Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Volgende week woensdag ga ik een appartement "beoordelen" o.a. op hobbyruimte, de laatste dagen neig ik wat meer naar het meenemen van de nog niet afgebouwde stad, maar ik ben er nog niet uit.

Beste Jos,

Het dichtstbijzijnde vliegveld (je) is denk ik Breda International Airport, maar ik geloof niet dat die jet daar kan landen/opstijgen

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op donderdag 18 november 2021, 22:40:07
Het dichtstbijzijnde vliegveld (je) is denk ik Breda International Airport, maar ik geloof niet dat die jet daar kan landen/opstijgen

De baan op Seppe is verhard en lang genoeg, dus ik ga er vanuit dat dat wel gewoon kan Anne. Nodig maar uit ;) :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag een uurtje of drie doorgebracht in een leeg appartement, van alle meubeltjes foto's gemaakt en latjes gezaagd zodat ik de omtrek op de vloer kon leggen.

De slaapkamer is 5M90 diep, dus onder het raam kan ik mijn eetkamertafel van 1M90 bij 0M90 kwijt, hij promoveert dus tot hobbytafel, waarmee wel vast ligt dat ik de niet afgebouwde stad als "hobbyproject" mee ga nemen en dat de baan over gaat in andere handen, wie of wat dat ook moge zijn.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Je staat voor moeilijke keuzes Anne. Ik wens je veel wijsheid en sterkte. Uitgaan van wat nog wel kan en niet van wat niet meer kan. Houd je haaks!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat

Op zich zijn de keuzes niet zo moeilijk als één grote keuze gemaakt is, dit huis is veel en veel te groot voor mij alleen, ik was gisteren op een zolder waar ik meer dan 3 maanden niet geweest was.....

Nu bedreigt de corona de voorgang, het ligt in de bedoeling om vanaf 7 december een dag of 14 te gaan proefwonen, met o.a. als doel: wat voor sfeer tref ik aan als ik de gemeenschappelijke ruimte in loop (zwaar overdreven: "ha broekie" of "op deze stoel mag je niet zitten"), maar er is kans dat de gemeenschappelijke ruimtes dicht gaan.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een bekend spreekwoord luidt: "de kogel is door de kerk", bij mij is de kogel nog niet door de kerk, maar wel onderweg en de kans dat hij onderweg nog wordt tegengehouden door één of andere pilaar is niet heel erg groot, dus een verhuizing naar een veel kleiner appartement is echt in zicht.

Ik ben al een tijdje bezig om overtollige spullen, vergaard in meer dan 30 jaar, op te ruimen, zo staan er nu een stuk of 7 dekbedden  en veel beddengoed klaar om te verhuizen naar Twiddus, de kringloop winkel voor Waalwijk, Loon op Zand en Heusden.

Dus nu komt het moment dichterbij dat ik ook mijn zolder moet gaan "opruimen", ik ben in overleg met mijn club of er een groep leden zou zijn die het een interessant project zou vinden om een eigenlijk niet demontabele baan zo netjes mogelijk "op te breken" en hem in het clubgebouw weer op te bouwen en te restaureren.

Maar ik had daar al geen goede hoop op, de 2 verdiepingen bij de MSG/Den Bosch staan eigenlijk al helemaal vol, goed dan optie 2, al het rijdende materieel en de bruikbare scenery gaat als erfenis van lid Anne naar de club, de club heeft nooit rijdend materieel gehad, was een te grote aanslag op de begroting, dan zal de club het nu wel hebben.

Wat dan resteert is een partij Märklin K-Rails, wat sinds 1980 intensief gebruikt is, waaraan gezaagd en geverfd is, gesoldeerd is, wat vastgeplakt is en waar ballast aan zit en dus voor de handel en de club geen waarde heeft, als dat zo is dan gaat het in de oude metalen container in beheer bij een broer van wijlen mijn echtgenote, t.b.v. de kerk in Aalburg.

Nee, ik heb hier absoluut geen hartzeer van, het valt bij mij in de categorie "niet terug kijken, gepasseerd station", dat had ik ook toen ik de professionele scheepvaart in 1978 gedag moest zeggen, toen ik mijn 10 meter zeilboot in 2005 gedag moest zeggen en toen ik in 2009 afscheid moest nemen van de mooiste baan in mijn leven: de verkoop van de aandrijfmotoren en generatorsets aan de Nederlandse Yachtbouw (zie b.v. https://nos.nl/artikel/2412359-superjacht-loopt-door-hoog-water-vast-op-spoorbrug-bij-den-bosch).

