Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 7 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.

Zeg Mies, hoe ga je dat doen in de schaduwstations met de bovenleiding ?
Of ga je pantografen-vangers maken bij de spiraal ?

Grtz Tony
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
-Michel,
Van alle kanten worden aanbevelingen gedaan. Hebben allen het beste voor! Dus wachten wij maar hoe jij (jullie) dit gaat(n) oplossen.
Wij zien de berichten wel verschijnen! Veel plezier en wijsheid!  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Citaat van: frenkievee op dinsdag 17 april 2018, 09:00:33
:-)
Dat is mooi Michel!!

Graag gedaan Frank. :)

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 17 april 2018, 10:01:37
:) Of ie nou kort is of lang, de Br 103 was, is en blijft een hele mooie lok. B)
En Michel, veel plezier in Dortmund en suc6 met de jacht op bovenleiding.
(en wagonnetjes, lokkies en al wat verder aan je vingers blijft plakken :-))

Het blijft zeker een mooie prachtige schitterende loc Dirk-Jan. :thumbup:
Dank je wel gaat zeker lukken daar in Dortmund en nee veel zal er niet blijven plakken en zeker geen lokkies er staan er vier in de bestelling das meer dan genoeg lijkt mij. :)
Maar een mooi wagonnetje zal wel mee gaan terug naar de Nederlande vrees ik. :P

Citaat van: Tony op dinsdag 17 april 2018, 11:25:57

Zeg Mies, hoe ga je dat doen in de schaduwstations met de bovenleiding ?
Of ga je pantografen-vangers maken bij de spiraal ?

In het schaduwstation komt niks maar als ze eruit komen worden ze opgevangen door pantografen-vangers René en ik gaan nog even kijken wat de makkelijkste methode is om mee te werken in het spiraal.

Citaat van: GWS op dinsdag 17 april 2018, 11:37:17
Van alle kanten worden aanbevelingen gedaan. Hebben allen het beste voor! Dus wachten wij maar hoe jij (jullie) dit gaat(n) oplossen.
Wij zien de berichten wel verschijnen! Veel plezier en wijsheid!  :thumbup: :thumbup:
Gerard, ik/wij waarderen iedere suggestie die wordt gedaan in mijn topic te aanzien van de bouw of wat dan ook deze adviezen / oplossingen en andere dingen gaan René en ik altijd uitproberen en als wij beiden er een goed gevoel overhebben zal het in overweging genomen worden of we er mee doorgaan of niet.
We hebben al een idee en daar gaan we de komende weken als we wat tijd hebben mee stoeien het resultaat zal zoals altijd getoond worden in mijn topic.
Dank je wel met het plezier gaat het zeker goed komen denk ik. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Ik heb geen br 103 er ook nooit ingezeten maar ik bezit wel het boek Baureihe 103 van Michael Dorstal.
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Helaas is een boek over deze prachtige loc geen reden voor dispensatie Johnny. :(

Groet Michel
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Jeetje Michel!

Wat ben je toch weer bikkelhard.
Kun je niet een keer over je hart strijken?

Henk
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
-Henk,
Wie is er nu "bikkelhard"?  Karin? Michel?

In ieder geval is het een hecht "treinkoppel"!  :favorite:  :thumbup:
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } een Insider 103 op bezoek gehad.
Citaat van: Trainhenk op vrijdag 20 april 2018, 13:36:02
Jeetje Michel!
Wat ben je toch weer bikkelhard.
Kun je niet een keer over je hart strijken?

Wil best wel mijn hand over mijn hart strijken hoor Henk maar dan komen er denk ik veel meer mensen naar de toekomstige 103 meeting dus een grotere party-tent moet nu op straat ipv in de tuin verkeersregelaars moeten er zijn om alles in de buurt in goede banen te leiden misschien wil je dan mee betalen in de extra kosten die ik moet maken ? :) :D

Citaat van: GWS op vrijdag 20 april 2018, 14:02:32
-Henk,
Wie is er nu "bikkelhard"?  Karin? Michel?
In ieder geval is het een hecht "treinkoppel"!  :favorite:  :thumbup:

