Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Michelstadt } 2x PanGas en Eisenbahn-Romantik muss bleiben!

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } nieuw spiraal gemaakt.
Een heel imposant bouwwerk Michel.
En je kun met gemak in het midden zitten. Dat is toch genieten!
Rscosworth...of hoe je heet....nu zie ik het ook,
door de grootte zie je het verloop bijna niet...

Nice!

Frankfurt (Main) Hbf

Hoi Michel, bij mijn bezoek van onlangs had je al uitgelegd hoe het zou worden.
En het is goed gelukt en indrukwekkend!
"Ga zo door!" hoef ik niet te zeggen, dat lijkt mij vanzelfsprekend.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Mies,

Dat is een flinke jongen geworden  :) leuk om iets van mijn eigen spiralen terug te zien in jou baan.
Heb je al uitgerekend hoeveel meter rails in gaat zitten, let op daar schrik je van.

Maar complimenten voor de constructie die ziet er zeer solide uit.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Speciale Gast

:) Michel, ik wist er al van natuurlijk, maar het blijft een imposant gezicht om het te aanschouwen. B)
Als de treinen eenmaal rijden word het nog een lange zit om ze van beneden naar boven te zien gaan (of vice versa)
Dat word geen filmpje, maar een speelfilm wat lengte betreft. :-)

Citaat van: degeluidsman op zondag 29 april 2018, 10:10:40
Heb je al uitgerekend hoeveel meter rails in gaat zitten, let op daar schrik je van.
:o) Wij gaan daar allemaal last van krijgen, de wereld handelsvoorraad van C-rail zal sterk afnemen als Michel al die rails gaat opkopen. :D

Dirk-Jan
-Michel:
Das een indrukwekkende uitbreiding van je baan, strak werk weer geleverd door jou en René,  :thumbup:
Michel

Jullie hebben heel mooi werk verzet, je kan beter nu opnieuw beginnen dan later afbreken.
Je spiraal ziet er indrukwekkend uit, ga je ook een uitneembaar stuk doen ? of is het een geheel

Swiss rail .. what else?

Hoi Michel,

Ik had de eerste beelden al gezien, maar het blijft een imposant bouwwerk en strak gebouwd. Eigenlijk hoef je geen bovenbaan meer aan te leggen, want de treinen door de spiraal biedt straks al een prachtig schouwspel ;). Verstandige keus om nu gelijk een goede basis neer te zetten ipv aanhikken tegen iets dat niet naar je zin is! Dat wordt weer (extra) rails kopen :).

Groeten,
Wico
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

:thumbup: :thumbup: :thumbup: woorden schieten tekort.

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Michel,

Da's een hele grote maar waarom zo groot, je kan er bijna een bed in zetten of wilde je een zeer kleine hellings-percentage ?
Maar het ziet er mooi en strak uit en nu .... testen en testen.

groet
Harald
Holy shit..... Dat is nog eens een spiraal van formaat zeg... Echt heel erg gaaf om te zien en ook erg mooi gemaakt  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Mooi gemaakt :important: Ga je deze grote raillengte ook als schaduwstation gebruiken :help:
Wow Michel, dat is een compleet schaduwstation in de klimspiraal! Een klimstation dus.  :D . Goed en vakkundig gemaakt hoor! Complmenten.

trotse M-rail rijder

dat is een forse spiraal michel, maar ziet er goed uit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Geen brug is te ver.

Hallo Michel,

Wat een grote railspiraal. :thumbup: :thumbup: :thumbup: Jammer dat je er niet was bij de rijdag, maar wel nuttig de dag gebruikt.

En ik weet wat Michel in Houten a.s gaat zoeken. Volgens mij heb je nu rails tekort ??

M.vr.gr. Erwin

ben blij dat ik M rij

Hallo Michel

Mijn complimenten

Laat je zaterdag voor ons ook nog wat rails over  :)

Grt
John

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

-Michel,
Moet jij nog hulp hebben om BOVENLEIDING te zoeken?  >:-D
Flinke spiraal Michel, mooi bouwwerk hoor :thumbup:
Toch even een kleine kritische noot bij deze mooie spiraal.

Als er achteraan een trein komt stil te staan of ontspoort om wat voor reden dan ook, kan je er dan wel bij komen??

Frankfurt (Main) Hbf

Citaat van: Janvis op zondag 29 april 2018, 16:40:28

Als er achteraan een trein komt stil te staan of ontspoort om wat voor reden dan ook, kan je er dan wel bij komen??

