Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Ho jongens, niet mijn topic vervuilen met uitspraken waar een groot deel van de lezers, en ik als "topic-eigenaar" het niet mee eens is.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Politiek en aanverwante berichten opgeruimd!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Beste Golfer,

Het huis staat nu met foto's en plattegronden op Funda.

Ik ben nu op zoek naar waarom de 12 volt halogeen spotjes in "hal 2/carport" het niet meer doen, inmiddels ontdekt dat de bekabeling bij één van de spotjes verkoold was, oorzaak, ik heb een klein idee dat dat een langdurig proces is geweest, halogeen lampjes produceren veel warmte en als die warmte niet weg kan door isolatie wol, dan kan ik me voorstellen dat de isolatie van de kabels hard wordt en uiteindelijk verkoold. Goed, oorzaak gevonden, nu nog de vraag: waar ligt of is de trafo gemonteerd, een jaar of 15 geleden, want die is "buiten dienst".

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Als ik t zo lees zitten die spotjes in een verlaagd plafond (?); de kans is groot dat de voeding daar door het gat van één vd spotjes los bovenop is gelegd. Als je aan de draden trekt komt er dan niks te voorschijn?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
 @citaat

Nee, daar hoopte ik op, nu wordt het de plaat waar de trafo op de meest logische plaats ligt voorzichtig schroefje voor schroefje los schroeven zodat ik kan "loeren".

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Ha die Anne.
Bij ons laatste nieuwbouw huis was héél veel elektronica ingebouwd.
Dus ook vele aansluitingen en er was een aansluiting omgewisseld waar je niet meer bij kon komen.
Het bedrijf kwam met een piepklein cameraatje op een flexibele steel (met verlichting) en heeft via de gaten van de spotjes de fout gevonden en hersteld.

Misschien ken je iemand (of bedrijf) met zo'n cameraatje en kun je onnodig slopen voorkomen.

Veel succes met de verkoop. (een paar niet werkende spotjes zullen hier geen invloed op hebben! O:-D)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Inmiddels is mijn huis verkocht en ben ik verhuisd van een huis met een grote zolder naar een appartement zonder zolder, maar ik woon hier met 165 mensen en ik heb afgelopen 1e kerstdag ook een gezellig kersdiner gehad samen met 120 mensen, boodschap: alles heeft zijn voor- en nadelen.

Nadat een aantal collega's van de MSG/Den Bosch de baan op zolder hebben afgebroken, opgeruimd/afgevoerd en de nuttige zaken hebben meegenomen naar de club, ben ik maanden bezig geweest om langzaam maar zeker "verhuisklaar" te worden, wat gewoon betekent "veel afvoeren".

Begin oktober hield de MSG/Den Bosch weer een keer haar Modelspoor Expo, ik ben daar i.v.m. mijn verhuisperikelen, en naar vorige week bleek, ook een breuk helemaal onder in mijn scheenbeen, niet actief geweest, maar ik heb wel voor het eerst gebouwen van mijn baan weer gezien:













De afgelopen 3 weken ben ik ook weer naar de clubavonden op dinsdag geweest en nu kon ik vaststellen dat delen/gebouwen en bruggen ook werkelijk worden ingebouwd







Heel mooi natuurlijk voor mij, ik heb tenslotte een jaar of 30 aan mijn baan gebouwd en dan is het heel erg leuk om e.e.a. weer terug te zien.

Ben ik nu zelf nog met de modelspoorhobby bezig, jawel, maar dat beperkt zich nu tot het lezen van Railhobby's en Miba's waarmee ik ver achter loop, verder ben ik hier bezig met de mensen en activiteiten leren kennen, wellicht ga ik wel biljarten.....

En ik heb in de slaapkamer een tafel staan van 190 bij 90 cm, het idee is om daar de stad alsnog af te bouwen, zie de dozen onder tafel, maar wellicht ga ik toch nog een n-baantje bouwen, mijn twee grote vrienden uit de 2-rail wereld willen me best wel helpen met wat specifieke 2-rail uitdagingen, één ding is er in ieder geval: een werkende Raptor en een DB2 booster, e.e.a. onder een schitterende tekening van wijlen de knapste vrouw van de wereld, in mijn ogen dan.



Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
altijd leuk om te zien dat jouw inbreng kwa spullen gewaardeerd word en het geen loze beloften waren
tevens hoop ik dt je je draai daar kan vinden en dat je met plezier weer verder kan gaan aan je hobby in N of in H0

veel succes daar

Gr Ed
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Mooi dat je alles op de rit hebt! Jouw "oude" baan is nog in delen te bekijken, je hebt eindelijk tijd om bij te lezen en je zit niet meer alleen in een heel groot huis. Op jouw appartement kun je natuurlijk geweldig mooi een kleinschalig project doen dus toch nog een beetje bouwen!

Succes daarmee, maar houd ons wel op de hoogte van de vorderingen! :thumbup:

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op woensdag 28 december 2022, 23:10:52... maar wellicht ga ik toch nog een n-baantje bouwen, ....

De meeste mensen die wat oudere leeftijd komen gaan juist een schaal groter bouwen omdat het allemaal wat makkelijker is dan het gepriegel bij N-spoor. Maar als je rondjes wil rijden dan is N-spoor een betere optie. Bij spoor 0 gaat dat niet zo snel op een tafel van 90x190cm. op 1,90 meter kan je een leuk stukje spoor 0 bouwen. Een klein sikje met 3 wagons is het leuk rangeren. Het voordeel is dat op de club ervaring is met spoor 0. Dus met vragen kan je daar rustig terecht en lekker bouwen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
hier staan wel leuke plannetjes voor n-spoor : http://www.9-mm.ch/9-mm_gleisplan.htm

mvg,
Michel
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Ik snap je motivatie over N en minder jonge mensen, mijn keuze is tussen een diorama van de stad zoals ik die in de planning had op mijn oude baan of iets echt zien, en doen, rijden met de Raptor. Overigens is de gemiddelde leeftijd bij "VerBrückt", de N-baan van de MSG/Den Bosch, hoger als 75......Maar ik ben nog lang niet aan een beslissing toe.

Beste Michel,

Bedankt voor deze tip, inforamtie is altijd goed, ik ben net bezig met het lezen van de Railhobby van november, daar staat ook een leuke H0 baan in, waarvan het principe "station met schaduwstation er achter" in N goed toepasbaar op mijn tafel.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Inmiddels heb ik besloten om het plan om de stad af te bouwen, te laten vallen, een deel van de gebouwen is al naar de MSG/Den Bosch waar ze al druk bezig zijn om ze in te passen in de stad die bij de vaste Grote Märklin Baan in aanbouw is.

Hier zullen alleen nog foto's verschijnen van stukjes/gebouwen van mijn baan die op de diverse banen bij de club opduiken, een eventuele N-baan zal in een nieuw topic verschijnen, maar dat duurt nog wel een hele poos, eerst de "zaken" maar eens afwerken, zoals testament, het definitieve afscheid en ik heb de aanvoerders van de "herenclub" hier beloofd in het najaar een presentatie te houden onder de titel: "van lichtmatroos t/m salesmanager" met beelden over de Nederlandse Scheepvaart en Grote Jachtbouw (Feadship.nl)

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Dag Anne,

Wat fijn om weer wat van je te horen.
Ik ben er van overtuigd dat je je draai wel zult vinden.

Plaats je hier een link als je een nieuw topic over je N-baan begint?

Henk
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
 @citaat

Natuurlijk
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Ik ben ook blij dat je je draai gevonden hebt
Ivolgde je altijd,en zal dat zeker ook met N gaan doen
gelukkig dat al je H0 spullen weer een goede bestemming krijgen/hebben
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Recent heeft onze club, de ModelSpoorGroep 's-Hertogenbosch, haar jaarlijkse expositie gehouden, ik ben daar niet meer als "tentoonsteller" bij, te slechte conditie, maar ik ga natuurlijk altijd wel een paar uur kijken omdat normaal er altijd aan de banen gewerkt wordt. Nu kon ik goed zien waar de bouwsels van mijn baan terecht zijn gekomen.

De "Altstad" op de Grote Märklin Baan:


 

 

 

Op de Herzogenbahn, een kerk

 

 

Een beginnend bergdorp op de linkerpoot

 

Twee berghuizen op de middenpoot

 

Niet van mij maar schitterend mooi, een ravijn met de Bietschtal Brücke, een "eigen" nabouw van de brug van Milau, en bruggen uit het verleden.

 

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Mooi dat ze jouw bouwsels nu in de baan hebben toegepast.
Zo blijft er voor altijd een herinnering bestaan waar je nog hopelijk jaren op terug kan kijken.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Binnenkort, weer een Stamtafel bij MSG, dan kunnen we het allemaal "live" aanschouwen.
Zie het Stamtafel draadje Stamtafel 13