Ik heb op basis van variant 2 nog twee varianten gemaakt met passeersporen met gebogen wissels.
Dit oogt iets minder druk in de bocht bij het raam.
Ik ben nog niet gewend aan de geometrie van deze slanke meegebogen wissels dus mogelijk dat dit nog geoptimaliseerd kan worden.
Ook hier was de insteek gebruik zoveel mogelijk R4 en R5 (buiten de gebogen wissels om).
De twee binnenste sporen zijn 1,6m effectief en het buitenste spoor 2,3m effectief. Ik hanteer nooit de lengte tussen de wissels, die lengte is nog groter.
Variant J is de nette variant met de 71mm stukken en de I variant is met aangepaste spoorbogen m.b.v. de DREMEL.
Ik vermoed dat de variant I beter uitkomt met de dakkapel. Dus enig uitzetwerk is vereist. Ook de wisselstraten zijn verder uit elkaar gelegd. Dit heeft wel consequenties voor de kopsporen. Mogelijk dat ik de wisselstraat aan de zuid kant, bij het raam, alsnog naar het noorden opschuif. Die flexibiliteit zit er in.
Dit geldt overigens ook voor de wisselstraat aan de noordkant. Door 30 graden eerder de spiraal in te rijden.
Variant JVariant IMvG,
Timaximus