Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - De boel opruimen

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)

Gefeliciteerd, Marten  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Een hele zorg minder  :P

We gaan het vanzelf zien in je updates !

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
bedankt jongens! Ik hoop dat jullie mogen genieten van mijn updates  ;)

Back on topic: Voor mijn uitbreiding heb ik her en der uit verschillende gaten en hoeken rails gevonden; maar als je een plan gaat maken met wissels, dan verkijk je je er weer op dat je rails te kort komt (sowieso moet ik nog WEER wissels aanschaffen), dus dat leuk in de centjes loopt wat voor hobby heb ik? (Een leuke, maar dure  :D ). Dus dat betekend: opzoek naar M - rails voor een dump prijsje. Gelukkig wordt M - rails relatief tot zeer veel aangeboden, dus dat scheelt wel, al liggen de prijzen soms behoorlijk hoog...

Omdat ik geslaagd ben, mag ik van mijn vader een cadeautje uitkiezen, weet nog niet wat, maar het zal wel iets met modelspoor te maken hebben!  O:-D

Gegroet!
The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Gefeliciteerd Marten,  :thumbup:
Kampioen na alle moeite!

Wat je vraag betreft voor digitaal of analoog, analoog is goedkoper en daar kan je ook hele mooie banen mee bouwen en lekker rijden.
Kijk maar naar de baan van Tony.
Wat (bijna) niet kan, is 2 treinen tegelijk op hetzelfde spoor laten rijden, tenzij je met blokken en seinen gaat werken.
Zoals Jan 22 het voorstelde, moet je wel inzicht hebben in electrotechniek c.q. electronica.
Jan Willem houdt, net als ik, van zelf alles bouwen, maar zoals je al gemerkt hebt, zijn er nog genoeg spoorliefhebbers die puur analoog rijden.
Op plaatsen, waar je de trein wilt laten stoppen/staan (perron), maak je een onderbreking (stopstuk) en kan je verder met een andere trein.

Groeten

Wil Tweeendrie
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Hoi Marten,


Met wat relais en een beetje logisch nadenken kun je op een analoge baan ook best met meer treinen rijden. Op mijn baan rijden 6 treinen " automatisch" hun rondje tussen 2 schaduwstations en een passeeRstation en dan heb ik nog voldoende speelruimte op een aftakking naar een kopstation met de nodige rangeermagelijkheden. Alles analoog. En ik ben a-technisch als het gaat om electronica.

Groeten,
Roel
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Aan een analoge baan kan je ook veel plezier beleven hoor, kan ik je uit eigen ervaring vertellen!
En, ook niet geheel onbelangrijk, je kunt het betaalbaar houden!
Ik heb op mijn baan van ieder baanvak tussen 2 wissels de middenrail geïsoleerd en van een eigen voedingsdraadje voorzien (met doorlussing tussen begin en eind baanvak om rotte railverbindingen te elimineren).
Op die manier kan je ieder baanvak in- en uitschakelen met een schakelaar of relais. Wil je hier (nog) geen gebruik van maken dan knoop je alle draadjes aan elkaar en sluit je ze aan op je trafo(s).
Tijdens de bouw zijn deze isolaties en draadjes een relatief kleine moeite waar je achteraf een hoop plezier van kunt hebben!
Mocht je bv eens ergens kortsluiting in je rails hebben dan kun je alles uitschakelen en vervolgens één voor één weer inschakelen totdat je het probleembaanvak hebt gevonden, scheelt een hoop zoekwerk.
Ook kun je achteraf de baanvakken over meerdere trafo's verdelen, zonder iets te hoeven slopen.
Als je nog verder wil gaan kan je ook nog de laatste 2 rails van een baanvak van een eigen isolatie en voedingsdraadje voorzien, op die manier kan je een trein "automatisch" laten stoppen aan het eind van een baanvak; een aanrader voor (schaduw-)stations en bv plaatsen waar je ooit een seinpaal verwacht neer te zetten!
M-rails en wissels worden tegenwoordig vaak voor dumpprijzen verkocht, zeker op beurzen, maar ook op internet en mogelijk zelfs op dit forum!
Veel succes met je baan!
Oh, ja, ook niet geheel onbelangrijk: GEFELICITEERD MET HET BEHALEN VAN JE DIPLOMA  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Bedankt heren voor het meedenken en het feliciteren met mijn diploma!  ;)

