Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Digitale Märklin M railbaan; Himmelsdorf in ontwikkeling - De boel opruimen

Gestart door The MaSt vrijdag 08 mei 2015, 18:59:02

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
hij rijdt!!! Moest nog effe strippen!  :D :D
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Sinds vandaag rijdt ik Delta Digitaal met slechts 1 locomotief (stoomlocje), en nu kan ik dus nog 3 locs digitaliseren voor een meertreinen bedrijf. Ik kan dat doen met mijn diesellocomotieven, (V200 en V160). Mijn Schienenbus zit ik over te twijfelen, want het is al een oudje.
Ook kan ik met mijn Delta systeem met eloks rijden, maar hoe zijn jullie over eloks zonder bovenleiding?!? Het heeft wel z'n voordelen, alles is makkelijker bereikbaar en niet extreem duur, maar het nadeel is, is dat het er niet realistisch uitziet.

Tot in den pruimentijd!

Gegroet!

The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Citeermaar hoe zijn jullie over dieselloks zonder bovenleiding?!?
Pardon ???????????????????
Al mij dieseltjes rijden zonder bovenleiding.
De rest ook trouwens want ik heb bewust geen e-locs
Dat leidt immers tot een dubbele investering: rails + bovenleiding

Cees
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Ik bedoel natuurlijk eloks!  :D :D
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Oh, maar die rijden bij mij ook prima zonder bovenleiding, hoor!  >:-D
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
E-locs zonder bovenleiding is dus geen gezicht: anders gezegd: ik wil wel maar kan/wil niet de extra investering in de bovenleiding voor mijn rekening nemen.
Voor de volgende keer: haastige spoed is zelden goed.
Lees een berichtje/reactie na alvorens dat los te laten in het digitale circus .

Cees
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Mijn eloks rijden ook uitstekend zonder bovenleiding, daarvoor heeft marklin haar lokomotiefjes voorzien van een sleper tussen de wielen en puntcontacten tussen de rails. Heel betrouwbaar! En als de kat dan in zijn rol van 'katzilla' de spoorbaan onveilig maakt, dan kan de bovenleiding niet kapot gaan.

Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Das mooi om te horen Frank en oohh mooi poezebeest!! Wij hebben er 9, maar ze weten als de DONDER dat ze niet op m'n spoorplaat mogen en 9 vd 10 keer doen ze het ook niet  8o
Ik gaat maar eens kijken naar mogelijkheden voor een zelfbouw DB elok, want dat is de goedkoopste oplossing voor mij en een mooie gelegenheid om zuchtende ouders en moeilijke blikken te vermijden; want over zelfbouw is NIKS gezegd!!!  :D :D :D ik mag niet teveel geld uitgeven en das logisch!

Slaap lekker vrindjes en vrindinnetjes!
En tot in den pruimentijd!

Gegroet!

The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Zo inmiddels bezig met het opnieuw verstevigen van mijn modelspoorbaan; dit keer gaat het wel goed!  :)  :thumbup:
Als ik terug ben van vakantie; ga ik maar eens een poging doen om mijn opstelsporen te bouwen! Dus het gaat z'n gangetje  :)

Tot in den pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Ik denk dat je bedoelt: "geslaagd met vlag en wimpel". Googlen naar "geslaagd met hamer en sikkel" levert 0 resultaten op.

Dat geheel terzijde, ik vind dat je een leuk treinbaantje hebt.
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- een opstap voor later ;-)
 ;) dat hamer en sikkel had ik ergens anders van!

Bedankt Grensgeval!
Re: Analoge Märklin M rail baan - weer overnieuw beginnen.....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan - weer overnieuw beginnen.....
Ging ik effe een aantal wisseltjes verleggen.... heb ik in 15 minuten de hele baan leeg!!  8o :?
Ik was weer eens niet tevreden met wat ik had liggen, en dat resulteerde tot een complete leeggang en een lege plaat. Nu ga ik weer opnieuw beginnen met de modelspoorbaan. Al blijf ik tegen een en hetzelfde probleem lopen:
Ik heb geen ruimtelijk inzicht, waardoor ik niet weet HOE te beginnen met de modelspoorbaan.
Mijn modelspoorplaat is 220cm lang en 110cm breed. Genoeg ruimte dus voor een klein baantje; maar het andere probleem is: ik heb geen zin meer in een ovaaltje... Hoe pakken jullie dat aan jongens?!?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Tot in den pruimentijd!

Gegroet!

The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan - weer overnieuw begonnen....
Marten,

Je kan eens op de site van M  kijken staan leuke baanplannen op, kan je stukken uithalen of na bouwen.

Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Ik ben bezig geweest met SCARM. Fijn programma! Heb dus nu ook een leuke modelspoorbaan ontworpen!! Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden  :) :) :)

Graag tot in den pruimentijd!

Gegroet!

The MaSt


PS: Wijzigingen voorbehouden!!!
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Wordt het spoor van en naar de tunnel niet erg steil? Je hebt vrij weinig spoorlengte vanaf de wissels naar de tunnel.
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Hallo The Mast,

Voorlopig val je heel hard van die mast af.
Je hebt ruimte op de plaat van 220 cm bij 110 cm.
Hoe wil jij dan 20 keer de 5106 achter elkaar leggen en ook nog een bocht erachter aan plakken?
20 x 18 cm is bij mij al 3,6 meter dan nog een bocht dus je hebt een sporenplan getekend van ruim 4 meter lang.

Dat klopt dus niet. Of met andere woorden ik vind je sporenplan helemaal niet, want het past niet in de ruimte die je hebt.

Eerst maar weer terug naar de tekentafel, dus....

Nog een tweede dingetje, jouw aanspreken met "The Mast" heb ik nu gedaan, maar doe dat verder niet meer, een voornaam alleen al, zou al veel beter klinken.
Al noem je jezelf Jopie, terwijl je eigenlijk Pietje heet, niemand die het weet, maar bekt veel beter dan "The Mast".


Met vriendelijke groet,
Peter.



Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Nou, nou Peter ... :confused:

Je hebt wel een punt v.w.b. het ontwerp van het sporenplan: daar moet inderdaad opnieuw naar gekeken worden (wellicht staat
de schaal verkeerd ingesteld in het ontwerpprogramma), maar als je de moeite had genomen om via het profiel van de topicstarter
te kijken naar zijn eerste post in het voorstelhoekje, had je hem gewoon kunnen aanspreken met Marten Steenman ... :eek:
Het komt wel vaker voor op het forum dat het niet duidelijk is hoe iemand aangesproken wil worden,
dan is bovenstaand een simpele en handige manier om daar wellicht achter te kunnen komen ... :idea:

Marten, de boodschap is duidelijk: stem jouw software af op de beschikbare ruimte! :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Hoi Erik,

Ja dat weet ik, maar .....
Ga jij elke keer als je een reactie schrijft kijken naar de topic starter, of je ergens zijn naam kan ontdekken?
Nee ik dacht het niet. En nee ik doe dat ook niet, echt niet zelfs, want dan duurt een reactie schrijven 2 zolang.

Deze meneer kan ook gewoon aftekenen met zijn voornaam, dan kan je meteen zien met wie je te maken hebt.
En is wel zo netjes. Dat heet goede manieren hebben.
Bij een sollicitatie brief teken je ook af met je naam en niet met een of andere bijnaam.

Met vriendelijke groet,
Peter

Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Hallo allen,

Bedankt voor de reacties!! Ik vrees inderdaad dat ik de schaalgrootte verkeerd heb neergezet. Beginnersfoutje, niet waar?  ;)
Ik ga dus eens overnieuw aan de gang vandaag of morgen. Ik heb gelukkig nog tijd zat; en niets heeft haast!

Over de kwestie The MaSt / Marten wil ik slechts 1 ding kwijt: Ik heet Marten; mijn nickname op het forum is The MaSt en enige reakties naar boven staat toevalligerwijs mijn naam duidelijk vermeldt aan het begin van een reaktie!!

Citaat van: peterke33 op woensdag 15 juli 2015, 17:28:45
Marten,

Je kan eens op de site van M  kijken staan leuke baanplannen op, kan je stukken uithalen of na bouwen.


Zie hier het citaat met daarin mijn naam vermeldt!  ;)

Meer woorden maak ik hier niet aan vuil; ik heb geen zin in ellenlange discussies over namen al dan niet nicknames. That's all. Voor nu fijne avond en wellicht zien jullie vandaag een nieuw probeerseltje (lees opstartje) van een nieuw baanplan!

Graag tot in den pruimentijd!

Gegroet!

