Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van een geluidsman / Sudexpress Stadler 9000 Rail Force One filmpje.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman-

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Peter,

Volgens mij gaat alles naar Duitsland.

Ik had bij mijn Shay lokomotief een set Marklin wagons en een set Trix wagons gekocht waardoor alle wagons een uniek nummer hebben.
Aan de winkelier had ik gevraagd om de gelijkstroom wielen om te wisselen voor wisselstroom wielen.
Bij het afhalen bleek Marklin niet de juiste wielen geleverd te hebben.
Dus alle gelijkstroom wielen eruit en die worden naar Duitsland opgestuurd om omgewisseld te worden voor wisselstroom wielen.

Henk
Citaat van: Trainhenk op donderdag 05 juni 2025, 19:18:41Aan de winkelier had ik gevraagd om de gelijkstroom wielen om te wisselen voor wisselstroom wielen
Waarom kunnen gelijkstroomwielen niet op een wisselstroom baan? Andersom snap ik.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Mogelijk afwijkende wielafstand
Mogelijk afwijkende flenshoogte
Geen massadetectie met 2-rail assen
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hallo allemaal,

Citaat van: Trainhenk op donderdag 05 juni 2025, 19:18:41Dag Peter,

Volgens mij gaat alles naar Duitsland.

Ik had bij mijn Shay lokomotief een set Marklin wagons en een set Trix wagons gekocht waardoor alle wagons een uniek nummer hebben.
Aan de winkelier had ik gevraagd om de gelijkstroom wielen om te wisselen voor wisselstroom wielen.
Bij het afhalen bleek Marklin niet de juiste wielen geleverd te hebben.
Dus alle gelijkstroom wielen eruit en die worden naar Duitsland opgestuurd om omgewisseld te worden voor wisselstroom wielen.

Henk
Hoi Henk,
Altijd vervelend als je de verkeerde spullen geleverd krijgt, je zou toch denken dat jou leverancier deze assen op voorraad heeft.
Marklin geeft altijd aan dat assen altijd naar wens omgeruild kunnen worden, jammer dat dit via Duitsland gaat.

Hopelijk heb je ze snel in huis en kun je genieten van deze prachtige set.

Citaat van: ermindewinkel op vrijdag 06 juni 2025, 00:22:56
Citaat van: Trainhenk op donderdag 05 juni 2025, 19:18:41Aan de winkelier had ik gevraagd om de gelijkstroom wielen om te wisselen voor wisselstroom wielen
Waarom kunnen gelijkstroomwielen niet op een wisselstroom baan? Andersom snap ik.
Hoi Ermin,
Hans heeft het antwoord al gegeven   :thumbup:
Bij al mijn rollend materiaal zitten AC assen  :)

Citaat van: Hanzi op vrijdag 06 juni 2025, 07:11:52Mogelijk afwijkende wielafstand
Mogelijk afwijkende flenshoogte
Geen massadetectie met 2-rail assen

Hoi Hans,
Je slaat de spijker op zijn kop  :thumbup: :thumbup:

Maar nu heb ik nog geen antwoord hoe lang een reparatie naar Marklin gemiddeld onderweg is.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Net via pb begrepen dat de reparatie van zijn koplopers ongeveer anderhalve maand geduurd heeft, dan zou ik dus nu over de heft zijn.
Mijn koploper is op de kop af een maand geleden verzonden.

Ik weet niet hoe het weer elders in het land is, maar hier lijkt het wel herfst  :(
Zo maar eens de treinen wakker maken en een filmpje schieten van de Plan E stam  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Swiss rail .. what else?

Peter,

Ook hier in Zeeland valt het af en toe met bakken uit de hemel. Dus kan ik lekker verder werken aan de scenery :).

Groeten,
Wico
Forum Moderator

Ik kijk alweer uit naar je vorderingen Wico, ik ga vandaag lekker de treinen laten rijden scenery staat even op een laag pitje.
Hoop dat ik niet weggeroepen wordt i.v.m. mijn storingsdienst  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Robots are taking over!

