Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Michelstadt } aanwinsten uit Olten Zwitserland.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Remco70 en 9 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Hoi Michel
Leuke film met jouw prachtige aanwinst, de set is bijzonder mooi :thumbup:
Groet
Koos
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Citaat van: h0_miessie op woensdag 20 september 2017, 15:35:28

Verder heb ik een kort filmpje gemaakt van de Insider loc en bijpassende rijtuigen ik had even wat tijd gevonden om de film te maken.

klikkie doen

Michel, mooie spullen. En gaaf de 103 te zien. De mijne was denk ik nog in de maak in Göppingen; heb er in ieder geval genoeg gezien daar. Veel rijplezier weer.

Heb net de even genummerde pagina's van je draadje doorgenomen (op wat hogere snelheid overigens).
Wat een pracht verhaal zo in de tijd! Als ik nog eens gelegenheid heb zal ik ook de oneven nummers bekijken  :D
Grtz, Arjan
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Michel


Zijn prachtige aanwinsten, en leuke souvenirs gekocht, en het filmpje is mooi goed gelukt.

Ga ook sparen om binnen 2 jaar naar Marklin te gaan.  :P
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
 :) Hee Michel, mooi fillempie! B) :thumbup:
Je maakte het wel spannend met die 600 functies, ik begon zo ondertussen te denken of dat ding wel kon rijden. :o)
En ja, na 4 minuten gebeurde dat toch. :D :-)
Maar eerlijk is eerlijk, tis een hele mooie lok en een mooie sleep en met allemaal leuke functies. :thumbup:
Tis wel een blikvanger op je baan. B)
En je andere aanwinsten zijn ook erg leuk, je hebt jezelf weer goed verwend.
:roll: En tja, dat kortkoppelen had wat mooier gekund, maar echt storend is het nou ook weer niet. :)

Dirk-Jan

Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Hallo Michel,

Wat een gave set heb je. De loc is een beauty  :thumbup:
Wat een functies heeft deze.
Verder kan je leuk shoppen bij Marklin en ben je goed geslaagd, heel veel plezier ermee.

Groet Ronald  :)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Citaat van: basjuh1981 op woensdag 20 september 2017, 15:47:38
Leuk filmpje en mooie aanwinsten heb je gedaan in Göppingen :thumbup:

Bedankt dat je het filmpje leuk vond Bas. :)
Niet zo gek veel gekocht daar ondanks dat ik hele mooie dingen zag staan.
Deze aanwinsten geven de herinnering aan 2 prachtige dagen in Göppingen mooi weer. :)

Citaat van: Jørg op woensdag 20 september 2017, 15:49:21
Wat een superspektakel om die sleep in aktie te zien en naar beneden te zien rijden,  :thumbup:

Als jij het al een spektakel vindt vanaf het beeldscherm kan je na gaan wat een spektakel het is als je er op 1 meter afstand zit. ;)
Bedankt voor je compliment Jørg. :thumbup:

Citaat van: iTom op woensdag 20 september 2017, 15:53:39
Dat zijn leuke aanwinsten en souvenirs.
Filmpje ziet er ook goed uit, mooie set met heel veel functies.
Onvoorstelbaar dat het allemaal kan.
Vind het alleen klein beetje jammer dat er een open ruimte zit tussen de wagons, komt daar nog iets van een balg tussen of blijft het open.
Je zou het anders misschien met en stukje zwart schuimrubber kunnen oplossen.

Het zijn zeker leuke aanwinsten en ook de souvenirs mogen er zeker zijn.
De loc heeft vele leuke functies heleaas zullen vele niet gebruikt worden anders wordt het te druk op het zoldertje als alle locs geluid gaan maken. ;)
Zeker knap hoe ze het maken ben benieuwd wat er allemaal kan in de toekomst met de locs.
Die open ruimte tussen de rijtuigen was mij niet eens opgevallen dus ik ga er denkelijk niks aandoen.

Citaat van: Tony op woensdag 20 september 2017, 16:26:58
Mooie souvenirs, Michel  :thumbup:
Vooral dat VW busje  :P
Veel functies in de loc ook ! Der wordt in dat ding wat af gekletst zeg  :P
Die beweegbare pantografen vind ik het leukst.
Heb je er weleens over gedacht om zo'n rolbrug aan te schaffen ?
Loc wisselen op het station en lekker parkeren en een andere ervoor. Lijkt me echt iets voor jou.
Hoe dan ook, je hebt weer een geslaagd en gezellig (treinen)weekend gehad  ;)

Dat vindt ik ook Tony dat het mooie souvenirs zijn. :)
Ik zag dat busje en ik dacht die moet ik op de baan hebben. :P
Ja er wordt wat gekletst in de loc niet alles gaat aan straks hoor sommige geluiden zoals de conducteurs fluit en de toeter die vindt ik prachtig mooi en ja de pantografen zijn ook één van mijn favorieten. :)
Ik heb zeker over een rolburg nagedacht maar de ruimte he dat is een probleem anders was hij er zeker en vast gekomen hoor.
Nu zal ik het met de ontkoppelrails moeten doen de loc wissel. :)
Het weekend was super en helaas veels te vlug voorbij hopelijk gaan we over twee jaar wat langer die kant op. :P

Citaat van: Wico op woensdag 20 september 2017, 16:32:15
Hele mooie aanwinsten weer voor vitrine en baan. De BR103 heb ik al "live" bij je zien rijden en dat is echt een beauty :P.

