Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Michelstadt } aanwinsten uit Olten Zwitserland.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
-Michel,
Wat een prestatie! Het mooiste is, dat jij daar helemaal niets voor hebt gedaan! Slechts antwoord(en) geven met heel af en toe een foto. Maar daarop terugkomende: Wij gaan er wel vanuit, dat jij jullie bezoek allemaal op de foto vastlegt, vooral nu jullie een nieuwe 'camera' (digitaal) hebben aangeschaft. Reklame maken doe ik niet, maar het merk past precies in mijn "straatje"!  8)
Ga er maar snel heen en dan stromen de foto's allemaal bij ons 'binnen'!  :-) :-)
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Michel,

Heeft helemaal niks met treinen te maken maar wel een bezoekje waard: Salzburger Openlucht Museum
http://www.freilichtmuseum.com/de/besucherinfo.html

Cees
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Citaat van: Tony op maandag 11 juni 2018, 09:20:03
Jubileum in Michelstadt !
Zou eigenlijk met een honderdste loc gevierd moeten worden, maar dat gaat nog effe duren  :D

En een leuk jubileum Tony. :P :thumbup:
Helaas gaat dat zeker nog eventjes duren de honderdste loc maar straks als alles klaar is aan de baan dus ook de bovenleidingen dan zullen er weer naar harte lust loc's gekocht worden. ;)

Citaat van: i_m_johny op maandag 11 juni 2018, 09:23:52
Citaat van: h0_miessie op donderdag 07 juni 2018, 00:14:22
.... Ik heb nog wat ruimte op zolder alleen is mijn wederhelft hier op tegen omdat dan de wasmachine en droger naar de schuur moeten verhuizen .....
Tjonge jonge. Wat flauw van Karin zeg?!?  :)
Die paar centimeter extra, alsof jij 'ruimte' inneemt  :) :) :) :) :)
Groeten Jan (die nu wel niet meer welkom in Almere zal zijn  :()

Jan, je hebt helemaal gelijk maar ja ook ik ben wel eens bang om iets te zeggen. ;)
Je bent altijd welkom maar denk wel dat het beste voor je is als je komt als Karin werken is en als ze wel thuis is dat je meteen naar boven gaat. ;) :D

Citaat van: GWS op maandag 11 juni 2018, 11:26:46
-Michel,
Wat een prestatie! Het mooiste is, dat jij daar helemaal niets voor hebt gedaan! Slechts antwoord(en) geven met heel af en toe een foto. Maar daarop terugkomende: Wij gaan er wel vanuit, dat jij jullie bezoek allemaal op de foto vastlegt, vooral nu jullie een nieuwe 'camera' (digitaal) hebben aangeschaft. Reklame maken doe ik niet, maar het merk past precies in mijn "straatje"!  8)
Ga er maar snel heen en dan stromen de foto's allemaal bij ons 'binnen'!  :-) :-)

Ik ben trots op deze prestatie heel erg zelf. :)
Nou hetvoorbereiden van de foto's en de filmpjes daar gaat best wel wat uurtjes in zitten maar uiteraard met liefde gedaan. :P
Ik/we gaan zeker foto's maken veel foto's gisteren na wat pielen de foto's via de wifi naar de IPad gestuurd zo blijft de geheugen kaart lekker leeg op de vakantie als ik in de avond de foto's van de dag naar de iPad verstuur.
De voorpret begint al langzaam te komen ondanks dat we nog een x aantal weken moeten wachten gelukkig gaat de tijd snel tegenwoordig. :D :thumbup:

Citaat van: Pt2/3 op maandag 11 juni 2018, 11:54:43
Heeft helemaal niks met treinen te maken maar wel een bezoekje waard: Salzburger Openlucht Museum
http://www.freilichtmuseum.com/de/besucherinfo.html

Bedankt voor de leuke link van het openluchtmuseum Salzburg Cees. :thumbup: :thumbup:
Deze link gaat ook op de lijst met dingen die we willen doen en het heeft toch wel met treinen te maken want ze hebben een museumsbahn trein(tje) rijden. :) :thumbup:
En de link weer met de museumsbahn trein(tje) met mijn baan is deze zin: Die insgesamt acht Personenwaggons stammen von der Firma Mühlhäuser in Michelstadt (Hessen).
En laat nu net mijn baan zo heten Michelstadt schitterend toch. :) :P


