Nieuws:

Bekijk onze Stichting 3rail kleding lijn eens! Promoot ons mooie forum op evenementen, stamtafels en op beurzen : Stichting 3rail Shop

Ze denken hier ook overal aan, leuk toch.

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

Re: Mijn I-train baan in opbouw

doe maar een treintje

draait mooi hoor, nagenoeg de exacte snelheid (maar dan in het eggie)
-Tom:
Mooie radar, draait mooi rond , zo zul je niet gemakkelijk verdwalen,  >:-D
Das geen probleem hoor , als tie niet meer weet waar die is , mot ie maar ff bellen. :D :D :D

Mvg: Alex

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Vandaag nog zo'n leuk vertragingsmotortje ontvangen, kost ? 1,80 incl. verzendkosten.

Perfect verpakt, past zo niet door de brievenbus.

Om te testen even een plankje gemaakt waar het op kan worden gemonteerd.

En dan de boel even laten draaien, wat een kracht, dat ga je niet handmatig tegen houden.

www.youtube.com/watch?v=NrP8d4uEctQ

Leuk om bijv. een waterrad, molenwieken of wat dan ook mee te laten rond draaien of aan te drijven, bij 6vlt is dit wel een mooie snelheid. Kan ook op 12vlt maar dan dubbele snelheid.
Maakt iets geluid maar vind het niet storend, oude Faller motortjes maakte meer herrie.
En als je 'm aansluit op een oud lokdecodertje kun je de snelheid regelen. ;)

En als je geen oud locdecodertje hebt dan kan je het ook hiermee regelen voor een paar euro. :) ;)

KLIK

Forum member sinds 2006

Voordeel van een decodertje:
- aansluitingen om ook nog de verlichting in de watermolen te schakelen.
- geen aparte regelaars.

Je had ook een servo met kapotte electronica kunnen gebruiken.
- potmeter en electronica er uit.
- de eindstop van het laatste tandwiel af vijlen.
Mooier lopende en stillere motoren ken ik niet.

grt Piet.
-Tom:
Zo een motortje kan vele toepassingen aandrijven,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Tom,

Dat ziet er niet slecht uit, voor dat geld kan je inderdaad beter dit bestellen dan Faller kost meer.  :P  :thumbup: :thumbup:

Groeten

Peter

Piet, niet iedereen heeft servo's in huis laat staan een kapotte servo.
Overigens heb ik die wel (en genoeg zelfs) en geloof me, die oude van Robbe maken echt meer geluid dan de vertragingsmotortjes welke ik nu binnen heb.

Je kan ook motortje wat ik voor de radar heb gebruikt dichterbij bestellen zoals hier KLIK maar dan ben je 10 keer duurder uit maar heb je ze wel wat eerder in huis. :-)

IK vraag, het forum antwoord.

Hoi Tom leuk speelgoed moet ook maar eens wat van dat spul bestellen.
Weet wel een paar leuken ideeën
Mvg Evert
Niks mis mee maar de lol van een afgedankte lokdecoder is natuurlijk je beweging opnemen in het automatisch bedrijf via iTrain / Koploper. Op HIP ligt nog een doos vol met die rommel. ;)

Gr, Ben.

Ga me daar zeker eens mee bezighouden Ben.
Straks met iTrain versie 4 kan dat ook via actie in automatisch rijden zonder route.
Maar ga ook eens kijken hoe het in koploper kan en zal eens een duik nemen in de rommeldoos van HIP.

Forum member sinds 2006

Citaat van: iTom op woensdag 13 juli 2016, 17:28:34
die oude van Robbe maken echt meer geluid
Ja vertel mij wat!
Je weet ik heb ook die hobby gehad, en se simprop servo's makte ik altijd open en smeerde de tandwielen met een beetje vaseline.
Zelf daarna als mijn zweefkist over mij heen vlook op een meter of 2.5 en ik stuurde, hoorde je helemaal niets.
Dat was daarvoor wel anders, dan zeiden ze bij de club: "hoor de DG100 van Piet komt er aan, hij stuurt!"
Ik heb hier onder mijn baan, voor de armseinen, wat van die goedkopes chinezen, ook met vaseline gesmeer en die hoor je echt niet.
Moet je eens proberen.

grt Piet.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Interessant leesvoer allemaal betreffende aandrijvingen en aansturingen :thumbup:

Groeten,

Erik.

Beste Piet,

ik geloof je graag maar ik denk dat je toch eens langs moet gaan bij Beter Horen voor een hoortest. :-) :-)
Heb ik ook pas gedaan en dat was wel schrikken ik hoorde meer dan wat er in de test zat, hahahaha en dat waren geen kapotte servo's

Forum member sinds 2006

Ik mankeer van alles Tom, maar mijn oren zijn nog prima.
Geloof me.
Iets anders Tom: heb je iets gehoord over de reparatie van de Kittel?

Gr, Ben.

Ja Ben, vorige week kreeg ik dit bericht:

Sehr geehrter Herr Engelfriet,

wir haben von Märklin die Information erhalten, dass Ihr Dampftriebwagen ´Kittel´
37258 z.Zt. nicht repariert werden kann, weil die entsprechenden Ersatzteile für die Reparatur nicht zur verfügung stehen. Eine kurzfristige Erledigung ist daher nicht möglich, da die Ersatzteile neu gefertigt werden müssen. Die rücksendung Ihrer Ware verzögert sich daher.
Derzeit kann Märklin jedoch für die Reparatur der Lok noch nicht garantieren und uns auch keinen Termin nennen.

Schade, dass wir Ihnen im Moment keine bessere Information senden können.

Kittel zal dus nooit meer rijden, wel balen natuurlijk.
Ben nu wel klaar met dat Märklin top spul.

Tom, Misschien Ersatzteile te vinden in Houten?
En Kittel (Marcel) zal nog wel een tijdje rijden en enkele spurtjes winnen, denk ik. >:-D

Citaat van: PietB op donderdag 14 juli 2016, 01:30:13
Ik mankeer van alles Tom, maar mijn oren zijn nog prima.
wat zeggie ??
Ik hoop het voor je Piet maar ik denk dat die vaseline niet veel zal uitmaken.
Heb een Hectoperm die maakt ook lawaai, terwijl de tandwielkast vol met vaseline zit.

Citaat van: Spoorman op donderdag 14 juli 2016, 07:04:39
Iets anders Tom: heb je iets gehoord over de reparatie van de Kittel?

Gr, Ben.

Ja hoor, vandaag weer een bericht, Märklin gaat de Kittel repareren alleen is het geen garantie omdat er door derde aan is gewerkt.
Tja, had ook natuurlijk niets anders verwacht van Märklin, stel je voor dat ze eens coulant zouden zijn bij het grote Märklin.
Maar goed, voor een goeie 65 euro rijdt over een tijdje mijn Kittel weer rond en voor 65 euro koop ik geen nieuwe natuurlijk.
-Tom:
Das nog eens goed nieuws, zo kan je weer misschien jaren genieten van je favoriete locje,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Als je er zelf aangezeten hebt vervalt je recht op garantie, dat is niets nieuws ook bij Marklin niet.
Deze regels hanteren eigenlijk alle fabrikanten.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dat is dus het vervelende, je wil er Preisertjes in en dan moet het kapje er af. Dan is er iemand die wil dan ook de binnenverlichting aansluiten.

Simpele manier om dan de garantie te verbreken, bij Rosoft wordt niet moeilijk gedaan als er iets kapot gaat, maar ja, die repareerd helaas geen treintjes.  :-(
Ok, dat is ieder geval iets. :)
Speciale Gast Events Team

Jammer dat het geen garantie is, maar voor weinig doet ie t weer.
Logisch dat als er aan geknutseld is dat dan de garantie vervalt. Als je tenslotte een tv koopt en er zelf ambilight in knutselt dan geeft sony ook geen korting meer.

Gr. Dennis
Hallo Dennis

Ambilight is van Philips dus logisch dat Sony geen KORTING geeft  :P :P :P , maar ik begrijp wat je bedoelt.
Het is een algemene regel dat op het moment dat er door niet erkende derde in een product gesleuteld wordt de garantie vervalt.

Groet Paul (die in een hoop producten wel mocht sleutelen van de fabrikanten maar dat te zijde  :D)

Ik heb er lang over nagedacht maar uiteindelijk de knoop doorgehakt.
De baan wordt te koop gezet.

Ik kan vanwege versleten schouders niet genoeg meer aan dit baantje doen.
Net als mijn echtgenoot inmiddels een nieuwe schouder heeft gekregen zal ik ook een nieuwe schouder krijgen alleen zijn er bij mij wat risico's vanwege een mogelijke breuk in een bot.
Als dat gebeurt dan kan ik de rechterarm totaal niet meer gebruiken dus ook niet meer autorijden bijvoorbeeld.
De orthopeed onderzoekt nu of er iets mogelijk is met platen en schroeven, zeg maar een soort meccanodoos welke over het bot geplaatst kan worden zodat het bewuste bot ondersteunt gaat worden.

Baantje wordt verkocht zonder het rijdend materiaal en zonder de centrale, wel met alle wissel- seindecoders en s88n bezetmelders.
Ik wil wel weer iets nieuws bouwen maar dan op een plaat van max 60cm diep en die ik op zijn kant kan zetten om de draadjes welke bij zoveel hobbyisten problemen geven aan de armen gemakkelijk te benaderen.

Het doet wel een beetje pijn maar de pijn in de schouder is heftiger.

In de verkoop rubriek zal ik de baan te koop zetten, voor de 3 railers een speciale prijs, op MP staat de baan ook te koop.

Verdomd jammer Tom.
'k Wens je succes met de verkoop en 't begin aan iets nieuws.
-Tom:
Dat zijn minder goeie berichten, hopelijk kan je er nog een mooie prijs voor krijgen want er zit toch heel wat werk en tijd in.
En misschien een nakende operatie is wel heftig, veel beterschap toegewenst.
Ik zou er niet te lang over piekeren Tom, je hebt een hoop lol gehad van het baantje en er het nodige van geleerd. Tijd voor iets nieuws en dat is altijd leuk. Sterkte met de schouder want dat is minder.  :(

En zet die rare zonnebril eens af.  B)

Gr, Ben.
Begrijpelijk allemaal Tom , en ev voor de liefhebber van je baantje , alles is tot in de puntjes uitgewerkt.....een schitterende baan.
Heb hem nog niet al te lang geleden is mogen bezichtigen.......

Enne uiteraard hopelijk straks betere berichten omtrend de schouder.......

Mvg: Alex

IK vraag, het forum antwoord.

Dat zijn minder leuk berichten voor de lief hebbers van jou baan.
Maar ik begrijp je wel, dus maar hopen dat hij gauw verkocht wordt
Kunnen we genieten van het nieuwe.
Zelf loop ik er ook aan te denken maar om anderen reden.
Een verhuizing in de toekomst, deze is niet te vervoeren zo.
Ik hou je in de gaten Tom.

Gr Evert.

Railbusfan

Hoi Tom erg vervelend van die schouder, hopelijk kunnen ze het goed fiksen.
En dan betreft de baan, hoop voor je dat je er snel vanaf bent.
En we je weer kunnen volgen. :P
Speciale Gast Events Team

Hoi Tom,

Dat is echt balen. Hopelijk komt de baan goed terecht. Anders bij de HIP stallen een optie?
Dan kan je hem blijven zien.

Groetjes Dennis

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

Jammer Tom.

Is de schouder zo slecht, dat bouwen er helemaal niet meer in zit? Wellicht is in moduletjes bouwen wel mogelijk.
Succes met de verkoop en blijf posten hier  ;),

vr gr Arie

Ja Arie, ik zal zeker nog wel wat gaan bouwen maar dan iets waar ik makkelijk bij kan en wat kantelbaar is.
Ik had bij dit baantje al eerder alle decoders e.d. naar de voorkant gebracht maar toch moet ik er af en toe wel onder liggen om draadjes te trekken van bijv. verlichtingen van huisjes en straat lantaarns. Ik hoop dat met het plan wat ik nu in mijn hoofd heb nog veel jaren plezier kan hebben van de treinenhobby.

doe maar een treintje

hoi Tom,

Ik sluit me aan beide velen....balen dus.
Wil je de baan in zijn geheel verkopen ook al krijg je dan waarschijnlijk een lager prijs , dan als de onderdelen los verkocht worden?
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Dat zijn mindere berichten, sterkte de komende tijd.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Niet leuk om te horen, maar soms moet je keuzes maken, en dan komt gezondheid toch vaak op 1. Succes met het toekomstige "aangepaste" project. Zal ongetwijfeld weer mooi gaan worden  :thumbup:

Forum member sinds 2006

Dat is balen Tom, laten we hopen dat het met je schouder goed komt.
En dat je op de één of andere manier toch weer kunt gaan modelbouwen.
Ik wens je sterkte de komende tijd.

Piet.
Tom

Man dat is echt niet goed en zeker geen fijn nieuws hoor, jammer dat je de baan moet verkopen.
Hopelijk gaat het snel en kan je aan iets helemaal nieuws beginnen, waar je wel makkelijk bij en aankan.

Groeten

Peter

PS; veel sterkte en beterschap tom.
Speciale Gast

:( Tom, dat zijn geen goede berichten. :thumbdown:
Laten we er vanuit gaan dat het weer goed komt met je schouder, ze kunnen veel tegenwoordig.
En je baan afbreken en verkopen is zonde, maar als alles een beetje goed verloopt kan je weer aan wat nieuws beginnen.
En dat is toch ook wel weer leuk om te doen. :)
Sterkte voor de komende tijd!

Dirk-Jan

Met pensioen! Extra ont-moeten en genieten ;-)

Jeetje Tom,

Dat zijn best rigoreuze beslissingen maar een begrijpelijke. Eerst maar eens nieuwe schouder en dan je kleine modulebaan.

Wens je heel veel sterkte!!!
 @citaat @citaat @citaat Ik wens jullie veel sterkte Tom. Ook voor je vrouwtje geen gemakkelijke tijden. 

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

-Tom,
Dat bericht is het vervelendste wat een mens kan overkomen! Ik doel hiermee op de operatie van die schouder! Eerst ga jij door de 'grond' en dan is de beslissing gevallen. Aan jouw echtgenote hebt jij reeds ervaren wat het is en wat jou allemaal nog te wachten staat. Het is en blijft gewoonweg "ROT"! Alles wat jij aan jouw baan hebt gedaan, gaat niet helemaal verloren, want er zullen er best bij zijn, die allerlei onderdelen van jouw baan kunnen gaan gebruiken. Maar de gedachten van alle opruimen en te koop zetten, brengt jou op gedachten, die wij ons helemaal nog niet kunnen voorstellen. Jij hebt een handicap, waar jij mee zal moeten leven, maar bedenk wel, dat er altijd een 'zonnestraaltje'  :-) zal gaan schijnen, vooral als jij alles hebt doorstaan en dat de orthopeed een 'leefbare' oplossing heeft bedacht.
Toch zit jij nu al te denken aan een kleine handzame baan, waar jij met gemak kan bijkomen en vooral waar jij weer de nodige energie aan kan gaan besteden om ons weer sprakeloos te doen staan van wat jij onder handen hebt weten te brengen. Tenslotte zit ik nu al te praten in de toekomst, maar jou kennende, zit jij dat ook al! Dus, Tom, voor in de nabije tijd wens ik jou veel sterkte toe en laat maar eens weten hoe alles is verlopen. Kop op! Sterkte!
Hallo Tom,

Waardeloos blijft het als je lijf met het ouder worden minder wordt waardoor je beperkt wordt in wat je kan.
Zeker als dat zo'n impact heeft op de dingen die je lief hebt.

Ik wens je sterkte .

Groet,
Erik

Hallo Tom

Dat is geen goed bericht
Alle sterkte toegewenst met de schouder

Grot
John
Hoi Tom jammer om te horen dat je moet stoppen met deze baan, maar zoals mijn vrouw altijd zegt met een kleintje kun je ook lol hebben  8o  ;) en daar gaat het om, eerst maar even die arm in orde maken , de rest komt met een beetje pulp uh hulp vast wel weer in orde !

Beterschap !

Marco