Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Sta er mooi op tijdens evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Shop

Michelstadt } Märklin Hupac dreier wagon.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } Märklin 39810.

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: GWS op vrijdag 23 juni 2023, 07:03:14-MICHEL<
Hartelijk gefeliciteerd met jouw verjaardag. Nog vele jaren erbij in goede gezondheid met jouw Karin en kinderen, kleinkinderen en vooral jouw vader!!

Dank voor je felicitatie Gerard. :thumbup:
Ik ga mijn best doen met de gezondheid zit bijna in mijn groene BMI dus op mijn streefgewicht nog 1,2 kilo afvallen. :D
Helaas is mijn vader overleden dus deze verjaardag was best apart eerlijk gezegd mijn eerste verjaardag zonder ouders gelukkig had ik steun genoeg op mijn werk en van mijn vrouw en dochters en kleinzoon.

Citaat van: wimpietje op vrijdag 23 juni 2023, 07:22:35Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Miche, geniet van je dagje  :thumbup:

Dank je wel Wim voor je felicitatie. :thumbup:
Ondanks dat ik moest werken heb ik genoten van mijn verjaardag. :)

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 23 juni 2023, 07:30:16:) Goedemorgen jongeman, van harte gefeliciteerd, maak er een mooie dag van.
We zien de eventuele trein gerelateerde cadeaus hier wel verschijnen. 8)

Kijk dat begint al goed Dirk-Jan met jongeman. :P
Ook jij bedankt voor je felicitatie. :thumbup:
Helaas heb ik nog geen treinen gerelateerde cadeaus mogen ontvangen maar wel wat geld dus wie weet kom ik zelf ergens op het net wat leuks tegen dan gaat Miessie die meteen bestellen zeg maar een verjaardagscadeau met terugwerkende kracht. :D

Citaat van: Hanzi op vrijdag 23 juni 2023, 07:59:09En alweer een jaartje erbij :o) !

Gefeliciteerd met je
58ste
verjaardag Michel.

Dank je wel Hans voor de felicitatie . :thumbup:
En voor het groot neerzetten van mijn huidige leeftijd zodat ik die niet snel kan vergeten wat ik voor de rest trouwens wel doe vergeet heel veel tegenwoordig en de briefjes met wat ik moet doen leggen overal om mijn laptop heen. ;)

Citaat van: Wico op vrijdag 23 juni 2023, 08:43:23Michel,
Ook vanuit het zonnige Zeeland de beste wensen en een hele fijne verjaardag gewenst!
Groeten,
Wico

Wico, bedankt voor je zonnige felicitatie groet uit het mooie Zeeland. :thumbup:

Citaat van: Rudibeer op vrijdag 23 juni 2023, 08:57:46van harte gefeliciteerd  :)

Dank voor je felicitatie Ruud. :thumbup:

Citaat van: Dirk59 op vrijdag 23 juni 2023, 09:45:50Michel, van harte gefeliciteerd 🍰 .

Ook jij bedankt voor je felicitatie Dirk. :thumbup:
En dat stukje taart was een tompouce waar ik er gisteren meerdere van op had moest op mijn werk trakteren dat werden tompoucen en thuis had ik ook tompouce en hij blijf lekker heel lekker. :razz:

Citaat van: ramdani op vrijdag 23 juni 2023, 16:14:19gefeliciteerd met je verjaardag;
mvg,
Michel

Naamgenoot heel erg bedankt voor de felicitatie. :thumbup:

Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 23 juni 2023, 16:43:16Mies.
Hartelijk gefeliciflaptaart. dat er nog maar vele mogen volgen in gezondheid. Cheers.

Henk, heel erg bedankt voor de felicitatie groet en voor de foto van de heerlijke taart. :thumbup:  :P

Citaat van: Trainspotter op vrijdag 23 juni 2023, 17:08:23Gefeliciteerd Michel, maak er vanavond een feestje van.
Vrgr,
Wilko

Dank je wel voor de felicitatie Wilko. :thumbup:
Het feestje nouja feestje is vanavond als de kinderen en kleinzoon langs komt de flessen Cava en hapjes staan al koud in de ijskast heb er nu al zin in. :P

Citaat van: RoelMarklin op vrijdag 23 juni 2023, 18:04:20Michel,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid met je dierbaren toegewenst
Roel

Dank je wel Roel voor de felicitatie groet. :thumbup:
Zeker met de dierbare is belangrijk in deze rare tijden waar we in leven daarom genieten we altijd als we elkaar weer zien of horen.