Groet Michel
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
"Morgen gebeurt het!"
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Michel,

Ik dacht dat de bouw van je baan stil lag, want ik kreeg geen notificaties meer. Kijk ik vanmiddag en mis ik gewoon drie pagina's met updates en een hoop nieuws :(. Allereerst natuurlijk nog gefeliciteerd met je nieuwe baan! Blij dat je zo snel wat anders hebt kunnen vinden en veel succes. Dan de schaduwstations verbonden met de bovenbouw. Opnieuw hoera en gefeliciteerd met deze mijlpaal. Binnenkort hopelijk bewegende beelden :D.

Vervolgens 100 pagina's vol geluld gemaakt met nuttige informatie en wetenswaardigheden (conform de forum regels >:-D). Driewerf hoera! En dan ook nog een mooie reis binnenkort met fraaie plannen. De Marklin tassen mee en goed vullen (wel zelf sjouwen) :P. En natuurlijk stapels foto's maken voor op het forum. Kunnen we toch een beetje meegenieten :thumbup:.

Groeten,
Wico   
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
 @citaat @citaat
Ja Gerard het is zover. :P

@citaat
Wico,
Het kan snel gaan met de pagina's als je even niet kijkt. ;)
Ik heb dat soms ook dat de notificatie niks aan geeft als er wat gebeurt in een topic dan doe ik de notificatie even uit en weer aan dan is hij weer actief.
Dank je wel voor je nieuwe baan felicitatie :thumbup: vandaag ga ik er beginnen ben benieuwd hoe het zal gaan en of ik alleen of moet iemand mee moet rijden vandaag.
Ja de eerste honderd pagina's zijn binnen wij de inwoners van Michelstadt en ik zijn zeer verguld met dit heugelijke feit. :)
Ondanks dat er wel eens klachten bij de forum beheer over de citaten en de discussies met een enkel forumlid heb ik er nog steeds er veel zin in om wat in mijn topic te schrijven en te laten zien natuurlijk.
Ja hier ligt het nu eventjes stil veels te druk met andere dingen ben er wel mee bezig in mijn bovenkamer maar niet in de praktijk kom gewoon tijd te kort maar daar weet jij alles van denk ik. ;)
Uiteraard zal ik als we op vakantie zijn veel foto's maken met mijn nieuwe camera en die foto's zal ik met liefde met jullie delen als we weer thuis zijn ook zal er natuurlijk wat souvenirs worden gekocht ook die zal ik je/jullie laten zien. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
-Michel,
Die eerste "100" zijn inmiddels voorbij! DUS ??.voor de volgende serie gaat jij je klaar maken! Mooi resultaat!  :-) :-)  :thumbup:
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
 @citaat
Dank je Gerard. :)
Berichtjes zoals die van jouw maken het doorgaan aangenaam en ja ik ga voor de twee honderd pagina's . :D

Groet Michel
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Michel

Dikke proficiat met het 100e pagina nu lekker naar de 200  :D
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Dank je wel Peter  :thumbup: we gaan ons best doen. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Michel,

100 pagina's....
Ik haal je nog wel een keer in.
Zit al op negen.  :-) :-)

Henk
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
 @citaat
Oeps dan mag ik wel opschieten met mijn baan je bent er al bijna Henk. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Op naar 101!
Gefeliciteerd met je 100 pagina?s. Dat is echt veel.

Gr. Wim
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Gefeliciteerd met je verjaardag.
Maak er een gezellige dag van, dat gaat je zeker en vast wel lukken.
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Michel

Een hele mooie verjaardag gewenst, geniet er maar lekker van en nog vele jaren  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Hoi jarige, gefeliciteerd!!

