Vandaag even een ritje richting de bruggen gemaakt n.a.v. van de sloopactie van afgelopen weekend. En daar even de volgende korte reportage van geschoten:
1. Een eerste blik levert al op, dat het leger en leger wordt.....
2. De fa. Vlasman is druk met het verwijderen van de pijlers van de delen die al verwijderd zijn.
3. Een blik op de nog staande heftoren. Deze zal (zoals Wouter aangaf) 3 december verwijderd worden.
4. Het contragewicht is uitgepakt en blijkt van zijn blauwe jas ontdaan te zijn. Er werd hard gewerkt om dit te slopen. Zoals zichtbaar is, is het een flink stuk beton, wat je niet zomaar weg hebt.
5. Een stukje richting de bruggen gelopen en een blik over het water vastgelegd.
6. Aan beide zijden van de bruggen liggen deze tonnen in het water om de vaargeul aan te geven.
7. Omgereden naar de Hoogvliet zijde van de brug en daar richting het water gelopen. Hier waren de sloopwerkzaamheden van meneer Vlasman wat beter in beeld te brengen.
8. En close-upje.
9. Er komt aardig wat stof vrij en dat waaide ook mijn kant op. Ze zijn voorlopig nog wel even zoet met het verwijderen, want in het poosje dat ik daar stond wilde het beton niet echt meegeven. Ik sprak daar trouwens iemand, die me vertelde dat de vaargeul 7 meter diep is. De pijler zelf zal nog wel een stukje dieper in de ondergrond verstopt zitten.
10. Actiefoto
11. En nog een overzichtsfoto vanuit de Hoogvliet kant. Die is wel even anders inmiddels dan de eerste foto uit dit hele draadje.....
12. En als laatste nog een stofhappertje.....
13. Een stukje richting het einde van de tijdelijke fietsbrug gelopen. Vanaf dit punt ingezoomd op het apparaat wat damwanden staat te duwen. Er staan inmiddels ook metalen koppen op de heipalen.
14. Men was druk met het storten van beton op de brug voor het langzaam verkeer.
15. Doorgereden de Vondelingenweg op, en tot mijn verrassing zag ik daar aan de overkant van het Scheur het weggehaalde brugdeel staan. Dus auto neergezet en naar een goed fotopunt gelopen. Dus wat Walter schreef, klopt dus....
Al wist ik dat dus nog niet bij het foto's maken
16. En daar ook maar ingezoomd.
17. Aangezien het leek alsof dit meer tegenover het einde van de Oude Maasweg zou zijn, daar dan ook maar even heen gereden. Hier zie je het gebouw van de Verkeerscentrale Rotterdam, die het scheepvaartverkeer in de gaten houdt. Hier is ook een vestiging van de roeiers, oftewel de
KRVE (Koninklijke Roeiers Vereeniging Eendracht). De mannen die, zoals ze op hun site zelf zeggen: "Sinds 1895 verzorgen wij het aanmeren en afmeren van (zee)schepen in de Rotterdamse Haven, door weer en wind, 24 uur per dag, zeven dagen per week."
Links naast de verkeerscentrale is het brugdeel van de oude Botlekbrug te zien.
18. En ingezoomd.
19. En nog een stukje dichterbij gehaald.
20.
21. En afsluitend nog een bootjesfoto.