Citaat van: Kelderspoorder op vrijdag 23 juni 2023, 19:59:41Gefeliciteerd Michel,
58 jaartjes jong. je bent nog in de fleur van je leven... ;)

Dank je wel Freddy voor de felicitatie. :thumbup:
Ik voel mij zeker in de bloei van mijn leven geestelijk nog 18 lichamelijk soms 80 maar zie er goed uit en men geeft mij niet 58 dat doet de bloei goed heel goed. ;)

Citaat van: eddyflame op vrijdag 23 juni 2023, 20:20:47ook van uit hier gefelicitaart
Gr Ed

Bedankt Ed voor je felicitatie groet. :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 23 juni 2023, 21:16:22Hoi Michel,
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog ene fijne dag toegewenst.
Henk

Dank je wel Henk voor de felicitatie en met de fijne dag is het helemaal goed gekomen. :thumbup:

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 24 juni 2023, 00:12:09Dag Michel.

Van harte proficiat met jouw verjaardag  :thumbup:
Net iets te laat, maar daarom niet minder gemeend!
Groeten en felicitaties,
Erik.

Dank je wel Erik voor de felicitatie. :thumbup:
En beter laat dan nooit. :)

Verder gebeurt er weinig in Michelstadt rij iedere dag één deze dagen tik ik de 1,75 miljoen (schaal)kilometer aan met koploper alles rijd lekker de nieuwe hogesnelheidstrein "Giruno" rijd geweldig fluisterzacht en zeer mooi hopelijk komt mijn favoriete treinenmerk snel met de 3 uitbreidingen zodat ik er nog meer van kan genieten.

Helaas eet ik dit jaar veel plakjes cake omdat er helaas veel familie en vrienden weg vallen hopelijk komt er nu voorlopig een eind aan kan geen cake meer zien.
Afgelopen donderdag afscheid genomen van een forum lid en stamtafellid Chris (Chris1200) die na een kortziekbed helaas mij / ons ontvallen is zijn humor en kennis op het gebied van treinen zal gemist worden door mij en de stamtafelleden.

Nu even mijn dagelijkse wadeling van 10 tot 15 kilometer doen en ga ik weer heerlijk naar zolder waar de thermometer soms over de 30 graden aan geeft maar dat mag de pret niet drukken zo komt het luie zweet er ook eens uit. :D

Groet Michel 

Fantasietjes op de baan

Geniet van de kilometers ( gezond & zo kan je nog cake eten, ook op andere gelegenheden) en dan " genieten" op je zolder 🤗
Michel, alsnog van harte gefeliciteerd. Dit weekend nog feest? Geniet ervan.

@citaat  @citaat

Wim, ik geniet van iedere kilometer die er op zolder gereden wordt. :favorite:
Vorige week diverse keren tompoucen gegeten en ja die smaakte beter dan die fabriekscake bij uitvaarten. :P

@citaat

Dank voor je felicitatie Peter Alex. @citaat
Ja gisteren nog een bescheiden feestje met de kinderen en kleinzoon gehad in de tuin vandaag komen wat buitenlandse vrienden langs en dan ben ik er klaar mee voor dit jaar en gaan we hopelijk volgend jaar het overnieuw doen met mijn 59ste verjaardag. ;)

Groet Michel

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Mies,

Alsnog van harte gefeliciteerd !
En nog vele goede en mooie jaren (en schaalkilometers) gewenst  :P

Grtz Tony

BR 103fan forever

Hoi Michel,

Alsnog van harte gefeliciteerd  :)

Zal toch wat vaker op het forum moeten kijken. Na 30 juni krijg ik weer wat meer tijd hiervoor.

