Citaat van: ikke650 op zondag 29 april 2018, 13:10:55
Wat een grote railspiraal.
Jammer dat je er niet was bij de rijdag, maar wel nuttig de dag gebruikt.
En ik weet wat Michel in Houten a.s gaat zoeken. Volgens mij heb je nu rails tekort ??
Hij is zeker groot Erwin.

Bedankt voor je

Dit was de reden waarom René en ik er niet bij konden zijn deze afspraak stond al langere tijd vast helaas hopelijk zijn we er de volgende keer wel bij.

Ja ik ga zaterdag op zoek naar rails en ik ga een forumlid ontmoeten waar ik een mooi boek van ga overnemen uiteraard gaat het over Märklin.

Ik denk nog rond de 80 stukken rails wat ik nog moet halen.
Citaat van: POEL op zondag 29 april 2018, 13:34:20
Mijn complimenten
Laat je zaterdag voor ons ook nog wat rails over 
John, dank je wel voor je complimenten ik/we zijn vereerd.

Ik laat zeker nog wat rails voor jullie leggen.

Citaat van: GWS op zondag 29 april 2018, 14:19:49
Moet jij nog hulp hebben om BOVENLEIDING te zoeken? 
Nee denk ik niet Gerard ik ga een combinatie van Märklin en Viessmann bovenleidingen doen.
Ik heb zaterdag met forumlid Jeffrey gekeken wat ik voorlopig nodig heb want we gaan de bovenleiding in etappes aanleggen nu vanuit de laatste bocht uit het spiraal tot na de splitsing station en achterwand zo een 8 meter spoor.
En als we dat hebben gedaan gaan we langs de muren richting station daarna komt het laatste deel het rangeer terrein aan de beurt.
Citaat van: ks1985 op zondag 29 april 2018, 15:56:23
Flinke spiraal Michel, mooi bouwwerk hoor 
Ben vereerd dat je het een mooi bouwwerk vindt koen.

En ja hij is flink.

Citaat van: Janvis op zondag 29 april 2018, 16:40:28
Toch even een kleine kritische noot bij deze mooie spiraal.
Als er achteraan een trein komt stil te staan of ontspoort om wat voor reden dan ook, kan je er dan wel bij komen??
Dan kan ik er gewoon bij Jan Willem via twee Ikea trapjes stap ik zo het spiraal in.
Ik heb meer moeite om bij het achterste spoor in het schaduwstation te komen.

Citaat van: Eric-Paul op zondag 29 april 2018, 17:18:02
Citaat van: Janvis op zondag 29 april 2018, 16:40:28
Toch even een kleine kritische noot bij deze mooie spiraal.
Als er achteraan een trein komt stil te staan of ontspoort om wat voor reden dan ook, kan je er dan wel bij komen??
Hallo Jan Willem, Volgens mij heeft Michel daar ook aan gedacht:
Citaat van: h0_miessie op zondag 29 april 2018, 07:30:14
Om het spiraal in te komen heb ik twee Ikea opstapjes gekocht zodat ik zo over het spiraal heen kan en ik met 5 seconden in het spiraal sta.
Dank je wel voor je snelle antwoord aan Jan Willem Eric-Paul.

Citaat van: Janvis op zondag 29 april 2018, 17:24:40
Oké, dat had ik niet gelezen. Ik dacht dat het onderdeel was van de baan en dat er ook sceney boven zou komen maar dat is dus niet het geval.
Maakt toch niks uit dat je er overheen leest.
Er komt wel wat scenery boven het spiraal namelijk waar het spiraal richting baan gaat maar dat moeten we nog gaan bouwen maar ook dat gaat goed komen.
Citaat van: ceess op zondag 29 april 2018, 21:30:33
wat heb ik in een korte tijd veel gemist.
leuke aankopen en een enorme klimspiraal, die ziet er goed uit, ben zeer benieuwd naar het eerste filmpje ervan.
Ja het kan snel Cees.

Aankopen zijn zeker leuk en mooi dat je hem er goed uit vindt zien.

Ik zal mijn best doen om zo snel mogelijk een filmpje te maken.
Citaat van: Treinofiel op zondag 29 april 2018, 22:25:52
Mooi bouwwerk Michel !! Mooi en snel gemaakt

Leuk om nu ook de foto's te zien 
Ben benieuwd welke loc er voor de Marklin Magazin sleep gaat komen; die blauwe E03 vind ik wel een goeie tip 
Dank je Rolf.

Ja de snelheid wordt steeds sneller nu we al zo lang bezig zijn met bouwen.

Denk voorlopig dat er een Cargo loc voor gaat rijden de Br 184 komt voor de andere Märklin magazin wagons en de tip van Dirk-Jan van de blauwe loc stat al op de lange verlanglijst.

Citaat van: iVanDL op maandag 30 april 2018, 01:13:45
Jullie klimspiraal heeft de afmetingen ven een doorsnee modelbaan.
Ikzelf heb 10cm ruimte tussen de niveau's in mijn spiraal en heb me ook al enkele malen het hoofd gebroken hoe de pantografen best "gevangen" worden.
Hij is inderdaad iets ruimer geworden als de vorige Ivan maar gelukkig heb ik de ruimte op zolder die trouwens nu wel vol staat.

Probeer mijn vrouw al wijs te maken dat het echt beter voor haar is om de wasmachine en droger in de schuur te doen want dan hoeft ze geen trap te lopen maar ze wil niet echt meewerken.

!0 cm is toch genoeg ruimte om met de pantografen omhoog te rijden bij Märklin kom je met rails en loc met pantografen omhoog rond de 9 cm wat het bij andere merken is weet ik niet.
En die hoofdbrekens heb ik gelukkig niet meer wel veel gehad hoor.

Citaat van: Aliebengalie op maandag 30 april 2018, 04:53:26
Als je dit kunt maken , dan kan je zeker wel een trappetje maken om er in te klimmen...... 
Mich dat ziet er echt gelikt uit , en doe je het goed beveiligen , heb je die trap echt niet nodig.
Klasse

Nee Alex die van de Zweed zijn veel sneller klaar dan dat wij het maken.

Er zal zeker een dun latje langs de zijkanten komen Alex zodat ik zeker weet dat mocht er wat gebeuren de boel niet omlaag dondert.
Bedankt voor je

helemaal

Groet Michel