Hallo Jan Willem, Volgens mij heeft Michel daar ook aan gedacht:

Citaat van: h0_miessie op zondag 29 april 2018, 07:30:14
Om het spiraal in te komen heb ik twee Ikea opstapjes gekocht zodat ik zo over het spiraal heen kan en ik met 5 seconden in het spiraal sta.
Oké, dat had ik niet gelezen. Ik dacht dat het onderdeel was van de baan en dat er ook sceney boven zou komen maar dat is dus niet het geval.

Railbusfan

Hoi Michel
wat heb ik in een korte tijd veel gemist.
leuke aankopen en een enorme klimspiraal, die ziet er goed uit, ben zeer benieuwd naar het eerste filmpje ervan.

what else?

Mooi bouwwerk Michel !! Mooi en snel gemaakt  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Leuk om nu ook de foto's te zien ;)

Ben benieuwd welke loc er voor de Marklin Magazin sleep gaat komen; die blauwe E03 vind ik wel een goeie tip ;-)
Hey Mies,

8o 8o Jullie klimspiraal heeft de afmetingen ven een doorsnee modelbaan.

Ikzelf heb 10cm ruimte tussen de niveau's in mijn spiraal en heb me ook al enkele malen het hoofd gebroken hoe de pantografen best "gevangen" worden.
Als je dit kunt maken , dan kan je zeker wel een trappetje maken om er in te klimmen...... :D
Mich dat ziet er echt gelikt uit ,  en doe je het goed beveiligen , heb je die trap echt niet nodig.

Klasse  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg: Alex

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: rscosworth op zondag 29 april 2018, 08:09:35
Dat is een imposant bouwwerk geworden!
Je gaat wel weer in een hoog tempo ;)

Dat vindt ik ook Richard. :)
We hebben hier twee zaterdagen met plezier aan gewerkt. :P 

Citaat van: edward op zondag 29 april 2018, 08:20:54
Dat hebben jullie zeer rap gebouwd, imdrukwekkend!
Jammer dat jullie niet de gelegenheid hadden om langs te komen bij de rijtafel,
Maarre af is maar af!!

Domme vraag, ik zie niet hoe de treinen omhoog/omlaag van verdiieping veranderen??

Wij vinden het ook nog steeds indrukwekkend Edward. :P
Dat vonden wij ook maar dit stond al langer gepland dan de rijdag hopelijk kunnen we er de volgende keer wel bij zijn. :)
Ja en daar zijn we blij om want dan kunnen we lekker verder gaan klussen zodat de treinen weer lekker hun rondjes gaan rijden.
Het onderste schaduwstation is rechts onderaan aan de achterkant en gaan dan via de raamkant omhoog zal deze week rails neerleggen dan kan je het misschien wat beter zien en ik kan meteen kijken hoeveel rails ik nog erbij moet kopen. ;)

Citaat van: rscosworth op zondag 29 april 2018, 08:27:37
Waarschijnlijk omdat er nog geen rails op ligt

Klopt Richard ik zal deze week de rails neerleggen dan is het misschien beter te zien.

Citaat van: frank-103 op zondag 29 april 2018, 08:39:08
Geweldig bouwwerk Michel, en heel verstandig dit nu aan te pakken voordat het een bron van ergernis gaat worden!
Die rijdag was heel geslaagd en wordt dus nog wel een keer herhaald. Niet op korte termijn, maar toch zeker in het najaar.

Leuk dat je ons bouwwerk geweldig vindt Frank. :) :thumbup:
Ik zag de foto's en filmpjes van de rijdag en heb daar met plezier naar gekeken hopelijk kunnen we er de volgende keer bij zijn al is het allen maar om te kijken.

Citaat van: ArjanBosman op zondag 29 april 2018, 08:41:28
Een heel imposant bouwwerk Michel.
En je kun met gemak in het midden zitten. Dat is toch genieten!

Dat is het zeker Arjan. :)
Ik kan er een bed in doen als ik wil wie weet open ik een b&b met uitzicht in het spiraal. :D

Citaat van: edward op zondag 29 april 2018, 08:47:09
Rscosworth...of hoe je heet....nu zie ik het ook,
door de grootte zie je het verloop bijna niet...
Nice!

Rscosworth heet Richard. :)
Mooi dat je het ziet Edward straks met de rails erin is het duidelijker denk ik.
Dank je dat je het nice vindt. :) :thumbup:

Citaat van: Eric-Paul op zondag 29 april 2018, 09:19:49
Hoi Michel, bij mijn bezoek van onlangs had je al uitgelegd hoe het zou worden.
En het is goed gelukt en indrukwekkend!
"Ga zo door!" hoef ik niet te zeggen, dat lijkt mij vanzelfsprekend.