De maatschappij heeft mij hard gemaakt Gerard. ;)
Mijn vrouw daarin tegen is niet zo hard ja soms tegen mij maar dan is het ook wel nodig denk zij ik denk dan van niet want ik ben zo een lieve jongen mar dat weet jij ook wel. ;) :P


Groet Michel
Michelstadt} aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt} aanwinsten Dortmund 2018.
Net als vele andere forumleden ben ik ook naar de IMA beurs in Dortmund geweest.
Ik vond de beurs wat tegenvallen vooral de andere hallen vond ik stiller als normaal de prijzen voor de treinenhobby vond ik ook wat aan de hogere kant maar met goed zoeken en op aanraden van Erik (erik01) die het eerste wagonnetje voor mij zag heb ik ruim geld overgehouden is weer goed voor de aanstaande beurs in Houten zullen we maar zeggen. :P
En wat altijd leuk is om ook daar forumleden de hand te mogen schudden en een kort klein praatje mee te houden. :) :thumbup:

Ditmaal gingen er drie wagons mee terug naar Almere. :thumbup:
Als eerste kwam ik dus op aanraden van Erik een mooi bierwagon van de firma Rothaus (94504) tegen omdat mijn vrouw en ik ons 1 jarige huwelijksdag daar gevierd hebben heeft deze bierbrouwerij een speciaal plekje in mijn verzameling.
Een tijdje later zat ik wat bakken met Märklin spullen te verplaatsen en daar lag nummer twee van Rothaus (4437) op mij te wachten en omdat er twee prijsstickertjes opzaten mocht ik hem van de verkoper voor een vriendenprijsje meenemen en daar was nummer drie van de verzameling. 
En net voor dat we naar de uitgang liepen zag ik Märklin jaarwagon uit 2003 leggen een mooie wagon met een oplegger erop met Märklin magazine ook voor een leuke goedkope prijs nu heb ik er vijf van rijden straks dus dat wordt een mooi sleepje op de baan.
En ik vond nog een leuk containerkraantje voor 5? altijd leuk voor een extra containerspoortje(s) op de baan erbij ?

We hadden afgesproken dat we een uurtje zouden rijden we waren met twee volle auto's dat we de snelweg afgingen opzoek naar een schnitzelparadijs en die vonden we in een prachtig oude dorpskern daar hebben we heerlijk een jagerschnitzel naar binnen gewerkt en zijn we na anderehalf uur weer huiswaarts gereden.
Nadat ik mijn medepassagiers veilig thuis had afgezet stapte ik moe maar voldaan weer het huis binnen.

Duurstede groep en mijn reisgenoten bedankt voor deze prachtige dag die vroeg begon maar super leuk was. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Mich , zijn weer hele mooie aanwinsten van je ......  :thumbup:

Mvg: Alex
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Jammer dat de prijzen hoog waren en er minder handelaren waren. Maar gezien je verslag heb je een erg leuke dag gehad en ben je niet met lege handen thuis gekomen. Zal wel mooi staan zo een lange sleep Magazin wagens!
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
-Michel:
Schitterende aanwinsten weer, en jouw dag kan niet meer stuk met zulk een afsluiter met een fijn gezelschap,  :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Hallo Michel,

Mooie aanwinsten, en jammer dat deze beurs ook langzaam veranderd. Maar zo te lezen toch er een leuke dag van gemaakt.

En zie ik je 5 mei ?

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Mooie aanwinsten  :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.

De souvenirs zijn niet verkeerd, Mies  :P

Ik neem aan dat je het alleen kooptechnisch bedoelt, dat de beurs wat tegenvalt, want er zijn mooie banen te zien daar.
En met die containerkraan kun je jouw baan fijn opleuken  :thumbup:
Geeft een mooi extraatje, als dat boven de containerwagens uitsteekt en echt werken hoeft zo'n ding toch niet.
Je zult alleen Hamburg in Michelstadt moeten omdopen  :D

De bierwagens -met speciale betekenis- sparen/zoeken maakt een beursgang  lekker spannend  ;)

Grtz Tony
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
 B) Hoi Michel, zo te lezen hebben jullie een mooie en gezellige dag gehad.
Een paar leuke aanwinsten er ook bij, lekker gegeten en een hoop lol waarschijnlijk.
Wat wil een mens nog meer. :)
En laat bij gelegenheid maar eens een fotootje zien van de sleep met de 5 Märklin Magazine opleggers,
dat is een hele mooie sleep denk ik zo. B)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Mooie score Michel  :thumbup:

Ben zelf gisteren geweest en heb ook,  net als jij genoten  ;)
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
leuke aanwinsten michel, veel plezier ermee :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt} aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Michelstadt} aanwinsten Dortmund 2018.
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 21 april 2018, 07:30:46
Net als vele andere forumleden ben ik ook naar de IMA beurs in Dortmund geweest.