Ik zal hier nog wel verslag doen van de ontmanteling, daarna eindigt dit topic, mocht er iemand zijn die wel wat ziet in de demontage van de hele baan om hem weer te gebruiken of in de partij Märklin K-Rails als boven omschreven, dan hoor ik dat nog wel.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Op zo'n moment, wat zeg je dan tegen iemand ? Veel sterkte , het ga je goed ?
1 ding weet ik wel, als jij vrede hebt met je beslissing is het goed zo.

Ik zeg iig wel ; het ga je goed,

Marcel
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,
Ik moest, na het lezen van je verhaal, denken aan een ander gezegde: "Doe wel en zie niet om". Ik heb diep respect voor je besluit je rijdend materieel en scenery aan je club te schenken. Ik wens je toe dat je er nog lang van mag genieten als het daar zijn rondjes rijdt.

Ik wens je veel sterkte met het afbouwen van je prachtige baan. Het mag dan een einde van een periode zijn, ik hoop dat we hier op het forum jouw bijdrage niet gaan missen.

Het ga je goed.

Albert.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zaterdag 08 januari 2022, 23:48:43

Nee, ik heb hier absoluut geen hartzeer van, het valt bij mij in de categorie "niet terug kijken, gepasseerd station", dat had ik ook toen ik de professionele scheepvaart in 1978 gedag moest zeggen, toen ik mijn 10 meter zeilboot in 2005 gedag moest zeggen en toen ik in 2009 afscheid moest nemen van de mooiste baan in mijn leven: de verkoop van de aandrijfmotoren en generatorsets aan de Nederlandse Yachtbouw.


Je post op dit forum met grote regelmaat over je "carrière", nu doe je het weer. Da's toch terug kijken?

Gr, Ben.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een mooi gebaar Anne, en je ziet nu op de club je eigen materiaal voorbij komen.

Succes met de demontage.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooi Gebaar. Wellicht kan je nog mooi n of z baantje opzetten in je nieuwe appartement.
Gr henk
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een hele beslissing, de baan is daar slechts een klein deel van.
Het lijkt me dat besturing , voeding en elementen zoals ontkoppelrails, wissels, aandrijvingen en seinen nog wel te zijn hergebruiken voor inpassing in een andere baan.

Ik zelf ben bezig te plannen voor een nieuw op te zetten baan en dat wordt iets dat makkelijk in modules wordt op te delen. Mocht het dan ooit weg moeten, is het transportabel, dat is iets dat ik toch wel heb meegekregen via oa dit forum.

Succes met het uitvoeren van je besluit !
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Voor de mensen (of de mens) die het niet begrijpen (of begrijpt):

positief terugkijken op zaken uit je leven: gewoon en eventueel trots vertellen wat die zaken zijn, bijvoorbeeld een hoofdconducteur die in zijn gewone kleren trots vertelt dat hij hoofdconducteur geweest is.

negatief terugkijken op zaken uit je leven: bijvoorbeeld een hoofdconducteur die in zijn uniform, compleet met fluit en pannekoek, vertelt dat hij hoofdconducteur is.

welke van de twee heeft het meeste hartzeer?

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne.
Geweldige beslissing om je materieel en scenery aan de club te schenken.
Hopelijk zijn er ook genoeg clubleden die jou willen helpen bij de afbraak van de baan en zodoende ook je prachtige scenery te behouden.
Veel succes en sterkte voor alles wat nog komen gaat en het allerbeste met het nemen van je beslissingen.

Ik ben blij dat ik jouw prachtige baan in het echt heb kunnen bewonderen en het rijden was een genot om te zien! :favorite:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
voor jezelf een goede beslissing
Jammer dat je baan weg gaat,maar wel behouden blijft
Ik hoop dat de club regelmatig wat laat zien van de heropbouw en verdere bouw (ik hoop/denk met jouw visie)
Ook ik volgde je op de fora waar je kwam met veel plezier
Ook hoop ik dat je nog wel actief blijft op de fora,ongeacht welke model bouw je gaat doen
succes en laat spoedig weer wat horen van af je nieuwe stek
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dag Anne,

Ik heb groot respect voor je beslissingen die je genomen hebt.

Het belangrijkste is dat je er met een goed gevoel op terug kunt kijken en ik heb het gevoel dat je daar goed in geslaagd bent.

Henk
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Diep respect Anne, dat zijn geen gemakkelijke beslissingen die je hebt genomen. Doe wat goed voelt. Ik hoop dat je er vrede mee kunt hebben zo. Jammer voor ons dat het hier ophoudt.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ja langzaam worden de komma's en vraagtekens, punten en uitroeptekens!!
Lastige beslissingen, maar onvermijdelijke.
Fijn dat je materieel een goede bestemming krijgt.
Ook je met veel geduld gemaakte bouwwerken krijgen een bestemming.
Veel sterkte bij de komende activiteiten.