Ja er moet ook aan de vitrine(s) gedacht worden he. :P
Het is zeker een beauty waar ik veel plezier van ga beleven maar dat doe ik ook van die paar andere locs die gaan rijden in Michelstadt 2.0.

Citaat van: Maarten Marklin op woensdag 20 september 2017, 16:33:58
Wat een mooie lok is het he! Het was ook heel leuk om de productielijn van deze lok in de fabriek te zien.

Het was zeker leuk om de productielijn van deze schitterende loc te zien vooral nu ik weet welke mooie lange vingers mijn loc heeft vast gehouden. :P

Citaat van: Barry1972 op woensdag 20 september 2017, 16:41:07
Die loc. Ouwehoert nog meer dan mijn vrouw  8o  :P :D
En een stoomfluit ?
Verder trouwens een mooie loc, ook met de beweegbare pantografen en de machinist  :thumbup:
En de wagons zijn inderdaad echt niet mooi kortgekoppeld. Dat vind ik echt een min punt.
De preisers moeten maar niet van wagon naar wagon lopen, dat word springen  >:-D
Wel mooi verlicht en volgens mij ook netjes 1:87?
Welke bocht is hier gebruikt? Lijkt mij toch minstens 24230 ?
De vw bus is heel leuk, die zou ik graag eens uit de verpakking zien, is deze ook nog ergens los te koop of was dat exclusief?

Ja hij kletst lekker door de loc. :)
Of het een stoomfluit is weet ik niet maar hij is wel één van mijn favoriete onderdeel van deze loc. ;)
Ja de pantografen en de machinisten zijn erg leuk al hoor je de servo ? wel als de machinist verwisseld wordt niet dat dat een minpunt is.
Dat de rijtuigen niet zo dicht op elkaar was mij niet eens opgevallen en is zeker voor mij geen minpunt de schoonheid van de rijtuigen maakt een hoop goed.
De verlichting is heel erg mooi en geeft een mooie weerkaatsing als hij door het spiraal rijd. :)
Ik zou niet weten of het 1:87 is.
Ik heb twee foto's gemaakt voor je met het busje uit de verpakking en dit was een speciale beurs aanbieding zijn er 500 van gemaakt.

Citaat van: degeluidsman op woensdag 20 september 2017, 16:53:37
Wat een ouwehoer die loc van jou  >:-D >:-D
Maar een mooi ding hoor, je hebt er even op moeten wachten maar dan heb je ook wat  :thumbup: :thumbup:
Veel plezier ermee.

Ja mooi he dat geouwehoer. ;)
Het was het wachten zeker waard en met het plezier komt het wel goed hoor. :thumbup:

Citaat van: GWS op woensdag 20 september 2017, 17:02:20
Jij hebt weer bijzondere exemplaren aangekocht! Maar wat een prachtige film hebt jij gemaakt. Een pluim daarvoor!  :thumbup: Jij hebt behoorlijk wat inkopen gedaan; allemaal voor de baan! Werkelijk hele mooie 'hebbedingetjes', die zeker in jouw treinkamer erg zullen opvallen!  :-)
Bedankt voor deze geweldige update!
Snel aan het werk aan jouw treintafel, want er moet nog heel veel gedaan worden! Dat wordt dus nog 'zweten'!  >:-D

Het waren aanwinsten die ik moest meenemen naar Almere en de film die kan altijd beter mijn vrouw is al aan het kijken op internet naar een betere camera zodat de filmpjes nog mooier worden.
Ja de vitrine(s) zijn er blij mee en de visite straks ook want de twee vitrines op zolder gaan naar de gang beneden en een grote vitrine gaat naar zolder opgang zodat de visite lang onderweg is naar zolder voordat ze de baan gaan zien. :D
Door de drukke schema van mij ligt de baan even stil zijn wel bezig met bezetmelders en een ringleiding maken maar de tafelbouw staat even stil. :(

Citaat van: KdeB op woensdag 20 september 2017, 17:31:16
Leuke film met jouw prachtige aanwinst, de set is bijzonder mooi :thumbup:

Graag gedaan Koos en ja de set is zeker bijzonder mooi. :)

Citaat van: ArjanBosman op woensdag 20 september 2017, 19:43:27
Michel, mooie spullen. En gaaf de 103 te zien. De mijne was denk ik nog in de maak in Göppingen; heb er in ieder geval genoeg gezien daar. Veel rijplezier weer.
Heb net de even genummerde pagina's van je draadje doorgenomen (op wat hogere snelheid overigens).
Wat een pracht verhaal zo in de tijd! Als ik nog eens gelegenheid heb zal ik ook de oneven nummers bekijken  :D
Grtz, Arjan

Dank je Arjan het zijn zeker mooie spullen en ik weet heb het zelf gezien dat die jonge dame met de mooie lange vingers in de fabriek voorzichtig met je loc zal omgaan. :P
Succes met het lezen van de oneven nummers. :)

