Na aangestoken te zijn door Rieske met het zelf bouwen van huisjes en andere gebouwen voor op de spoorbaan heb ik aardig wat ideetjes opgedaan om zelf de scenery van mijn nieuwe baan te gaan ontwerpen en uitvoeren.
Mijn eerste project is een schuurtje annex loods voor bij het station. Alles wordt gebouwd in het idee van een berggebied. De baan wordt een grensgebied tussen Duitsland en Zwitserland.
Momenteel ben ik driftig op zoek naar foto's en tekeningen van gebouwen die aan de eisen voor mijn baan voldoen.
Ik hoop net als Rieske andere forumleden enthousiast te maken voor het zelf bouwen van huisjes en andere gebouwtjes. Ik heb nu ervaren dat dit een leuk tijdverdrijf is en je de baan hiermee echt een persoonlijk tintje kan geven.
Door gebruik te maken van verschillende materialen is het mogelijk om de werkelijkheid goed na te bootsen.
In het begin loop je wel tegen kleine fouten aan maar dat is geen probleem, omdat je er niet een duur bouwpakket mee kan verknoeien. Een nieuw onderdeel is dan ook zo weer gemaakt als het niet aan je verwachting voldoet.
De eerste foto's van mijn loods staan op mijn draadje van de bouw van mijn baan, maar ik heb besloten om er maar eens een apart draadje aan te wagen om zo deze twee dingen niet door elkaar te laten lopen.
De bouw van mijn nieuwe baan blijft dus een aparte topic!!!!!! Hierbij de eerste foto's:
Uitsnijden in massief karton van de kozijnen. Na tip van Rieske kozijnen omgedraaid.

De fineerlatjes lijmen op de geveltjes.
De vier muren aan elkaar verbonden.
Dak op maat gemaakt en vast voorzien van de eerste verflaag.
Fineer geweatherd en deurtjes gemaakt en geplaatst.
Detail van de deurtjes.
Idee van hoe de loods langs de spoorbaan kan komen te staan. Dak nu andersom geplaatst, zodat de schoorsteen nu aan de achterzijde zit. Lijkt logischer dan boven de deur

Tot zover. Er moet nu nog afwerking komen in de vorm van weathering, houten daklijsten, regengoten, regenpijp, regenton en meer.
Je kunt dus je fantasie met de bouw net zover laten gaan als je zelf wilt. Uiteindelijk komt er natuurlijk ook verlichting in.
Groet Ronald