De foto's zeggen meer als de woorden die ik er over sprak op zolder Eric-Paul. :)
We hadden dit voor ogen en zo is het ook geworden en daar zijn we trots op. :P
Ik/we gaan zeker door al kan het bouwen nu van de lijst afgevinkt worden. :thumbup:

Dat is een flinke jongen geworden  :) leuk om iets van mijn eigen spiralen terug te zien in jou baan.
Maar complimenten voor de constructie die ziet er zeer solide uit.

Het is zeker een flinke jongen geworden Peter. :D
Ik leer van jouw prachtige bouwwijze en was zeer content dat ik de maten mocht gebruiken van je bochten uit je spiraal. :-*
Ik heb het nog niet uitgerekend maar zal dit van de week even doen met een tekenprogramma.
Bedankt voor je complimenten dat doet mij en René deugd en dat door een meesterbouwer. :) :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 29 april 2018, 10:26:38
:) Michel, ik wist er al van natuurlijk, maar het blijft een imposant gezicht om het te aanschouwen. B)
Als de treinen eenmaal rijden word het nog een lange zit om ze van beneden naar boven te zien gaan (of vice versa)
Dat word geen filmpje, maar een speelfilm wat lengte betreft. :-)

:o) Wij gaan daar allemaal last van krijgen, de wereld handelsvoorraad van C-rail zal sterk afnemen als Michel al die rails gaat opkopen. :D

Ja we hadden hier al contact over maar nu op de foto's is het zeker een imposant gezicht. :)
Als de zit te lang duurt gaan de treinen maar wat sneller rijden hoor. :P :D
Zodra de eerste treinen op en neer gaan zal ik een speelfilm voor je maken. ;)
En nee hoor zoveel rails heb ik niet echt nodig ik had nog wat over ik denk rond de 80 stukken dat ik moet bij kopen.

Groet Michel

Citaat van: Jørg op zondag 29 april 2018, 10:57:38
Das een indrukwekkende uitbreiding van je baan, strak werk weer geleverd door jou en René,  :thumbup:

Dank je wel Jørg. :) :thumbup:
Ja we zijn weer lekker bezig geweest nu nog één keer wat bouwen de overgang van spiraal naar de baan toe.

Citaat van: peterke33 op zondag 29 april 2018, 11:00:35
Jullie hebben heel mooi werk verzet, je kan beter nu opnieuw beginnen dan later afbreken.
Je spiraal ziet er indrukwekkend uit, ga je ook een uitneembaar stuk doen ? of is het een geheel

We hebben zeker mooi werk gedaan en met veel plezier en ja je hebt gelijk beter nu dan later afbreken en nu kunnen de locs met pantografen omhoog rijden en daar ging het om. :)
Nee er komt geen uitneembaar stuk in ik heb we Ikea trapjes gekocht ik stap zo het spiraal in binnen een paar seconden.

Citaat van: Wico op zondag 29 april 2018, 11:52:59
Ik had de eerste beelden al gezien, maar het blijft een imposant bouwwerk en strak gebouwd. Eigenlijk hoef je geen bovenbaan meer aan te leggen, want de treinen door de spiraal biedt straks al een prachtig schouwspel ;). Verstandige keus om nu gelijk een goede basis neer te zetten ipv aanhikken tegen iets dat niet naar je zin is! Dat wordt weer (extra) rails kopen :).

Handig he whattsapp. ;)
Inderdaad het blijft zeker imposant het spiraal nu nog een beetje fine-tunen en hij is gebruiks klaar zullen we maar zeggen. :)
Ik heb straks vanaf mij zit positie een mooi uitzicht op en in het spiraal. :P
Rails valt mee had nog een flink aantal leggen dus ik hoop zaterdag een groot gedeelte van de 80 stukken te kopen. :)

Citaat van: Kaleb op zondag 29 april 2018, 11:55:33
  :thumbup: :thumbup: :thumbup: woorden schieten tekort.

Dank je Henk ik ga ervan blozen. :) :thumbup:

Citaat van: Haradigi op zondag 29 april 2018, 11:58:00
Da's een hele grote maar waarom zo groot, je kan er bijna een bed in zetten of wilde je een zeer kleine hellings-percentage ?
Maar het ziet er mooi en strak uit en nu .... testen en testen.