The MaSt

Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Hey Marten, los van t feit dat t niet past nog ff een paar andere opmerkingen tav je baanplan.
Eerder zeg je dat je geen rondjes meer wilt rijden, maar wil je werkelijk na ieder stukje rijden de loc om laten lopen om vervolgens weer een relatief klein stukje te rijden en de loc weer om te moeten laten lopen? Gaat ook vervelen hoor en je moet je ook afvragen of je daarvoor voldoende wissels op de juiste plaats hebt liggen. Ik zou toch voor een -deels verdekt- ovaal gaan als basis.
Je bent wel goed bezig om eerst een leuk ontwerp proberen te maken en ondanks dat je geen ruimtelijk inzicht hebt, probeer je het wel :thumbup:
Hou vol, en met een beetje hulp gaat er vast een leuke baan ontstaan! >:-D
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Of een uitgerekt hondenbot als basis, met het ene uiteinde beneden en het andere een nivo hoger; nog steeds rondjes rijden, maar dan anders ;)
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje

Hoi Marten,

Gelukkig is het pruimentijd, dus tijd zat om even mee te denken met je  :P
Dat het ruimtelijk inzicht niet zo goed is, hoeft geen echt probleem te zijn; op de Märklin -site zijn veel baanplannen te vinden, kijk eerst goed naar de maten van de baan ! Ook is het verstandig om hier op het forum eens goed rond te neuzen. De baan van Roel(Marklin) bijvoorbeeld is ongeveer even groot als die van jou. Als je zulke banen goed bekijkt, krijg je een idee van wat zou kunnen bij jou.

Misschien is het gewoon grofweg leggen ( zonder alles vast te maken) van rails voor jou wel makkelijk. Zo kun je ook eventueel  omhoog gaan, leg je gewoon de rails bovenop wat er ligt. Als dat bevalt, kun je het altijd weer tekenen en hier plaatsen, voor adviezen.

Belangrijkste tip; steek tijd in het zoeken naar baanplannen en kijk goed naar de maten !

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Marten,

Heb even drie baanplannen voor jou gepost hier, hopelijk ben je er wat mee.

plan nr1

plan nr2

plan nr3

Dit zijn de plannen die op jou baan kunnen passen, je kan zelf nog veranderen naar wens.

Groeten

Peter
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje

Hoi Marten,

Google eens Kibri Fertiggelände Wendelstein en dan afbeeldingen.
Dat plan is 2 bij 1 mtr en heeft 2 keerlussen boven elkaar.
Dit geeft aardig wat rijmogelijkheden en je kunt het een raillengte breder maken ongeveer.
Met het landschap en de scenery kun je doen wat je wil.

Dit soort kant en klare banen heeft vaak slimme spoorplannen.

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Marten

Op deze website vindt je bij "Baanplannen" alle plannen uit het eerste baanplannenboek voor m-rail
Kun je nog meer inspiratie opdoen
http://www.vds-express.nl/
een wellicht ook hier (kleinere banen zitten er ook tussen, even de goede zoekfilters ingeven)
http://www.moba-trickkiste.de/wie-macht-man-planen/datenbank-gleisplaene.html

Cees
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Deze doet het ook altijd goed: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31321.0
En kan gemakkelijk aangepast worden aan 220x110, zelfs met verwijderen van de 5120 'industrie' bochten.

Groeten,

Mark
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Hallootjes pilootjes!!  :D

Allereerst: Ik waardeer het ENORM van jullie dat jullie zo enthousiast meedenken!

Ten tweede:

Ik ben een superieur persoon niet waar ik lieg!  :D Ik heb vannacht de hele nacht liggen denken; voor DE ideale baan. En houdt je vast: het is eenvoudiger dan men denkt; maar hij is / wordt leuker dan leuk! (althans; da's mijn mening  ;)

Foto's laten even langer op zich wachten! Mijn excuses!

Graag tot in den pruimentijd!

Gegroet!

The MaSt


Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
We zijn benieuwd Marten  :D
En anders is het baanplan dat Mark Lin speciaal voor je heeft aangepast volgens mij ook helemaal leuk en goed en zo ongeveer het hoogst haalbare op de beschikbare ruimte. Kijk er ook eens serieus naar, het is echt de moeite waard :thumbup:
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Dat plan lijkt op Wendelstein  :P

Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Dat zeg ik: leuk baanplan :D
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
 :thumbup: :D

gewoon ff googlen dus, Marten  :P
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Hoi Marten,


Al gedacht aan een kopstation met wat verdekte opstelsporen?
Stukje paradebaan kan je dan maken in je schaduwstation aan de voorkant.

Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Wat foto's van de modelspoorbaan  :) :)







Wijzigingen voorbehouden!!

Graag tot in den pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje

Ben benieuwd hoe je dit met rijden bevalt, Marten  :P

Tot in den komkommertijd, Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan nieuw baanplannetje
Bevalt goed tot nu toe! Perronetje is verplaatst voor de veiligheid van de treinen  :P
Het losse spoor aan de voorkant wordt nog aangesloten op een derde station en dan kan ik een soort rondverkeer beginnen op kleine oppervlakte met korte treinen. Maar t is vast leuk. Echt een zijlijn idee. Wat stom eigenlijk dat ik niet er eerder er op kwam om dit te bouwen..... maarja. Soms moet je het hebben van je eigen geniale nachtelijke ingevingen!  B) B) B)

Tot in den pruimentijd!
Morgen hier rust; want dan ga ik naar het Franse Frankrijk  :)

Gegroet!