Citaat van: peterke33 op woensdag 20 september 2017, 19:44:26
Zijn prachtige aanwinsten, en leuke souvenirs gekocht, en het filmpje is mooi goed gelukt.
Ga ook sparen om binnen 2 jaar naar Marklin te gaan.  :P

Leuk dat je de film mooi vond Peter. :thumbup:
En ja moet je zeker doen over twee jaar naar de IMA dagen in Göppingen is echt een belevenis en dan gaan wij je daar de hand schudden mochten we elkaar daar zien tussen al die mensen. :)

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 20 september 2017, 20:37:26
:) Hee Michel, mooi fillempie! B) :thumbup:
Je maakte het wel spannend met die 600 functies, ik begon zo ondertussen te denken of dat ding wel kon rijden. :o)
En ja, na 4 minuten gebeurde dat toch. :D :-)
Maar eerlijk is eerlijk, tis een hele mooie lok en een mooie sleep en met allemaal leuke functies. :thumbup:
Tis wel een blikvanger op je baan. B)
En je andere aanwinsten zijn ook erg leuk, je hebt jezelf weer goed verwend.
:roll: En tja, dat kortkoppelen had wat mooier gekund, maar echt storend is het nou ook weer niet. :)

Ja er zitten wat functies op Dirk-Jan die wilde ik je toch laten zien en horen. :P
En ja hij reed ook zoals je kon zien als ik ermee rij is hij zo vertrokken hoor dan komt niet het hele aanbod aan geluidjes voorbij. ;)
Als je toch in het mekka van de modelspoor bent moet je wat meenemen ook toch. ;)
Dat de niet gekort koppelt is stoort mij zeker niet echt.

Citaat van: Varekamp op woensdag 20 september 2017, 20:51:00
Wat een gave set heb je. De loc is een beauty  :thumbup:
Wat een functies heeft deze.
Verder kan je leuk shoppen bij Marklin en ben je goed geslaagd, heel veel plezier ermee.

Het is zeker een gave set Ronald mijn eerste Insider loc en wat voor één gewoon een top loc al zeg ik het zelf. :)
Ja er zitten vele funties op 31 stuks in totaal dus genoeg om uit te kiezen wat je wilt horen en zien. ;)
In de snoepwinkel van Märklin in Göppingen kan je zeker leuk shoppen al moest ik mij wel inhouden met al dat moois. ;)
Dank je wel gaat helemaal goed komen Ronald. :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Hoi Michel, Te lezen aan het 1e verslag van Peter hebben jullie je uitstekend vermaakt in Goppingen, dat belooft wat voor de volgende verslagen :P
Aan de leuke autotjes kun je wel zien wie de nieuwe eigenaren van Marklin zijn.
Ps
De bladen zou je evt mee kunnen nemen naar de gastendag (als ze dan niet te lang in de weg liggen bij de baanbouw, anders moet ik ze maar even komen ophalen. :P )
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Ik heb net je filmpje gekeken van de insider loc...... mooi, mooi, mooi.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Hallo Michel,

Dat zijn mooie aanwinsten. En ik vind nog dat je behoorlijk heeft ingehouden. Geen lok....

En een zeer leuk fimpje van je nieuwe aanwinst.  :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Denk voor de foto's , van de vw die had ik wel gewild  :P
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Schitterend filmpje Michel, erg fraai die nieuwe lange 103. Dat Duitse gekwaak hoeft van mij niet zo, daar koop ik zo'n mooie lok niet voor. Gelukkig kan ik die geluiden met mijn 6021 toch niet makkelijk afspelen.
Heb ik net die kleine Marklin vrachtauto gevonden, is er weer een busje met een Marklin krat uit. Dat wordt weer alle modelspoorwinkels in de regio langsgaan, want zo'n fraai hebbedingetje mag hier ook niet ontbreken.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
@citaat

Dit model is alleen tijden de Märklin dagen aangeboden: "Schuco nimmt an diesem Event teil und präsentiert, neben dem gut sortierten Sortiment, ein auf 500 Stück limitiertes Sondermodell, den Piccolo VW T1 Doppelkabine Pritschenwagen, beladen mit einer Märklin-Holzkiste im Maßstab 1:90. Das Modell kannn käuflich im Stauferpark auf dem Schuco-Messestand Zelt 1/Z47 erworben werden. Natürlich nur solange der Vorrat reicht."

Er worden nu meerdere exemplaren op ebay.de te koop aangeboden. Dus als je echt een exemplaar wilt hebben ...

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Direct kopen 40 euro, dat is 90 gulden voor een klein autootje met een blokje hout dat gemakkelijk kwijt kan raken...   8o

Ik denk dat deze niet aan de verzameling toegevoegd gaat worden!  ;)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Mooie loc en sleep wagens, Michel. Levensecht!

Geniet er van.
Roel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Mooie aanwinsten Michel  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En natuurlijk mooi om de 103 (al) in actie te zien ;-)
Veel plezier met al die moois!