Mooie aanwinsten weer, Michel. Vooral de Rothaus bierwagen...... :) Veel plezier er van!
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Michel

Mooie aanwinsten heb je gekocht, je stammen worden weer beetje groter  :)
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Leuke aankopen Michel.  :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Dag Mies,

Inderdaad het was een beetje stiller dan andere jaren, zeker in de hallen die geen treinmodelbouw hadden.
Wanneer je rondliep in de niet trein hallen was er daar ook minder volk.  Nu ja ik vond het toch wel een leuke dag net als jou, en de prijzen, als je Houten gewoon bent is het daar een beetje duurder.

Een kleine correctie op jou boodschap, je bent naar Intermodellbau 2018 in Dortmund geweest en niet naar IMA, dat is om de twee jaar in Keulen (wissels af met Göppingen) en doe beur heb jenog te goed dit najaar, van 15-18 november dit jaar.  Ga je daar ook heen, ik waarschijnlijk wel.
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 21 april 2018, 08:36:55
Mich , zijn weer hele mooie aanwinsten van je ......  :thumbup:

Dank je wel Alex ik ben der zeer blij mee. :)

Citaat van: Maarten Marklin op zaterdag 21 april 2018, 08:38:13
Jammer dat de prijzen hoog waren en er minder handelaren waren. Maar gezien je verslag heb je een erg leuke dag gehad en ben je niet met lege handen thuis gekomen. Zal wel mooi staan zo een lange sleep Magazin wagens!

Je moest flink opletten sets die ik in Houten voor honderd euro zie leggen zag ik daar voor 145 euro staan te pronken best wel een groot verschil.
Het was een hele leuke gezellig dag die ondanks de 16 uur in touw zijn zo weer om was.
Ja ik vind de magazine wagons geweldig om te zien en ik denk er over om gewoon nog zo een sleep te maken want in Michelstadt wordt er veel van deze magazie's verkocht natuurlijk. :P :thumbup:

Citaat van: Jørg op zaterdag 21 april 2018, 08:48:06
Schitterende aanwinsten weer, en jouw dag kan niet meer stuk met zulk een afsluiter met een fijn gezelschap,  :thumbup:

Dank je wel Jørg ja zo een gezellige maaltijd met vrienden aan een grote tafel onder een grote boom met ongeveer 25 graden is zeker een fijne afsluiter. :) :thumbup:

Citaat van: ikke650 op zaterdag 21 april 2018, 08:53:01
Mooie aanwinsten, en jammer dat deze beurs ook langzaam veranderd. Maar zo te lezen toch er een leuke dag van gemaakt.
En zie ik je 5 mei ?

bedankt Erwin en ja ik vond het helaas langzaam achteruit gaan misschien had het wel te maken met het schitterende weer wat er was wie weet.
We hebben ons kostelijk vermaakt daar is Duitsland. :thumbup:
Jawel wij gaan elkaar weer tegenkomen in Houten de vijfde de auto vanuit Almere is alweer bijna volgeboekt. :D

Citaat van: ks1985 op zaterdag 21 april 2018, 09:13:55
Mooie aanwinsten  :thumbup:

Dank je wel Koen. :) :thumbup:

Citaat van: Tony op zaterdag 21 april 2018, 09:36:04
De souvenirs zijn niet verkeerd, Mies  :P
Ik neem aan dat je het alleen kooptechnisch bedoelt, dat de beurs wat tegenvalt, want er zijn mooie banen te zien daar.
En met die containerkraan kun je jouw baan fijn opleuken  :thumbup:
Geeft een mooi extraatje, als dat boven de containerwagens uitsteekt en echt werken hoeft zo'n ding toch niet.
Je zult alleen Hamburg in Michelstadt moeten omdopen  :D
De bierwagens -met speciale betekenis- sparen/zoeken maakt een beursgang  lekker spannend  ;)

