In onderstaand werkgebied zal een kleine aanpassing aan het spoor plaats gaan vinden.
Uitvoering staat gepland rond de kerst.
WerkgebiedDe aanpassing wordt zoals de onderstaande afbeelding. De groene wissel en kruising zijn nieuw.
OntwerpDeze aanpassing is nodig voor een twee sporige helling aan de binnenkant van de tafel.
Wat er later aan het einde van deze helling komt is nog verre van definitief.
Een idee is zoals onderstaande voorbeeld, met een helling naar beneden, waarmee het mogelijk wordt om extra lange treinen zoals bijvoorbeeld de ICE een tijdje te laten verdwijnen en te wisselen met een ander lang treinstel, bijvoorbeeld de TEE-Ram.
De 2 opstelsporen en het doorrijspoor zijn op het rechte stuk 2,3m lang. De helling vanaf het vlakke stuk naast de draaibrug tot aan de rand van de tafel bij de rolbrug is ca. 7,3m. Van het wissel gemeten is het zelfs ca. 9m. De bogen in de helling in het loopgebied zijn R4 en R5 en onder de tafel is alles R2.
Ik wil het zelf geen schaduwstation noemen omdat ik 1 van de 3 sporen als een regulier doorrij spoor beschouw en daarmee een mooie lange route aan de al aanwezige routes toevoeg. Dat het niet in het zicht zit maakt mij in principe niet uit. Het geheel had net zo goed boven de rest van de tafel gesitueerd mogen worden als ik dan nog bij de sporen bij het raam had gekund.
Maar goed wie weet wordt het alsnog een 'air' variant. 
En SCARMen is immers ook een leuke bezigheid

Mogelijke toepassingMvG,
Timaximus