Nieuws: Neem ook eens een kijkje in de enige echte 3railforum shop voor allerhande 3railforum artikelen!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
Pagina's: 1 ... 69 70 [71]   Omlaag

Auteur Topic: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...  (gelezen 740018 keer)

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...
« Reactie #3500 Gepost op: maandag 18 april 2022, 21:55:43 »

Ho jongens, niet mijn topic vervuilen met uitspraken waar een groot deel van de lezers, en ik als "topic-eigenaar" het niet mee eens is.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, automatisch bedrijf (Raptor), voor de bouw en demontage van mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647

Marklindak

• Bestuurslid St. 3rail
  • Forum Beheerder
« Reactie #3501 Gepost op: dinsdag 19 april 2022, 09:04:50 »

Politiek en aanverwante berichten opgeruimd!
Vriendelijke groeten,
Fred

766 in model is eind april aangekomen!

Anne W

• Vaste Inboedel
« Reactie #3502 Gepost op: donderdag 21 april 2022, 21:58:44 »

Beste Golfer,

Het huis staat nu met foto's en plattegronden op Funda.

Ik ben nu op zoek naar waarom de 12 volt halogeen spotjes in "hal 2/carport" het niet meer doen, inmiddels ontdekt dat de bekabeling bij één van de spotjes verkoold was, oorzaak, ik heb een klein idee dat dat een langdurig proces is geweest, halogeen lampjes produceren veel warmte en als die warmte niet weg kan door isolatie wol, dan kan ik me voorstellen dat de isolatie van de kabels hard wordt en uiteindelijk verkoold. Goed, oorzaak gevonden, nu nog de vraag: waar ligt of is de trafo gemonteerd, een jaar of 15 geleden, want die is "buiten dienst".

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, automatisch bedrijf (Raptor), voor de bouw en demontage van mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647

Hanzi

• Vaste Inboedel
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #3503 Gepost op: donderdag 21 april 2022, 22:29:59 »

Als ik t zo lees zitten die spotjes in een verlaagd plafond (?); de kans is groot dat de voeding daar door het gat van één vd spotjes los bovenop is gelegd. Als je aan de draden trekt komt er dan niks te voorschijn?
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

Anne W

• Vaste Inboedel
« Reactie #3504 Gepost op: donderdag 21 april 2022, 23:14:27 »

@citaat

Nee, daar hoopte ik op, nu wordt het de plaat waar de trafo op de meest logische plaats ligt voorzichtig schroefje voor schroefje los schroeven zodat ik kan "loeren".

Groet, Anne W

AlbertJan

• Speciale Gast
« Reactie #3505 Gepost op: vrijdag 22 april 2022, 08:15:02 »

Ha die Anne.
Bij ons laatste nieuwbouw huis was héél veel elektronica ingebouwd.
Dus ook vele aansluitingen en er was een aansluiting omgewisseld waar je niet meer bij kon komen.
Het bedrijf kwam met een piepklein cameraatje op een flexibele steel (met verlichting) en heeft via de gaten van de spotjes de fout gevonden en hersteld.

Misschien ken je iemand (of bedrijf) met zo'n cameraatje en kun je onnodig slopen voorkomen.

Veel succes met de verkoop. (een paar niet werkende spotjes zullen hier geen invloed op hebben! O:-D)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
Pagina's: 1 ... 69 70 [71]   Omhoog