Ik ben zeer content Tony met deze prachtige aanwinsten. :)
Uiteraard ook bij de banen gekeken en er waren weer prachtige banen te bewonderen en dat hebben we zeker ook gedaan met zijn allen. :)
Zeker dat de containerkraan en de gene die al op de baan als voorbeeld heb staan de naam Michelstadt krijgen nu komt er ook een nummer bij want ik heb er nu al twee van die containerkranen. :)
De bierwagons herinnert mij aan een mooie tijd die ik daar met mijn vrouw en hele goede vrienden daar gehad hebt. :) :thumbup:
Dus nu opzoek naar de rest van de uitgegeven Rothaus wagons zag wel dat ze ook een setje (994133) inclusief stoomlocje met de naar Rothaus erop geschreven.
Zal vandaag eens wat nummer bij elkaar zoeken van deze wagons dat zoek wat makkkelijker op het net en op beurzen.

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 21 april 2018, 10:09:36
B) Hoi Michel, zo te lezen hebben jullie een mooie en gezellige dag gehad.
Een paar leuke aanwinsten er ook bij, lekker gegeten en een hoop lol waarschijnlijk.
Wat wil een mens nog meer. :)
En laat bij gelegenheid maar eens een fotootje zien van de sleep met de 5 Märklin Magazine opleggers,
dat is een hele mooie sleep denk ik zo. B)

Het was zeker een mooie en gezellig dag daar in Dortmund Dirk-Jan. :) :thumbup:
Niks meer heeft een mens nodig vooral de lol onderling is erg leuk zowel daar als onderweg.
Ik zal proberen om voor jouw een de andere doosjes op te zoeken een paar foto's te maken van deze prachtige wagons en ik ben natuurlijk zelf ook benieuwd hoe het eruit zal zien deze sleep. ;) :P

Citaat van: Treinofiel op zaterdag 21 april 2018, 10:17:55
Mooie score Michel  :thumbup:
Ben zelf gisteren geweest en heb ook,  net als jij genoten  ;)

Dank je wel Rolf. :)
Heb je nog wat moois meegenomen naar huis ?

Citaat van: marklintim op zaterdag 21 april 2018, 10:55:22
leuke aanwinsten michel, veel plezier ermee :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dank je wel Tim :thumbup: met het plezier gaat het helemaal goedkomen hoor. ;) :P

Citaat van: Hans Biere op zaterdag 21 april 2018, 11:13:06
Mooie aanwinsten weer, Michel. Vooral de Rothaus bierwagen...... :) Veel plezier er van!

Dank je wel Hans. :thumbup:
Ja de Rothaus bierwagons zijn prachtig een gaan straks een mooi plekje in de vitrine krijgen. :)
Het plezier begon al toen we om half zes gingen rijden en deze aanwinsten zijn weer een mooie herinnering aan een mooie dag met vrienden.

Citaat van: peterke33 op zaterdag 21 april 2018, 18:37:31
Mooie aanwinsten heb je gekocht, je stammen worden weer beetje groter  :)

Jawel Peter de stammen worden door de aanwinsten langzaam groter maar zeker ook mooier. :) :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 21 april 2018, 21:16:35
Leuke aankopen Michel.  :thumbup:

Dank je wel Henk. :) :thumbup:

Citaat van: iVanDL op zaterdag 21 april 2018, 21:47:18
Inderdaad het was een beetje stiller dan andere jaren, zeker in de hallen die geen treinmodelbouw hadden.
Wanneer je rondliep in de niet trein hallen was er daar ook minder volk.  Nu ja ik vond het toch wel een leuke dag net als jou, en de prijzen, als je Houten gewoon bent is het daar een beetje duurder.

Een kleine correctie op jou boodschap, je bent naar Intermodellbau 2018 in Dortmund geweest en niet naar IMA, dat is om de twee jaar in Keulen (wissels af met Göppingen) en doe beur heb jenog te goed dit najaar, van 15-18 november dit jaar.  Ga je daar ook heen, ik waarschijnlijk wel.