Het is dat ik vandaag niet in de buurt kom ...  ;)
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Mies,

Gefeliciteerd met je 53e verjaardag, ik ben benieuwd of er vandaag nog een mooie uitbreiding komt voor Michelstadt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
 :) Oudere jongere , van harte gefeliciteerd, geniet van de dag en je cadeautjes.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
We vallen hier van de ene felicitatie in de andere :D.
Gefeliciteerd met je 53e verjaardag, prima bouwjaar hoor 1965 :thumbup:.
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
He, Michel, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van.

Groeten,
Roel
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Michel,

Ook via het fijne vrolijke forum (nogmaals) van harte gefeliciteerd! En met die cadeaus zit het wel goed :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2012

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Hey Michel,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Maak er een mooie dag van!!!
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Van harte gefeliciteerd Michel. :)

Gr.
René
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
gefeliciteerd met je verjaardag, Michel
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Michel, van harte met je verjaardag. ;)
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Hoi Michel,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag :)
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
@Wim,
Dank je Wim is zeker veel ben er erg trots op. :)
Volgens mij is pagina 101 erg dichtbij. ;)

@Tom Peter (peterke33) Eric-Paul Peter (de geluidsman) Dirk-Jan Hans Roel Wico Jeffrey René Piet Cees Dick
Heel erg bedankt voor jullie felicitaties ook de vele forumleden die mij via PBtjes en via de mail of via Wattsapp mij feliciteerde heel erg bedankt ik waardeer het heel erg en geeft mij nog meer reden om door te gaan in mijn topic en op het forum.

Ik heb hele mooie cadeautjes gekregen van mijn lieve vrouw heb ik mij eerste Re 460 loc gekregen (39460) met zijn prachtige glanzende rode kleur zal deze loc zeker opvallen als hij door Michelstadt heen rijd.
En van mijn vader heb ik twee setjes (4 wagons totaal) bulkwagons van de Zwitserse firma MBC (45806) gekregen deze prachtige groene wagons gaan achter een Cargo loc van de SBB rijden.

Helaas kan ik nog geen foto's laten zien want mijn dochter heeft gisterenavond het fototoestel meegenomen voor een weekje vakantie met mijn kleinzoon en daar stonden de foto's van de aanwinsten op. ;)
Ach kan mijn kleinzoon genieten van al dat moois. :P

Nogmaals bedankt iedereen voor de felicitaties. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groet Michel

Edit: woordje aangepast.

Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
 @citaat

Dat zijn hele mooie uitbreidingen Mies  :)
De RE 460 is een schitterende loc en jou versie is Fullsound.

Jij bent goed verwend, jammer dat we nog even op de foto's moeten wachten maar wat in het vat zit.....


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Gefeliciteerd Michel! Met je 100e bladzijde op het forum, met je verjaardag maar natuurlijk ook met je nieuwe aanwinsten! Zo'n re460 is een erg fraaie lok, die zal het goed doen op jouw baan!
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Mooie cadeaus. Mies  :thumbup:

Die mooie rooie Zwitserse Rakker staat hier allang op het verlanglijstje, maar jij mag hem lekker doorstrepen RE460 rood  :P
En die wagens zijn ook niet mis !

Gelukkig weten we hier wel, hoe dat er allemaal uit ziet. Alleen niet, hoe dat smoelt op jouw baan.
Gaan we vanzelf meemaken !

Grtz Tony

Ps; nog vergeten te zeggen, dat ik deze loc met de panto's in de nek nog mooier vind, dan dat ze omhoog staan  O:-D
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Hey Mies,

Nog een gelukkige verjaardag toegewenst.

Die 39460 heb ikzelf ook.  Het is een prachtexemplaar.  Alleen moet je wel opletten welke wagons je erachter hangt.  De puffers steken ver uit waardoor bepaalde wagons in bochten blijven haken.  Maar eens je daar rekening mee houdt is het een prachtverschijning om deze lok te zien voorbij rijden.
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Ben je alweer 53, dat gaat haast te snel. Gefeliciteerd.