Daarnaast valt het me op dat onze smaken aardig veel overeenkomen..... (en ik hou ook teveel van locs....) ;-)
Iig 2 van deze 4 wagons heb ik besteld en 'n derde gaat wellicht ook 'n keer mee naar huis.
Wel hoop ik dat Schuco busje ook binnenkort te kunnen bemachtigen.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Citaat van: ceess op donderdag 21 september 2017, 11:23:49
Hoi Michel, Te lezen aan het 1e verslag van Peter hebben jullie je uitstekend vermaakt in Goppingen, dat belooft wat voor de volgende verslagen :P
Aan de leuke autotjes kun je wel zien wie de nieuwe eigenaren van Marklin zijn.
De bladen zou je evt mee kunnen nemen naar de gastendag (als ze dan niet te lang in de weg liggen bij de baanbouw, anders moet ik ze maar even komen ophalen. :P )

We hebben een prachtige tijd gehad in Göppingen het begon al op de heenreis 4 modelspoorfanaten dus genoeg voer om lekker te kletsen voor we het wisten waren we al 4 uur onderweg. :)
Het zijn zeker leuke autootjes die ik graag op mijn baan wil zien staan.
De bladen leggen niet in de weg dat komt helemaal goed Cees. :)

Citaat van: Kaleb op donderdag 21 september 2017, 12:10:22
Ik heb net je filmpje gekeken van de insider loc...... mooi, mooi, mooi.

Leuk dat je mijn filmpje bekeken hebt Henk  :thumbup: en ja de set is zeker mooi heel mooi een plezier om naar te kijken. :)

Citaat van: ikke650 op donderdag 21 september 2017, 14:05:39
Dat zijn mooie aanwinsten. En ik vind nog dat je behoorlijk heeft ingehouden. Geen lok....
En een zeer leuk fimpje van je nieuwe aanwinst.  :thumbup: :thumbup:

Ik heb mij zeker ingehouden wat betreft de inkopen er stonden prachtige locs hoor twee "Vectron(s)" die zo op de nominatie stonden om mee naar huis te gaan toch niet gedaan anders kreeg ik misschien last met de bookmaker Dirk-Jan. :D
Leuk dat je film leuk vond dank je wel. :thumbup:

Citaat van: Barry1972 op donderdag 21 september 2017, 19:27:28
Denk voor de foto's , van de vw die had ik wel gewild  :P

Graag gedaan Barry. :)

Citaat van: frank-103 op donderdag 21 september 2017, 20:18:00
Schitterend filmpje Michel, erg fraai die nieuwe lange 103. Dat Duitse gekwaak hoeft van mij niet zo, daar koop ik zo'n mooie lok niet voor. Gelukkig kan ik die geluiden met mijn 6021 toch niet makkelijk afspelen.
Heb ik net die kleine Marklin vrachtauto gevonden, is er weer een busje met een Marklin krat uit. Dat wordt weer alle modelspoorwinkels in de regio langsgaan, want zo'n fraai hebbedingetje mag hier ook niet ontbreken.

Hij is zeker fraai de lange 103 mijn eerste dus blijft deze altijd speciaal voor mij. :)
De geluiden worden hier ook niet altijd gebruikt hoor alleen voor het filmpje heb ik ze even allemaal afgespeeld.
De Märklin vrachtwagen met krat moest gewoon mee ik zag hem en was er meteen gek op dus hup in het zakje mee naar Michelstadt. :D
Ik hoop voor je dat je er één kan vinden want er zijn er maar 500 zegt men van gemaakt.

Citaat van: Wico op donderdag 21 september 2017, 20:32:37
Er worden nu meerdere exemplaren op ebay.de te koop aangeboden. Dus als je echt een exemplaar wilt hebben ...

Bedankt voor je info omtrent de leuke Märklin vrachtwagentje. :thumbup:
Zijn aardig prijzig die op ebay.de.

Citaat van: frank-103 op donderdag 21 september 2017, 20:40:27
Direct kopen 40 euro, dat is 90 gulden voor een klein autootje met een blokje hout dat gemakkelijk kwijt kan raken...   8o
Ik denk dat deze niet aan de verzameling toegevoegd gaat worden!  ;)

Das toch een stuk meer dan wat ik er voor betaald heb.
Jammer Frank want hij zou wel heel erg mooi staan op je baan bij de andere Märklin vrachtwagentjes.

Citaat van: RoelMarklin op donderdag 21 september 2017, 20:58:41
Mooie loc en sleep wagens, Michel. Levensecht!
Geniet er van.

Het is zeker een mooie loc met de bijpassende rijtuigen waar ik zeker heel veel van geniet als de set over de tot nu toe gebouwde deel baan rijd. :)

Citaat van: Treinofiel op donderdag 21 september 2017, 23:30:27
Mooie aanwinsten Michel  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En natuurlijk mooi om de 103 (al) in actie te zien ;-)
Veel plezier met al die moois!

Daarnaast valt het me op dat onze smaken aardig veel overeenkomen..... (en ik hou ook teveel van locs....) ;-)
Iig 2 van deze 4 wagons heb ik besteld en 'n derde gaat wellicht ook 'n keer mee naar huis.
Wel hoop ik dat Schuco busje ook binnenkort te kunnen bemachtigen.