The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Een vroege ochtend
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Een vroege ochtend



23 september 1956, 07:34.55u

Hartje Duitsland. Toch ook weer niet helemaal hartje Duitsland; want Zuid Duitsland is niet midden Duitsland. Enfin. We bevinden ons in het pittoreske dorpje Sölbëringen, onder de rook van de grote Duitse stad München.

We bevinden ons in de Spoorstraße waar op dat moment de lokaaltrein langs komt gerold op weg naar het Dorpsbahnhof. 2 zwarte glimmende auto's van het merk Citroën glijden over de spoorwegovergang en stoppen onverwachts bij een klein huisje. Een passerend oud vrouwtje krijgt de schrik van haar leven als 2 verfromfraaide kerels uitstappen en denkt: "Is dat haar vermiste zoon, van de Wehrmacht?" maar neen. Het zijn 2 kerels die onderzoek komen doen naar het duistere voorval in het huisje. Het zijn Tatort en Derrick.... De heren stappen het huisje binnen na een ferme - maar bescheiden klop op het houten deurtje. Het vrouwtje blijft nog even kijken, trekt haar zwarte mantel nog even aan en huivert. Want het is nog vroeg en erg fris. al beloofd het een mooie herfstdag te worden...


Wordt vervolgd....

Tot in den pruimentijd!

Gegroet!

The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Hoi jongens en meiden (die zitten hier vast ook wel)!

Jullie zijn toppers!!
Door mijn vakantie in Frankrijk / dagje Zwitserland en jullie geweldige hulp ben ik tot het volgende gekomen: zijlijn idee met korte treinen; wat bergen en wat keerlussen verstopt in de bergen en dat ziet er dan zo uit!

En ja; ik heet wispelturig; ja ik ben wispelturig: maar ik heb het EIN-DE-LIJK gevonden!
Nu alleen opzoek naar schuimend piep voor de bergen; want nu ben ik door Zwitserland arm geworden!  :-( Retourtje St. Ursanne -> Basel kost 70 (!!) Francs!


Tot in den pruimentijd!

Gegroet;
The MaSt

PS: Bron = Ebay! Geen eigen foto
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Mooie aankoop Marten! En je merkt ook meteen waarom die metalen Marklin rails zo populair was (en is), je haalt het uit mekaar en je bouwt weer iets nieuws! Geweldig toch! Ook als jouw inzichten over de ideale spoorbaan binnenkort weer anders zijn. Maar nu eerst deze (Noch?) landschapsdelen, waar je vast iets moois van weet te maken! suc6!

Vrgr
Frank
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Aankoop?!? Huh?!? LOL dit is gewoon een baanplan; wat ik op mijn bestaande plaat ga bouwen; maar ik moet maar eens een printje van dit baanplan uittekenen op mijn baan; want van het blote oog nabouwen.... nee, nog even niet!

Tot in den pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Tja Frank daar had Marten jou (en mij ook :wink:) mooi op het verkeerde been gezet! :lol:
Het zou wel zo netjes zijn om een bronvermelding bij de foto te zetten (ebay),
aangezien de foto die je laat zien klaarblijkelijk geen eigen werk is ...

Groeten,

Erik.
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Als je kijkt op www.noch.de en dan bij Gleispläne kun je er een heleboel vinden. Geef bij zoeken de naam van je voorbeeld of gewoon bijvoorbeeld het cijfer 0 in en je ziet er vele. Maten staan er bij en als je een plan download als pdf (gratis) heb je ook de tekening met railsnummers, o.a. voor M- rails er bij.

Groeten,
Roel
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 02 augustus 2015, 17:42:12

Het zou wel zo netjes zijn om een bronvermelding bij de foto te zetten (ebay),
aangezien de foto die je laat zien klaarblijkelijk geen eigen werk is ...


Het spijt mij! Ik heb het aangepast!  ;)

Roel: Ik ga en blijf aan de slag! "De Wispeltuurder" zou zomaar eens een nieuwe bijnaam kunnen worden voor mij
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Die Marten!   :D

Ik had al een opmerking in gedachten van hoe wil je 2 van die landschapsdelen uit Zwitserland mee naar huis nemen, in mijn automobiel zou zoiets naast alle vakantiebagage niet passen. Maar een digitaal plaatje neemt gelukkig niet zoveel ruimte in beslag!
Als je dit gaat nabouwen dan kun je het ook direct aanpassen, nu is er erg weinig ruimte voor een station!