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: joske3 op zondag 16 januari 2022, 13:21:29
...
Ook je met veel geduld gemaakte bouwwerken krijgen een bestemming.
...

Ik begreep uit het schrijven dat de club geen plaats heeft voor de baan. Clubhuis staat al nokkie vol. 🙁
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Maarten,

Geen plaats bij de club, dat weet ik, maar je weet nooit wat "baangroepen" ineens besluiten, er is een baan die al bijna afgebroken zou worden en er is een baan waaraan ze net begonnen zijn, dus ik "moest" het wel vragen.

De gebouwen en scenery vinden altijd wel wen plekje, de baan die voorheen 3-poot baan heette is pas voor bijna de helft voorzien van landschap en de b.g. nieuwe baan kan t.z.t. ook wel wat gebruiken.

Ik weet niet of jij de nieuwsbrieven doorgestuurd krijgt, maar de redacteur van "op bezoek bij" was natuurlijk ook bij mij en stond, als landschapsbouwer verlekkerd te kijken naar alle gebouwen e.d.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag begonnen aan een periode van 9 dagen "proef wonen" in Residentie Molenwijck in Loon op Zand, doelstellingen:

onderzoek "is in een flat wonen voor mij te doen?"

onderzoek "is het eten goed?"

onderzoek "zijn de bewoners goed aanspreekbaar?"

De eerste maaltijd is binnen, goed, internet is voor wat ik doe ook goed, één bewoonster had mij gevraagd haar op te zoeken in het restaurant, ik viel gelijk in een groep van 10 mensen, die allemaal er vrolijk op los "kennismaakten" dus ook goed, ik heb nu radio 2 aanstaan, maar eerder vielen mij de bekende flat geluiden op.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op dinsdag 18 januari 2022, 22:16:02
Vandaag begonnen aan een periode van 9 dagen "proef wonen" in Residentie Molenwijck. De eerste maaltijd is binnen, goed, internet is voor wat ik doe ook goed, één bewoonster had mij gevraagd haar op te zoeken in het restaurant, ik viel gelijk in een groep van 10 mensen, die allemaal er vrolijk op los "kennismaakten" dus ook goed, ik heb nu radio 2 aanstaan, maar eerder vielen mij de bekende flat geluiden op.

Allemaal plus punten, zo te lezen zit en ook leven in de brouwerij Anne.

Vrgr,
Wilko
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

Zelf heb ik er nooit bij stilgestaan maar wel bijzonder dat "proef-wonen" gelukkig allemaal erg positief.
Nu alleen je tekst "....dat ik alleen met Raptor bezig ben..." ff aanpassen in ... ?  ;)

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dag Anne,
Eigenlijk wilde ik niet reageren, maar omdat je toch regelmatig dit deel van je leven hier toelicht kon ik het toch niet laten.
Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt. Zelf kan ik me bij jouw keuze niets bij voorstellen en zolang ik lichamelijk en geestelijk eigen controle heb, denk ik niet dat ik vrijwillig afstand zou nemen van al mijn hobby's die ik nu 'beoefen' . Eigen controle over mijn leven en invulling staat bij mij hoog op het prioriteitenlijstje en wonen in een appartement is ook niets voor mij zoals de vlag er nu bij hangt. En ook niet als ik alleen zou komen te staan. Ik kan nl volledig prima voor mezelf zorgen, dus jouw toekomstbeeld zou mij niet erg aantrekken.

Maar ik hoop dat het voor jou anders/beter zal zijn en wens je dus veel succes met deze ervaringen en beslissingen. Je bent hier in elk geval nog niet weg, dus misschien lezen we nog welke hobby je straks nog op gaat pakken en of dit al dan niet nog iets met modelspoor te maken heeft.

Groeten v Gertjan
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat @citaat

Dat wordt iets als "nooit meer met Raptor bezig ben", maar jullie moeten nog wat geduld hebben, de dame van "verhuur" waar ik toen straks mee sprak, begon professioneel met "het managen van verwachtingen", nadat ik haar mijn eerste ervaringen verteld had.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
zoiets als "raptor liefhebber in ruste" 

Maar Anne: wat je ook kiest, als je het met je volle verstand doet, kan het geen verkeerde keuze zijn.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
"Mochten jullie denken dat ik nooit meer met Raptor bezig ben, ècht wel!".

Ik denk dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan en er uiteindelijk tòch wel weer een klein baantje verschijnt in jouw appartementje, als is het maar een plankje langs de muur met een rangeerlocje erop.