Dank je wel Rolf. :thumbup:
Ja de set moest meteen uit de verpakking zodat we hem meteen in actie konden zien want het rondje in de treinen zaak kijk je toch niet al te best want je bent toch gauw afgeleid daar.
Ja locs vindt ik prachtig er zullen straks vele denk 35 enkel locs gaan rijden op mijn nieuwe baan ook bij groot spoor vindt ik het geweldig om een enkel loc te zien rijden kan ik met een grote glimlach naar kijken. :D
Mooie bestelling heb je gedaan met die wagons. :thumbup:
Zag een paar berichtjes terug dat het Márklin busje aardig aan de prijzige kant is om hem te kopen buiten de IMA dagen om.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Gaaf filmpje Michel, echt mooi om te zien. Mooie loc en wagons.

Trouwens je spiraal ziet er ook goed en degelijk uit
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 22 september 2017, 07:26:46
Ik heb mij zeker ingehouden wat betreft de inkopen er stonden prachtige locs hoor twee "Vectron(s)" die zo op de nominatie
stonden om mee naar huis te gaan toch niet gedaan anders kreeg ik misschien last met de bookmaker Dirk-Jan. :D

Yep, ik hou je in de smiessies.  :-)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Citaat van: rien op vrijdag 22 september 2017, 08:42:21
Gaaf filmpje Michel, echt mooi om te zien. Mooie loc en wagons.
Trouwens je spiraal ziet er ook goed en degelijk uit

Leuk om te lezen dat je het filmpje gaaf vond Rien. :)
Het is zeker een mooie loc en rijtuigen. :) :)
Gisteren was ik de bedrading van de led verlichting aan het weg werken en steeds worden mijn ogen naar het spiraal getrokken wat ben ik / we daar trots op is echt de blikvanger van de baan het spiraal. :)

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 22 september 2017, 08:54:01
Yep, ik hou je in de smiessies.  :-)

Weet ik Dirk-Jan weet ik daarom zal ik niks kopen dit jaar althans ik doe mijn best om niks te kopen. :D
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Waarom vind jij de spiraal een blikvanger Michel ?

Heeft niets met grootspoor te maken en ikzelf vind het eerlijk gezegd ook helemaal niet mooi.
Maar dat is mijn mening  :)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Citaat van: Barry1972 op zaterdag 23 september 2017, 16:10:21
Heeft niets met grootspoor te maken
:roll: Nou, dan moet ik toch een klein beetje nuanceren.
Ergens in Zwitserland of Oostenrijk  is een enkele spiraal, dus 1 rondje, deels door de bergen heen
en puur aangelegd om de trein op een relatief kort stuk te laten stijgen.
Wij, den modelspoorder, bouwen dan spiralen met meerdere spiralen (meerdere rondjes), dat zie je in werkelijkheid inderdaad nergens.
Maar toch, het bestaat dus wel, hetzij in een eenvoudige vorm.

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
-Dirk-Jan:
Das de Bernina express spiraal in CH.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
en ook in tunnelvorm zijn er spiralen terug te vinden, denken we aan de Gotthard-pas ...
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
 :) Jørg, deze bestaat inderdaad ook. :thumbup:
Maar ik bedoelde er eigenlijk eentje die echt een stuk door de bergen heengaat, dus met een tunnel.
En ze hebben het dan ook nog zo weten te bouwen dan de spoorlijn zichzelf echt een keer kruist, zei het natuurlijk een aantal meters hoger.

Dirk-Jan

N.B.
Stein was ook al aan het typen en kennis aan het delen. O:-D
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Er is er nog een, heel duidelijk: bij de BLS nabij het station Blausee-Mitholz in de spoorlijn tussen Spiez en Kandersteg. Als je daar wandelt zie je de spoorlijn op 3 niveaus en voor een groot deel ook de keerlussen.

Via Google kun je de satelietfoto's zien.

groet,
Roel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Allemaal prachtige bouwsels,  :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Citaat van: Barry1972 op zaterdag 23 september 2017, 16:10:21
Waarom vind jij de spiraal een blikvanger Michel ?

Heeft niets met grootspoor te maken en ikzelf vind het eerlijk gezegd ook helemaal niet mooi.
Maar dat is mijn mening  :)
Een spiraal wordt voornamelijk gebruikt om op eenvoudige wijze en op een kleine ruimte hoogte te winnen. Een spiraal wordt natuurlijk voornamelijk niet zichtbaar gebruikt. Ik ga ervan uit (jaja mother of all fuckups) dat dit bij Michel ook het geval gaat zijn. En zonder een landschap blijft het een blikvanger ;)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Als ik Michel was zou ik hem mooi in het zicht houden. Kan er zelf erg van genieten als de treinen hun rondjes erin maken.