Dank je Harald dat hoor ik wel vaker dat hij groot is. :D :P
Hij is zo groot omdat ik met bovenleiding ga rijden moet de pantografen omhoog staan in het oude spiraal leukte dat niet echt door de hoogte nu met de lange rechte stukken kan dat wel om in twee wendingen de tussen ruimte van de schaduwstations (27cm) te overbruggen.
Leuk dat je het er mooi en strak uit vindt zien en nu fine-tunen en rails neerleggen enz enz enz

Citaat van: Janvis op zondag 29 april 2018, 11:58:26
Holy shit..... Dat is nog eens een spiraal van formaat zeg... Echt heel erg gaaf om te zien en ook erg mooi gemaakt  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Bedankt voor je lovende holy shit woorden Jan Willem. :D
Ja hij is iets groter dan de gemiddelde spiraal. ;)
Nogmaals weer bedankt voor je lovende complimenten. :thumbup:

Citaat van: nobody op zondag 29 april 2018, 12:03:03
Mooi gemaakt :important: Ga je deze grote raillengte ook als schaduwstation gebruiken :help:

Dank je wel Wim. :)
Nee dit spiraal ga ik niet als schaduwstation gebruiken ik heb drie schaduwstations daar kan ik voorlopig genoeg treinen en locs in parkeren.
Wel zullen er treinen in stoppen als ik stop met rijden met koploper maar dat zal van korte duur zijn want er zal veel gereden worden. ;)

Citaat van: Maarten Marklin op zondag 29 april 2018, 12:28:19
Wow Michel, dat is een compleet schaduwstation in de klimspiraal! Een klimstation dus.  :D . Goed en vakkundig gemaakt hoor! Complmenten.

Leuke woordspeling een klimstation. ;)
Dank je voor je complimenten Maarten. :) :thumbup:

Citaat van: marklintim op zondag 29 april 2018, 13:09:17
dat is een forse spiraal michel, maar ziet er goed uit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hij is zeker fors uitgevallen Tim. :P
Leuk dat je hem er goed uitvindt zien. :) :thumbup:

Groet Michel

Citaat van: ikke650 op zondag 29 april 2018, 13:10:55
Wat een grote railspiraal. :thumbup: :thumbup: :thumbup: Jammer dat je er niet was bij de rijdag, maar wel nuttig de dag gebruikt.
En ik weet wat Michel in Houten a.s gaat zoeken. Volgens mij heb je nu rails tekort ??

Hij is zeker groot Erwin. ;)
Bedankt voor je  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dit was de reden waarom René en ik er niet bij konden zijn deze afspraak stond al langere tijd vast helaas hopelijk zijn we er de volgende keer wel bij. :)
Ja ik ga zaterdag op zoek naar rails en ik ga een forumlid ontmoeten waar ik een mooi boek van ga overnemen uiteraard gaat het over Märklin. ;) :thumbup:
Ik denk nog rond de 80 stukken rails wat ik nog moet halen.

Citaat van: POEL op zondag 29 april 2018, 13:34:20
Mijn complimenten
Laat je zaterdag voor ons ook nog wat rails over  :)

John, dank je wel voor je complimenten ik/we zijn vereerd. :) :thumbup:
Ik laat zeker nog wat rails voor jullie leggen. :P :D

Citaat van: GWS op zondag 29 april 2018, 14:19:49
Moet jij nog hulp hebben om BOVENLEIDING te zoeken?  >:-D

Nee denk ik niet Gerard ik ga een combinatie van Märklin en Viessmann bovenleidingen doen.
Ik heb zaterdag met forumlid Jeffrey gekeken wat ik voorlopig nodig heb want we gaan de bovenleiding in etappes aanleggen nu vanuit de laatste bocht uit het spiraal tot na de splitsing station en achterwand zo een 8 meter spoor.
En als we dat hebben gedaan gaan we langs de muren richting station daarna komt het laatste deel het rangeer terrein aan de beurt.

Citaat van: ks1985 op zondag 29 april 2018, 15:56:23
Flinke spiraal Michel, mooi bouwwerk hoor :thumbup:

Ben vereerd dat je het een mooi bouwwerk vindt koen. :) :thumbup:
En ja hij is flink. ;)

Dan kan ik  er gewoon bij Jan Willem via twee Ikea trapjes stap ik zo het spiraal in.
Ik heb meer moeite om bij het achterste spoor in het schaduwstation te komen. :(

Citaat van: Eric-Paul op zondag 29 april 2018, 17:18:02
Hallo Jan Willem, Volgens mij heeft Michel daar ook aan gedacht:
Citaat van: h0_miessie op zondag 29 april 2018, 07:30:14
Om het spiraal in te komen heb ik twee Ikea opstapjes gekocht zodat ik zo over het spiraal heen kan en ik met 5 seconden in het spiraal sta.