Gelukkig heb ik nu lang genoeg de tijd om met de baan aan de gang te gaan! Als het iemand leuk lijkt, mag hij / zij (ja er zijn ook vrouwelijke mensen die zich interesseren voor modelspoor!  ;) ) eens langskomen op afspraak om eens mee te kijken met mij.
Want 2 paar ogen , 2 paar handen en 2 paar hersenen weten, zien en kunnen altijd meer dan 1 paar, of niet?

Het is wel mooi dat ik het analoge bedrijf op jullie manieren betaalbaar kan houden. Dat scheelt mij in de portemonnee en stress van het digitaliseren en ombouwen van mijn spullen.
Gelukkig noem ik mijn baan niets voor niets ' een opstap voor later', want nu kan ik mooi oefenen met de technieken, het samenstellen van realistische zijlijn treinen en het oefenen met bouwen van scenery.

Wat wel een voordeel is van mijn kleine baan, is dat ik onmogelijk met 2 treinen op 1 spoor kan rijden, omdat ze dan om de zoveel tijd moeten stoppen, en het té chaotisch zal worden  :D
Wat mijn wens is; is 2 treinen op de baan laten rijden en een derde te kunnen invoegen op het station en wat rangeerwerk op het station (= het omlopen van een loc)

En mijn wens voor het aankomende opstel terreintje is in ieder geval het opstellen van 2 treinen en kunnen omlopen met een loc. Ik heb nu (even grof uit mijn hoofd) 5 treinen rijden, misschien wordt dat in de nabije toekomst een 6e, omdat ik nog een (alvast) digitale stoomloc wil aanschaffen. (mijn BR17 van Roco is niet te digitaliseren / om te bouwen, dan zou ik complete nieuwe wielen er onder moeten zetten en dat vindt ik zonde)

Ik ga er vanuit genoeg informatie te hebben gegeven en dat jullie een antwoord hebben gekregen op jullie vragen / voorstellen

Gegroet!
The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
mijn BR17 van Roco is niet om te bouwen, dan zou ik complete nieuwe wielen er onder moeten zetten


Dit begrijp ik even niet, linker en rechter sleepcontacten van de wielen met elkaar verbinden en je hebt dan toch voldoende stroomafname?
Het sleepcontact voor de puko's zit er toch al onder?

groeten

Wil Tweeendrie
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
@Wil: Op M-rails zou het betekenen dat de loc zou ontsporen! Het sleepcontact zit er nog niet onder....

Voor zij die interesse hebben omtrent het stuk uitbreiding, hier alvast wat foto's van wat nu nog leeg is!
let maar niet op het rommelige bed   8o  :D



Tekst staat bij de foto's  ;)








Gegroet!
TheMaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Dag Marten,

Dan zou die Roco mooi op mijn baan passen, ik rij op de K-rails met zowel 3- als 2-rail materieel. ;)

Even 2 opmerkingen om onheil in de toekomst te voorkomen:

De schroefogen moet je vervangen. De baan wordt zwaarder met ieder voorwerp(je) dat je er op zet.
De mogelijkheid is aanwezig dat de schroefoog zich door het hout trekt.
Vervang deze door eentype met schroefdraad. In de plaat een gat boren, schroefdraad er door en aan de onderzijde een ring en een moer. Dat is steviger.

Op de 3e foto is te zien dat de plaat doorbuigt.
Schroef aan de voorkant een lat van ongeveer 5 x 2 cm. Daarmee wordt het doorbuigen veel minder.

Groeten

Wil Tweeendrie
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Dag Marten.

Dat zijn goede en nuttige tips van Wil! :thumbup:
Zelf zou ik er nog aan toevoegen: indien mogelijk
maak het touw aan de dwarsbalk van het dak vast,
die hangt er immers loodrecht boven ...