Ik begrijp uit de berichtgeving dat er zich in jouw bovenkamer andere dingen afspelen dan in de mijne.
Want zo'n 39460, mooi cadeau trouwens, zou er bij mij in komen, qua tijdperk dan. Net te laat. :D

Veel plezier met je aanwinsten. Ik kijk uit naar de foto's ....
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Beter te laat dan nooit.
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.
53 las ik? Een hele mooie leeftijd😉

Gr.Wim
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Citaat van: degeluidsman op zondag 24 juni 2018, 08:11:52
Dat zijn hele mooie uitbreidingen Mies  :)
De RE 460 is een schitterende loc en jou versie is Fullsound.
Jij bent goed verwend, jammer dat we nog even op de foto's moeten wachten maar wat in het vat zit.....

Het zijn zeker mooie uitbreidingen Peter en weer Zwitsers daar ben ik heel erg blij mee. :)
Ja ik las het op het web ook hier ben ik erg blij mee niet dat alle geluidjes te horen zullen zijn maar de claxons gaan zeker gehoord worden in Michelstadt.
Ben zeker goed verwent door mijn lieve vrouw en vader foto's komen eraan zodra ik de camera terug heb gekregen van mijn dochter.

Citaat van: frank-103 op zondag 24 juni 2018, 10:02:18
Gefeliciteerd Michel! Met je 100e bladzijde op het forum, met je verjaardag maar natuurlijk ook met je nieuwe aanwinsten! Zo'n re460 is een erg fraaie lok, die zal het goed doen op jouw baan!

Drie keer dank je wel Frank. :) :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Mijn eerste Re460 ja ik weet het veels te laat in mijn collectie maar gelukkig is hij nu gearriveerd in Michelstadt en gaat hij straks lekker zijn rondjes rijden. :P

Citaat van: Tony op zondag 24 juni 2018, 10:40:31
Mooie cadeaus. Mies  :thumbup:
Die mooie rooie Zwitserse Rakker staat hier allang op het verlanglijstje, maar jij mag hem lekker doorstrepen RE460 rood  :P
En die wagens zijn ook niet mis !
Gelukkig weten we hier wel, hoe dat er allemaal uit ziet. Alleen niet, hoe dat smoelt op jouw baan.
Gaan we vanzelf meemaken !
Ps; nog vergeten te zeggen, dat ik deze loc met de panto's in de nek nog mooier vind, dan dat ze omhoog staan  O:-D

Dat zijn het zeker Tony. :)
Ook de groene wagons mogen er zeker zijn. :P
Het smoelt zoals jij het zo mooi schrijft hopelijk goed op mijn baan dat weet ik wel zeker. ;)
Daar heb je helemaal gelijk in maar omdat ik met bovenleidingen ga rijden vindt ik dat er minimaal één omhoog moet staan omdat het anders geen porum is als ze niet althans één omhoog staat.

Citaat van: iVanDL op zondag 24 juni 2018, 11:19:48
Nog een gelukkige verjaardag toegewenst.
Die 39460 heb ikzelf ook.  Het is een prachtexemplaar.  Alleen moet je wel opletten welke wagons je erachter hangt.  De puffers steken ver uit waardoor bepaalde wagons in bochten blijven haken.  Maar eens je daar rekening mee houdt is het een prachtverschijning om deze lok te zien voorbij rijden.

Dank je wel Ivan. :thumbup:
Bedankt voor de tip wat betreft de buffers dat die uitsteken  :thumbup: maar ik vindt deze loc zo mooi dat hij voorlopig alleen zijn rondjes gaat rijden in Michelstadt want deze schoonheid van een loc wil ik lekker bewonderen als hij alleen over de baan heen rijd.

Citaat van: Jan22 op zondag 24 juni 2018, 12:37:23
Ben je alweer 53, dat gaat haast te snel. Gefeliciteerd.

Ik begrijp uit de berichtgeving dat er zich in jouw bovenkamer andere dingen afspelen dan in de mijne.
Want zo'n 39460, mooi cadeau trouwens, zou er bij mij in komen, qua tijdperk dan. Net te laat. :D

Veel plezier met je aanwinsten. Ik kijk uit naar de foto's ....