Dank je wel voor je snelle antwoord aan Jan Willem Eric-Paul. :) :thumbup:

Citaat van: Janvis op zondag 29 april 2018, 17:24:40
Oké, dat had ik niet gelezen. Ik dacht dat het onderdeel was van de baan en dat er ook sceney boven zou komen maar dat is dus niet het geval.

Maakt toch niks uit dat je er overheen leest.
Er komt wel wat scenery boven het spiraal namelijk waar het spiraal richting baan gaat maar dat moeten we nog gaan bouwen maar ook dat gaat goed komen.

Citaat van: ceess op zondag 29 april 2018, 21:30:33
wat heb ik in een korte tijd veel gemist.
leuke aankopen en een enorme klimspiraal, die ziet er goed uit, ben zeer benieuwd naar het eerste filmpje ervan.

Ja het kan snel Cees. ;)
Aankopen zijn zeker leuk en mooi dat je hem er goed uit vindt zien. :) :thumbup:
Ik zal mijn best doen om zo snel mogelijk een filmpje te maken.

Citaat van: Treinofiel op zondag 29 april 2018, 22:25:52
Mooi bouwwerk Michel !! Mooi en snel gemaakt  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Leuk om nu ook de foto's te zien ;)
Ben benieuwd welke loc er voor de Marklin Magazin sleep gaat komen; die blauwe E03 vind ik wel een goeie tip ;-)

Dank je Rolf. :thumbup:
Ja de snelheid wordt steeds sneller nu we al zo lang bezig zijn met bouwen. :)
Denk voorlopig dat er een Cargo loc voor gaat rijden de Br 184 komt voor de andere Märklin magazin wagons en de tip van Dirk-Jan van de blauwe loc stat al op de lange verlanglijst. :P :thumbup:

Citaat van: iVanDL op maandag 30 april 2018, 01:13:45
8o 8o Jullie klimspiraal heeft de afmetingen ven een doorsnee modelbaan.
Ikzelf heb 10cm ruimte tussen de niveau's in mijn spiraal en heb me ook al enkele malen het hoofd gebroken hoe de pantografen best "gevangen" worden.

Hij is inderdaad iets ruimer geworden als de vorige Ivan maar gelukkig heb ik de ruimte op zolder die trouwens nu wel vol staat. :P
Probeer mijn vrouw al wijs te maken dat het echt beter voor haar is om de wasmachine en droger in de schuur te doen want dan hoeft ze geen trap te lopen maar ze wil niet echt meewerken. ;) :P
!0 cm is toch genoeg ruimte om met de pantografen omhoog te rijden bij Märklin kom je met rails en loc met pantografen omhoog rond de 9 cm wat het bij andere merken is weet ik niet.
En die hoofdbrekens heb ik gelukkig niet meer wel veel gehad hoor. :)

Citaat van: Aliebengalie op maandag 30 april 2018, 04:53:26
Als je dit kunt maken , dan kan je zeker wel een trappetje maken om er in te klimmen...... :D
Mich dat ziet er echt gelikt uit ,  en doe je het goed beveiligen , heb je die trap echt niet nodig.
Klasse  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nee Alex die van de Zweed zijn veel sneller klaar dan dat wij het maken. :P
Er zal zeker een dun latje langs de zijkanten komen Alex zodat ik zeker weet dat mocht er wat gebeuren de boel niet omlaag dondert.
Bedankt voor je  :thumbup: :thumbup: :thumbup: helemaal  :thumbup:

Groet Michel

Märklin fahren-ärger sparen

Ik liep effe wat achter, Mies  :P

Maarre, dat is een mooie reuzenspiraal geworden zeg  :thumbup:
Zal ook beter voor je loc's zijn, als er minder hard gestegen kan worden.

Mij lijkt, dat je regelmatig in het midden te vinden bent, als dat eenmaal aan het rijden is  :D

Grtz Tony
Michelstadt } Houten 5-5-2018.

Michelstadt } Houten 5-5-2018.
Citaat van: Tony op zaterdag 05 mei 2018, 15:14:13
Ik liep effe wat achter, Mies  :P
Maarre, dat is een mooie reuzenspiraal geworden zeg  :thumbup:
Zal ook beter voor je loc's zijn, als er minder hard gestegen kan worden.
Mij lijkt, dat je regelmatig in het midden te vinden bent, als dat eenmaal aan het rijden is  :D

Je had een goed excuus Tony dat je wat achter liep met lezen dus zie ik het door de vingers deze keer. :D
Ja hij is mooi he het reuzenspiraal René en ik hebben ons best weer gedaan met de zaag en ons inzicht en wij denken ook dat er nu mooier gestegen zal worden.
Dat vrees ik ook als straks de boel gaat rijden dat ik daar wel eens te vinden ben of ik zet er twee stoelen in voor de visite kunnen er meer mensen op zolder komen dan eerst. :P

Gisteren samen met Jeffrey en René naar Houten geweest ik moest nog wat rails hebben om mijn spiraal compleet te maken en ik moest ook langs Mectronicks om draad voor de ringleiding in het spiraal op te halen die ik per telefoon besteld had bij hun.
Ook had ik nog wat stootblokjes nodig en ik had nog een paar stuivers over om één of twee wagonnetjes te kopen en ja ik ben met alles naar huis gegaan.