Suc6 dus maar!

Vrgr
Frank
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
 Hehehehehe :D

Tsja. Grote auto hebben ofzo..... Ik heb in iedergeval weer de tijd en de zin om weer lekker De Wispeltuurder te zijn met wat ik nou wil! Om de een of andere reden ben ik nooit zo extreem snel tevreden met wat ik heb; maar daar baal ik soms ook van.....  :? (Ben nog al perfektionistisch aangelegd...)

Naja, eens komt het wel!
Ik zie wel wat er van komt; zolang ik het maar leuk vindt.

Dat plan wat lijkt op Wendelstein, vindt ik een leuk plan; dat betekend wel:
Meegebogen wissels scoren en alle scenery weer loshalen van de plaat; vanwege het 2 delige niveau bestaan van de baan....
Tot in den pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
ik ben een gluurder
en volg de Wispeltuurder  :P


Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- Terug van vakantie; fris en fruitig van start!
Gezellig Tony!! :D

Maar, inmiddels begint er iets te vormen; wat ik momenteel ga uitwerken op mijn plaat.
Ik zal alvast een kleine uitleg geven; maar waarschijnlijk is het het vreemdste wat je ooit hoort:
Personen met het Autisme Spectrum Syndroom (ASS) houden van draaiende objecten. Ik (dus) ook. Mijn ouders hadden het er van de week in Frankrijk over, waarom ik in vredesnaam nog geen draaischijf op mijn tafel heb gebouwd. Uhm.... ja... goeie vraag! Leuk idee, strak bedacht. Gaat dus gebeuren. En daar wordt mijn baan dus ook op gebaseerd! Baanplan: neuh, doen we niet aan, daar ben ik toch niet goed mee, want alles wordt toch te groot. Dus: lekker zelf knutselen en passen en de foto's, die zien jullie vanzelf!!

Tot in den pruimentijd!

Gegroet!

The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- maar: 't werd geen draaischijfie....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- maar: 't werd geen draaischijfie....
Nieuw plan: nieuwe foto's: nieuwe kansen!

Ik moet alleen nog nieuwe bochtwissels hebben; want daar heb ik er geen van, en de binnen en buitenbaan moeten nog verbonden worden en ik ga ook proberen om het stuk waar de autoslaaptrein staat; helemaal te verbinden rondom, zodat ie helemaal rond kan rijden  :) :)

Ben benieuwd wat jullie van dit baanplan vinden! Ikzelf vindt hem aardig geslaagd; omdat ik nu rond kan rijden; rangeren als een malle en toch ruimte heb gecreëerd voor een loods (waarvan ik er nog 2 moet hebben) en ook moet ik langere perrons gaan bouwen. Kortom; heb nog wel wat te doen!

Tot in den pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Re: Analoge Märklin M rail baan -- maar: 't werd geen draaischijfie....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- maar: 't werd geen draaischijfie....

Hoi Marten,

Dit kan er ook mee door, hoor !
Met wat preisermannetjes hier en daar zou de zaak wel levendiger worden.


Grtz Tony
Re: Analoge Märklin M rail baan -- maar: 't werd geen draaischijfie....
 :) Je bent lekker creatief bezig. Zo zie je maar, wat je vandaag niet weet, bedenk je misschien morgen. B)

Dirk-Jan
Re: Analoge Märklin M rail baan -- maar: 't werd geen draaischijfie....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Analoge Märklin M rail baan -- maar: 't werd geen draaischijfie....
De Preisers zijn helaas oppelepop, op een paar luie mensen na, die zijn omgevallen, dus dat wordt opnieuw vastzetten en oja, de meeste Preiserts zitten in rijtuigen gepropt! Zielug he! :D  en ik moet daarom toch maar eens een andere lijmende manier verzinnen want dit schiet niet op! En dan ook nog geld uitgeven aan 2 bochtige wissels en een kruisende kruising...! Hellup! Ik blijf maar bezig met aanschaffen, terwijl ik tegen mijn ouders telkens verklaar klaar te zijn!!!  >:-D >:-D

Zuchtende zucht. En dan nog een plankje 'plakken' voor het buitenste spoor, achter de huissies langs voor oa de autoslaaptrein, dan ook nog eens m'n perrons verlengen en iets bedenken voor lampjes en interieurtjes bouwen in m'n rijtuigen....

Tot in den pruimentijd! ( = een Amsterdamse uitdrukking voor: tot ziens! Zo weten jullie dat ook weer! )

Gegroet!

The MaSt