(heel veel "-tje", omdat het allemaal heel bescheiden is natuurlijk  ;) :thumbup:)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: orient express op woensdag 19 januari 2022, 15:15:33

Maar Anne: wat je ook kiest, als je het met je volle verstand doet, kan het geen verkeerde keuze zijn.


Ik zou eerder op mijn hart vertrouwen dan op mijn volle verstand.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jos,

Ik vermoed dat mijn verstand gaat zeggen: "doen", maar ik neem nog zeker twee weken de tijd als ik weer thuis ben, om te "kijken" of er een "niet doen" gevoel indaalt.

Verder een klein baantje: kan goed gerealiseerd worden en zeker met de Raptor geautomatiseerd (fluitje van 0,1 cent), maar nee, dat wordt het niet meer, ik neem de in aanbouw zijnde stad mee en kijk of ik dat nog af wil/kan bouwen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

Je kan altijd nog op "de club" met je hobby aan de gang of hier naar het museum komen, genoeg te doen alleen de afstand wordt dan een hindernis.

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne,

Is het bouwen van een diorama niets voor je? Daar zul je vast over nagedacht hebben maar ik vind dat jouw scenery ook top is. Kennelijk heb je daar ook plezier van.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op woensdag 19 januari 2022, 22:36:59
ik neem de in aanbouw zijnde stad mee en kijk of ik dat nog af wil/kan bouwen.
@citaat Daar heeft ie 't al over gehad.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zo'n 40 jaar geleden woonde ik kleinbehuisd in een zgn "hat-woning".
Daarvoor had ik al een modelbaan gehad van 3,20 x 1,60. Die kon niet mee dus die is afgebroken.
Toch wilde ik graag toch iets spoors hebben om aan te knutselen en mee te rijden.
Toen heb ik een soort pendelbaantje gebouwd met één van de eerste blokkendozen en een klein stationnetje.
Dat gaf destijds toch wel treinplezier terwijl er bijna geen ruimte voor nodig was.
Als ik nu geen plek zou hebben, zou ik het zo weer doen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Tot nog toe is het proef wonen succesvol, geen "hold-points" tot dusverre, elke middag om 4 uur een "borreluurtje" en er zitten steeds andere mensen bij dus ik leer steeds andere mensen kennen, het gaat nog wel een poosje duren voor het tot een echte verhuizing komt, er is heel veel vraag....., de eerste week van februari komen er een paar MSG-ers kijken of er wat voor hun clubbaan bij zit.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op dinsdag 18 januari 2022, 22:16:02
onderzoek "is in een flat wonen voor mij te doen?"

onderzoek "is het eten goed?"

onderzoek "zijn de bewoners goed aanspreekbaar?"
vergeet dit onderzoek niet: vrije wand voor treintjesvitrine  :o)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat

Ik heb altijd een "volop rijden" baan gehad, daarbij ging wel eens wat fout en dat is wel te zien, als ze naar de MSG gaan zie ik ze minstens 1 maal per week.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Jan22 op dinsdag 25 januari 2022, 21:30:27
Citaat van: Anne W op dinsdag 18 januari 2022, 22:16:02
onderzoek "is in een flat wonen voor mij te doen?"

onderzoek "is het eten goed?"

onderzoek "zijn de bewoners goed aanspreekbaar?"
vergeet dit onderzoek niet: vrije wand voor treintjesvitrine  :o)

In de hal bij de ingang?
Misschien is daar wel ruimte voor een treinbaan.
Je trekt ongetwijfeld andere bewoners aan die het interessant vinden.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat

Jawel interesse zal er wel zijn, maar kunde en uithoudingsvermogen is minder zeker, ik ben met mijn bijna 71 jaar een "broekje".

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zozo, dat is nogal een uitspraak; alsof mensen van 71+ niet meer in staat zouden zijn een treinbaantje te bouwen :?...
Al die mensen zijn juist opgegroeid met treinbanen, in plaats ze op dat vlak af te schrijven zou je er ook voor kunnen kiezen om een biljart en een sjoelbak aan de kant te schuiven en gezamenlijk aan een modelbaan te gaan bouwen. Je zal versteld staan welke kennis en kunde er dan naar boven  komt en vele handen maken licht werk dus dat uithoudingsvermogen hoeft ook geen probleem te zijn.
Het is maar een idee ;).
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat @citaat Poeh, da's een naargeestige omgeving dan in die flat.