Ik heb 30 stukken 24188 en 10 stukken 24172 en 1 stuk 24236 gevonden voor een leuke prijs ook vond ik drie stootblokken met verlichting voor de prijs van stootblokken zonder verlichting dus deze komen voor bij mij bij de locloodsen te staan zodat ik er mooi van kan gaan genieten als ik ga rijden. :P

Verder twee rollen dik draad (rood en bruin) voor de ringleiding en twee dozen dunner draad voor de aftakkingen naar de rails toe.
Verder kwam ik twee dubbelmasten tegen van Viessmann voor de bovenleiding en twee leuke wagonnetjes om de bestaande slepen uit te breiden.
Nu hoor ik jullie denken huh Viessmann maar je ging toch met Märklin bovenleidingen rijden klopt maar het wordt een mengelmoes van Viessman en Märklin bovenleidingen omdat de één met sommige dingen aardig goedkoper is dan de ander zo kan ik mooi de kosten in de gaten houden zodat er wat geld overblijft voor de 4 locs die ik heb uitstaan her en der. ;)

Ook heb ik een boek overgenomen van een forumlid dus ik ging gisteren bepakt en bezakt weer naar huis toe waar ik meteen de rails geslepen heb dan heb ik dat meteen gedaan.

Ook kreeg ik afgelopen donderdag visite van een dichtbij wonende forumlid die als cadeautje een start set bovenleidingen van Viessmann en wat lange bovenleidingsdraden mee nam omdat het bij hem er maar "lag" natuurlijk was ik zeer zeer blij met dit mooie cadeau deze mooie bovenleidingen gaan zeker gebruikt worden op de baan.

Kortom het was weer een gezellige beursdag waar ik veel forumleden de hand heb mogen schudden altijd gezellig om forumvrienden te zien en om even mee te praten al is het soms wat kort.

Nu ga ik naar boven om de rails in het spiraal te leggen zodat ik de aankomende week kan gaan beginnen met de ringleiding in het spiraal aan te leggen zodat ik in ieder geval weer treinen met de Ecos kan laten rijden want ja ik mis het toch wel weer om al het mooie materiaal niet te zien rijden. :)

Groet Michel 

Re: Michelstadt } Houten 5-5-2018.
Michel

Zo jij kan weer kan weer even verder, en ja rails en draad zal je nu wel nodig hebben.

Bovenleiding kost geld, ken er alles van heb destijds ook veel nieuw gekocht maar ook 2e hands.

Weer een fijne aanvulling voor de infrastructuur, Mies  :thumbup:

En dat er dan ook wat toetjes mee naar huis moeten, is goed te begrijpen  :D
De AVIA-wagen kende ik nog niet. Lijkt me een leuk verzamelobject, want daar kun je een mooi sleepje van maken.

Hopelijk kun je snel weer gaan rijden  ;)

Grtz Tony

-Michel,
Allereerst moet ik toch wel zeggen, dat de "Haas" (Michel) zich wel heel snel uit de voeten maakt op een beurs, die hij speciaal voor allerlei 'koopjes' heeft geselecteerd. Vroeger dan iets voor 10.30 uur kan ik echt niet daar zijn! Van een ander lid gehoord, dat hij jou al wel had gesignaleerd en gesproken, maar dat jij weer snel weg moest!  8)  Zelfs bij jouw  Duitse leverancier(ster) was jij niet meer te zien. Dus dat is wel heel snel op de terugweg. Maar hier zie ik toch dat jouw "sneltreinreis" in ieder geval gelukt is!  :-)
Volgende keer beter?
Suk6 met spiraal en ringleiding! :thumbup:
Mooi en vooral nuttige aankopen weer! Die nieuwe grote spiraal vraagt vast om enkele (tientallen) meters extra rails. Een Avia sleep had je nog niet?
Speciale Gast

:) Je hebt weer lekker geshopt, en ook nog gratis bovenleiding erbij, gratis is altijd leuk. :D
De Avia en Märklin wagonnetjes zijn ook  B) en :thumbup:
Je hebt er daar toch al meer van dacht ik?