Ik vond het zeker stiller alleen in de treinen hallen was het aardig druk en zeker zoals ieder jaar bij de Märklin stand zelf stonden we een kwartier in de rij voor ons Insider hebbedingetje. :P
Ja Houten is in mijn ogen goedkoper maar dit is weer een leuk vrienden uitje waar we het hele jaar naar uit kijken.
En ja je hebt gelijk ik heb de verkeerde naam genoemd mijn excuses en ja in november gaan we met de vrienden groep zeker naar de IMA dagen in Keulen toe dus wie weet zien we elkaar dan. :) :thumbup:


Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Hoi Mies,

Ik had de aanwinsten al op de beurs gezien, maar erg leuk dat de Rothaus collectie verder uitgebreid is.
We hebben een leuke dag gehad, met een fijne afsluiting in ons restaurant.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
 @citaat
Peter, zeker leuk dat de collectie Rothaus flink uitgebreid is de wagons gaan straks een mooi plekje krijgen in de andere vitrine die van het weekend wordt opgehangen.
We hebben zeker een hele leuke dag gehad maar dat heb ik altijd als ik mijn vrienden van de Duurstede groep zie. :)
Ons nieuwe restaurant is een blijvertje daar gaan we nog vaak van genieten zowel binnen als buiten. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Hallo Michel,

Mooie aanwinsten, alleen wat lijken de wagon's lang ?

En je krijgt al een mooie sleep zo.

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
 @citaat

Dank je Erwin. :)
Ik heb de Märklin magazin wagon even opgemeten en hij is van buffer tot buffer 19 cm lang denk dat het komt dat hij langer lijkt door mijn nieuwe telefoon en ondanks dat ik de foto's verklein naar 816x459 krijg ik ze niet echt mooi weergegeven. :(

Denk dat dit de laatste is voor de sleep van deze prachtige wagon's heb er nu geloof ik 5 stuks zal de andere even bij elkaar zoeken en er een foto van maken ben eigenlijk ook wel benieuwd hier naar. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Hi Michel,

Dat de foto niet zo mooi is is niet belangrijk, die wagens zijn het in ieder geval wel.
Veel plezier ermee.

Groet
Harald

Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
-Michel:
Het zou kunnen dat de foto een vertekend beeld geeft van de wagon door dat de verhouding hoogte en breedte niet kloppen maar dat is een louter detail, het zijn idd wel mooie verzamelstukjes.
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Citaat van: Haradigi op dinsdag 24 april 2018, 09:49:41
Dat de foto niet zo mooi is is niet belangrijk, die wagens zijn het in ieder geval wel.
Veel plezier ermee.

De wagons zijn zeker mooi Harald daar heb je helemaal gelijk in. :) :thumbup:
Alleen wil ik de kijkers waaronder jij mooie duidelijke foto's laten zien en met de nieuwe telefoon wil dat nog niet echt lukken zal nog wel even verder pielen met de pixels.

Citaat van: Jørg op dinsdag 24 april 2018, 09:56:00
Het zou kunnen dat de foto een vertekend beeld geeft van de wagon door dat de verhouding hoogte en breedte niet kloppen maar dat is een louter detail, het zijn idd wel mooie verzamelstukjes.

Jørg, verzamelstukjes is het juiste woord waar ik niet op kon komen maar jij gelukkig wel. :) :thumbup: :thumbup:
Ik zal de fotó van de magazin wagon weer als voorbeeld nemen straks als ik weer ga zoeken naar de juiste pixels en als ik mooi oogt in mijn ogen dan zal ik die formaat blijven gebruiken.