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Dag Wil,

Interesse in een ruiling, mits er een interessante stomer hierheen mag komen?  ;)
Ik echter kan NIET garanderen dat hij het 100 % doet, ivm verstoffing! Ook weet ik niet, hoe moeilijk het is om de loc om te bouwen en te digitaliseren, maar ik denk dat u dat beter weet dan ik.

Citaat van: Wil Tweeendrie op zondag 14 juni 2015, 18:48:15

Vervang deze door eentype met schroefdraad. In de plaat een gat boren, schroefdraad er door en aan de onderzijde een ring en een moer. Dat is steviger.


Dit stukje begrijp ik niet helemaal. Kunt u uzelf nader verklaren?

Wat ik wel nog wil gaan doen, is van triplex een raamconstructie bouwen om de plaat te verstevigen...

Gegroet!
The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Zoek even op internet naar een afbeelding van schroefogen.
Je hebt types net als een houtschroef en je hebt ze net als een bout, waar je een moer op kan draaien.

Ik ben nog een digibeet, om deze afbeelding hier te kunnen plaatsen. Dat lukt mij (nog) niet.

Om op mijn analoge baan de boel enigszins uit elkaar te houden, bouw ik alle locomotieven om naar 3-rail en zijn de treinstellen meestal 2-rail.
Soms lukt het niet een lok om te bouwen omdat er onder de lokomotief te weinig ruimte is voor het sleepcontact. Als deze dan over een wissel rijdt, wordt deze omhoog gedrukt.

groeten

Wil Tweeendrie
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)

Hoi Marten,

Even een tekening van wat Wil bedoelt; waar nu je schroefoog zit ( of er een paar cm naast) een gat boren waar een schroefoog met draad door kan. Daar kun je dan een moer op draaien. Met een ring/plaatje tussen de moer en het hout.
Hoop dat je het begrijpt.

Als je daarna aan de voorzijde van je baan een plank tegen de rand maakt, is het zaakje een stuk steviger en hangt het niet door.

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)

Foto van een draadoog  :P
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Nog een aanvullende tip : als je zo'n draadoog gebruikt, neem dan de ringetjes boven de moer in een bredere versie of breng een stalen strip aan, waar al een gat in zit. Dan voorkom je dat het smalle ringetje of de moer in het hout gedraaid wordt.

Groeten,
Roel
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Hallo jongens,

Bedankt voor de aanvullingen.

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Bedankt voor de tips jongens!! Ik ga er mee aan de gang!
Maar eerst even achter m'n loc aan, waar ik niks van hoor....

Gegroet!
The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Zal dan waarschijnlijk een geluidloze loc zijn :)
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
nee... een niet reagerende verkoper..... Ook niet na 2 biedingen, 2 mails en 2 dagen wachten...  :?

Gegroet!
The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Hallo Marten,

Baan ziet er leuk uit  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En als je carrosserie ringen gebruikt bij je draadoog, wordt het nog iets steviger.
Dit zijn ringen die groter zijn met een normaal gat. Bepalend door de diameter van je draadoog.
Succes en benieuwd naar je vorderingen.
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Bedankt voor het meedenken!! Even ter update; ik ga een nieuwe loc aanschaffen, daar mijn BR17 van Roco - niet geschikt is voor 3-rail en (mogelijk) defect is. Ik heb al een mooie nieuwe loc op het oog, maar dan moet de verkoper eerst eens reageren... het mooie is, dat de loc die ik wil hebben heel erg op mijn BR17 lijkt, dus ik kan mooi met dubbeltractie rijden met 2 bijna gelijke locs.
Dit zal hem (hopelijk) worden:

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m922501741-fleischmann-1160-stoomlocomotief-met-tender-voor-marklin-ho.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Ik houdt jullie op de hoogte omtrent deze (hopelijke) nieuwe aanwinst, dus tot de volgende update!