Groeten Sander
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
ik zou er een bloemetjes gordijn voor hangen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Citaat van: Barry1972 op zaterdag 23 september 2017, 16:10:21
Waarom vind jij de spiraal een blikvanger Michel ?
Heeft niets met grootspoor te maken en ikzelf vind het eerlijk gezegd ook helemaal niet mooi.
Maar dat is mijn mening  :)

Misschien heb ik mij niet duidelijk uitgedrukt maar wat betreft de bouw van mijn nieuwe baan vindt ik het spiraal een blikvanger als ik of visite boven komen dan wordt er meteen na het spiraal gekeken wat aan omvang meteen de aandacht trekt.
Dat het niks met grootspoor te maken heeft dat weet ik ook wel net als een loc op je baan zetten of eraf pakken of rijden zonder bovenleiding met e-locs maar grootspoor wil ik ook niet na doen rij met alles door elkaar heen wat betreft landen en samenstellingen van de treinen.
En dat je het niet mooi vindt dat mag das je goed recht maar ik en ik denk vele andere modelspoor liefhebbers kunnen erg genieten van een mooie spiraal waar de treinen door heen rijden.

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 23 september 2017, 16:16:18
:roll: Nou, dan moet ik toch een klein beetje nuanceren.
Ergens in Zwitserland of Oostenrijk  is een enkele spiraal, dus 1 rondje, deels door de bergen heen
en puur aangelegd om de trein op een relatief kort stuk te laten stijgen.
Wij, den modelspoorder, bouwen dan spiralen met meerdere spiralen (meerdere rondjes), dat zie je in werkelijkheid inderdaad nergens.
Maar toch, het bestaat dus wel, hetzij in een eenvoudige vorm.

Dank je wel voor de info Dirk-Jan. :)

Citaat van: Jørg op zaterdag 23 september 2017, 16:24:51
Das de Bernina express spiraal in CH.

Bedankt voor het plaatsen van dit mooie filmpje. :thumbup:

Citaat van: Stijn Laceur op zaterdag 23 september 2017, 16:30:20
en ook in tunnelvorm zijn er spiralen terug te vinden, denken we aan de Gotthard-pas ...

Ook jij bedankt voor de info Stijn want dit wist ik ook niet. :thumbup:
Ben wel eens een aantal keer met de vrachtwagen door de Gotthard tunnel maar dat is weer wat anders gewoon een weg door een tunnel heen. :P

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 23 september 2017, 16:38:43
:) Jørg, deze bestaat inderdaad ook. :thumbup:
Maar ik bedoelde er eigenlijk eentje die echt een stuk door de bergen heengaat, dus met een tunnel.
En ze hebben het dan ook nog zo weten te bouwen dan de spoorlijn zichzelf echt een keer kruist, zei het natuurlijk een aantal meters hoger.
N.B.
Stein was ook al aan het typen en kennis aan het delen. O:-D

Wederom bedankt voor je info Dirk-Jan en ja Stijn gaf ook info waar ik niks van wist. :thumbup:

Citaat van: RoelMarklin op zaterdag 23 september 2017, 17:05:00
Er is er nog een, heel duidelijk: bij de BLS nabij het station Blausee-Mitholz in de spoorlijn tussen Spiez en Kandersteg. Als je daar wandelt zie je de spoorlijn op 3 niveaus en voor een groot deel ook de keerlussen.

Roel bedankt voor de info :thumbup: had wel van Blausee-Mitholz gehoord maar wist niet dat daar 3 niveaus lagen.
Plaatje wat er bij zat was er mooi en duidelijk. :)

Citaat van: Jørg op zaterdag 23 september 2017, 17:11:48
Allemaal prachtige bouwsels,  :thumbup:

Zeker weten. :thumbup:

Citaat van: basjuh1981 op zaterdag 23 september 2017, 19:58:41
Een spiraal wordt voornamelijk gebruikt om op eenvoudige wijze en op een kleine ruimte hoogte te winnen. Een spiraal wordt natuurlijk voornamelijk niet zichtbaar gebruikt. Ik ga ervan uit (jaja mother of all fuckups) dat dit bij Michel ook het geval gaat zijn. En zonder een landschap blijft het een blikvanger ;)

Ik laat het spiraal open Bas mede omdat mijn commandocentrum ernaast zit kan ik mooi naar de treinen rijden en in geval van problemen in het spiraal kan ik er zo makkelijker bij. :)

Citaat van: Seinwezen op zaterdag 23 september 2017, 20:01:11
Als ik Michel was zou ik hem mooi in het zicht houden. Kan er zelf erg van genieten als de treinen hun rondjes erin maken.

Ik laat hem inderdaad open Sander net als jij kan ik er ook erg van genieten als de treinen omhoog en omlaag gaan heeft gewoon een hoog smulfaktor. :P

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 23 september 2017, 21:04:50
ik zou er een bloemetjes gordijn voor hangen  :)

Is ook een oplossing maar dan denk ik meer aan een gordijn met een bergmotief ben ik meteen klaar met de scenery op dat deel van de baan. :D
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Allemaal bedankt voor de info, en Michel indrukwekkend is tie zeker  :)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Leuke info en dito plaatjes over klimspoor in het grootbedrijf. Voor velen een inspiratie  :)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Citaat van: Barry1972 op zondag 24 september 2017, 08:47:28
Allemaal bedankt voor de info, en Michel indrukwekkend is tie zeker  :)

Het spiraal is zeker indrukwekkend. :)