Ja het gaat snel de tijd Jan Willem 53 inderdaad alweer. :)
Dank je wel voor je felicitatie. :) :thumbup:
Wat betreft tijdperken daar hou ik mij niet zo mee bezig ik koop meestal wat ik mooi vindt en gelukkig weet mijn vrouw wat ik mooi vindt en dat is de laatste tijd en zal zeer zeker de komende tijd lees jaren Zwitsers zijn/worden. :P
Dank je wel zodra het kan en lukt zal ik foto's plaatsen van deze prachtige aanwinsten.

Citaat van: wila op zondag 24 juni 2018, 13:36:40
Beter te laat dan nooit.
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.
53 las ik? Een hele mooie leeftijd😉

Inderdaad beter laat dan nooit Wim heel erg bedankt voor je felicitatie van mijn verjaardag. :) :thumbup: :thumbup:
53 is zeker een mooie leeftijd daar weet jij alles van zag ik. ;) :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Dag Michel,

Een beetje laat ,maar beter laat dan nooit.
Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Henk
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
 @citaat

Tijd maakt niks uit Henk ik vindt het al leuk dat je er al aan denkt daarom heel heel erg bedankt voor je felicitatie. :) :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
 @citaat

Kom je trakteren in Houten Mies  :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
 @citaat

:) Jongens, jullie daar in Houten veel plezier, hopelijk is er koud bier. (niet te veel natuurlijk O:-D)

Dirk-Jan, de man die niet naar Houten kan. :? (aan het werk)
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 30 juni 2018, 08:58:54
@citaat
Kom je trakteren in Houten Mies  :favorite:

Helaas zag ik je niet in het restaurant anders had jij best een lekker kopje thee van mij mogen hebben hoor Peter.
Leuk om je weer te zien in Houten. :) :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 30 juni 2018, 09:58:15
@citaat

:) Jongens, jullie daar in Houten veel plezier, hopelijk is er koud bier. (niet te veel natuurlijk O:-D)

Dirk-Jan, de man die niet naar Houten kan. :? (aan het werk)

Dank je wel Dirk-Jan met het plezier is het wel goed gekomen hoor heb weer wat leuke Märklin wagonnetjes aangeschaft die mee gingen moesten naar Michelstadt.
Jammer dat je niet naar Houten kon hopelijk de volgende keer wel zodat we de hand kunnen schudden en even lekker bij kunnen kletsen. :)

Groet Michel
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Citaat van: h0_miessie op zondag 01 juli 2018, 07:47:53
heb weer wat leuke Märklin wagonnetjes aangeschaft die mee gingen moesten naar Michelstadt.
:o) Wagonnetjes? Die rijden niet vanzelf. Waren de locomotieven op daar in Houten? :roll:
Of had Karin te weinig geld mee gegeven? :mrgreen: :-)

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
-Michel,
Ik heb jouw "verpakking" gezien! Prachtig mooi! Echt "M"! Waren er ook nog wagonnetjes in, zoals op het 'plaatje'?? Dat vraagt om een foto! Als bewijs mag jij die gaan maken met jouw nieuwe fototoestel!  8) 8o
Met jouw "SONY" software erbij moet dan een 'fluitje voor 1 cent" zijn!  :thumbup:
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Hoi Michel,
Blijkbaar hebben we elkaar helemaal gemist in Houten...  :( . Ik heb daar ook nog leuks en nuttigs vandaan gehaald zaterdag.
Volgende keer beter zal ik maar zeggen.
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } spiraal aangesloten op de bovenbaan.
Frank,

Jammer dat we elkaar gemist hebben  :( is altijd leuk om je te zien en met je te babbelen. :P
Veel plezier met je gekochte aanwinsten en hopelijk zien we elkaar de volgende keer wel in houten.

Groet Michel
Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Vakantie eindelijk was hij daar en dit jaar gingen we niet naar het Zwarte Woud maar reden we iets verder naar Beieren.
Na 950 kilometer rijden waren aangekomen bij ons hotel werden we hartelijk begroet door de eigenaresse van het familie hotel zijn we de buurt gaan verkennen en na meteen zeiden mijn vrouw en ik hier gaan we volgend jaar weer naar toe schitterende omgeving straalt veel rust uit hier voelen we ons thuis.

