Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } de Märklin 4689 is binnengereden.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de Märklin 4689 is binnengereden.
Citaat van: Tony op zondag 12 maart 2023, 10:13:33Knap, dat je alsnog een grijs Zwitsers muisje hebt gevangen, Mies !
Volgende keer een stuk Emmentaler in je zak steken bij zo'n zoektocht  O:-D
Maarre, verzamel je alleen nog maar Zwitsers spul ?
Als doorvoerland rijdt er in Zwitserland toch van alles rond ?
Grtz Tony

Goede tip van dat stuk Emmertaler Tony. :P  :thumbup:
Ik verzamel alleen nog maar Zwitsers materiaal omdat ik dat heel erg mooi vindt Tony en nee Michelstadt is geen doorvoerstad dus hoeft er alleen maar Zwitsers materiaal door heen rijden. :favorite:

Citaat van: Trainhenk op zondag 12 maart 2023, 18:44:34Dag Michel,
De beurs in Lisse is twee keer per jaar en ik ben eind vorig jaar daar geweest.
Gezellig druk, maar veel oud spul; M-rails periode zal ik maar zeggen.
Deze reactie kreeg ik gisteren ook van een paar stamtafel Noord-Holland leden die geweest waren.
Ik heb toen, eind oktober 2022, de set de langste reizigerstrein gescoord.
Henk

Ik ben er heel lang geleden eens geweest Henk toen zat het nog op een andere locatie volgens mij.
Het was zeker toen we aankwamen erg druk zeker het rechter zaaltje stond vol met mensen later werd het gelukkig minder druk en kon ik op mijn gemak rondneuzen.
ja inderdaad heel veel m-rail wat de klok sloeg en voor mij weinig Zwitsers. :-(
Tegenwoordig vind ik die kleinere beursjes leuker als die grote zoals Houten waar ik dus niet meer heen ga.

Citaat van: Arnold op zondag 12 maart 2023, 21:09:08Hi Michel,
Was goed je te zien, en zeker gezellig je gesproken te hebben in Lisse.
Mooie aanwinst, toch niet met lege handen naar huis :D
Het was niet groot,maar het was een leuke, gezellige beurs.
Gr, Arnold

Het was zeker even leuk om weer even met elkaar gesproken te hebben Arnold volgende keer pakken we er een heerlijke bak koffie bij kletst nog wat lekkerder. ;)  :P
Gelukkig bleef er nog wat leuks aan mijn vingers plakken en anders had ik pech gehad maar deze kleine schoonheid maakte mijn hele dag goed. :)
Het was zeker een gezellige beurs voor mij zeker voor herhaling vatbaar.

Citaat van: Hanzi op maandag 13 maart 2023, 05:57:53
Citaat van: Trainhenk op zondag 12 maart 2023, 18:44:34Gezellig druk, maar veel oud spul; M-rails periode zal ik maar zeggen.
:favorite:
klinkt goed én de kans leuke forumvrienden te ontmoeten; moet ik ook eens heen!

Gewoon gaan Hans kunnen we gezellig met ze allen een bakkie koffie drinken en wat bijkletsen.
Ik kijk er nu al naar uit. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } de Märklin 4689 is binnengereden.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } de Märklin 4689 is binnengereden.
Citaat van: h0_miessie op maandag 13 maart 2023, 17:50:11
Citaat van: Trainhenk op zondag 12 maart 2023, 18:44:34Dag Michel,
De beurs in Lisse is twee keer per jaar en ik ben eind vorig jaar daar geweest.
Gezellig druk, maar veel oud spul; M-rails periode zal ik maar zeggen.
Deze reactie kreeg ik gisteren ook van een paar stamtafel Noord-Holland leden die geweest waren.
Ik heb toen, eind oktober 2022, de set de langste reizigerstrein gescoord.
Henk
Ik ben er heel lang geleden eens geweest Henk toen zat het nog op een andere locatie volgens mij.
Het was zeker toen we aankwamen erg druk zeker het rechter zaaltje stond vol met mensen later werd het gelukkig minder druk en kon ik op mijn gemak rondneuzen.
ja inderdaad heel veel m-rail wat de klok sloeg en voor mij weinig Zwitsers. :-(
Tegenwoordig vind ik die kleinere beursjes leuker als die grote zoals Houten waar ik dus niet meer heen ga.

Dat was in hotel De nachtegaal van Lisse en dat heet nu anders Hotel Lowietje of zo.
Daarna in het Dorpshuis van Lisse en nu op de huidige lokatie.

