@Tony,
Dankjewel! Misschien zitten er hieronder nog wel een paar naar je smaak bij
@Wil,
Dank voor de uitleg. Dan zullen ze nog een leuke klus hebben om die betonnen pijlers helemaal weg te halen. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.
1. Ook vandaag weer even op en neer gereden en de nodige foto's gemaakt. Ik ben begonnen aan de westelijke kant van de bruggen. Eerst een statieportret van de beide bruggen in de zon:
2. Eenmaal boven bleek dat er precies op de plek waar het spoor liep een steun-constructie in aanbouw is voor de tijdelijke voetgangers en fietsbrug.
3.
4. In de reling van de nieuwe Botlekbrug is een gat gemaakt, om aansluiting te maken voor die tijdelijke brug, zodat je in ieder geval gewoon naar boven kunt.
5. En dat wat dichterbij gehaald.
6. De tijdelijke fietsbrug is zover klaar. Nog twee elementen en dan zou hij in gebruik genomen kunnen worden.
7. De ondersteuning rust op betonplaten, waarvoor de ballast van het spoor een stuk aan de kant geshoven moest worden. Dat ligt dan ook op een grote hoop ernaast.
8. Het sein wat eerst naast het spoor staat is inmiddels van zijn plekje gehesen en op de oprit van de oude Botlekbrug gezet.
9. Het sluitsein schuift elke keer dat ik foto's kom maken heel stiekem een stukje verder naar voren
10. De enige graffiti wat op de brug te vinden was vandaag...... Er was al eerder discussie over in dit draadje, maar er is bijster weinig van dit soort vandalisme te vinden hier.
11. Naast het fietspad zitten hier en daar van dit soort gaten.
12. En als je dan je camera dichtbij zo'n gat houdt, zie je dit.
13. Een paar honderd meter verder inmiddels, aan de Hoogvlietse zijde van de brug, liggen ook twee delen klaar die voor de tijdelijke fietsbrug nodig zijn.
14. Ook aan deze kant is deze zo te zien zo goed als klaar. Op die twee delen in de foto hierboven na dan.
15. Als je precies in het midden van de tijdelijke brug gaat staan zie je een oerwoud aan buizen. De betonnen blokken zullen er best wel liggen om de boel een soort van stevig fundament te geven.
16. Als je je dan 180 graden omdraait, zie dat ook hier een tijdelijke ondersteuning in aanbouw is, precies op de plek waar het spoor lag.
17. met zowel rechts....
18. .... als links een hoop ballast, wat gewoon op een berg geschoven lijkt te zijn.
19. Een of ander apparaat waarvan ik het vermoeden heb, dat de rails er niet gelukkiger van wordt.....
20. Uiteraard zijn er langs het spoor nog steeds deze borden te vinden, al heb ik het idee dat het met het aanrijd- en elektrocutiegevaar wel mee zal vallen.