Gegroet;
The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)

Das een verschrikkelijk mooi gedetailleerde loc, Marten  :thumbup:

Ik zal maar eens mee gaan bieden  >:-D
(geintje)

Fleischmann heeft zich jaren geleden goed op de kaart gezet met deze P 8
Hoop dat je hem voor een mooie prijs kunt bemachtigen...

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
ja echt wel! Moet alleen wel flink geduld hebben tot de verkopert eens reageert.... misschien toch maar eens overwegen om te bellen (DOODENG!!!)

Het is inderdaad een mooie loc EN 3rail: 2 vliegen in 1 klap
Als ik um heb, zien jullie 't snel

Gegroet!
The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)

Poosje wachten, Marten en dan eventueel mailen. Hij zal de prijs nog te laag vinden, vrees ik.
Is altijd spannend, marktplaats !

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Dag Marten,

Zelf ben ik heeeeeel voorzichtig met iets kopen op marktplaats.
Eerst zelf in mijn handen hebben gehad en dan pas kopen.
Een locomotief kost geld en je hebt al een miskoop tenslotte.

Wat ik bij deze aanbieding afvraag is:

Je ziet alleen 1 zijde van de locomotief, hoe ziet de andere zijde eruit?
Is het wel 3-rail, deze informatie klopt niet.  Past op Fleischmann, Roco, Lima, Piko, ed.

Met het idee "deze wil ik" ben je vaak niet kritisch genoeg. (ervaringsdeskundige)

Voorzichtig!

Wil Tweeendrie
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
De loc is in ieder geval 3rail klik
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Dat heb ik ook gezien/gegoogeld, maar is deze lok dat wel?
Zit er echt wel een sleepcontact onder?
Dat nummer op de doos hoeft niet overeen te komen met de lok in de doos.

Het feit dat de aanbieder in de omschrijving een fout maakt, zet mij aan het twijfelen.
Genoeg kennis van zaken en/of een "handige" handelaar?
Waarom foto's alleen in de doos?

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Daar heb je een punt Wil, het valt mij ook op dat al zijn aanbiedingen foto's van 1 kant laten zien. Geen foto's van alle kanten, ook onder- en bovenkant, zoals veel adverteerders op Ebay wel doen.
Bij deze verkoper denk ik ook: eerst zien, dan pas geloven.
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
 :thumbup:

En welterusten, vind het nu welletjes en mijn wijntje is op.
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Misschien kleun ik hier mee mis maar het is even een weetje.

In deze set zit ook een Br 38:

http://link.marktplaats.nl/m933821500

mvg Harry

Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)

Ben ook eens gaan speuren, Marten.

Wil kon wel eens gelijk hebben  :(

Het bedrijfsnummer op de loc is 38 2608  dat is de gelijkstroomversie, dat zou 38 2609 moeten zijn.
Beide locs hebben op de doos 1160 staan.

Je zou om een foto van de onderkant moeten vragen, normaal zou je als aanbieder zoiets vanzelf al doen om te laten zien dat het de wisselstroomversie betreft.

Er staan meer van deze locs te koop, ook voor mooie prijzen.

Ik weet niet of ik met deze verkoper in zee zou gaan........grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Citaat van: Tony op woensdag 17 juni 2015, 08:57:49
Het bedrijfsnummer op de loc is 38 2608 
Dat weet je heel zeker ???
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)

Heb de foto vergroot, Dick. Meen echt 38 2608 te zien.

Ctrl en dan scrollen, om weer normaal te komen Ctrl + 0 ( nul) indrukken

Maar controleer gerust mee, hoe meer ogen er kijken , hoe beter !

Grtz Tony 
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Dit is 'm dus



Lijkt me toch meer een 9 dat laatste cijfer. De gelijkstromer is overigens Fleischmann 4160.
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)

Je kon wel eens helemaal gelijk hebben, Dick !

Het lijkt er zelfs op, dat er een sleper te zien is  ;)
Goed nieuws voor Marten dus !