Voor de agenda:
Zaterdag 28 oktober 2023  10.00 - 15.00 uur
Zaterdag 9 maart 2024  10.00 - 15.00 uur


Citaat van: h0_miessie op maandag 13 maart 2023, 17:50:11
Citaat van: Hanzi op maandag 13 maart 2023, 05:57:53
Citaat van: Trainhenk op zondag 12 maart 2023, 18:44:34Gezellig druk, maar veel oud spul; M-rails periode zal ik maar zeggen.
:favorite:
klinkt goed én de kans leuke forumvrienden te ontmoeten; moet ik ook eens heen!

Gewoon gaan Hans kunnen we gezellig met ze allen een bakkie koffie drinken en wat bijkletsen.
Ik kijk er nu al naar uit. :)

Groet Michel

De data staan hierboven!

Lijkt mij leuk om dan een keer af te kunnen spreken.
Ik zie je dus ook niet meer in Houten.  :(

Henk
Re: Michelstadt } de Märklin 4689 is binnengereden.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } de Märklin 4689 is binnengereden.
Henk, ja ik geloof dat het inderdaad toen in hotel De nachtegaal van Lisse was waar ik toen met mijn vrouw ben geweest.
En bedankt voor de datums van de volgende (gezellige) beursjes in Lisse ze staan genoteerd in de agenda.
Nee helaas gaan wij elkaar (voorlopig) niet meer zien in Houten.

Groet Michel
Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Gisteren kwamen de 5 Piko Slmmnps-y wagons binnen voor de Zwitserse tanks rupsbandvoertuigen.
Mijn favorite Duitse leverancier had er 3 rail asjes onder gedaan zodat ze na de presentatie meteen mee konden rijden in de sleep waar de 2 andere Piko wagons de sleep compleet maken.

Nu is het wachten op de 5 rupsvoertuigen van Arwico die de wagons hun lading gaan geven en er een mooie militaire sleep door Michelstadt gaat rijden.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Michel,

Het zijn mooie wagons, maar het wordt nog mooier als daar tanks op komen te staan :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Ze staan er goed op.
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
 :)  Het is een mooie sleep en als dan de bezorger is geweest met de 5 rupsvoertuigen wordt het  B) en  :thumbup:
Ook een mooi shot zo onder de overspanningsmasten van je bovenleiding. B)

Dirk-Jan

N.B.
En dan nog even een algemene dienst mededeling voor een ieder;
Probeer de citaten kort te houden, dus alleen de regels waar het echt om gaat.

Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
 @citaat Ik zal het kort houden: mooie aanwinsten Michel  ;)
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Je zet er vaart achter, Mies !
In de rupsfafriek moeten ze overuren maken om die karren te vullen  :P

Grtz Tony
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Hopelijk zijn de rupsvoertuigen vlug daar.....( en niet naar Oekraïne ....😉)
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
 @citaat Zwitserland levert geen materieel naar Oekraïne.
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Citaat van: Wico op donderdag 16 maart 2023, 13:11:13Michel,
Het zijn mooie wagons, maar het wordt nog mooier als daar tanks op komen te staan :P.
Groeten,
Wico

Ze zullen zeker mooier worden met de rupsvoertuigen erop geplaatst Wico.
Helaas kreeg ik net van de leverancier te horen dat het nog wel even kan duren voordat de rupsvoertuigen uit Zwitserland binnen zijn gereden.

Citaat van: iTom op donderdag 16 maart 2023, 13:19:25Ze staan er goed op.

Dank je wel Tom dat ben ik helemaal met je eens. ;)  :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 16 maart 2023, 13:21:31:)  Het is een mooie sleep en als dan de bezorger is geweest met de 5 rupsvoertuigen wordt het  B) en  :thumbup:
Ook een mooi shot zo onder de overspanningsmasten van je bovenleiding. B)
Dirk-Jan
N.B.
En dan nog even een algemene dienst mededeling voor een ieder;
Probeer de citaten kort te houden, dus alleen de regels waar het echt om gaat.

Ja zal het zeker als de bezorger is geweest helaas gaat het nog eventjes duren hoorde ik maar wat in het vat zit verzuurd niet zegt men. :P
Verder heb ik nog wat uitstaan Dirk-Jan dus kijken maar wat het eerste binnen komt rijden in Michelstadt. :)
En bedankt voor de algemene dienst mededeling. :thumbup:

Citaat van: brund55 op donderdag 16 maart 2023, 16:09:08@citaat Ik zal het kort houden: mooie aanwinsten Michel  ;)

Dan houd ik het ook kort Dick. ;)
Bedankt Dick. :thumbup:

Citaat van: Tony op donderdag 16 maart 2023, 21:02:38Je zet er vaart achter, Mies !
In de rupsfafriek moeten ze overuren maken om die karren te vullen  :P
Grtz Tony


Ik heb er zin in Tony. :P  ;)
Ik hoop het wel dat ze overuren gaan maken des te eerder zijn ze hier op de fraaie wagons.