Dirk-Jan
Forum Moderator

Hoi Mies,

Leuk je gisteren weer even gesproken te hebben, ik zag je op een gegeven moment naar de uitgang lopen met je handen vol  :)

Mooie anwinsten weer.

Veel plezier ermee.

Mvg,

Peter Degeluidsman
-Michel:
Dat zijn weer heel geslaagde aanwinsten, veel plezier en suc6 er mee,  :thumbup:
Nu kan je met de rails weer voldoende meters maken om de spiraal te vervolledigen.
En eens de ringleiding compleet in orde is gaat het plezier beginnen om de eerste loc over de sporen te laten denderen.
Onze ontmoeting was weer kort maar toch leuk om je nog even gesproken te hebben.  :thumbup:

Citaat van: peterke33 op zondag 06 mei 2018, 07:21:07
Zo jij kan weer kan weer even verder, en ja rails en draad zal je nu wel nodig hebben.
Bovenleiding kost geld, ken er alles van heb destijds ook veel nieuw gekocht maar ook 2e hands.

Jawel Peter ik kan zeker weer even vooruit. :)
Dit waren de laatste rails die ik moest kopen voor de nieuwe baan.
Als je goed zoekt op internet dan kan het zo maar tientjes schelen op wat aankopen voor dat geld heb je weer een klein gedeelte andere spullen voor de bovenleidingen.

Citaat van: Tony op zondag 06 mei 2018, 08:45:20
Weer een fijne aanvulling voor de infrastructuur, Mies  :thumbup:
En dat er dan ook wat toetjes mee naar huis moeten, is goed te begrijpen  :D
De AVIA-wagen kende ik nog niet. Lijkt me een leuk verzamelobject, want daar kun je een mooi sleepje van maken.
Hopelijk kun je snel weer gaan rijden  ;)

Het is zeker een mooie laatste aanvulling vandaag druk buiten de deur bezig geweest lekker 400 kilometer op de motor gereden morgen na het werk gaat de rails in het spiraal en wil ik de led-verlichting in het bovenste schaduwstation afmaken en daarna de ringleiding dus druk zat.
Van die Avia wagons heb ik er nu vier wil er nog 2 of drie bij verzamelen vooral omdat ze aan mijn jeugd denken de Avia wagons want toen ik nog een klein snotneusje was ging mij vader altijd tanken bij een Avia benzinepomp en dat is mij altijd bijgebleven.

Citaat van: GWS op zondag 06 mei 2018, 08:56:00
Allereerst moet ik toch wel zeggen, dat de "Haas" (Michel) zich wel heel snel uit de voeten maakt op een beurs, die hij speciaal voor allerlei 'koopjes' heeft geselecteerd. Vroeger dan iets voor 10.30 uur kan ik echt niet daar zijn! Van een ander lid gehoord, dat hij jou al wel had gesignaleerd en gesproken, maar dat jij weer snel weg moest!  8)  Zelfs bij jouw  Duitse leverancier(ster) was jij niet meer te zien. Dus dat is wel heel snel op de terugweg. Maar hier zie ik toch dat jouw "sneltreinreis" in ieder geval gelukt is!  :-)
Volgende keer beter?
Suk6 met spiraal en ringleiding! :thumbup:

Nee hoor Gerard dit keer was ik juist laat weg rond één uur heb nog met wat forumvrienden koffie en thee gedronken in het restaurant helaas heb ik niet gezien of zien lopen hopelijk de volgende beurs in augustus wel.
Ik heb de rails nu eens bij een ander gekocht want mijn vaste rails verkoper René was er niet en deze meneer had een mooie prijs dus hup inslaan die handel.
Dank je wel Gerard gaat helemaal goed komen. :)

Citaat van: frank-103 op zondag 06 mei 2018, 09:41:29
Mooi en vooral nuttige aankopen weer! Die nieuwe grote spiraal vraagt vast om enkele (tientallen) meters extra rails. Een Avia sleep had je nog niet?

Frank, het zijn zeker nuttige aankopen dit keer er ging wat meer rails in dit spiraal dan in de vorige maar nu is het klaar alles is nu in huis dus de volgende beurs over een paar maanden gaan we bezetmelders en hoofd en dwergseinen kopen en misschien wat meer materiaal. :P
Ja ik had een klein Avia sleepje van 3 wagons zal er van de week een foto van maken voor je. ;)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 06 mei 2018, 09:52:17
:) Je hebt weer lekker geshopt, en ook nog gratis bovenleiding erbij, gratis is altijd leuk. :D
De Avia en Märklin wagonnetjes zijn ook  B) en :thumbup:
Je hebt er daar toch al meer van dacht ik?