Dag Peter,

Hier in zuidholland is het ook niet al te best weer.

Ik heb verf besteld die komt dinsdag pas binnen. Voor de rest kan ik niet echt vorderingen maken met me baan. Ik wil de rails die in zicht ligt pas na het verven aansluiten. Nu is het nog makkelijk te verwijderen.

Met het schrijven van dit bericht besef ik me dat ik het soldeerwerk van de bedrading en terug melders wel kan voorbereiden maar nog niet aansluiten voor makkelijke verwijdering. Misschien dat ik daar zo aan ga beginnen.

doe maar een treintje

:offtopic: hier in Drenthe stroomt een beek door de straat  :?
Forum Moderator

@citaat @citaat
Hoi Jan,
Het weer kunnen we omschrijven als modelbouw-weer  :)
Hier schijnt nu de zon en het waait hard, een paar minuten gelden regende het vals een malle.

Slim om alvast je bekabeling voor te bereiden en de rails later te leggen, je wilt immers geen verf op je rails hebben.

@citaat
Hoi Ruud,
Dat klinkt niet best, ik hoop dat jullie het droog houden binnen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

In Hoofddorp stormachtige wind en buien met hagelstenen.

Verder lekker op zolder bezig met het uitlezen en opslaan van de loks met ESU-decoders zodat ik een back-up van de instellingen heb.

Henk
 :offtopic: Straffe toeren, die weerberichten. Hier in het Wilde Westen... kurkdroog. Vorig weekend hebben we hier een paar regenbuien gehad.
50% vochtigheid buiten, en net iets meer dan 30% binnen...

@citaat
Goed als je van droge humor houd.

Henk
@citaat  :biggrin: :lol:
Inclusief een statische electrische energizer.. ;)

En ingeval van nood, is er nog altijd een bier(tje) ;)
Forum Moderator

Bedankt voor de weer updates Henk en Herman, we gaan weer on-topic  :)

Net een filmpje gemaakt en na het eten ga ik hem uploaden naar YouTube.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Marklin plan E versie 2.0 nacht opname / filmpje.
Forum Moderator

Re: De baan van een geluidsman- Marklin plan E versie 2.0 nacht opname / filmpje.
Hallo allemaal,

Hierbij een kort filmpje van mijn aangepaste Marklin plan E rijtuigen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
 @citaat het lijkt wel of het in een doka is opgenomen  ;) want de opname is erg blauwachtig en daarnaast ziet het stammetje er mooi uit. (dat wel natuurlijk) 
Doka? Nee nacht modus met een donderbui.  ;)
lijkt wel de Efteling  :P;

mvg,
Michel
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Rudibeer op zondag 08 juni 2025, 20:15:29@citaat het lijkt wel of het in een doka is opgenomen  ;) want de opname is erg blauwachtig en daarnaast ziet het stammetje er mooi uit. (dat wel natuurlijk) 
Hoi Ruud,
Haha, nee niet in de donkere kamer gefilmd, dit is de nachtstand van mijn verlichting.
Lastig om goed in beeld te brengen.

Citaat van: NL-modelspoor op zondag 08 juni 2025, 21:18:11Doka? Nee nacht modus met een donderbui.  ;)
Jij slaat de spijker op zijn kop Johan  :) :thumbup: :thumbup: 

Citaat van: ramdani op maandag 09 juni 2025, 12:04:24lijkt wel de Efteling  :P;

mvg,
Michel
Dat is een mooi compliment Michel, ja in het diorama hebben ze ook een nacht situatie met onweer  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Ziet er goed uit Peter. Mooi zo met die nachtverlichting.

Gr henk
Forum Moderator

@citaat
Dankjewel Henk  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Mooi filmpje Peter, en die verlichte plan E's bij nacht en ontij zien er goed uit. Alhoewel ik had ze liever van wat dichterbij met verlichting gezien om het interieur te aanschouwen.
 @citaat @Degeluidsman :hoi Peter .. dat is nu jouw volgende uitdaging...;)
Forum Moderator

Hallo allemaal,

@citaat @citaat
Hoi Freek,
Ik begrijp dat ik aan het werk gezet wordt  ;)
De stam staat in het schaduwstation en als die zich weer laat zien op het maaiveld maak ik nog een andere opname.