Citaat van: wimpietje op vrijdag 17 maart 2023, 11:47:06Hopelijk zijn de rupsvoertuigen vlug daar.....( en niet naar Oekraïne ....😉)

Ligt eraan hoe de vrachtbrief zijn ingevuld Wim ikzelf hoop dat er Michelstadt op staat bij afleveradres. ;)

Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 17 maart 2023, 16:53:16@citaat Zwitserland levert geen materieel naar Oekraïne.

Dan weet ik zeker dat er Michelstadt op de vrachtbrief staat Bas bedankt voor dit goede nieuws. :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 17 maart 2023, 19:33:57Dan weet ik zeker dat er Michelstadt op de vrachtbrief staat Bas bedankt voor dit goede nieuws. :thumbup:
Wat ze allemaal niet voor jou over hebben hè :D
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
 @citaat

Men waardeert daar dat ik Zwitsers rij Bas en gretig Zwitserse producten afneem niet alleen voor de hobby maar ook in huis hebben wij al de nodige Zwitserse producten die ons zeer goed bevallen. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
MICHEL,

Ja, ja, Zwitserland blijft altijd 'trekken'! Nu nog de rupsvoertuigen en dan is er weer een sleep klaar! Jammer, dat het zo lang duurt!
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
@citaat
De door jouw geplaatste prachtige Piko wagon met de M113 erop die rijden al 2 hier in Michelstadt Gerard. :thumbup:
En ze lijken zijn prima te vermaken op de vele meters rail die de baan rijk is.
Ja helaas is het wachten op de 5 andere rupsvoertuigen maar geduld is een schone zaak ondertussen rijden de Piko wagons rustig mee met de al 2 beladen wagons dus met het kijkplezier is het prima in orde. :P
Dank voor je berichtje. :thumbup:

Groet Michel 
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Anders kun je er altijd nog iets anders op plaatsen:
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
 @citaat
Leuke suggestie maar dat wordt voor Miessie toch een beetje heikel. Hij wil alleen Zwitsers materieel en wat in deze video voorbij komt geschoven is allemaal Bundeswehr en US Army. Dat gaat het dus niet worden.
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Dan biedt deze video misschien meer inspiratie (met name 0:12 en 7:06).


Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
@citaat  @citaat  @citaat

Eric-Paul bedankt voor het plaatsen van dit leuke filmpje. :thumbup:
Er inderdaad meer dan alleen rupsvoertuigen die op een militaire sleep kunnen staan.
Ik zal het in mijn achterhoofd houden. :)

@citaat  @citaat

Henk, Eric-Paul weet dat ik Zwitsers rij hij is al een aantal keer hier gezellig wezen kijken denk dat Eric-Paul bedoelt dat er meer is dan alleen rupsvoertuigen op een sleep dus ook Jeeps militaire ambulance(s) busjes enz enz.

@citaat

Bedankt voor het laten zien van je prachtige militaire slepen Wico. :thumbup:
Ik heb weer inspiratie genoeg voor een eventuele tweede militaire sleep. ;)
Je laatste wagons met de infanterievoertuigen MB G 270 CDI "Serval" van het Zwitserse leger vindt ik wel een hele leuke aanwulling voor mijn rupsvoertuigenwagons sleep daar maar eens naar op zoek gaan op beursjes en het internet.
Eerst maar even de andere 5 rupsvoertuigen en ander mooi materiaal afwachten wat onderweg is richting Michelstadt.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } Piko wagons zijn er binnengereden.
 @citaat
Klopt als een bus, zo heb ik dat bedoeld
Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Zondagochtend heerlijk op zolder aan het rijden met het Zwitserse materiaal uit diverse schaduwstations toen de SOB loc (Märklin 37301) af en toe een zetje nodig had om te gaan rijden.
Een teken dat er onderhoud aan de loc gepleegd moest worden en dat mocht ook wel na 150 uur en 59 minuten gereden te hebben uiteraard is er in de tussentijd ook onderhoud gepleegd aan deze prachtige loc.

Na een kleine beurt met wasbenzine wat vet en olie en nieuwe koolborsteltjes rijd hij weer prachtig zijn rondjes door Michelstadt heen.

Zag trouwens ook dat ik weer wat zakjes koolborsteltjes moet bestellen altijd handig om genoeg in huis te hebben.