Nadat we naar het Kehlsteinhaus waren geweest helaas konden we de bergen eromheen niet zien door de dikke bewolking die er was op ruim 1800 meter hoogte dus volgend jaar maar weer terug zijn we doorgereden naar Salzburg waar ondertussen de zon ging schijnen. :)
In Salzburg uiteraard na de tip van Olav gebak gegeten bij Fürst op het terras en ja het gebak was heerlijk en smaakte naar meer. :P
Ik Salzburg heb ik twee treinenwinkels gevonden die redelijk dicht bij elkaar zaten de eerste die ik bezocht was in de Schrannengasse 6 (hobby Sommer GmbH & Co) maar die had geen Märklin in de winkel liggen toen zijn we door gelopen naar de Auerspergstrasse 5 (Oma's + Opa's Speilzeuggladen) die had wel veel Märklin (zie ook de foto van de winkel) maar was helaas voor pauze gesloten van 12 tot half 3 en omdat wij er al voor de deur stonden on 12.10 zijn we weggegaan uit Salzburg.
En omdat het nog vroeg in de middag was zijn we naar de volgende tip die ik kreeg van forumleden naar lokwelt in Freilassing maar helaas het museum was gesloten scheisse gelukkig zaten we op 35 minuten van Anger waar de baan van Hans-Peter Porsche staat dus hup de oude beemer in en rijden maar weer.

Tja Hans-Peter Porsche wat zal ik er van zeggen prachtige gebouw er zijn de beste van het beste aan materialen gebruikt alles is blinkend schoon en het personeel uiterst vriendelijk het eten was stukken minder in het restaurant als je de loopt zoals de mevrouw aan de bali zegt komt eerst in een zaal waar 6 a 7 Porsches staan opgesteld leuk maar ik let wel ik heb er niks mee dan ga je via een heling naar de tweede etage waar mr Porsche zijn oude speelgoed staat opgesteld en waar ook een kinderspeelruimte is waar ze lekker kunnen ravotten en zo.
en dan als laatste kom je in de modelbaanzaal prachtig natuurlijk alles mooi afgewerkt de muren zijn prachtig met de wolken en het onweer en de zon die dan weer verschijnt schitterend de baan is prachtig en oog heel rustig straalt veel rust van uit en is een genot om naar te kijken toch vond ik één minpunt overal prachtig bovenleidingen maar alle pantografen staat omlaag als je bovenleiding neerzet moeten de pantografen ook omhoog vindt ik maar dat is mijn mening.
Die dag hadden ze aardig wat problemen bij het Duitsland gedeelte vertelde een medewerker die net onder de baan vandaag kwam.
Na de baan zijn we nog even de giftshop in geweest want ja er moest toch een souvenir meegenomen worden een prachtige Märklin wagon met Hans-Peter Porsche Traumwerk erop. :P

Ook zijn we naar het prachtige München geweest waar ik een uurtje heb lopen kijken en fotograven van de treinen die er stonden of kwamen of weg gingen.
Er stond een Br 120 en ik keek naar binnen stak de machinist zijn hoofd en hand naar buiten 100? dan mag je foto's nemen ik zei in mijn beste Duits dat mijn vrouw over het geld ging en dat ik niks meer kreeg omdat alles al in Märklin spullen was geinvesteerd toen ging de deur open en zei hij arme jongen kom maar binnen. :thumbup:
Wauw wat mooi zeg een simpel interieur een lekker stoel en de geur prachtig van metaal en olie ook liet hij de elctronica zien van de Br 120 simpel en hij vertelde dat de electra van de ICE3 veel ingewikkelder was dan die waar hij in reed en dat hij niet wilde rijden.
Hij zelf kwam met zijn trein uit Salzburg hij had trein afgekoppeld zijn collega ging nu met de trein terug en hij bleef wachten op de volgende trein uit Salzburg die hij weer terug ging brengen naar Salzburg.
Uiteraard ook het BMW museum en BMW welt bezocht als BMW rijden moet je dat zien natuurlijk als je in de buurt bent en ja zag mijn droomauto staan een vette 7 serie met een V12 motor erin daar zag miessie zich wel in rijden. :P