Ik zou er nog maar eens over denken en lekker blijven zitten waar je zit. Leer koken en voor jezelf te zorgen, dat moet jou toch ook lukken. En alle zorg inkopen, desnoods een huishoudster die je overhemden strijkt, een menneke dat zo af en toe de tuin bij houdt enz.. Het is vast allemaal te financieren vanuit de overwaarde van je woning.
Het is maar een idee. ;)

Gr, Ben.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat Mij krijgen ze zo'n oude mensen pakhuis niet in.
Ik woon in m'n uppie en "zorg" voor mezelf zolang het gaat.
Erfgenaam ziet maar wat 'íe met het pand en inhoud doet.
Zal wel iets van "Joop koopt alles" worden...
Blijf hier op magere Hein wachten.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik bouw mijn eigen bejaardenhuis, midden in het centrum recht tegenover de kerk, alles op loopafstand, 3 bruikbare verdiepingen verbonden met een lift en behalve op elk verdiep een terras ook nog een groendak en geen m2 tuin meer.
Daar ga ik hokken tot ik er het loodje bij leg, alles volstouwen met wat ik leuk vind en de dochters schakelen na mijn heengaan maar een inboedel opkoper in om alles leeg te halen. Onbezorgd oud worden staat hoog op mijn lijstje, maar afstand doen van alles hoort daar niet bij 😉
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Begrijp nu pas dat je pas 70 bent Anne. Op de laatste pagina's klink je veel ouder.  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Nee hoor, het klinkt voor jonge mensen allemaal "oud", maar ik heb het goed naar mijn zin gehad deze periode, ik was een beetje bezorgd over wat voor mensen ik zou treffen, maar dat gaat prima, s-middags is er een borreltje voor het eten (net als in mijn "jeugdige" varenstijd) en elke dag ontmoet ik weer interessante mensen, medio februari neem ik een beslissing, tenzij natuurlijk onze kameraad in Rusland heel dom gaat doen.

En nee, het is geen "bejaardenhuis", er wonen wel allemaal mensen die ouder zijn, maar iedereen woont zelfstandig met de mogelijkheid wat "gemak in te kopen".

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 @citaat De zgn "bejaardentehuizen" bestaan ook niet meer.
Dit voor degene hierboven die dat nog denken.
Deze "term" is iets uit de verleden tijd.
Tegenwoordig wonen "ouderen" (je bent zo oud als je jezelf voelt) zo lang en zoveel mogelijk thuis.
Op het moment dat dit door lichamelijke of geestelijke klachten niet meer mogelijk is, is er een mogelijkheid om te gaan wonen (geplaatst worden) in een verzorgingstehuis.

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Juist de verzorgingshuizen bestaan niet meer in de zin dat er geen collectieve financiering meer voor is. Waar Anne naar toe wil is een soort privaat gefinancierd verzorgingshuis. Heb je zwaardere zorg nodig, dan kan je daar weer wel collectief gefinancierde thuiszorg (Wet Langdurige Zorg) krijgen. Daar is mijn schoonmoeder ondertussen aan toe. Maar die is 89.  :D
Loopt het helemaal mis, dan resteert het verpleeghuis.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Klopt, eerste stap is een verzorgingstehuis, mits klachten zwaarder worden/zijn, dan komt men uiteindelijk in een verpleegtehuis.
Maar nogmaals, de term bejaardenhuis is niet meer van deze tijd en deze bestaan ook niet meer in de vorm zoals ze "vroeger" er waren.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Als de bejaardenhuizen, betaalbare woongelegenheden voor ouderen niet allemaal gesloten waren, zou er waarschijnlijk minder tekort aan betaalbare (huur)woningen zijn.
Hoeveel ouderen wonen alleen in een woning die veel te royaal is voor wat ze nodig hebben? (Omdat er geen alternatief voor ze is). Ik ken er meerdere.
Hoort niet echt op een 3railforum thuis, maar past wel in deze discussie, vind ik. En daar wil ik het ook bij laten.
Misschien wil ik nog wel s een Raptor ! om m'n toekomstige baan aan te sturen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
@citaat

Er komt een heel ruim huis vrij als ik ga, en de kans dat ik ga, is veel groter als dat ik niet ga, dus ik ben netjes bezig.

Ik blijf waarschijnlijk wel "actief" op ons forum, dus je kunt me bereiken.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
"Het dobbertje beweegt": vanavond zijn een paar mensen van één van de in aanbouw zijnde banen van mijn club wezen kijken of zij wat kunnen met mijn baan, zij gaan onderzoeken of het mogelijk is om bepaalde gedeelten van mijn baan "los te maken" en te gebruiken op hun baan.

Dat is natuurlijk beter als "aller wat bruikbaar is los halen en de rest bij het grof vuil"

Groet, Anne W