Groet michel
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 21 april 2018, 10:09:36
En laat bij gelegenheid maar eens een fotootje zien van de sleep met de 5 Märklin Magazine opleggers,
dat is een hele mooie sleep denk ik zo. B)

Speciaal voor Dirk-Jan deze foto van de sleep met de 5 Märklin Magazine opleggers/wagons. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
-Michel:
Niet alleen de de Marklin magazinesleep is knap maar de andere slepen die opgesteld zijn, zien er ook indrukwekkend uit,  :thumbup:
Dat vraagt om meer,  :-)
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 21 april 2018, 10:09:36
dat is een hele mooie sleep denk ik zo. B)
:D Ik wist het al bij voorbaat, dit is inderdaad een hele mooie sleep. B)
Michel, jij bent goed bezig. O:-D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Citaat van: Jørg op donderdag 26 april 2018, 10:27:06
Niet alleen de de Marklin magazinesleep is knap maar de andere slepen die opgesteld zijn, zien er ook indrukwekkend uit,  :thumbup:
Dat vraagt om meer,  :-)

Jørg, Ik vind de Märklin magazinsleep zo mooi dat ik er nog zo een sleep erbij ga verzamelen. :P
De andere slepen zijn ook inderdaad fraai zal eens kijken of ik ze mooi op de foto kan zetten voor je. :) :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 26 april 2018, 10:34:01
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 21 april 2018, 10:09:36
dat is een hele mooie sleep denk ik zo. B)
:D Ik wist het al bij voorbaat, dit is inderdaad een hele mooie sleep. B)
Michel, jij bent goed bezig. O:-D

Dank je wel Dirk-Jan ik doe alles voor mijn trouwe fans. :) :thumbup:
En ja het is zeker een mooie sleep alleen ben ik er nog niet echt uit welke loc ik er voor ga zetten dus eerdaags maar eens alle loc naast elkaar zetten en dan kijken welke er het er best voor kan.

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Hoi Mies,

Ik heb wel een idee welke loc er mooi voor zou staan, dan moet je alleen nog even wachten want de loc is nog niet leverbaar.
Ik jaag je dan wel op kosten  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Hoi Peter,
bedoel je die mooie gelede stoomlok (br 096) of moet hier toch een Vectron of andere moderne lok voor?
Vrgr
Frank
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
 @citaat

Die bedoelde ik niet Frank, er staat in de zomer folder een reclame loc van een van zijn favorieten merken  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Michel

Ik vind het prachtig al die mooie slepen zo op foto, en ja die Marklin wagons zijn om te smullen.
Heb hier ook nog een wagon staan, moet me ook nog een wat container wagons aankopen voor een mooie sleep.
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 27 april 2018, 09:48:54
@citaat

Die bedoelde ik niet Frank, er staat in de zomer folder een reclame loc van een van zijn favorieten merken  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ik dacht al dat ik de enige was wie deze had gezien  :P :D

En aangezien ik dit type loc. De Vossloh G 2000 BB Nog niet bezit heb ik hem besteld (ook al is het volgens mij een fantasie model)  :P :P
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 27 april 2018, 09:09:35
Ik heb wel een idee welke loc er mooi voor zou staan, dan moet je alleen nog even wachten want de loc is nog niet leverbaar.
Ik jaag je dan wel op kosten  >:-D

Jij hebt een bijna goed idee gehad Peter. :P
De loc die jij denkelijk bedoeld is de 37217 de zwarte G2000 met in het rood Märklin aan de zijkant en met 2018 als nummer.
En ja die heb ik besteld maar die komt te rijden voor de prachtige zwarte grootvolume-schuifwandwagen met Märklin erop. (zie foto ander aan bericht)
Slaap maar gerust hoor jij jaagt mij niet op kosten hoor dat doe ik zelf wel. :D
Dus ik moet toch nog een loc zoeken voor de Märklin magazin wagons. ;)
Iemand een idee ?

Citaat van: frank-103 op vrijdag 27 april 2018, 09:14:18
Hoi Peter,
bedoel je die mooie gelede stoomlok (br 096) of moet hier toch een Vectron of andere moderne lok voor?

Stoomloc's zullen er hier zo gauw niet bijkomen Frank wel moderne loc's. :) :thumbup:

Citaat van: degeluidsman op vrijdag 27 april 2018, 09:48:54
Die bedoelde ik niet Frank, er staat in de zomer folder een reclame loc van een van zijn favorieten merken  :)

Hij staat in inderdaad in de zomer folder van mijn favoriete merk. :thumbup:
En is het merk op mijn baan want andere merken van modelspoormateriaal heb en wil ik niet. :D