@citaat  @citaat

Dank je wel Tony voor je felicitatie. :thumbup:
Ik ga mijn best doen om er nog vele goede en mooie jaren van te maken. :)

@citaat

Ook jij Dick bedankt voor je felicitaties groet. :thumbup:
Gelukkig is het bijna al de 30ste juni en dan heb jij gelukkig weer meer tijd en kan ik weer meer berichten van je lezen hier op het forum.

Groet Michel

BR 103fan forever

@citaat Er valt in ieder geval genoeg te melden van mijn kant. Vooral de Zwitserse Re 460 vloot is met wat juweeltjes uitgebreid en ook de BR 103 vloot is een loc rijker.
Moet alles nog op de foto zetten, maar dat gaat wel lukken na de 30e.

@citaat
Ik ben zeer benieuwd naar die Re 460 juweeltjes Dick.
Ook nieuwsgierig welke BR 103 je verzameling heeft aangevuld.
Gelukkig is er weer een dag voorbij zodat het wachten minder lang duurt. :P

Groet Michel

BR 103fan forever

@citaat Nu nog een 1 dag minder wachten  :P

@citaat
Dick, ik begin nu gelukkig de uren af te tellen ipv de dagen. :thumbup:  :P

Groet

BR 103fan forever

@citaat Feestje.jpg  Was een (achteraf gezien) slopende dag vrijdag 30 juni. Schitterende reünie en jubilea die gevierd werden op het buitenterrein bij het Nationaal Militair Museum in Soest.
Even een dag daarvan bijkomen en wat licht klusjes in het huis doen. En vandaag tuinonderhoud plegen tot ongeveer half drie. Daarna Max weer bekijken die de rode rakkers met het steigerende paard en Checo weer het nakijken gaf :)  >:-D
Ga proberen morgenavond de Re 460 juweeltjes mooi in beeld te brengen.

Drukke dagen Dick maar wel mooie drukke dagen zeker het feest in Soest. :thumbup:
Maar ook de tuinklusjes is zeker leuk om te doen en waar je veel voldoening uit haalt althans dat zegt mijn vrouw altijd ikzelf doe nooit wat in de tuin ja zitten en de motor schoonmaken / onderhoud. ;)
Max volg ik alleen hier in het formule 1 topic.
Ik wacht op de mooie foto's die je gaat plaatsen van de Re 460 juweeltjes Dick maar neem de tijd want ze moeten natuurlijk wel mooi op de foto komen / staan. :)

Groet Michel

BR 103fan forever

Om Michel niet langer in spanning te laten zitten volgen hier 2 van de nieuwe Re 460 juweeltjes.
De "stoker"
Re 460 stoker.jpg
en de "tunnelboor"
Re 460 tunnelboormachine.jpg

Er volgen er nog meer juweeltjes, maar pas morgen.
Heb dan meer tijd om betere plaatjes te plaatsen.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Precies, niet te veel plaatjes in één keer; daar wordt Michel te opgewonden van :-) !

Mooie loc met die tunnelboor :thumbup: !

BR 103fan forever

@citaat Ik voer langzaam de spanning op  >:-D

@citaat  @citaat  @citaat
Dick, deze 2 schoonheden waren het wachten waard. :thumbup:
Prachtige bedrukkingen hebben beide locs en kan ik geen keuze maken welke in nu het mooist vindt.

@citaat  @citaat
Dat heb jij heel goed verwoord Hans. :P  :thumbup:

@citaat
Haha grappig dat doet mijn vrouw ook altijd. ;)

Gelukkig is het al morgen ik zit er al klaar voor Dick. :)

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Je bent niet alleen Miche 😂

BR 103fan forever

En nog 2 Re 460 juweeltjes.
Deze keer met dieren erop

Re 460 kippen.jpg

Re 460 koe.jpg

En de koek is nog niet op, maar om de spanning erin te houden volgt morgenavond weer een bijdrage  :)

@citaat  @citaat

Blij dat ik niet alleen ben Wim. :)  :thumbup:

@citaat

Dick, wederom 2 juweeltjes die je laat zien. :thumbup:
Het witte van de locs in combinatie met de kleurige bedrukking geeft een leuke frisse look wat het kijken ernaar erg aangenaam maakt. ;)

Ik zeg kom maar op met de volgende Zwitserse schoonheden.