Groet Michel
 
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Nog effe en je bent onderhoudsmonteur 1e klas, Mies !  :P
Dit was/is wel een heel grondige schoonmaak- en smeerklus  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Citaat van: h0_miessie op zondag 02 april 2023, 11:08:22...
Na een kleine beurt met wasbenzine wat vet en olie en nieuwe koolborsteltjes rijd hij weer prachtig zijn rondjes door Michelstadt heen...

ik moet maar eens bij jou in de leer denk ik zo... ;-)
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Sehnsucht, je loc geeft haar verlangen naar haperingsvrij rijden duidelijk aan ...  ;)
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Citaat van: Tony op zondag 02 april 2023, 14:29:04Nog effe en je bent onderhoudsmonteur 1e klas, Mies !  :P
Dit was/is wel een heel grondige schoonmaak- en smeerklus  :thumbup:
Grtz Tony

Ik ga ervoor Tony voor monteur 1ste klas maar dat zal nog wel even duren hoor schijnt een pittig examen te zijn.
Het is altijd leuk en ontspannen werk dat schoonmaken muziekie aan treinen die links en rechts om mij heen gaan en als de loc weer zonder problemen wegrijd is de glimlach weer groot op mijn gezicht. :)

Citaat van: ernstcramer op zondag 02 april 2023, 15:19:41
Citaat van: h0_miessie op zondag 02 april 2023, 11:08:22...
Na een kleine beurt met wasbenzine wat vet en olie en nieuwe koolborsteltjes rijd hij weer prachtig zijn rondjes door Michelstadt heen...

ik moet maar eens bij jou in de leer denk ik zo... ;-)

Je bent van harte welkom Ernst voor een workshop loc(s) schoonmaken krijg je meteen weer een rondleiding door en langs Michelstadt. :P

Citaat van: Eric-Paul op maandag 03 april 2023, 15:55:02Sehnsucht, je loc geeft haar verlangen naar haperingsvrij rijden duidelijk aan ...  ;)

Ja dat geven ze aan meestal hoor ik het aan het geluid wat dan luider wordt en aan het niet weg willen rijden alleen via een zetje dan weet Miessie genoeg Eric-Paul. ;)
De treinenfluisteraar wordt ik door de Preisertjes genoemd in Michelstadt. :D

En het koolborsteltjes potje zijn weer aangevuld met 15 zakjes van Märklin (601460).

Groet Michel
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Ha Michel,

Mooi dat de onderhoudsbeurt het gewenste resultaat heeft opgeleverd.
Niet op de foto, maar ben wel benieuwd hoe groot de koolborstels zijn na 150 uur in bedrijf.
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Michel,

Citaat van: h0_miessie op zondag 02 april 2023, 11:08:22Een teken dat er onderhoud aan de loc gepleegd moest worden en dat mocht ook wel na 150 uur en 59 minuten gereden te hebben uiteraard is er in de tussentijd ook onderhoud gepleegd aan deze prachtige loc.

Had dat ene minuutje er nou niet bij gekund?  :?  :?

Henk
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Leuk als alles weer rijdt zoals het moet Mies 🤞🏻
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Citaat van: erik01 op maandag 03 april 2023, 20:32:10Ha Michel,
Mooi dat de onderhoudsbeurt het gewenste resultaat heeft opgeleverd.
Niet op de foto, maar ben wel benieuwd hoe groot de koolborstels zijn na 150 uur in bedrijf.

Het is zeker altijd weer mooi als een loc na een onderhoudbeurtje puur genieten dan.
Na 71 uur rijden heeft deze loc ook een onderhoudsbeurtje gehad en toen heb ik de koolboorsteltjes schoongemaakt met alcohol en daarna weer teruggeplaatst nu na 150 uur zie ik weinig verschil in de koolborsteltjes die er vanaf het begin in zitten/zaten moet ik bekennen nu heb ik ze gewoon vervangen voor nieuwe.

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 04 april 2023, 11:40:25Michel,

Citaat van: h0_miessie op zondag 02 april 2023, 11:08:22Een teken dat er onderhoud aan de loc gepleegd moest worden en dat mocht ook wel na 150 uur en 59 minuten gereden te hebben uiteraard is er in de tussentijd ook onderhoud gepleegd aan deze prachtige loc.

Had dat ene minuutje er nou niet bij gekund?  :?  :?
Henk

Dat had gekend Henk maar nu kwam hij op de bovenbaan op het spoor aan waar ik de loc er makkelijk vanaf kon halen en anders had hij nog een rondje van 8 minuten moeten rijden en was ik weer over de 150 uur heen gegaan. :D

Citaat van: wimpietje op dinsdag 04 april 2023, 15:11:26Leuk als alles weer rijdt zoals het moet Mies 🤞🏻

Dat is zeker leuk Wim en geeft een goed gevoel als hij weer schoongemaakt en fluisterstil weer in het rond rijd. :P  :favorite:

Groet Michel
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Ik heb dit draadje met belangstelling doorgelezen en heb mss nog wat toe te voegen.

Citaat van: loc1200 op zaterdag 04 maart 2023, 11:15:43Bij de Snps worden spanbanden gebruikt.
Marklin leverde vroeger wel een antislipbandjes (of iets wat daar sterk op leek) om dit te imiteren bij de houtwagenset.


