Beste Mede-Forummers,
Weer eens een update, de baan groeit nu weer wat harder, nu ik niet zoveel tijd meer in de Raptor test hoef te steken.
De eerste foto laat de werkzaamheden in het afbuigstation zien, de eerste bovenleiding palen staan, de loopbrug is in aanbouw, het station staat "op proef" en de uitrijseinpalen zijn voorlopig geplaatst.
Komt nog een vraagje voor Raptor om de hoek kijken, het spersignaal moet samen met het hoofdsignaal omgezet worden, maar dat is een hp0, hp1, hp2, dus het spersignaal moet zowel bewegen met hp1 en hp2.
Ik kan het doen door het spersignaal in de wisselstraten op te nemen met een vertraagde schakeling weer naar rood, maar wellicht is er een "mooiere"oplossing.
De tweede foto laat de verplaatsing van een brug zien, geeft meer ruimte voor......., nee niet het hoofdstation, maar voor meer landschap tussen de spoorlijn en het hoofdstation, winst 9 cm, in wekelijkheid niets, maar op een modelbaan kan het het verschil zijn tussen een parij rails en een aardig landschap.
De derde foto laat het afbuigstaion van uit een ander hoek zien.
De vierde foto showt dat het gras inmiddels is gaan groeien, morgen nog even met de haarlak van moeders de vrouw in de weer, dan wordt het tijd voor de bomen en struiken.
De vijfde foto laat een detail zien van een "uitspanning" in de bergen, links zijn er een paar mensen aan het oefenen, mocht je eens echt naar zo'n uitspanning willen: neem de "Pfinstegg" kabelbaan in Grindelwald, loop een paar kilometer redelijk horizontaal, echter over een smal paadje met soms nogal wat diepte naast je, naar het restaurant "Stieregg" en je zit bij zo'n soort restaurant, natuurlijk veeel mooier want echter.
Groet, Anne W