Groet Michel

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Tok tok tok, ei ei ei een ei hoort erbij, Kippies, kip aan het spit. KFC.

En dan ook nog een koe in volle galop, Daar wordt de melk toch zuur van, karnemelk. Niet lekker.

BR 103fan forever

Het einde van de Re 460 serie is gekomen. Nog 1 klein juweeltje

DSC_0323-1.jpg

en een speciale Re 420 deze keer, opname gemaakt tijdens de bijeenkomst van de Stamtafel Bollenstreek in april dit jaar. In de bijdrage van morgen de al eerder aangekondigde DB BR 103 special.

DSC_0166-1.jpg 

BR 103fan forever

@citaat  @citaat Maar die kippen zijn wel relaxed, in tegenstelling tot die koe  >:-D

@citaat  @citaat  @citaat

Nou Henk en lekker glas koude karnemelk gaat er altijd wel in hoor samen met een heerlijk eitje gekookt geroerd gebakken of gepocheerd dat maakt niks uit. :P

@citaat  @citaat

Deze rode Re 460 is wel een hele mooie Dick. :thumbup:
Die mag hiet ook wel zijn rondjes rijden hoor. :favorite:
De Re 4/4 van de 175 jaar Zwitserse spoorwegen rijd hier al een tijdje naar volle tevredenheid rond prachtige bedrukte loc rij eigenschappen zijn zeer goed stil motortje loopt als een naaimachinetje. :thumbup:
Ik kijk uit naar de BR103 morgen ben benieuwd hoe deze schoonheid eruit zal zien.

@citaat

Dat dan wel weer Dick. :)
Wat natuurlijk weer een heerlijk eitje oplevert. :P

Groet Michel

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

@citaat
Tja, smaken verschillen nu éénmaal, gelukkig maar.

BR 103fan forever

Als afsluiting de speciale BR 103 t.g.v. 30 jaar MHI.  Niet zo kleurrijk als andere 103en maar als 103 fan moet je hem eigenlijk wel hebben  :P

Kwam hem tegen op een veiling voor een schappelijke prijs  :)

DSC_0324-1.jpg

@citaat  @citaat

Gelukkig wel anders zou iedereen karnemelk drinken en Zwitsers materiaal rijden Henk.  ;)

@citaat

Deze fraaie loc is zeker de kers op de taart Dick. :thumbup:
Wat een mooie loc de kleur is prachtig en maakt de loc zeer apart.
Komt deze schoonheid in een vitrine te staan of gaat hij rondjes rijden ?

Groet Michel

BR 103fan forever

@citaat Hij komt in eerste instantie in de vitrine te staan. De modelbaan is op het ogenblik in langdurige renovatie  :-( . Het zal nog wel even duren voordat hij rondjes gaat rijden.

Dick,

Uiteraard ben je van welkom om deze prachtige loc of meerdere locs in Michelstadt te laten rijden als je dat leuk vindt.

Groet Michel

BR 103fan forever

Hoi Michel,

Bedankt voor het aanbod. :thumbup:  Tzt zal ik contact met je opnemen  :)

Stuur maar een pb Dick als je langs wilt komen dan stuur ik je mijn telefoonnummer spreekt wat makkelijker af.
Dan geef ik je een leuke rondleiding (onder)door en langs Michelstadt. :)
Rondleiding is inclusief koffie/thee en gebak en eventueel lunch. :P

Groet Michel
Michelstadt } Feiertage.

Michelstadt } Feiertage.
We zouden dit jaar de vakantie thuis blijven lekker wat fietsen wandelen en heerlijk niks doen maar toen belde vrienden op wanneer we weer eens langskwamen bij hun in de buurt van Stuttgart dus na een kort overleg met mijn vrouw besloten om de koffer(s) in te pakken en meteen naar Stuttgart te rijden.