Er zijn ook hele kleine haar-elastiekjes in de handel, in verschillende kleuren en maten, meestal bij winkels als Etos, action of Kruidvat te koop.
Deze zijn mogelijk ook geschikt om wagonladingen te fixeren.
Zelfs als anti-slipbandjes heb ik ze wel eens toegepast omdat ik de juiste maat elders niet kon vinden.
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Dag Rob.

Citaat van: robkop op donderdag 06 april 2023, 19:30:18Er zijn ook hele kleine haar-elastiekjes in de handel, in verschillende kleuren en maten, meestal bij winkels als Etos, action of Kruidvat te koop.
Deze zijn mogelijk ook geschikt om wagonladingen te fixeren.
Zelfs als anti-slipbandjes heb ik ze wel eens toegepast omdat ik de juiste maat elders niet kon vinden.

Hoe verzin je het!  :cool: :thumbup:
Toch eens proberen ...  :idea: :roll:
Zeker iets om te onthouden!

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
@citaat  @citaat

Rob, bedankt voor je toevoeging wat betreft het vast zetten van de ladingen met gekleurde haar-elastiekjes. :thumbup:
Ik zal mijn assistente lees vrouw eens laten kijken als zij één van deze winkels bezoekt.

@citaat

Dit is nu het mooie van een forum Erik adviezen krijgen die vaak heel doelmatig en lekker simpel zijn zoals in dit geval de haar-elastiekjes van Rob. :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
Wij hadden vroeger dochters met lang haar toen ze klein waren en inmiddels ook meisjes onder de kleinkinderen en dan heb je zulke dingen in huis.
Vaak als ik spulletjes zie, bedenk ik wel 's of dat ergens in de modelbouw kan toepassen.
Ik heb ook wel eens half doorzichtige kraaltjes gebruikt om als lampekapjes te gebruiken op lichtgeleider als tafel-lampjes. Ook glimmende pajetjes die als decoratie op kleding worden geborduurd zijn prima lampekapjes voor bijv. hanglampen aan een gevel.
Ook make-up gereedschap en kleurtjes of hairspray van de dames kan vaak een toepassing krijgen in de modelbouw, en vaak goedkoper dan origineel modelbouw materiaal. Onlangs zag ik nog een voorbeeld van iemand die blanke nagellak had gebruikt om ruitjes glimmend te maken.
Ook bewaar ik soms speciale materialen die uit verpakkingen komen zoals dun hard karton of doorzichtige folie.
Niet te veel maar net genoeg om niet mis te grijpen bij het knutselen.
Op het moment doe ik niet veel maar als de inspiratie terug komt, kan ik aan de gang.
Re: Michelstadt } onderhoud aan de SOB loc de Märklin 37301.
@citaat
Rob, heel herkenbaar alles verzamelen voor de hobby.
Zelf zeg ik altijd tegen mijn vrouw altijd handig komt altijd wel eens van pas maar wanneer vertel ik er nooit bij. :D
Mede door het zoeken van goedkope dingen voor de hobby dat maakt voor mij de hobby extra leuk en kan ik echt genieten als ik met iets wat ik al jaren in de kast heb leggen wat leuks gemaakt heb.
Bedankt voor je berichtje met je bevindingen wordt zeer gewaardeerd. :thumbup:

Groet Michel
Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Dit heb weekend heb ik tijd om mijn afgelopen zondag gekochte verlichte Märklin reclame op te hangen op zolder alleen even een geschikt plekje zoeken en daar zit nu het dillema.
Want waar staat of hangt hij het mooist ?
Mijn voorkeur gaat uit om hem op de vitrine te zetten dan hoef ik ook niks te boren gewoon simpel neerzetten en klaar maar als ik hem aan de kant van de zolder doe aan trapkant dan kan ik mooi van het uitzicht genieten want dan kijk ik er de hele tijd naar.
Bij de trapkant moet ik wel boren om hem daar plaatsen dus wat is wijsheid gemakzucht of het mooie uitzicht ?

Ook de zoektocht naar een ledbuis gaat niet echt lekker want de afwijkende maat van de buis 97 cm en is 36W-1/25 en dat ik zie nergens wel 60 / 90 / 120 cm maar geen 97 cm. :-(
En om nu het hele binnenwerk te gaan veranderen daar heb ik ook niet echt trek in want ik wil hem zo origineel mogelijk houden.
Dus wordt het weer een gewone tl buis aanschaffen en die erin doen en een stekker eraan monteren en branden maar.

Kortom wordt vervolgd.

Groet Michel
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
 :roll: Gewoon effe boren, zo klaar.
Boormachine zoeken, goeie maat boortje erin, schroeven en pluggendoos en schroevendraaier pakken, stofzuiger erbij,
verlengsnoer indien nodig, meetlat, waterpas en potlood, e.h.b.o. doos klaarzetten, bril op en gaan.
Hangt het al? :-)
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Michel,

Ik zou het advies van Dirk-Jan volgen :thumbup:. Mooi reclamebord trouwens :P.

