Hoi allemaal!
Eindelijk tussen de bedrijven door weer tijd voor een update.
Afgelopen tijd heel erg druk gehad met Carnaval en met de nieuwbouw en verhuis van de winkel van mijn broertje (Electra & Netwerk). De spaarzame vrije tijd die ik nog had heb ik voornamelijk besteed aan de baan.
De 20e februari (gelukkig ruim van te voren) naar Houten geweest. Weer mooie banen gezien maar ook nog de (sommige) noodzakelijkheden aangeschaft.
- Een nieuwe Gleissbox, een van de oude was om onverklaarbare rede gesneuveld. Dit gebeurt echter wel eens meer, Niels had er ook een.... Opstarten en blijven hangen in het M* scherm.
- Een Esu Lopi V4, NEM652 verloop, relaistje en decoderdraad in kleuren die nog ontbraken
- Wat gereedschapkleinigheden
- En een bijna nieuwe 4318, Umbau (Donderbus?) 2e klas voor m'n stammetje.

In dezelfde week (buiten de reeds eerder ontvangen verlichtingsprintjes van Wijbe) ook de via E-bay bestelde massaveren (100 stuks) en stroomvoerende RTS koppelingen (20stuks) ontvangen. Ledstrips heb ik nog volop liggen, dus we kunnen aan de gang met de rijtuigen....

Bij de 4318 horen er eigenlijk aparte massaveren besteld te worden.... Daar had ik dus geen zin in

Met een beetje prutsen met de eerder ontvangen massaveren en een plaatje van internet toch een goed resultaat.

Ook ben ik begonnen met het aanbrengen van Valbeveiliging. Eerst bij de spiraal.... later komen er aan de onderzijde nog ledstrips zodat de spiraal goed verlicht is

. Ook de rest van de baan moet er aan gaan geloven.... Gaat erg goed met de hekwerkafscherming....

En op een ander gedeelte van de baan.

Een ander (eindelijk) afgerond project (lag al stil sinds december 2014) is mijn 6505 die nu eindelijk goed functioneerd met een Lopi. Tevens voorzien van Telexkoppeling voor en achter. De laatste problemen zijn gisteren bij HIP mede dankzij Aliebengalie (Bedankt Alex!) opgelost. De Lopi gaf problemen en ik had hem al willen vervangen.... Gelukkig wist Alex er gisteren toch weer beweging in te krijgen. Ook afkoppelen van wagons gaat mooi met de Lopi.... dit is een programmeerbare functie zodat de loc een paar centimeter heen en weer rijdt om los te koppelen. Voordeel is tevens dat de telex niet te lang bediend wordt.
Ook Rick bij mijn bezoek aan HIP gisteren weer gelukkig gemaakt.... Zijn RPI functioneerd nu prima met iTrain in het nederlands nu, inclusief koppeling met PC, router en de tcd bestanden. Jammer dat 2 beeldschermen nog steeds geen optie is.....
Even een vraagje tussendoor.... heeft er iemand ervaring met Synergy? Dit is een programma waarmee je 1 toetsenbord en muis op meerdere PC's kan gebruiken. Werkt goed schijnbaar, maar op de RPI alleen als slave (PC is dan Master). Ik wil het eigenlijk draaien als master op 1 RPI, slave op een 2e RPI....

Ook kreeg ik vrijdag nog een China levering binnen..... Een Lais DCC decoder welke wil ik gaan testen op mijn Dapol (voor locs blijf ik toch bij ESU, makkelijker te programmeren met de Lokprogrammer). Maar ook een functiedecoder voor ?11,50

Past mooi bij het verlichtingsprojectje....

Tot zover mijn update (toch wel de moeite

) op 1 klein dingetje na..... Oh nee, 2....
Sommige zullen denken

wat doettie nou.... Anderen zullen zeggen.... Eindelijk ziet hij het licht
Ik kwam gisteren op MP een Eco's 50200 tegen voor een schappelijke prijs.....
Wil toch ook eens met andere systemen aan de gang, kijken of dit wat is. Zat eerst te denken aan de Digikeys DR5000, dat is voor 3rail echter geen verstandige keus als je ook M* wilt blijven rijden.
Pakket is onderweg en wordt dinsdag geleverd.... Wij moeten echter allebei werken, zal dus wel woensdag worden

CC-Schitte rijders niet bevreesd, de CC-schnitte blijft operationeel

Ben benieuwd of hij gaat bevallen.
Heb afgelopen maand trouwens ook de 3rail forumlok en 2 wagons besteld.... Ben benieuwd.... Samen met de tankwagon een leuk setje op de baan....
Tot de volgende update.... Hopelijk nu ietsje sneller. Ik doe mijn best