Onder het rijden belde mijn vrouw een hotel wat ze zag op het internet en ook dat was ook geregeld laat de Feiertage maar beginnen.
Veel gezien weer zoals altijd in de mooie omgeving van Stuttgart 2 x naar Göppingen geweest 1 x om het Märklineum te bezichtigen want de baan had ik nog nooit zien in het echt en ik moet zeggen een mooie baan beetje weinig treinenverloop maar vergeleken met mijn baan is alles stil en rustig. :D

De 2dehandswinkel van Märklin had weinig tot zeer niks in 3rail wel veel Trix spul dus kon ik mijn geld niet aan uitgeven.
Wel een leuke Märklin kentekenplaat houder gekocht voor aan de voorkant van de beemer want achter heb ik al www.BMW-Stuttgart.de staan op de kentekenhouder.
Wel vond ik leuke Liliput spullen in een oud treinenwinkeltje in Stuttgart waar ik 5 wagons en een Zwitserse bus vond die een plekje gaat krijgen in het busstation zo mijn scenery quotum zit er weer op voor dit jaar. ;)
De 2 de keer waren we winkelen in het stadts-mitte van Göppingen waar ik een leuke ingang van de parkeergarage zag een want met allerlei verschillende sporen modellen van Märklin.

Verder heb ik nog 2 prachtige VTG wagons gekocht ook van Liliput in de winkel van het Lokmuseum in Gammelshausen dichtbij Göppingen.
In wat andere treinenzaken heb ik niks gekocht in Triër want die dacht dat hij goud verkocht dus mijn vrouw maar verwend met leuke cadeautjes waar ze heel blij mee was.
Verder in het winkeltje van het Lokmuseum Märklin koppelingen gekocht voor mijn Gottardo treinstel waar er 1 van stuk gegaan is heb meteen nu 2 reserve gekocht altijd handig.

Ook was mijn bestelde tanks van Ace-Arwico binnen gekomen na dik 4 maanden prachtige exemplaren die morgen op de daarvoor bestemde wagons komen te staan.

Helaas kwam er vanochtend een eind aan een kort verblijf aan de Moezel en gooide ik nog snel de auto vol met een beetje benzine (want volgegooid had ik hem al in Luxemburg) voor de grens en kon het heimwee beginnen aan de mooie dagen in de Heimat. :-(

De foto's komen in 3 delen want van het foto's plaatsen en teksten ertussen snap ik nog steeds geen ene moer van dus dan maar ouderwets 5 foto's tegelijk plaatsen.

Groet Michel

Re: Michelstadt } Feiertage.

Deel 2 met de Liliput aanwinsten.

Groet Michel

Deel 3 tanks en Märklin en Zwitserse bus aanwinsten.

Groet Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

Een verrassend uitje, Michel. Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad en mooie souvenirs gescoord!
Gekke vraag wellicht, maar jouw "tanks", zijn dat geen cv90 infanteriegevechtsvoertuigen?

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Fraaie Lilliputters Michel  :thumbup:
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!

Groeten,

Erik.

Märklin fahren-ärger sparen

Mooi vakantie-uitje en fijn verslag, Mies  :thumbup:
En zeker ook een mooie buit gescoord !
Vooral die auto-wagons  :P !!! Die ben ik in het wild en op beurzen nog nooit tegen gekomen.
Daarin komen de bolides heel fraai tot hun recht.

Grtz Tony
Mooi dat je toch even naar het buitenland bent geweest en een paar mooie souvenirs hebt kunnen scoren! Ben je ook even naar het Porsche of Mercedes museum geweest?
Speciale Gast

B) Mooie aankopen heb je weten te scoren zo effe met die paar Feiertage. :thumbup:
Die auto wagon met dakje vind ik erg leuk en komt me ook wel bekend voor.
Er was hier ooit iemand op het forum actief die er toen meerdere bij elkaar had, ene Kees of iets in die richting.
Misschien kom ik er nog op of vind het topic terug. :roll:

Een fijne vakantie nog samen met Karin, en laat ook af en toe de treintjes effe voor wat ze zijn, dat komt wel weer na de vakantie. O:-D

Ha Michel,
Welkom terug.
Aan de aanwinsten te zien hebben jullie een top vakantie gehad.
Leuk om je eerste Bls autotrein wagons te zien. Met geduld kom je ze nog tegen, al denken aantal verkopers dat ze van goud zijn.