Groeten,
Wico 
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Gefeliciteerd met dit mooie bord.

Geen advies over de plek.

Wel zou ik voor dat je plaatst even kijken met de lamp aan hoe het er uit ziet.
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 14 april 2023, 10:48:21de zoektocht naar een ledbuis gaat niet echt lekker want de afwijkende maat van de buis 97 cm en is 36W-1/25 en dat ik zie nergens wel 60 / 90 / 120 cm maar geen 97 cm.

Dat klopt, daar kun je heel lang naar zoeken maar vinden zul je het niet. Zelf heb ik een rits TL-bakken voor in het systeemplafond, mooie bakken met indirekte verlichting, je ziet de lamp niet zitten in de armatuur. Maar je raadt het al ook 97cm lengte. Heb stad en land afgezocht, geen LED buizen in die lengte te verkrijgen. Nu wil het dat ik die bakken had gereserveerd voor het huis hier in Thailand. Mooi in de patio en het terras, maar ook in Thailand geen LED buizen in die lengte, zelfs geen gewone TL-buizen. Dus heb ik maar een hele doos daarvan uit NL meegenomen. Tja, anders moest ik die mooie bakken weggooien en dat wilde ik niet doen.
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
De led-buizen die ik ken, stralen niet rondom als een ouderwetse TL.
Dus in zo'n lichtbak zou een led buis mss niet eens tot z'n recht komen.
Een led-strip geplakt op een buis of iets dat er op lijkt, is dat een idee ?
Evt aan twee kanten..
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Ze lijken wel te bestaan, alleen zijn ze niet leverbaar :? .
97 cm ledbuis
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
 :o) Nou, ze bestaan en zijn leverbaar.
Eén klein minpuntje, de kleur is "Meat-Rose", dan komen de vleeswaren beter uit. 8)     MEAT-ROSE
 :roll: Hoewel, minpuntje?..........Als :-* Karin er onder gaat staan ziet ze er nog beter uit. :-) :mrgreen: 
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Ik denk dat ik er maar gewoon warmwitte ledstrip in zou plakken.
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Citaat van: robkop op donderdag 06 april 2023, 19:30:18Ik heb dit draadje met belangstelling doorgelezen en heb mss nog wat toe te voegen.

Er zijn ook hele kleine haar-elastiekjes in de handel, in verschillende kleuren en maten, meestal bij winkels als Etos, action of Kruidvat te koop.
Deze zijn mogelijk ook geschikt om wagonladingen te fixeren.
Zelfs als anti-slipbandjes heb ik ze wel eens toegepast omdat ik de juiste maat elders niet kon vinden.

Een andere mogelijkheid is elastisch garen.
Dat kun je op elke gewenste lengte maken.

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 14 april 2023, 10:48:21Dit heb weekend heb ik tijd om mijn afgelopen zondag gekochte verlichte Märklin reclame op te hangen op zolder alleen even een geschikt plekje zoeken en daar zit nu het dillema.
Want waar staat of hangt hij het mooist ?
Mijn voorkeur gaat uit om hem op de vitrine te zetten dan hoef ik ook niks te boren gewoon simpel neerzetten en klaar maar als ik hem aan de kant van de zolder doe aan trapkant dan kan ik mooi van het uitzicht genieten want dan kijk ik er de hele tijd naar.
Bij de trapkant moet ik wel boren om hem daar plaatsen dus wat is wijsheid gemakzucht of het mooie uitzicht ?

Groet Michel

Wijsheid is het mooie uitzicht.
Als je kiest voor gemakzucht zul je altijd blijven twijfelen en geniet je er minder van.

Henk
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 14 april 2023, 11:10:04:roll: Gewoon effe boren, zo klaar.
Boormachine zoeken, goeie maat boortje erin, schroeven en pluggendoos en schroevendraaier pakken, stofzuiger erbij,
verlengsnoer indien nodig, meetlat, waterpas en potlood, e.h.b.o. doos klaarzetten, bril op en gaan.
Hangt het al? :-)

Boormachine ligt klaar, goede boor ligt ook klaar, schroeven liggen klaar, pluggen nog halen, schroevendraaier ligt klaar, stofzuiger staat klaar, verlengsnoer ligt klaar, meetlat ligt klaar, waterpas ligt klaar, poltloot ligt klaar, e.h.b.o doos niet in huis, bril heb ik altijd op, en nu is het wachten op mijn goede vriend die komt helpen met installeren van dit prachtige verlichte Märklin bord Dirk-Jan.
Gisteren wel een neiuwe tl buis besteld helderwit zodat het woor Märklin goed verlicht is straks en 2 starters want ik weet niet op deze uit de jaren '90 nog goed is vanmiddag komen de spullen binnen. :P