Citaat van: peterke33 op vrijdag 27 april 2018, 09:58:41
Ik vind het prachtig al die mooie slepen zo op foto, en ja die Marklin wagons zijn om te smullen.
Heb hier ook nog een wagon staan, moet me ook nog een wat container wagons aankopen voor een mooie sleep.
Ik mag ook graag naar mooie slepen kijken Peter of het nu bij mijn zelf is of bij andere. :) :thumbup:
Zeker de Märklin magazin wagons zijn om van te smullen zodat erg dat ik nog een sleep ga maken van deze prachtige wagons. :P
Dat zou best mooi staan/rijden een container trein op je prachtige baan. :thumbup:

Citaat van: Barry1972 op vrijdag 27 april 2018, 14:08:15
Ik dacht al dat ik de enige was wie deze had gezien  :P :D
En aangezien ik dit type loc. De Vossloh G 2000 BB Nog niet bezit heb ik hem besteld (ook al is het volgens mij een fantasie model)  :P :P

Nee hoor Barry ik had ook gezien en was er meteen verliefd op dat zwarte met die mooie rode letters erop.
Zal mijn tweede G2000 worden die over de baan zal gaan rijden ik kijk er nu al naar uit helaas wordt de loc pas in het vierde kwartaal geleverd dus moet ik nog eventjes wachten misschien een mooi kerstcadeau. :P
Fantasie model of niet het gaat erom wat je mooi vindt en ik vindt hem net als jij mooi dus komt hij hier te rijden. :P :thumbup:

Groet Michel

Edit: heb zin veranderd.

Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 28 april 2018, 08:04:19
Dus ik moet toch nog een loc zoeken voor de Märklin magazin wagons. ;) Iemand een idee ?

:) Ja, ik weet wat je moet hebben; de Br E 103, nr. 37578 in fictieve blauwe kleurstelling, uitgebracht in 2015, ter ere van het 50 jarig jubileum van het Magazine.
Dus deze is in dezelfde blauwe kleur als het blauw van de Magazine jaarwagons.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
En dan nog een Märklin sticker of transfer er op ...
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten Dortmund 2018.
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 28 april 2018, 09:25:19
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 28 april 2018, 08:04:19
Dus ik moet toch nog een loc zoeken voor de Märklin magazin wagons. ;) Iemand een idee ?

:) Ja, ik weet wat je moet hebben; de Br E 103, nr. 37578 in fictieve blauwe kleurstelling, uitgebracht in 2015, ter ere van het 50 jarig jubileum van het Magazine.
Dus deze is in dezelfde blauwe kleur als het blauw van de Magazine jaarwagons.

Dirk-Jan, bedankt voor het plaatsen van deze prachtige mooie blauwe loc. :thumbup:
Die gaat zeker op de verlanglijst en ja die zal er prachtig voor staan voor de Márklin magazin wagons met opleggers. :)
Zelf heb ik een blauwe Br 184 (zie foto) maar die rijd met diverse andere Märklin magazin wagons dus die wil ik daarmee laten rijden.

Citaat van: Eric-Paul op zaterdag 28 april 2018, 10:18:54
En dan nog een Märklin sticker of transfer er op ...

Denk dat het niet erg mooi zal staan Eric-Paul daar in tegen staat het wel mooi op de bestelde 37217. :) :P

Groet Michel
Michelstadt } nieuw spiraal gemaakt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } nieuw spiraal gemaakt.
Omdat ik met bovenleiding ga rijden in Michelstadt 2.0 had ik met René en met Jeffrey verschillende manieren bedacht hoe we de pantografen op konden vangen in het spiraal want de ruimte was nog geen 9 cm hoog tussen de verdiepingen.
Dus probeerde wij de Koos manier met schroeven in het plafond met daar op een koperdraad gesoldeerd maar omdat het spiraal uit meerdere houten delen bestond ging dat niet echt lekker ook hebben we het geprobeerd met aluminium stroken van 5 cm breed die we tegen het plafond aan plakte dat werkt aardig maar toch zat het niet lekker in mijn hoofd.
Omdat ik er niet gerust op dat de stroken vast bleven zitten en dat hij ergens in het spiraal los ging raken en dan de pantografen los zo rukken hebben René en ik besloten om een ander spiraal te gaan maken.

