Hallo allemaal,
Ik ben net begonnen om te kijken of het mogelijk is om in de bestaande baan een aanpassing te maken.
Rechts van het station zitten twee gewone wissels die vanuit de middelste sporen van het station een overloop verzorgen om op het rechter spoor te komen.
Door de krappe bogen van deze gewone wissels maakt de trein een slingerende beweging wat niet echt mooi is.
Nu hebben Robin en Rob, beiden een tekening gemaakt welke stukken rails in nodig zou hebben om ditzelfde spoorverloop te maken maar dan met slanke wissels.
De benodigde rails is in huis gehaald en het testen kan beginnen.
Als eerste heb ik de slanke wissels neergelegd en ben ( eigenwijs als ik ben
) eerst met een aantal kant en klare passtukjes aan de gang gegaan om te zien hoe ik uitkwam.
We werken voor het gemak vanaf de linkerkant, hier ben ik begonnen met een 24064 daarna de 24712 ( slanke wissel ) daarna een 24206 ( korte bocht ) hier aan vast de 24071 ( recht stukje ) en deze wordt gekoppeld aan de 24711 ( slanke wissel ) maar dan aan het rechte stuk van de wissel.
Als ik dit over de bestaande rails leg past het op het oog.
Ik heb een aantal foto's gemaakt hoe dit eruit ziet.
We beginnen dus links.
Vanaf boven ziet het er dan zo uit.
Het baanstuk nog even los op de foto gezet.
Met het bovenstaande kom ik dus redelijk goed uit, er moet wel iets gezaagd worden maar dat stelt niet zo veel voor.
Dit is de eerste opzet zo uit de losse pols en ik ben benieuwd naar jullie reacties / comentaar.
De opzet van Robin ga ik nu uitleggen, natuurlijk komen daar ook foto's van en daarna de opzet van Rob.
Mvg,
Peter Degeluidsman