Citaat van: Wico op vrijdag 14 april 2023, 13:46:16Michel,
Ik zou het advies van Dirk-Jan volgen :thumbup:. Mooi reclamebord trouwens :P.
Groeten,
Wico 

Dat ga ik zeker ook doen Wico deze geweldige adviezen van Dirk-Jan opvolgen. :)  :thumbup:
Ja hij is mooi he en nog zo goed als nieuw daar ga ik met veel plezier naar kijken als hij hangt en brandt. :P

Citaat van: erik01 op vrijdag 14 april 2023, 13:52:58Gefeliciteerd met dit mooie bord.
Geen advies over de plek.
Wel zou ik voor dat je plaatst even kijken met de lamp aan hoe het er uit ziet.

Dank je wel Erik. :thumbup:
Ik heb zelf al een beslissing genomen hij komt toch beter tot zijn recht bij het trapgat waar ik hem mooi kan bewonderen.
Bedankt voor de tip ik zal vanmiddag als de spullen binnen komen de verlichting erin maken en controleren of alles werkt voordat we hem op zijn plek zetten.

Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 14 april 2023, 15:13:46
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 14 april 2023, 10:48:21de zoektocht naar een ledbuis gaat niet echt lekker want de afwijkende maat van de buis 97 cm en is 36W-1/25 en dat ik zie nergens wel 60 / 90 / 120 cm maar geen 97 cm.

Dat klopt, daar kun je heel lang naar zoeken maar vinden zul je het niet. Zelf heb ik een rits TL-bakken voor in het systeemplafond, mooie bakken met indirekte verlichting, je ziet de lamp niet zitten in de armatuur. Maar je raadt het al ook 97cm lengte. Heb stad en land afgezocht, geen LED buizen in die lengte te verkrijgen. Nu wil het dat ik die bakken had gereserveerd voor het huis hier in Thailand. Mooi in de patio en het terras, maar ook in Thailand geen LED buizen in die lengte, zelfs geen gewone TL-buizen. Dus heb ik maar een hele doos daarvan uit NL meegenomen. Tja, anders moest ik die mooie bakken weggooien en dat wilde ik niet doen.

Ikzelf kon ze nergens vinden Henk dus heb ik maar een andere tl buis gekocht die vandaag binnen komt van een bedrijf die mij aan de telefoon goede adviezen gaf over de verlichting welke ik moest nemen enz enz.

Citaat van: robkop op vrijdag 14 april 2023, 17:56:01De led-buizen die ik ken, stralen niet rondom als een ouderwetse TL.
Dus in zo'n lichtbak zou een led buis mss niet eens tot z'n recht komen.
Een led-strip geplakt op een buis of iets dat er op lijkt, is dat een idee ?
Evt aan twee kanten..

Klopt dat had ik gisteren ook vernomen van die meneer aan de telefoon Rob dat de lichtbundel recht omlaag schijnt vandaar dat er toch weer een tl buis in komt helder wit lekker fel schijnen net als de verlichting in mijn huisjes op de baan. :D
Aan de led-strips heb ik ook gedacht maar omdat ik hem in de originele staat wil houden wilde ik er niet inplakken of iets dergelijks vandaar weer een tl buis.

Citaat van: Hanzi op vrijdag 14 april 2023, 19:03:02Ze lijken wel te bestaan, alleen zijn ze niet leverbaar :? .
97 cm ledbuis

Bedankt voor de link Hans. :thumbup:
Maar ik heb al een andere tl buis besteld.

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 14 april 2023, 20:20:56:o) Nou, ze bestaan en zijn leverbaar.
Eén klein minpuntje, de kleur is "Meat-Rose", dan komen de vleeswaren beter uit. 8)    MEAT-ROSE
 :roll: Hoewel, minpuntje?..........Als :-* Karin er onder gaat staan ziet ze er nog beter uit. :-) :mrgreen: 

Dat meat-rose sla ik maar even over mijn moeder wilde nooit vlees kopen bij slagerijen die dit soort lampen hadden want dat vond ze oplichting het vlees mooier laten lijken dan dat het is en daar hou ik mij maar ook aan op zolder. ;)
Mijn vrouw er nog beter uitzien nee dat kan niet want mooier als nu kan bijna niet zo goed ziet ze eruit. :favorite:

Citaat van: Hanzi op vrijdag 14 april 2023, 21:45:46Ik denk dat ik er maar gewoon warmwitte ledstrip in zou plakken.

Nee dat zal helaas niet gebeuren Hans zie antwoord bij Rob.

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 14 april 2023, 21:58:35Een andere mogelijkheid is elastisch garen.
Dat kun je op elke gewenste lengte maken.

