foto's Michel meer heeft gemaakt. Iedereen heeft toch z'n eigen creativiteit!
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Citaat van: Wico op maandag 11 september 2023, 13:21:51Michel,
Erg lekker om zo van meerdere kanten met jullie mee te mogen genieten :thumbup:. Ook voor mij geldt dat ik meer fan ben van het moderne materieel, hoewel ik de klassiekers zeker niet te kort wil doen.
Groeten,
Wico

Ja iedereen heeft zijn eigen stijl van foto's nemen Wico.
Ja het moderne spul mede omdat het hier ook over de baan heen rijd heeft lichtelijk een voordeel op het oude maar daar in tegen kan ik wel kribbels in mijn buik krijgen als ik een Krokodil in mag om de binnenkant te bekijken.

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 11 september 2023, 14:17:44B) Nou, doet u mij die Rode Pijlen maar, dat ziet er gelikter uit dan dan moderne spul. :thumbup:
Mooie foto heb je ervan genomen. :thumbup:
En ja, ja, die andere treintjes zijn ook best leuk. :D

Ja de Rode pijlen zijn van grote schoonheid Dirk-Jan en zijn heel veel in dat weekend op de foto / film genomen.
Ja ook op een Zwitserse forum kreeg ik lof voor de foto. :oops:
Zeker de bestelde Roco passagierstrein heb ik veel op de foto genomen kan ik vast voorgenieten voor als hij uitgeleverd gaat worden 2de kwartaal 2025.

Citaat van: Narwal op maandag 11 september 2023, 16:10:08Ha Mies,
Dan heb je dus een topvakantie gehad! jij op het station en vrouwlief lekker op het terras! :P
Ik ga voor de rode pijlen, die zijn eigenlijk mooi van lelijkheid!  >:-D  Het modernere materiaal is mede door de aerodynamische ontwerpen meer een eenheidsworst.... (opmerking geheel op mijn conto! B))

Marcel, dit was een weekendje met de forum mannen vrienden weg mijn vrouw had het rijk alleen en kon nu eindelijk tv zien wat zijn wilde want die blubber programma's van de commerciele zenders komt erbij mij niet op te staan.
De rit met de "Churchill" was één van de hoogte punten van het weekend Marcel heerlijk wat een luxe en een belevenis om er in te mogen rijden.
Dat van de eenheidsworsten ben ik gedeeltelijk met je eens zeker als het om de Vectrons gaat vele motieven maar het blijft een zielloze Vectron vergeleken met een Re 4/4 of een Re 620.

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 11 september 2023, 16:26:52@citaat
Nee, vrouwlief van Michel was thuis, lekker alleen zonder Michel, dus die had een heerlijk weekend zonder geleuter over treintjes. :-)
Michel was met wat andere forumsnuiters erop uit, een soort van bejaarden uitje. >:-D

Bijna goed Dirk-Jan. :P
Nou bejaard wil ik niet zeggen ik heb diverse vrienden toch wel zien hollen om een loc mooi op de foto te krijgen. :)

Citaat van: erik01 op maandag 11 september 2023, 17:00:17Heerlijk om ook in jouw draadje beelden te zien on onze geslaagde trip.
Al leggen we verschillende accenten als voorkeur, ook het moderne materieel kan ik waarderen.
Kijk uit naar vervolg.

De trip was zeker geslaagd Erik. :thumbup:
Ja iedereen heeft zijn eigen voorkeur maar dat maakt de hobby zo leuk en veelzijdig en hadden we genoeg te praten tijdens de ritjes van en naar Zwitserland. :)

Citaat van: erik01 op maandag 11 september 2023, 17:57:19Ook leuk om te zien dat hoewel we samen waren jij en frank andere fotos maken

Ja een ieder ziet sommige dingen toch net wat anders al ben ik natuurlijk wel jaloers op Frank zijn mooie fotocamera.

Citaat van: Maarten Marklin op dinsdag 12 september 2023, 12:28:58Die foto rode met de rode pijlen vind ik fantastisch! Bedankt voor het plaatsen.

Ik ben het helemaal met je eens Maarten. :)
Graag gedaan zo kan ik er ook weer van genieten net als iedereen. :thumbup:

Citaat van: frank-103 op dinsdag 12 september 2023, 18:47:34
Citaat van: erik01 op maandag 11 september 2023, 17:57:19Ook leuk om te zien dat, hoewel we samen waren, jij en frank andere foto's maken

Ik ben benieuwd wat voor foto's Michel meer heeft gemaakt. Iedereen heeft toch z'n eigen creativiteit!

