Goedenavond allen,
Bert: zeker mooi spul, en ik doe het zeker henig an...
Kenny: De boog kan inderdaad niet altijd gespannen zijn, dus op tijd even iets anders gaan doen. Bedankt voor het compliment.
Luc: Het gaat op de baan inderdaad om de details, daar gaat het van leven!
Harald: de baan blijft altijd aanwezig al hoef je er niet altijd mee bezig te zijn.
Ruud: Je hebt helemaal gelijk, niets moet, behalve genieten!.
DJ: Het is inderdaad wel priegelen met deze setjes!
Erik: Dank, uiteraard een hobby, maar wel een hele leuke!
Peter: Als je geen zin hebt moet je het niet forceren want dan wordt het toch niet wat je graag wil zien. De prijs van de bouwpakketjes valt heel erg mee, kant en klaar is het een stuk duurder en waarschijnlijk wel mooier maar nu mag je het zelf in elkaar zetten en schilderen.
Henk: Alleen er mee bezig zijn als je er zin aan hebt, dat is het beste!
Michel: jij kunt het altijd lekker duidelijk zeggen. En je hebt gelijk!
Ruud: Jammer, maar op een gegeven moment ben je er gewoon weer lekker mee bezig!
Tony: De graniet kleur is de basis; alles heb ik eerst in die kleur gebracht, licht verdund zodat het lekker schildert maar wel dekkend is. De bruine verf iets meer verdunt zodat het lekker in de diepere delen terecht komt. Als laatste met onverdunde graniet verf drybrushen om de hogere stukken te accentueren.
De perrons zijn ongeveer 8mm hoog (ik kan het niet meer exact nameten) en ik heb ze gemaakt van schuimplaten en balsahout.
Nou, ik ben lekker rustig op zolder bezig geweest met het Artitec tractortje. Het is inderdaad een heel gepriegel. De gietvormen zijn prima netjes te krijgen met een mesje en wat waterproof schuurpapier. De ge-etste delen vind ik een ander verhaal, zeer iel, je voelt niet eens dat je iets vast hebt , en ze moeten in soms onbegrijpelijke richting worden verbogen, niet altijd even duidelijk. Ook de decals zijn heeeel priegelig klein maar ze zitten er op!
Toch ziet het er uiteindelijk best leuk uit. Misschien ga ik die ooit nog eens verouderen.