Citaat van: ArjanBosman op zondag 24 september 2017, 20:29:07
Leuke info en dito plaatjes over klimspoor in het grootbedrijf. Voor velen een inspiratie  :)

Ja Arjan je krijgt info genoeg op dit mooie forum daarom leer ik iedere dag weer hier. :)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
zo zo je was vroeg uit de veren!  maar leuk filmpje
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
De parkeergarage van neef Erik willen we aan de buitenkant voorzien van doorzichtig plastic (vuilniszakken), die alleen bovenaan vastgemaakt worden. De bedoeling is dat dit de parkeergarage stofvrij houdt, terwijl je wel de treinen kunt zien. Ook kan je er dan snel bij als er toch iets ontspoort. Tot op heden is de parkeergarage niet afgedekt en stoffig.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Hallo spiraalfanaten,

Nog één mooie om af te sluiten: De Biaschina Kerhschleifen, aan de zuidkant van de Gotthardbaan (uit de tijd dat er nog geen 57km lange spoortunnels bestonden)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Citaat van: kloppie op maandag 25 september 2017, 12:46:57
zo zo je was vroeg uit de veren!  maar leuk filmpje

Helaas moet ik 2 weken per maand rond half 5 mijn bed uit Maarten voor mijn werk. :(
Bedankt dat je het filmpje leuk vond. :thumbup:

Citaat van: frank-103 op maandag 25 september 2017, 15:14:10
De parkeergarage van neef Erik willen we aan de buitenkant voorzien van doorzichtig plastic (vuilniszakken), die alleen bovenaan vastgemaakt worden. De bedoeling is dat dit de parkeergarage stofvrij houdt, terwijl je wel de treinen kunt zien. Ook kan je er dan snel bij als er toch iets ontspoort. Tot op heden is de parkeergarage niet afgedekt en stoffig.

Goed idee  :idea: van het doorzichtige plastiek Frank. :thumbup:
Bij mij valt het nog wel mee het stof wat op het spiraal ligt.

Citaat van: iVanDL op dinsdag 26 september 2017, 00:29:13
Hallo spiraalfanaten,
Nog één mooie om af te sluiten: De Biaschina Kerhschleifen, aan de zuidkant van de Gotthardbaan (uit de tijd dat er nog geen 57km lange spoortunnels bestonden)

Bedankt voor je bijdrage met dit mooie filmpje Ivo. :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Da's toch niet vroeg man.......heerlijk zo......hoe vroeger je mandje uit , des te meer heb je aan je dag.
En des te eerder benk weer thuis..... :D

Mvg: Alex
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Hoi Michel,

Erg mooie film, wat een geweldige scala aan treinen. Tevens een mooie inspiratie om een stuk Zwitserland na te bouwen.   :thumbup:

Bedankt voor het plaatsen.
Groet Ronald  :)
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Over de spiralen in Tunnels. Ik ben ooit op vakantie geweest in Ventimiglia, net naast Menton over de grens in Italie. Ik heb daar ooit de trein gepakt naar ik meen het dorpje Limone Piemonte. Het dorp stelde geen fluit voor, maar de rit er naar toe was werkelijk schitterend met, zoals gezegd, een klimspiraal in een berg. Een heel vreemde gewaarwording om uit een tunnel te rijden en ineens een flink eind hoger te zitten dan dat je er in reed.

Dit traject heet de Tendaspoirlijn en is zeker een aanrader!
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Ook in het Zwarte Woud zijn er meerdere spiralen te vinden verborgen in de bergen.
Heb op 1 traject er zelf doorheen gereden, alleen merk je er in het donker niet veel van :P

Groeten,
Ton.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
 @citaat
OA wanneer je de trein van Freiburg naar de Titisee/Schluchtsee neemt.  Een mooie route die ik enkele jaren geleden gedaan heb.  Voor de jongste zoon had de treinconducteur zelfs nog speciale treinticketjes die hij nog knipte zoals vroeger maar dan wel met een Mickey-Mouse pons geloof ik.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Citaat van: Aliebengalie op dinsdag 26 september 2017, 04:55:14
Da's toch niet vroeg man.......heerlijk zo......hoe vroeger je mandje uit , des te meer heb je aan je dag.
En des te eerder benk weer thuis..... :D

Persoonlijk vindt ik half 5 aardig vroeg hoor  ;) maar je hebt gelijk je hebt meer aan je dag zeker zoals ik deze week om half 3 klaar ben maar heb ook wel eens een week dat ik pas om 6 uur in de avond de deur weer binnen stap en dan heb ik niet zoveel meer aan de dag hoor ben ik uitgeteld. :D
En naar mate ik ouder wordt hoe zwaarder het soms lijkt te worden het vroege opstaan en zeker na een heerlijk avondje voetbal willen de oogjes nogal zwaar zijn zo vroeg in de ochtend. ;)

Citaat van: Varekamp op dinsdag 26 september 2017, 19:55:33
Erg mooie film, wat een geweldige scala aan treinen. Tevens een mooie inspiratie om een stuk Zwitserland na te bouwen.   :thumbup:
Bedankt voor het plaatsen.