 
Wijsheid is het mooie uitzicht.
Als je kiest voor gemakzucht zul je altijd blijven twijfelen en geniet je er minder van.
Henk

Ik heb even de grote citaten verwijderd Henk anders wordt het lezen zo onoverzichtelijk.

Maar ook jij bedankt voor je tip van het elastisch garen Henk wordt zeer gewaardeerd en neem ik zeker in gedachten mee als ik verder ga met de belading van de wagons met buizen.

Hij komt boven het trapgat waar ik vanuit mijn commandostoel er heerlijk naar kan kijken en bewonderen.



Als de verlichting binnen is gekomen zal ik het erin maken hopelijk werkt alles naar behoren dan als hij het doet zal ik vast een foto maken in een kamer waar de verduisteringsgordijnen dicht zijn hopelijk komt de verlichting goed op de foto.

Groet Michel
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Dag Michel.

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 14 april 2023, 10:48:21de zoektocht naar een ledbuis gaat niet echt lekker want de afwijkende maat van de buis 97 cm en is 36W-1/25 en dat ik zie nergens wel 60 / 90 / 120 cm maar geen 97 cm.

Jaren geleden een dergelijk dilemma gehad bij mijn zwager.
Die had voor zijn garage tien TL-bakken gescoord.
De bakken waren zo'n 20cm te lang voor de doos met buizen die hij nog had.
Slijptol in de bakken gezet en op de juiste lengte weer aan elkaar gemaakt.
Dat werkte prima en hetzelfde trucje heb ik later nog eens toegepast bij een armatuur met één buis: enkel één van de buisconnectoren op de juiste afstand gezet en  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Hier al gekeken?

Groet,
Jan
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Dat is een TL-buis, Jan. Michel was op zoek naar LED.
Re: Michelstadt } een geschikte plek voor het Märklin reclame bord zoeken.
Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 15 april 2023, 13:16:56Dag Michel.

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 14 april 2023, 10:48:21de zoektocht naar een ledbuis gaat niet echt lekker want de afwijkende maat van de buis 97 cm en is 36W-1/25 en dat ik zie nergens wel 60 / 90 / 120 cm maar geen 97 cm.

Jaren geleden een dergelijk dilemma gehad bij mijn zwager.
Die had voor zijn garage tien TL-bakken gescoord.
De bakken waren zo'n 20cm te lang voor de doos met buizen die hij nog had.
Slijptol in de bakken gezet en op de juiste lengte weer aan elkaar gemaakt.
Dat werkte prima en hetzelfde trucje heb ik later nog eens toegepast bij een armatuur met één buis: enkel één van de buisconnectoren op de juiste afstand gezet en  :thumbup:
Groeten,
Erik.

Erik, dank voor je bijdrage omtrent het inkorten met de slijptol. :thumbup:
Mocht ik weer tegen dit probleem aanlopen omdat er geen juiste led verlichtingsmaat te verkrijgen is ga ik deze tip zeker toepassen.

Citaat van: zofman op zondag 16 april 2023, 07:48:47Hier al gekeken?
Groet,
Jan

Daar heb ik niet gekeken Jan maar ik heb gisteren wel de zelfde verlichting binnen gekregen van een andere website.
Niet te min bedankt voor het plaatsen van de link. :thumbup:

Citaat van: Hanzi op zondag 16 april 2023, 08:04:23Dat is een TL-buis, Jan. Michel was op zoek naar LED.

Klopt Hans maar ik heb toch voor weer een TL buis gekozen mede omdat omdat deze wel de juiste maat heeft en ik helaas de tip van Erik te laat zag maar die ik zeker de volgende keer ga toepassen als het nodig is.


Gisteren kreeg ik van de meneer van post een hele lange doos met daarin de bestelde tl buis en 2 starters meteen uitgepakt en de Märklin reclame bord uit elkaar gehaald.
De nieuwe starter erin gedaan daarna de tl buis de stekker had ik er vrijdagavond al op gemonteerd en daar was het spannende moment zou hij het nog doen naar al die jaren ?
En ja zoals het een echte Märklin betaamt hij deed het na al die jaren wat een fraai gezicht met de hele felle verlichting erin helaas komt het op de foto niet echt goed tot zijn recht maar geloof mij maar hij is goed zichtbaar straks op zolder. :D

Om de reclame mooi op te hangen ga ik van Ikea wandplank het frame gebruiken waar de plank overheen gaat dan hoef ik niks aan de reclame te pielen en te kloten en blijft hij mooi origineel zonder beschadiging(en) en kan ik hem zo neerzetten op het frame wat aan de muur gemonteerd gaat worden.

Van de week komt mijn vriend René gezellig langs en gaan we hem samen een plekje aan de muur geven met mijn nieuwe accu klopboormachine kunnen die meteen uittesten hoe hij het doet.

Ik wens u allen een prettig weekend toe.

Groet Michel