Ik weet het Frank maar helaas heel even druk met vele dingen tegelijk hoop geregel enz enz ik denk donderdag dat ik weer wat meer tijd heb om 5 prachtige foto's uit te zoeken.
Ja inderdaad iedere zijn eigen creativiteit al stonden we naast elkaar een andere ziet net dat momentje wat een ander eerder of later zag.

Groet Michel
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Dag Michel,

Mooie foto's van dat nieuwerwetse materieel.
Maar die foto van de rode Pijl, prachtig!

Henk
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
 @citaat

Ja het nieuwe Zwitserse materiaal is prachtig Henk maar de Rode pijlen zijn toch DE klassiekers. :)  :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
 @citaat

Als ik over een paar jaar met pensieon ben wil ik dit soort plaatsen ook gaan bezoeken.

Henk
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Tip :idea: : niet wachten met leuke dingen doen tot later als ik groot (of met pensioen) ben !
Misschien komt er wel geen later. Klinkt misschien wat negatief, maar blijkt maar al te vaak realiteit te zijn.
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
 @citaat

Door mijn werk (schoolvervoer) kan ik alleen in schoolvakanties vakantie opnemen en dan betaal je de hoofdprijs.
Daarom hebben mijn vrouw en ik besloten om het (weinige) vakantiegeld aan andere zaken te besteden en vakanties tot onze pensioendatum (over drie jaar) uit te stellen.

Henk
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
 @citaat  @citaat lukt alleen als je genoeg geld (over) hebt, anders is het in de tuin vakantie vieren  :D
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
@citaat & @citaat @citaat tja, je moet er natuurlijk wel de middelen voor hebben en je kan 't inderdaad maar één keer uitgeven. Keuzes keuzes keuzes...
Genieten van de voorpret is ook leuk :o) .
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Citaat van: Trainhenk op donderdag 14 september 2023, 20:25:24@citaat
Als ik over een paar jaar met pensieon ben wil ik dit soort plaatsen ook gaan bezoeken.
Henk

Mooi vooruitzicht Henk. :thumbup:
Ik heb er voor gekozen om nu al zoveel mogelijk dingen te doen die ik leuk vindt de vele begrafenissen hebben mij hier toe besloten nu wil ik alles uit het leven halen en niet als mijn pensioenleeftijd bereikt heb want wie weet is er dan geen pensioen meer. ;)
Want nu is al gebleken dat met het nieuwe pensioensysteem de groep tussen de 50 en 60 jaar er het slecht afkomen en laat ik daar net tussen zitten. :sad:

Citaat van: Hanzi op donderdag 14 september 2023, 22:08:03Tip :idea: : niet wachten met leuke dingen doen tot later als ik groot (of met pensioen) ben !
Misschien komt er wel geen later. Klinkt misschien wat negatief, maar blijkt maar al te vaak realiteit te zijn.

Helemaal met je eens Hans. :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op donderdag 14 september 2023, 22:16:56@citaat
Door mijn werk (schoolvervoer) kan ik alleen in schoolvakanties vakantie opnemen en dan betaal je de hoofdprijs.
Daarom hebben mijn vrouw en ik besloten om het (weinige) vakantiegeld aan andere zaken te besteden en vakanties tot onze pensioendatum (over drie jaar) uit te stellen.
Henk

Das één van de nadele van schoolvakanties maar je kan toch wel eens een weekje vrij nemen of een langweekend ?
Het aftellen is begonnen Henk dus die 3 jaar zijn zo voorbij. :razz:

Citaat van: Rudibeer op donderdag 14 september 2023, 23:58:32@citaat  @citaat lukt alleen als je genoeg geld (over) hebt, anders is het in de tuin vakantie vieren  :D

Kan ook gezellig zijn Ruud. :)
Ik geniet van iedere vrije dag en dan ben ik ook heerlijk thuis en verveel ik mij geen minuut en moet mij nog haasten zoals eten koken als mijn vrouw belt en zegt ik kom eraan. :D

Citaat van: Hanzi op vrijdag 15 september 2023, 08:21:58@citaat & @citaat @citaat tja, je moet er natuurlijk wel de middelen voor hebben en je kan 't inderdaad maar één keer uitgeven. Keuzes keuzes keuzes...
Genieten van de voorpret is ook leuk :o) .