Om het spiraal alle ruimte te geven zodat we mooi kunnen stijgen met de pantografen omhoog ben ik met mijn commandocentrum verhuisd naar het midden van de baan kortom ik ga tussen de treinen zitten met mijn stoel. :)

De vitrines gaan van de muur af daarvoor komt er in de plaats een vitrine die ik bij AlbertJan gekocht heb van 160 cm bij 58 cm en daaronder komen dan de pc en de twee beeldschermen te hangen.
Één van de vitrines komt te hangen bij de opgang naar zolder toe en de andere komt in mijn toekomstige treinenkamer op de eerste verdieping te hangen waar ook en grote kast gaat komen zodat ik al mijn treinen spullen bij elkaar heb staan dus ovp's bouwdozen enz enz ook zal er een bureau en stoel komen zodat ik daar wat kan gaan solderen en andere kleine dingen aan kan doen.

Het spiraal zal ongeveer 3 meter lang worden en 131 cm breed voor de bochten heb ik de maten gebruikt van mijn zeer goede vriend Peter (de geluidsman) zodat ik nu ook thuis kan kwijlen ipv bij hem op zolder als ik bij hem op visite ben. :D
De tussen ruimte tussen de verdiepingen zal 13,5 zijn dus alle ruimte om de rails schoon te maken en ruimte genoeg voor de locs met de pantografen omhoog/omlaag te rijden.

Van het oude spiraal zijn alleen wat draadeinden bewaard gebleven en weer hergebruikt in het nieuwe spiraal die trouwens uit 32 draadeinden 10 draadeinden voor een bocht dus 20 voor beide bochten en 6 stuks voor één lange zijde dus 12 in totaal voor beide lange zijdes.
Ook heb ik weer mfd platen van 8mm gebruikt omdat gewoon lekker wegwerkt en makkelijk te bewerken is wat betreft zagen.
Bij de houthandel heb ik het hout laten zagen de bochten 131x61 cm en de lange stukken tussen de bochten zijn 183x18 cm lang.

Thuis lekker in de voortuin heb ik met een decoupeerzaag de platen van 131x61 in hun vorm gezaagd en de gaten voorgeboord waar de draadeinden moesten komen.
Zodat we voorbereid te werk konden gaan als we aan het spiraal zouden gaan beginnen.
Gisteren konden we helaas niet naar de rijdag van de stamtafels Flevoland en Noord-Holland omdat we de laatste hand aan het spiraal moesten doen en ja het resultaat is verbluffend mooi en ik kan weer gerust slapen nu ik weet dat de locs geen schade zullen oplopen aan de pantografen.
Om het spiraal in te komen heb ik twee Ikea opstapjes gekocht zodat ik zo over het spiraal heen kan en ik met 5 seconden in het spiraal sta.

Maar genoeg geschreven hier zijn de foto's en aangezien het er meer zijn dan de gebruikelijke vijf stuks zal ik het in drie delen laten zien.

Groet Michel

Deel 1

Re: Michelstadt } nieuw spiraal gemaakt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nieuw spiraal gemaakt.
Deel 2.
Re: Michelstadt } nieuw spiraal gemaakt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } nieuw spiraal gemaakt.
Deel 3.
Re: Michelstadt } nieuw spiraal gemaakt.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Michelstadt } nieuw spiraal gemaakt.
Dat is een imposant bouwwerk geworden!
Je gaat wel weer in een hoog tempo ;)
Re: Michelstadt } nieuw spiraal gemaakt.
Dat hebben jullie zeer rap gebouwd, imdrukwekkend!
Jammer dat jullie niet de gelegenheid hadden om langs te komen bij de rijtafel,
Maarre af is maar af!!

Domme vraag, ik zie niet hoe de treinen omhoog/omlaag van verdiieping veranderen??
Re: Michelstadt } nieuw spiraal gemaakt.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Michelstadt } nieuw spiraal gemaakt.
Waarschijnlijk omdat er nog geen rails op ligt
Re: Michelstadt } nieuw spiraal gemaakt.
Geweldig bouwwerk Michel, en heel verstandig dit nu aan te pakken voordat het een bron van ergernis gaat worden!

Die rijdag was heel geslaagd en wordt dus nog wel een keer herhaald. Niet op korte termijn, maar toch zeker in het najaar.