Citaat van: Haradigi op donderdag 07 september 2017, 17:39:21
Het blijft interessant.
Klinkt als een (dwingend??) advies om door te gaan, geloof ik Harald

@Gerrit, dit is zo goed als een thuiswedstrijd voor me. Ik woon in Spijkenisse, dus dan zijn de Botlekbruggen zo ongeveer om de hoek hier. En omdat dat zo is, vandaag in de auto gestapt en die kant op gereden.
1. Het eerste wat ik zag, was een vrachtwagen van meneer Kuijt (Transport) die over de oude Botlekbrug reed. Dus of die beste man was behoorlijk verdwaald of hij had een speciale taak te verrichten, zo op de zaterdagmiddag.

2. Heel apart: normaal wordt op dit soort borden bijzondere informatie weergegeven over files, ongevallen, wegwerkzaamheden, etc., maar niet over het juist niet uitvoeren van werkzaamheden

De reden hiervan (zo had ik al gelezen op de lokale media hier) is dat de werkzaamheden aan de Harmsenbrug dit weekend uitgesteld zijn vanwege de slechte weersvoorspellingen.

3. Inmiddels zijn de tegels gelegd, maar is de tijdelijke fietsbrug nog niet opengesteld.

4. Veel hekken om maar te voorkomen dat het niet duidelijk zal zijn.

5. De fundering, die ik in de vorige reportage liet zien, is dus niet voor een trap voor voetgangers, maar voor een lantaarnpaal.

6. De asfaltschraper is inmiddels weg (ik zag hem in ieder geval niet meer staan), maar heeft wel zijn best gedaan op het wegdek.

7.

8. en wat meer in detail.

9. Ook de vangrail die al een zetje gekregen had, heeft nog een groter zetje gekregen.

10. De aanbrug aan de westelijke kant van de brug. Deze is veel korter dan die aan de overkant.

11. De bruggen waren (voor de verandering weer eens) open en bij een blik omhoog zag ik opeens twee stukken rails uitsteken.

12. Dit verdient uiteraard nadere beschouwing dus bij het sein veilig (geen rode lampen meer dus) de grens van het vaste deel en het hefdeel opgezocht. Uiteraard moet het spoor onderbroken zijn en dat is op deze manier opgelost. Links het hefdeel, rechts het vaste deel. De grens is wel duidelijk te zien, denk ik.

13. en de voorste rail in close-up.

15. en de achterste ook.

16. De aanbrug aan de oostelijke zijde van de brug. Zoals je ziet is deze veel langer dan aan de andere kant.