Heb zeker lekker geshopt was weer een gezellige dag zowel op de beurs als de heen en terug reis met Jeffrey en René. :) :thumbup:
Ja ik ben het forumlid waar ik de bovenleidingen en masten van kreeg erg dankbaar en waardeer het heel erg.
Klopt van beide heb ik er al meer zal net wat ik bij Frank schreef van de week wat foto's van de sleepjes maken.

Citaat van: degeluidsman op zondag 06 mei 2018, 10:42:21
Leuk je gisteren weer even gesproken te hebben, ik zag je op een gegeven moment naar de uitgang lopen met je handen vol  :)
Mooie aanwinsten weer.
Veel plezier ermee.

Het is altijd leuk om jouw en Aad te zien en te spreken doet mij altijd goed om mijn vrienden van de Duurstede groep te zien. :)
Helaas was die grote doos niet van mij haha nee locs koop ik voorlopig niet meer bestel ze alleen nog maar. :D
Ja ze zijn leuk en nuttig dit keer en dank je wel gaat helemaal goed komen met het plezier.

Citaat van: Jørg op zondag 06 mei 2018, 10:44:17
Dat zijn weer heel geslaagde aanwinsten, veel plezier en suc6 er mee,  :thumbup:
Nu kan je met de rails weer voldoende meters maken om de spiraal te vervolledigen.
En eens de ringleiding compleet in orde is gaat het plezier beginnen om de eerste loc over de sporen te laten denderen.
Onze ontmoeting was weer kort maar toch leuk om je nog even gesproken te hebben.  :thumbup:

Dank je wel Jørg. :) :thumbup:
Ik kan met de gekochte rails het spiraal vol maken nu en ja ik kijk ernaar uit om de eerste trein/loc door het spiraal te laten rijden maar eerst ga ik René bellen want we gaan samen genieten van de eerste treinen die door het spiraal heen gaan. :P :thumbup:
Onze ontmoeting was zeker kort meer wel gezellig als alles rijd hier kom je lekker een keer naar Almere toe geef ik je een privé rondleiding door Michelstadt en gaan we het centrum van Almere onveilig maken. :P :D

Groet Michel

-Michel:
Das afgesproken,  :thumbup:

Gezellig Jørg. :)

Groet Michel
Michelstadt } sleep(jes) van de 44401 en 47910 op de foto gezet.
Vanochtend op deze extra vrije dag foto's gemaakt van de Avia tankwagons (44401) en van de zware oliewagons (47910).
Van de Avia wagons wil ik er nog 3 bij verzamelen en van de zware olie wagons nog 2 zodat ik straks 2 mooie slepen heb rijden over de baan.

Groet Michel
Re: Michelstadt } sleep(jes) van de 44401 en 47910 op de foto gezet.
Forum Moderator

Hoi Mies,

Altijd een mooi gezicht een trein met allemaal dezelfde wagons  :thumbup: :thumbup:
Er staan dus nog 5 wagons en 4 locs in de wachtrij   8o  hou het dan nooit op  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hoi Michel,

Dat worden straks weer 2 mooie slepen erbij, mooi man!
Hier kan je ook al mee rijden hoor....

Ik hou ook wel van ?eenheid? in een sleep, levert altijd een compleet beeld op
-Michel:
Dat worden dan weer twee hele mooie slepen, heb je wel genoeg trekkracht om er voor te hangen,  :-)

Hoi Mies,

De sleepjes aan elkaar met een passende loc in de goede kleur zou ook niet misstaan  :P
Levert vast ook een mooie foto (voor ons en jou) op !
Tijd zat, want toch een extra vrije dag  O:-D

Grtz Tony
Hoi Michel,

Ik hou wel van dit soort mooie slepen. B)

Gr.
René
Hallo Michel,
Dit zijn twee mooie slepen.
Vormen samen mooi plaatje als dit over je baan rijdt.

Geniet er van.
Erik

-Michel,
Er wordt heel wat "gesleept" vanuit Houten! Ergo: nog veel bezoekjes afleggen!  >:-D  :thumbup:

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Altijd mooi een sleep van dezelfde soort wagons.

groet
Harald
Citaat van: h0_miessie op donderdag 10 mei 2018, 07:38:38
Vanochtend op deze extra vrije dag....
:o) Je had gerust nog even mogen blijven liggen hoor. O:-D
Maar het zijn erg leuke sleepjes, suc6 met de zoektocht naar de aanvulling.

Dirk-Jan

8) N.B. er zit wat ruimte tussen je engelse wissel en de aansluitende sporen, doe daar effe wat aan.:D