Alles draait (helaas) om de poen Hans.
En voorpret is zeker leuk dat het is al op jeugdige leeftijd al. ;)  :P

Groet Michel
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
 @citaat
als je je het kan veroorloven, vooral doen en doorgaan... :D
Re: Michelstadt } mijn treinen foto's uit Olten Zwitserland.
 @citaat
Uiteraard Wim maar je kan het zo duur maken als jezelf wilt natuurlijk.
Mijn vrouw en ik zijn wat eten en drinken niet veel eisend en zijn al tevreden met een heerlijk simpele pizza als we op vakantie zijn.
En ja Wim we gaan door met hoe we het nu doen dat bevalt ons prima zo. :thumbup:

Groet Michel 
Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Tijdens ons weekend in Olten zaten we in de TEE "Gottardo" wat voor mij persoonlijk één van de hoogte punten was dat weekend.
De trein straalt iets magisch uit je voelt je meteen jaren terug de tijd in de luxe in de treinstellen wat je terug doet verlangen naar die tijd.
Van het interieur heb ik wat foto's gemaakt die ik graag met jullie wil delen en ook de cabine straalt pure nostalgie uit simpel maar zo mooi.

Groet Michel
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
 :) Mooie foto's, maar die met de losse stoelen lijkt me stug. :roll:
Ik kan me niet voorstellen dat er geen vaste stoelen instonden, hoewel die van de machinist ook een losse stoel is.
 :o) Rare jongens die Romeinen met hun treinen. :-)
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Het lijkt wel op een kantine... :P
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Ja mensen,

Die losse stoelen geeft de ronde-buik-man de meeste bewegingsvrijheid.

Vrgr,
Wilko
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 16 september 2023, 10:17:58:o) Rare jongens die Romeinen met hun treinen. :-)

Hee hee, rustig aan hé kaaskop!  :P

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
 @citaat kennelijk voelt iemand zich hier aangesproken...  :-)
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
 @citaat

 :o) Rare jongens die Almeloërs. >:-D
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Voor de Gottardo fans wat bewegende beelden :)


Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
 @citaat
Er staan toch inderdaad losse stoelen in de trein zoals te zien in het filmpje, best wel apart lijkt me.
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
inderdaad maar alleen in het restauratierijtuig. Zodat de dikke-buiken-mensen lekker bij de tafel kunnen aanschuiven. Het is toch zonde wanneer al dat kostelijk eten tussen tafel en buik op de grond valt.
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Mooi, Michel.
En zo zag het interieur van de TEE-RAm er ook uit!

Groet,
Roel
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Ha Michel,
Leuk om deze fotos hier te zien.
De stoelen zaten heerlijk, zeker die met mijn naam er op.
Maar ook het "personeel" in mantelpakjes als of het een stewardes betrof, maakte plaatje compleet.
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Leuke film :thumbup: . Grappig om te zien dat er zelfs in één en hetzelfde treinstel behoorlijk kleurverschil zit in de binnenverlichting (bij ca. 6:00 minuten). En "wij" in model maar proberen om alles een beetje in dezelfde kleur te houden :-) .
Re: Michelstadt } interieur TEE "Gottardo" in Olten Zwitserland.
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 16 september 2023, 10:17:58:) Mooie foto's, maar die met de losse stoelen lijkt me stug. :roll:
Ik kan me niet voorstellen dat er geen vaste stoelen instonden, hoewel die van de machinist ook een losse stoel is.
 :o) Rare jongens die Romeinen met hun treinen. :-)

Graag gedaan hoor Dirk-Jan het plaatsen van de foto's van deze prachtige trein.
Hij was in de originele staat dus de losse stoelen klopt wel lijkt mij.
Hoe zo raar ze maakten het de reiziger gewoon erg comfortabel het huiselijke gevoel zeg maar. ;)

Citaat van: Wim op zaterdag 16 september 2023, 10:26:42Het lijkt wel op een kantine... :P


Maar wel een gezellig/sfeervolle kantine Wim. :P

Citaat van: Trainspotter op zaterdag 16 september 2023, 11:28:57Ja mensen,
Die losse stoelen geeft de ronde-buik-man de meeste bewegingsvrijheid.
Vrgr,
Wilko

Overal wordt bij de Zwitsers over na gedacht Wilko dus ook over de ronde-buik bewegingsvrijheid. :D  :thumbup:

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 16 september 2023, 11:37:50
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 16 september 2023, 10:17:58:o) Rare jongens die Romeinen met hun treinen. :-)
Hee hee, rustig aan hé kaaskop!  :P
Groeten,
Erik.

Ja om Romeinen meteen raar te noemen gaat mij ook iets te ver hoor Erik. ;)  :D
Het blijft een rebel die Dirk-Jan. :mrgreen:

Citaat van: FransW op zaterdag 16 september 2023, 12:02:23@citaat kennelijk voelt iemand zich hier aangesproken...  :-)

Misschien Frans misschien wel maar ik denk het niet. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 16 september 2023, 13:07:00@citaat
 :o) Rare jongens die Almeloërs. >:-D

Echt niet Almeloërs zijn de rust zelve dus niet raaaaaaaaaar. :-)

Citaat van: Dirk59 op zaterdag 16 september 2023, 13:57:23Voor de Gottardo fans wat bewegende beelden :)

Dirk, bedankt voor het plaatsen van dit prachtige filmpje. :thumbup:
Het deed mij meteen terug verlangen naar het wonderschone Olten met zijn grote loc depot terrein en prachtig station waar de hele dag treinenverkeer heen en weer rijd. :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 16 september 2023, 14:27:40@citaat
Er staan toch inderdaad losse stoelen in de trein zoals te zien in het filmpje, best wel apart lijkt me.