Citaat van: Hanzi op zaterdag 08 juli 2023, 21:08:15Een verrassend uitje, Michel. Leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad en mooie souvenirs gescoord!

Het was zeker een verrassend uitje Hans.
Na de vele plakken begrafenis cake hebben mijn vrouw en ik besloten om nog meer samen te gaan genieten en meer spontane dingen te gaan doen want voor we het weten is het over en uit.
Ja de souvenirs zijn altijd een leuke herinnering aan een mooie tijd die we samen hebben beleefd. :)

Citaat van: Mark147 op zaterdag 08 juli 2023, 21:12:10Gekke vraag wellicht, maar jouw "tanks", zijn dat geen cv90 infanteriegevechtsvoertuigen?

Gekke vragen bestaan niet Mark.
Op het doosje staat "Spz 2000 CV9030 Hägglunds"
Mij is altijd als "Stoter" 41ste Pantserinfanterie bataljon Stoottroepen geleerd alles wat rupsbanden heeft is een tank maar mijn welgemeende excuses voor dit misverstand. :?

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 08 juli 2023, 21:26:38Fraaie Lilliputters Michel  :thumbup:
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!
Groeten,
Erik.

Dank voor je felicitatie Erik. :thumbup:
Ja het aantal Liliputters materiaal groeit gestaagd in Michelstadt mede omdat ze zeer fraaie Zwitserse modellen hebben die mijn favoriete merk niet in hun assortiment hebben.

Citaat van: Tony op zaterdag 08 juli 2023, 22:27:03Mooi vakantie-uitje en fijn verslag, Mies  :thumbup:
En zeker ook een mooie buit gescoord !
Vooral die auto-wagons  :P !!! Die ben ik in het wild en op beurzen nog nooit tegen gekomen.
Daarin komen de bolides heel fraai tot hun recht.
Grtz Tony

Graag gedaan Tony.
Ja ik ben zeer tevreden met de buit en inderdaad de auto-wagons kom je niet vaak tegen en als je ze tegenkomt dan betaal je hoofdprijs.
Ik moet nog uitzoeken welke auto er mooi opstaan dus voorlopig blijven ze denk ik leeg rond rijden in mijn Liliput sleep die zal bestaan uit 9 Liliput wagons.

Citaat van: frank-103 op zaterdag 08 juli 2023, 22:41:55Mooi dat je toch even naar het buitenland bent geweest en een paar mooie souvenirs hebt kunnen scoren! Ben je ook even naar het Porsche of Mercedes museum geweest?

Het was even heerlijk om weer in die heimat te zijn Frank ik was bijna in mijn groene BMI maar helaas is er wat bijgekomen door de schnitzels en hefeweissbier.
Als trouwe BMW rijder ben ik wel eens in het Mercedes museum geweest (paar jaar geleden) erg leuk om te zien was toen een tentoonstelling over de AMG uitvoeringen naar Porsche ben ik niet geweest met dat merk heb ik helemaal niks mee eerlijk gezegd.

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 08 juli 2023, 22:57:46B) Mooie aankopen heb je weten te scoren zo effe met die paar Feiertage. :thumbup:
Die auto wagon met dakje vind ik erg leuk en komt me ook wel bekend voor.
Er was hier ooit iemand op het forum actief die er toen meerdere bij elkaar had, ene Kees of iets in die richting.
Misschien kom ik er nog op of vind het topic terug. :roll:
Een fijne vakantie nog samen met Karin, en laat ook af en toe de treintjes effe voor wat ze zijn, dat komt wel weer na de vakantie. O:-D

Dank je wel Dirk-Jan. :thumbup:
Ik weet wel dat mijn vriend Erik(01) de auto wagon met dakje in zijn assortiment heft zitten maar van een Kees weet ik niet.
Mijn vrouw en ik hebben nu nog een paar dagen thuis vakantie vandaag komt de kleinzoon langs om zijn cadeautjes ophalen chokolade van Rittersport waar we bij de fabriek zijn geweest en een aantal potten Nutella hebben we voor hem meegenomen is hij gek op en wat andere leuke dingen kortom hij is weer verwend de jongen.