@citaat
Boodschap begrepen Herman  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Door het warme weer staan de treinen stil ( het lijkt wel of er gestaakt wordt )  :P
Was gisteravond nog even op zolder en dat leek wel een sauna, dus snel weer naar de tuin iPad mee en marktplaats bezocht.
En toen ging het mis  8o ik kwam twee mooie Nederlandse wagons tegen en voor dat ik het wist had ik een deal gemaakt met de verkoper  :favorite:
Ik kijk al uit naar de postbode, het is best een tijd geleden dat er hier nieuwe wagons binnen gekomen zijn en dat is altijd een geluks momentje.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Leuke projectjes, Peter  :thumbup:
Vergeet wel niet, om ook aan de scenery te werken  O:-D
Anders zitten die verlichte Preisigers tijdens hun treintripjes naar een kaal landschap te staren  8)

Grtz Tony
Forum Moderator

Hoi Tony,

Dank voor je berichtje  :thumbup:
Het stadsbestuur van Duurstede zit net als in de rest van Nederland in zijn maag met het uitgeven van bouwvergunningen  door stikstofbeleid vertraagd alles.
Daar komt ook nog eens het mooie weer bij als vertragende factor  ;)

Maar zonder gekheid, ik ben op dit moment minder met de hobby bezig, een zomerstop kan ik het niet noemen maar ik trek er vaker op uit en dat gaat ten koste van de hobby tijd.
Van de week heb ik de 3D printer aan het werk gezet voor een klein detail bij de tunnels, printjes zijn klaar het moet alleen nog gemonteerd te worden.

Nu hoop ik aankomende week weer te gaan genieten van de nieuwe aanwinsten die nu nog onderweg zijn.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Even wat stof weg blazen.
Het zal jullie niet verbazen dat de hobby door het mooie weer even in de zomer stand gezet is, op de zolder is het niet uit te houden maar als het goed is komt er nu een beetje verkoeling aan.

Dan lekker de ramen openzetten om de temperatuur te verlagen, in de huiskamer is het nu 29 graden  8o

Afgelopen week met de leverancier gebeld over mijn Martinair koploper, deze is nog steeds niet terug.
Hij is via de Nederlandse importeur naar Duitsland gestuurd en hierna is het stil geworden, ondertussen is hij al meer dan anderhalve maand weg.
Nu is het toch geen weer om te rijden maar het zou fijn zijn als hij weer terug is en nu wel goed werkt, we wachten dus nog even af.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Tja misschien duurt het lang. Maar misschien willen ze ook wel zeker weten waar het nu door komt. Er zijn niet veel meldingen van het probleem.
Hoi Peter denk dat ze daar nu ook minder personeel hebben ivm vakantie. Heb weleens bijna half jaar moeten wachten. Ik weet niet waar je je locs koopt maar ik heb enkele in Gorinchem gekocht en bij problemen meet de winkelier ze even door en kan diagnose meesturen, dit versneld het proces in Duitsland. Is maar een tip voor de volgende. Hopen dat je treinstel weer snel terug is Peter. Gr henk
Peter,

Het zou Marklin sieren als ze, evt via de importeur, een kleine update zouden geven.
Ook al is het een berichtje van we zijn er mee bezig o.i.d.

Als Markln insider zou je op het insider gedeelte een voortgangsrapportage moeten kunnen zien.

Maar een klant 1,5 maand in het ongewisse laten kan toch niet.