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
En toch zou ik gewoon voor een Marklin P8 gaan, ook al is die van Fleischmann misschien mooier gedetailleerd etc.
Ik hou 't voor mijn loc's 100% op Marklin, al is 't maar ivm reserveonderdelen.
En zijn de wielflenzen van deze loc hoog genoeg om probleemloos over de M-wissels te rijden? Ik heb hier slechte ervaringen mee met een naar wisselstroom omgebouwde Marklin gelijkstroomloc (Hamo), volgens mij zijn die wielflenzen ook al anders waardoor hij regelmatig ontspoort :-(
Misschien is het een prima loc en rijdt hij ook prima, maar het is zo zuur als je je geld uitgeeft aan een miskoop...
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
TIP: Op marktplaats 3099 voor aanbiedingsprijs ? 49,-- bij Poldermodelspoor.
En zo staan er nog wel meer, ff zoeken op 3098 en 3099.
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Bedankt voor het meedenken. Ik krijg nu inderdaad een beklemmend gevoel. Echter, wat zeg ik nu tegen dhr Geert?! Hij gaat er dus nu vanuit dat ik zijn loc koop... wat is handig om te zeggen (dat ik dus iets anders heb?!)

Gegroet!
The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Citaat van: The MaSt op woensdag 17 juni 2015, 14:16:58
wat zeg ik nu tegen dhr Geert?!
De waarheid :important:
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Oké! Ben benieuwd naar z'n reaktie!

Gegroet!
The MaSt

-------------

Ik ga hier een mooie analoge stoomloc scoren voor een mooi prijsje, want hier weet ik tenminste dat ik waar krijg voor m'n geld  :) :)

Bedankt voor alle tips & adviezen!
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Had de verkoper inmiddels dan al gereageerd op je bod en mail?
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
neen, niks meer.... dan houdt het op vindt ik! Jongens, nogmaals bedankt voor het goede meekijken en adviseren!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gegroet!
The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Dag Marten,

Beter even langer wachten voor een nieuwe aanschaf dan je kostbare geld aan een mogelijk nieuwe zeperd uitgeven.

Of deze verkoper heeft geen verstand van de praktijk of hij wil gewoon geld verdienen over jouw rug.

Blijf kritisch bij ongezien (=in de hand) kopen!


Groeten

Wil
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Dag Wil,

Gelukkig ga ik binnenkort met mijn vader naar Het Winkeltje in Dordrecht, dus dan zie ik gelukkig wat ik koop en krijg ik deskundig advies!

Gegroet!
The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Dat is een zeer goede beslissing. :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)

wie zijn vader naar de winkel heeft meegenomen
    is vaak met mooie loc weer thuis gekomen  :P
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Tony,

Zeg dat wel ben dikwijls geweest met mijn vader, en heb leuke spullen en treinen gekregen hoor  O:-D
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 18 juni 2015, 15:21:03
Dat is een zeer goede beslissing. :thumbup:

Dacht ik ook!

Citaat van: Tony op donderdag 18 juni 2015, 16:01:59

wie zijn vader naar de winkel heeft meegenomen
    is vaak met mooie loc weer thuis gekomen  :P


Die onthoudt ik!  :D :D

Hahaha mooi hoor Peter! 

Ik laat natuurlijk wel zien wat mijn nieuwe loc is geworden! Het wordt waarschijnlijk eind juni / begin juli dat ik de nieuwe loc zal kopen!  :) Dus nog eventjes geduld, want loccie komt zo! 

Van de week maar eens verder nog met de modelspoorbaan zelf, want die raakt een beetje in de vergetelheid....

Gegroet!

The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Citaat van: Tony op donderdag 18 juni 2015, 16:01:59

wie zijn vader naar de winkel heeft meegenomen
    is vaak met mooie loc weer thuis gekomen  :P


Maar als mijn opa meeging, dan was de opbrengst nog groter :)

groeten,
Roel
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)


Even een kort filmpje van wat treinverkeer op de Sölbëringenbahn. Helaas kan ik nog niet helemaal rondrijden, ivm spanningsverlies..... dus het wordt tijd om dit handiger aan te gaan pakken met 'blokken' en stoomloze gedeelten..

Veel kijkplezier en klik op HD als je betere kwaliteit wil zien  ;)

Gegroet!

The MaSt