Nee niet apart maar comfortabel Dirk-Jan. :)

Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 16 september 2023, 16:58:14inderdaad maar alleen in het restauratierijtuig. Zodat de dikke-buiken-mensen lekker bij de tafel kunnen aanschuiven. Het is toch zonde wanneer al dat kostelijk eten tussen tafel en buik op de grond valt.

En ook de schoonmaker was blij omdat de dikke-buiken-mensen dichtbij de tafels konden lag er ook minder eten op de vloer en dat scheelde hem weer tijd.

Citaat van: RoelMarklin op zaterdag 16 september 2023, 19:01:36Mooi, Michel.
En zo zag het interieur van de TEE-RAm er ook uit!
Groet,
Roel

Zeker mooi Roel was één van mijn hoogte punten van het weekend om in dit prachtige treinstel te lopen maar ook te zitten de stoeln zaten perfect zeker in de licht onderuitgezakte stand zalig gewoon.
Kijk als jij als expert zegt dat het er zo uit zag geloof ik dat meteen. :)  :thumbup:

Citaat van: erik01 op zaterdag 16 september 2023, 22:34:12Ha Michel,
Leuk om deze fotos hier te zien.
De stoelen zaten heerlijk, zeker die met mijn naam er op.
Maar ook het "personeel" in mantelpakjes als of het een stewardes betrof, maakte plaatje compleet.

Ja de herinneringen komen meteen weer terug en het lijkt alweer veels te lang geleden ons uitje.
Inderdaad was er al een stoel voor jouw gereserveerd in deze prachtige trein je bent echt een geluksvogel. :P
Zeker het personeel zag er in de kleding van die tijd er prachtig en charmant uit wat mede bijdroeg aan de heerlijke sfeer die in de trein hing.

Citaat van: Hanzi op zaterdag 16 september 2023, 22:47:23Leuke film :thumbup: . Grappig om te zien dat er zelfs in één en hetzelfde treinstel behoorlijk kleurverschil zit in de binnenverlichting (bij ca. 6:00 minuten). En "wij" in model maar proberen om alles een beetje in dezelfde kleur te houden :-) .

Ook de verlichting in de diverse wagons was anders Hans erg leuk om te zien en misschien zijn de modelbouwers te perfectionistisch wat betreft de modellen na bouwen.

Groet Michel
Michelstadt } filmpje uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } filmpje uit Olten Zwitserland.
Hierbij een kort filmpje uit Olten gefilmd vanaf het balkon vanuit het hotel.

Groet Michel

Re: Michelstadt } filmpje uit Olten Zwitserland.
Heerlijk begin van de dag.
Mooie lange treinen.
Zou zo weer op balkon willen staan.
Re: Michelstadt } filmpje uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Michelstadt } filmpje uit Olten Zwitserland.
Dit is wat ze een hotel met vier sterren uitzicht noemen :). Premium filmpje zo vanaf het balkon :thumbup: .

Re: Michelstadt } filmpje uit Olten Zwitserland.
Mooie filmpje die treinen zo direct opvolgend achter elkaar. Die containertrein zou er nog een bepaald idee zitten achter de verdeling van de containers op die trein?
Re: Michelstadt } filmpje uit Olten Zwitserland.
 :roll: Nou, dan ben je in Zwitserland en dan zie je dit. 8o
Zou toch liever een uitzicht hebben op een meertje met een berglandschap erachter of zoiets. B)
 :o) Ik heb niet zoveel met treintjes. :-)
Re: Michelstadt } filmpje uit Olten Zwitserland.
Deze zomer 1,5 maand vanaf het balkon een uitzicht gehad op dalende vliegtuigen.
Niks mis mee maar zo'n uitzicht als dit was ik ook wel blij mee geweest.
Dank voor het delen Michel. 👍

Vrgr,
Wilko
Re: Michelstadt } filmpje uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } filmpje uit Olten Zwitserland.
Michel,

Dat is toch heerlijk wakker worden, zo met een bakkie koffie op het balkon :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } filmpje uit Olten Zwitserland.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Michelstadt } filmpje uit Olten Zwitserland.
Hallo Mies,

De meeste mensen vragen om "zeezicht"! Zou jij ook moeten doen want je hebt waarschijnlijk de hele nacht naar buiten zitten kijken! >:-D