Het is zeker een mooie film die ik meerdere keren heb bekeken omdat hij zo mooi is. :)
Maar helaas gaat Ivo met de eer strijken van het plaatsen van het filmpje want die heeft hem geplaatst waar ik zeer dankbaar voor ben. :)

Citaat van: PaT op dinsdag 26 september 2017, 23:21:04
Over de spiralen in Tunnels. Ik ben ooit op vakantie geweest in Ventimiglia, net naast Menton over de grens in Italie. Ik heb daar ooit de trein gepakt naar ik meen het dorpje Limone Piemonte. Het dorp stelde geen fluit voor, maar de rit er naar toe was werkelijk schitterend met, zoals gezegd, een klimspiraal in een berg. Een heel vreemde gewaarwording om uit een tunnel te rijden en ineens een flink eind hoger te zitten dan dat je er in reed.
Dit traject heet de Tendaspoirlijn en is zeker een aanrader!

Kijk zo komen we steeds meer spiralen tegen in tunnels. :thumbup:
Patrick bedankt voor de informatie. :) :thumbup:

Citaat van: Yeoman op dinsdag 26 september 2017, 23:29:03
Ook in het Zwarte Woud zijn er meerdere spiralen te vinden verborgen in de bergen.
Heb op 1 traject er zelf doorheen gereden, alleen merk je er in het donker niet veel van :P

Ik zal eens op zoek gaan als ik weer eens in het Zwarte Woud ben Ton want het lijkt mij erg interessant omdat een mee te maken zo een spiraal verborgen in d bergen. :)
Ook jij bedankt Ton voor deze info. :thumbup:

Citaat van: iVanDL op woensdag 27 september 2017, 00:38:35
OA wanneer je de trein van Freiburg naar de Titisee/Schluchtsee neemt.  Een mooie route die ik enkele jaren geleden gedaan heb.  Voor de jongste zoon had de treinconducteur zelfs nog speciale treinticketjes die hij nog knipte zoals vroeger maar dan wel met een Mickey-Mouse pons geloof ik.

Als het goed is gaan we eerdaags voor een paar dagen richting Titisee/Schluchtsee ik zal daar mij een is gaan verdiepen in deze treinreis hangt alleen wel af of we genoeg tijd hebben voor een treinrit(je) want er moeten natuurlijk ook andere culturele dingen bezocht worden zoals schnitzel paradijs en treinenwinkels. :D
Bedankt voor je informatie Ivo. :thumbup:
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
hehe Michel je bent al aardig gesteld. Ben blij dat je baan zo goed vooruitgaat. Altijd lollig om jou draadje te lezen vol humor en details.

MVG Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
 @citaat @citaat Hoi Michel,
Interessante spoorwegtrajecten in het Zwarte Woud:

  • Schwarzwaldbahn tussen Hausach en St Georgen
  • Wutachtalbahn , ook wel Sauschwänzlebahn genaamd
  • Höllentalbahn, tussen Freiburg en Titisee. Vandaar een ritje over de 3seenbahn naar Seebrugg is zeker ook de moiete waard (als het weer tenminste meezit). In Schluchsee is ook een modelbaan te zien https://www.hochschwarzwald.de/Attraktionen/Modellbahnzentrum-Schluchsee
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Citaat van: Michel15 op maandag 02 oktober 2017, 07:14:46
hehe Michel je bent al aardig gesteld. Ben blij dat je baan zo goed vooruitgaat. Altijd lollig om jou draadje te lezen vol humor en details.

Je we hebben de smaak te pakken zijn nu bezig om de bezetmelders te plaatsen het spiraal is al klaar en het onderste schaduwstation is nu aan de beurt.
Leuk om te lezen dat je veel gein uit mijn topicje haalt. :)

Citaat van: brund55 op maandag 02 oktober 2017, 12:14:10
Interessante spoorwegtrajecten in het Zwarte Woud:

  • Schwarzwaldbahn tussen Hausach en St Georgen
  • Wutachtalbahn , ook wel Sauschwänzlebahn genaamd
  • Höllentalbahn, tussen Freiburg en Titisee. Vandaar een ritje over de 3seenbahn naar Seebrugg is zeker ook de moiete waard (als het weer tenminste meezit). In Schluchsee is ook een modelbaan te zien https://www.hochschwarzwald.de/Attraktionen/Modellbahnzentrum-Schluchsee

Bedankt voor de mooie links Dick. :thumbup: :thumbup:
Naar de modelbahnzentrum-Schluchsee ga ik zeker want dat legt op 9 kilometer van ons hotel in Grafenhausen.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Ik ga mee mies  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman


Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
 @citaat Ik ook! Lijkt me gezellig :P.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
 @citaat @citaat
Helaas, ben door mijn vakantiedagen heen, snipperdagen zijn ook op. :-(
Heb wel alles op mijn lijstje gezet misschien volgend jaar ook eens op pad gaan.
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Göppingen en filmpje insider loc en rijtuigen.
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 03 oktober 2017, 06:56:48
Naar de modelbahnzentrum-Schluchsee ga ik zeker want dat legt op 9 kilometer van ons hotel in Grafenhausen.
Ah, nu wordt alles duidelijk, het is de tijd van het Badisches Oktoberfest http://badisches-oktoberfest.de/ :-)