Eindelijk de beloofde update....
De tafel van het schaduwstation is gezaagd en geschilderd.
Ook de isolatie uitgesneden en geschilderd (schaduwstation komt op 50cm hoogte, volgende niveau op 90cm, dus je blijft alles zien, vandaar alles geschilderd, is ook het eventueel aanwezige stof beter te herkennen

Ondertussen een start gemaakt met het doorvoeren van de bedrading van de wissels, voedingen en bezetmelders.
Tevens melderlengte's controleren en indien nodig aanpassen in iTrain. Bezetmelderrails (voorzien van diodetruck) krijgt een wit stipje aan de juiste kant. Bij elke isolator een rode streep. Bezetmeldernaam met een Dymotje erbij en klaar is Kees....
Bij het aansluiten van alles komt het adres er ook nog bij te staan....
Vandaag ook verder met de spiraal.
Bezetmelders en isolatoren aanbrengen, en alvast voorbreiden voor het volgende rondje. Draadeinden vul ik op met 5/8 electriciteitspijp in de kleur grijs. Komt mijn pijpeknipper toch nog van pas

Delen pas maken (helaas met extra ruime gaten). Daarna weer loshalen, lijmen, schilderen en terugplaatsen

Ook een begin gemaakt met een proef voor de nieuwe ringleiding. Ik heb een lat genomen, daarop om de 50cm een kroonsteen geschroefd. Niet meer de VD draad ongestript er doorheen, maar gestript, om en om

De gestripte bescherming bewaar ik en knip ik in stukjes en die schuif ik er terug om ter herkenning (om de 10 cm)
Voor het schaduwstation heb ik de voeding voor de baan, de 16V~ voeding (geel) en de voeding voor de decoders, deze houd ik apart van de voeding voor de baan. Deze is ook rood, maar voorzien van een W en een zwart streepje
Ik had ook nog willen gaan expirimenteren met mijn voorraad bindruggen, maar helaas moesten er ook nog andere klusjes gedaan worden.... Dit wordt dus in een volgende ronde... Is echter wel zaak dat er iets aan gebeurt

Oh ja... tussendoor ook nog sfeerverlichting onder tafel aangebracht..... Ooit eens mee laten brengen van Cranen* ....
Voorlopig nix mis mee....
Eerst nog maar eens verzinnen hoe ik mijn bezetmelders en andere zooi ga bevestigen.... Wissel en seindecoders komen onder de baan, dichtbij de bron.... Bezetmelders hebben max 2 meter draad, langer wil ik ze ook niet maken.
Aan de voorkant tegen de balk wil ik ze niet monteren, omdat de doorloop later een stuk smaller wordt en de kans op problemen/stukken dan groter wordt. Mijn PC en andere zooi komen net voor de spiraal te staan. Ook moet ik nog rekening houden dat ik onder tafel en onder spiraal kan komen..... Iemand tips???
Tot de volgende update