Na Beieren zijn we naar de Moezel gegaan en zijn we naar Koblenz geweest waar we heerlijk een paar uurtjes op het station hebben doorgebracht foto's en filmpjes gemaakt leuke tijd gehad.
Ook zijn we naar de De Kanonenbahn geweest prachtig gezicht is dat als er een trein overheen rijd heb daar leuke foto's en filmpjes gemaakt met mijn nieuwe camera die het prima deed trouwens. :)
En omdat we in de Moezel sliepen was ik aardig in de buurt van forumvriend Eric-Paul dus even geappt of hij thuis was en ja dat was hij uurtje gereden en voor we het wisten zaten we heerlijk aan het gebak bij Eric-Paul en ahd hij ook nog een paar kado's voor mij voor mijn verjaardag helemaal geweldig bedankt Eric-Paul voor de gastvrijheid in je prachtige huis en voor de kado's natuurlijk die allemaal goed gebruikt gaan worden. :) :thumbup:

Als laatste zijn we naar het altijd gezellige Trier geweest waar mijn vriend René (Lokkie) en vrouw ook een paar dagen geboekt hadden in ons hotel leuke tijd gehad zeker als we over een treinbaan heen liepen richting centrum en er kwam een mooie goederentrein langs rijden dan maakte onze camera's overuren zullen we maar zeggen. :P
Van René kreeg ik een prachtige Märklin wagon kado die al staat te pronken in de vitrine. :) :thumbup:
Ook deze prachtige wagon staat straks onderin bij de foto's

En omdat ik jarig ben geweest in mijn vakantie heb ik de nodige treinen spullen gekregen van mijn vrouw een prachtige Re 460 loc die ik nog niet in mijnverzameling had rijden en van mijn vader een setje groene Zwiterse wagons die ik zou mooi vond dat ik er zelf twee bijgekocht heb in Göppingen bij Märklin en in Houten heb ik er nog twee bij gekocht zodat ik nu een mooie sleep heb van 6 groene wagons.
Ook heb ik een souvenir uit Koblenz meegenomen een wagon met een foto van de stad erop en in Houten nog een mooie Märklin magazine wagon van 2001 om in de sleep van de Märklin magazine mee te rijden.
Ik wil uiteindelijk alle wagons van de verschillende jaren in één sleep laten rijden.

Maar genoeg geschreven hier zijn wat foto's die ik 3 delen zullen verschijnen. 
Ik zal nog wel wat vergeten zijn te schrijven mocht dat zo zijn dan schrijf en plaats ik het alsnog natuurlijk. ;)

Groet Michel
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Deel 2.
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Deel 3.

De tweede foto is de gekregen wagon ( 48608) van René. 

Groet Michel
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Dat zijn weer mooie aanwinsten, veel plezier ermee.

Rob
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Droomreis voor jullie, Mies  :thumbup:

En met lekkere cadeautjes terug gekeerd  :P
Jammer, dat de opa&oma winkel dicht was, wie weet wat daar op je te wachten stond.

Maar volgende keer gewoon terug, heb je weer iets om naar uit te kijken !

Grtz Tony
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Leuk verslag en veel plezier met de mooie aanwinsten !
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } vakantie en verjaardag aanwinsten.
-Michel,
Jammer, dat de reis voorbij is! Wat is het snel gegaan allemaal. Echt een heel mooi verhaal, dat jij hebt geschreven van al jullie belevenissen. Inderdaad vraagt dat naar 'meer'! Dus eventjes wachten en jullie gaan er weer naar toe. Ja, dat is een 'trekkertje' dat het personeel altijd aardig moet zijn voor hun gasten. Kortom een prachtige vakantie met een geweldige verjaardag! Voor 'herhaling' vatbaar.
Mooie fotoreportage van jullie nieuwe camera met ook mooie beelden als herinnering! Wat 'dicht' was,  is de volgende keer 'open'! Weer een goede reden om terug te gaan.
Dank voor de foto's en nu weer naar het normale leven terugkeren. Dat zal wel moeilijk zijn! Sterkte ermee!
B)  :thumbup: