Soms lopen de dingen anders dan je had gepland.
Dit weekend was het plan de woonkamer te voorzien van een nieuwe laminaatvloer maar gisteren bleek dat de kwaliteit van het freeswerk wel wat te wensen over liet.
Leverancier gebeld en maandag gaat alles retour, we zitten nu dus al meer dan en week op de betonvloer, we gaan het bijna nog mooi vinden ook.

Maar het is om te janken, morgen komt één van onze buren langs en die gaat de nieuwe vloer leveren en leggen.
Vandaag dus een saaie dag, alles staat in huis ergens anders en heel veel onder de treinbaan.
Ik had iets nodig wat toevallig in een doos onder de treinbaan stond en terwijl ik dat aan het opzoeken was dacht ik, zet lekker de baan aan en laat de treintjes lekker rijden. 2 uur later zat ik er nog steeds, lekker genietend van de 6 treintjes die dankzij een extra spoortje nu perfect automatisch zonder route rond rijden.
Niet schrikken maar na 2 uur heb ik iTrain afgesloten en ben ik weer eens verder gegaan met koploper.
Ik was er al weer en tijdje mee bezig want in de loop der tijd hebben KdB en Piet (LKAB) mij diverse keren geweldig geholpen om mij weg wijs te maken in dit programma. Dan wil je natuurlijk ook een keer er mee verder gaan en een week of 2 geleden de draad maar weer eens opgepakt. Natuurlijk weer veel vragen en samen met Piet (LKAB) wat fouten er uit gehaald. Zo heb ik nu en vaste route om mijn Kitteltje netjes te laten pendelen. Inmiddels heeft mijn Kittel al aardig wat koploperkilometertjes achter de rug en ga ik meer van koploper begrijpen.
Wees echter gerust, ik blijf iTrain trouw maar kan straks wellicht beginners ook in koploper een heel klein beetje wegwijs maken en sta ik niet met en bek vol tanden als een beginnende koplopergebruiker wat vragen heeft.
En kom ik er niet helemaal uit dan kan ik altijd nog proberen of ik het in de helpfile kan vinden die ik inmiddels dankzij Ben (Spoorman) heb kunnen installeren.
En wie weet ga ik in de toekomst me ook nog eens verdiepen in Modell-Stellwerk.