Citaat van: erik01 op zondag 09 juli 2023, 07:58:07Ha Michel,
Welkom terug.
Aan de aanwinsten te zien hebben jullie een top vakantie gehad.
Leuk om je eerste Bls autotrein wagons te zien. Met geduld kom je ze nog tegen, al denken aantal verkopers dat ze van goud zijn.

Dank voor je welkomsterug groet Erik. :thumbup:
We hebben altijd een top vakantie als we samen erop uit gaan deze fraaie aanwinsten zijn een mooie herinnering aan onze tijd samen. :favorite:
Ja het BLS materiaal groeit aardig nu in Michelstadt door deze fraaie autotrein wagons en ja als ik er ooit wel eens 1 zie denken ze zeker dat ze goud verkopen dus die laat ik dan lekker staan of liggen ik mag ze kopen maar hoef het ook niet. :P

Verder zag ik een mooie DB treinstel in Ulm staan bij een werkplaats vraag me niet welk model dit is maar ik vond de lijn en de voorkant erg mooi van deze treinstel die ze aan het opknappen waren volgens mij.

Ook wat irritatie met het forum met name het citeren van berichten op de ipad als die recht in mijn hand staat zie ik geen "citeer" knop pas als ik mijn ipad draai zie ik hem pas staan en op de telefoon een Samsung A53 zie ik de citeerknop staan of liggend in mijn hand helemaal niet. Zie foto
Best wel jammer al zeg ik het zelf.

Groet Michel
Speciale Gast

:) Dat treinstel is de DB VT 08.5, KLIKKIE, heeft Märklin ook met nr. 39082
Best een mooi treinstel uit vervlogen tijden. B)
Speciale Gast

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 08 juli 2023, 22:57:46ene Kees of iets in die richting.
:o) Ik had het bijna goed, ik bedoelde Henk. :-)
Maar hier een link naar een mooi overzichtje; KLIK

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Mies,

Altijd leuk, een onverwachte spontane vakantie! :thumbup:

En nog leuker als je dat kunt combineren met de hobby zodat je verzameling rollend materieel weer is uitgebreid!

Speciale Gast

:) Hier nog een wat ouder filmpje met de auto transporters, kan je zien welke lok je ervoor kunt zetten;

Ik vond het in het topic van Keeszondag, maar daar zijn alle foto's helaas verdwenen en Kees is hier niet meer actief.
Dus toch een Kees, ik wist het wel, mijn geheugen werkt nog  >:-D

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 09 juli 2023, 09:28:16:) Dat treinstel is de DB VT 08.5, KLIKKIE, heeft Märklin ook met nr. 39082
Best een mooi treinstel uit vervlogen tijden. B)

Dank je wel voor de link Dirk-Jan van dit mooie treinstel. :thumbup:
Het is dat ik sinds een aantal jaar alleen maar Zwitsers materiaal koop anders had deze zeker hier over de baan heen gereden.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 09 juli 2023, 09:36:43
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 08 juli 2023, 22:57:46ene Kees of iets in die richting.
:o) Ik had het bijna goed, ik bedoelde Henk. :-)
Maar hier een link naar een mooi overzichtje; KLIK

Wederom bedankt voor de link Dik-Jan. :thumbup:  :thumbup:
Ja deze Henk ken ik wel en zeker zijn prachtige materiaal wat altijd mooi op de foto is gezet is een voorbeeld voor mij wat het Zwitserse materiaal aan gaat ook zijn bovenleiding is zeer mooi gesoldeerd iets waar ik alleen maar van kan dromen.
Deze wagons zijn tot iets anders dan die van mij die van Henk hebben prachtige nummers in het dak zitten die van mij niet staat wel iets op maar niet zo mooie en groot als die van Henk.
Al maakt het verschil in daken het rijplezier er voor mij niet minder om.
Ik zal eens kijken of ik de binnenkant van mijn dak mooi op de foto kan zetten vandaag dan zal ik die als het lukt vanmiddag of morgen even plaatsen.

