Hoi allemaal,
Zoals beloofd zou ik een update plaatsen van mijn nieuwe (1e opzet) Baanplan als ik verhuisd ben met mijn baan...
Periode wordt III/IV, Duits & Nederlands, inclusief grensovergangen etc...
Op onderstaande foto's zie je het vertrek wat hiervoor bestemd zal gaan worden:
De linkermuur bevat een vaste trap naar mijn toekomstige knutselzolder (welke dus niet weg kan) en helaas de afvoer van de afzuigkap van de keuken (welke nog niet zo oud is).

Onderstaande foto vanaf de andere kant genomen

De basis is een U vormige baan welke in delen opgebouwd zal gaan worden, met als eerste de linkerkant de grote tafel met schaduwstation (hergebruik makend van mijn bestaande modules).
De insteek was/is om het deel tot aan de helix op wielen te zetten, zodat ik dit deel in zijn geheel 70cm naar voren kan schuiven en ik werkruimte creeer om aan de achterzijde te werken. Of dit echter realiseerbaar is weet ik niet, de toekomst zal het leren (iemand tips?)
Hieronder het complete plan, zover het nu staat:

Legenda:
1) Afvoer van afzuigkap, 20x20cm, 160cm uit de hoek van de kamer
2) Overgang van Helix van niveau 500 naar niveau 950 (paradespoor & klein station) (Duits)
3) Opklapbaar gedeelte op 2 niveau's (500 en 950/1070) omdat erachter zich een raam bevind wat open moet kunnen
4) Toekomstige uitbreiding met extra lang schaduwstation. Erboven een station met rangeerdeel (Nederlands)
5) kleine afdalende helix van Rangeerterrein met draaischijf
6) Kleine dalende helix (dit ivm te korte lengte om de oversteek te maken met brug)
Alle dalende delen zijn maximaal 4%, alle stijgende delen maximaal 3%.
Grote helix is een ovaal met 24130 dalend en 24230 stijgend.
Heb als het goed is overal 12cm tussen sporen welke elkaar kruisen
Plaatje van het schaduwstation

Ik heb op het moment 11 locs en wilde deze toch minimaal kwijt kunnen. Minimale lengte 80cm, maximaal zo lang mogelijk

Plaatje van niveau 950 (Paradespoor & klein station)

Plaatje van niveau 1070 (Achterstation incl. rangering)

Ik ben geen kei in 3D ontwerpen in wintrack, tevens ontbreken bij mijn versie een heel aantal 3D modellen, heb toch een poging gewaagd om een beeld te krijgen.
Totaal overzicht:

De berg aan de linkerkant:

En de berg aan de rechterzijde:
http://members.home.nl/leo.ooms/FOTO/20130720,%20Marinushoven%20V2.1/Marinushoven%20V2.1%203D%20berg%20Rechts.jpgHeb je commentaar, tips of ideeen graag!!