Er is wat vertraging opgelopen... dat is heel normaal, want ik ben even ziek geweest, ik heb een feestje achter de rug én ik ben (deels) afhankelijk van mijn pleegvader, mbt hout en hulp, hij heeft erg last van exceem, wat inspannend werk ex-treem veel moeite vergt.
Ondertussen ben ik wel verder wezen denken en ben ik tot de volgende indeling gekomen:
Er komt 1 kopstation, van 4 sporen, met omloopmogelijkheden binnen dat station.
Ik heb berekend, dat bij een station van 2meter er nog ongeveer 30 - 40 cm over blijft, tot de eerste bocht, naar de 'korte muur'. Hiervoor zal ik wel mijn station iets meer richting de deur moeten verplaatsen, maar de deur blijft wel open kunnen, én ik kan me achter de deur verstoppen als ie open is

Het spoortraject wordt 2 sporig, maarrr, bij de korte muur vindt er een splitsing plaats en wordt 1 spoor een soort "nevenlijntje" welke een eigen halte krijgt. Het andere spoor krijgt uiteraard een "broertje" er naast.
Aan de andere lange muur (bij mijn raam en bij het schuine dak) komt een doorgaand station, met bij mijn secretaire een overdekt keerspoor.
Het station zal zich hier aan de voorkant bevinden en aan de achterkant, even buiten (of in het station) ligt een klein rangeer / opstel spoor.
Indien de ruimte het toelaat, zal er ook een kleine goederenoverslag komen die aan zal gaan sluiten bij een nog te bouwen kolenmijn (dit is afhankelijk van de ruimte.
Het doorgaande station zal ook 4 sporen krijgen. Het aantal perrons moet ik nog even over brainstormen. Het kleine station zal slechts een halte aan de enkelsporige lijn zijn, zonder wissels, dus het station is geen probleem.
Ik zal straks - na school proberen een baanplanschets te tekenen op papier en deze inscannen zodat jullie een beeld kunnen krijgen.
Uiteraard moet ik nog wel even nadenken hoe ik het moet aanpakken bij mijn schuine wand, daar de platen wel héél erg zacht zijn en ik wel bij mijn raam moet komen zonder mijn kop te stoten aan het station of de raam

Al met al: ambitieuze plannen. Nu nog de uitwerking

Tot in de pruimentijd!
Gegroet;
The MaSt
Marten