Citaat van: Narwal op zondag 09 juli 2023, 09:52:12Hallo Mies,
Altijd leuk, een onverwachte spontane vakantie! :thumbup:
En nog leuker als je dat kunt combineren met de hobby zodat je verzameling rollend materieel weer is uitgebreid!

We hebben besloten dat we dit vaker gaan doen Marcel kinderen wonen op zichzelf huisdieren hebben we niet dus deur dicht trekken en gaan en plezier samen beleven.
Vaak is het mijn vrouw die treinenwinkels uitzoekt en ja als ik er toch ben dan maar een herinnering meenemen voor later zodat ik weer terug kan denken aan die mooie tijd in dat gedeelte van Duitsland.
Een vriend van ons had de koppelingen voor de Gottardo treinstel besteld scheelde best wel wat verzendkosten en in Duitland is zijn de verzendkosten gratis toen zei hij dat de shop vlak bij zat een half uurtje rijden dus ja dan ga je toch even kijken en gelukkig hadden ze een prachtset van Liliput staan voor mij. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 09 juli 2023, 11:37:14:) Hier nog een wat ouder filmpje met de auto transporters, kan je zien welke lok je ervoor kunt zetten;
Ik vond het in het topic van Keeszondag, maar daar zijn alle foto's helaas verdwenen en Kees is hier niet meer actief.
Dus toch een Kees, ik wist het wel, mijn geheugen werkt nog  >:-D

Dirk-Jan ja ik val in herhalingen maar wederom bedankt voor de link van dit prachtige filmpje over de autotreinen. :thumbup:
Heb er met veel plezier naar gekeken zie wel dat ik er nog vele mij moet verzamelen wat een zware opgave gaat worden vrees ik want zoals Henk al schreef zijn zeldzaam in winkels te vinden of op het internet te koop.
Wat betreft de loc dat oude spul heb ik niet rijden op de baan alles in te modern voor deze prachtige wagons voorlopig rijd er een krokodil voor Liliput sleep wat ook niet verkeerd staat moet ik bekennen.

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

leuk zo'n tripje out off the blue.die marklinbaan in Goppingen vond ik ook mooi, maar zoals jij al zei: weinig trein verloop.Mooie aanwinsten weer Miche, de boel moet zo onderhand wel vrij vol staan he , bij jou?

@citaat

Wim, ja dit zijn de leuke (vakantie)uitjes iets wat ons zeer goed bevallen is dus voor herhaling vatbaar. :)
De baan bij Märklin is zeker mooi was de toegangsprijs meer dan waard het museum zelf heb ik al tig keer gezien dus daar zijn we heel kort geweest ging meer voor de baan naar binnen.
Ja door de nieuwe sleep met Liliput aanwinsten komen de 3 schaduwstations aardig vol te staan heb nog denk ik 5 a 6 blokken vrij maar als de bestelde spullen binnen komen 6 Roco wagons en de 3 set van de Giruno dan zijn er weer 3 blokken bezet.

Met mijn vriend Rene al zitten kijken naar een mogelijkheid om nog wat schaduwstations aan te leggen en toen kwamen we uit om die te maken onder het stationgedeelte maar toen kwamen we op een ander probleem de bereikbaarheid om bij het commandocentrum te komen gelukkig had mijn vriend Erik(01) een goede oplossing om net voor het gedeelte waar ik de baan onderdoor kruip een keerlus te maken waarna dan de treinen langs de bestaande schaduwstations terug zullen rijden om aldaar weer mee gaan rijden in de dienstregeling.

Maar dit gaan we pas uitwerken na de zomer zodat het een leuk winterprojectje wordt ik hoop dat we dan 21 sporen kunnen aanleggen die dan weer opgedeelt gaan worden in blokken waar ik dan weer hoop treinen kan parkeren of de hele lange treinen zodat ik in de bestaande schaduwstations weer meer blokken kan gebruiken.

Kortom leuk vooruitzicht weer maar dan zit ik echt aan mijn taks wat betreft de uitbreiding op zolder voor Michelstadt als deze sporen weer vol zijn ben ik weer jaren verder dan zien we dan wel weer. ;)

Groet Michel
pff je bent ook als een speer gegaan zeg Michel  :O  :O  :O  :O