Henk
@citaat 100% mee eens
Ik citeer:
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Sorry voor de wat late reactie maar met het mooie weer ben ik meer buiten dan binnen  :)

Citaat van: NL-modelspoor op woensdag 02 juli 2025, 19:04:33Tja misschien duurt het lang. Maar misschien willen ze ook wel zeker weten waar het nu door komt. Er zijn niet veel meldingen van het probleem.
Hoi Johan,

Ik heb nergens gelezen dat er nog meer mensen met dit zelfde probleem waren, maar ik zal vast niet de enige zijn lijkt me.
Wel frappant dat het mij al twee keer overkomen is.

Nu met het warme weer kom ik alleen op zolder om de kattenbak te verschonen en wordt er niet gereden, het is dus niet zo erg dat hij nog niet terug is.

Citaat van: ÖBB op woensdag 02 juli 2025, 20:22:44Hoi Peter denk dat ze daar nu ook minder personeel hebben ivm vakantie. Heb weleens bijna half jaar moeten wachten. Ik weet niet waar je je locs koopt maar ik heb enkele in Gorinchem gekocht en bij problemen meet de winkelier ze even door en kan diagnose meesturen, dit versneld het proces in Duitsland. Is maar een tip voor de volgende. Hopen dat je treinstel weer snel terug is Peter. Gr henk
Hoi Henk,

Ik hoop toch niet dat hij een halfjaar weg blijft, schuift je garantie periode dan ook op?
Ik koop bij diverse bedrijven mijn treinen, of deze door de winkelier nagekeken is denk ik niet omdat het al de tweede keer was en ze zoiets hebben van klusje voor Marklin.

3 x is scheepsrecht hoop ik  :)

Citaat van: Trainhenk op donderdag 03 juli 2025, 19:03:05Peter,

Het zou Marklin sieren als ze, evt via de importeur, een kleine update zouden geven.
Ook al is het een berichtje van we zijn er mee bezig o.i.d.

Als Markln insider zou je op het insider gedeelte een voortgangsrapportage moeten kunnen zien.

Henk
Hoi Henk,

Ik ben bang dat ze hier te groot voor zijn, er zitten te veel schijven tussen.
Natuurlijk zou het fijn zijn als er een update kwam, maar ik ga er vanuit dat hij in de fabriek is en er naar gekeken wordt.
Misschien is het wel een software foutje waardoor de decoder het licht uit zet in een bepaalde richting, wie zal het zeggen.

Citaat van: hermanvk op vrijdag 04 juli 2025, 00:07:44@citaat 100% mee eens
Ik citeer:
Hoi Herman,

Ik schreef het hierboven al, te grote organisatie en te veel schijven.
Als ik bv iets naar Esu op stuur krijg je wel informatie en worden reparaties snel opgelost, dan zit er niemand extra tussen en dat scheelt.
Bij Marklin zit de leverancier en de importeur er ook nog eens tussen.

Ik wacht nog maar even af, en als hij er over een maand nog niets bekend is trek ik weer aan de bel.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Arme kat, in zulke hitte de behoefte moeten doen.
Forum Moderator

@citaat
Ik hoor de dames niet klagen Martin, gezien de grote hoeveelheid die er dagelijks in de bak ligt zullen ze er wel vrede mee hebben  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman
 :offtopic:
en ligt er ook vaak een hoop kattengrit naast de bak?   :(
Forum Moderator

@citaat

Heb jij ook poezen Ruud  :)
Klopt ze gooien nog wel eens iets over de rand in hun enthousiasme en dat mag ik dan weer opruimen  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman
 @citaat ja 2 gooische dames  ;)
Re: De baan van een geluidsman- Nieuw filmpje van de Marklin plan E versie 2.0
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Het zat nog in de pijpleiding maar door het mooie weer en andere prioriteiten was het er nog niet van gekomen een nieuw filmpje te maken van de Plan E rijtuigen.
Vandaag eindelijk weer eens op de zolder bezig geweest en een filmpje gemaakt.
De trein komt rustig voorbij rijden om zich van zijn beste kant te laten zien.

Veel kijk plezier.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Ziet er prima uit Peter. Het begon al met de trekkracht en vervolgens een verlichte stam met naar mijn idee de juiste kleur verlichting.
Prachtig! Een hele mooie "snelheid" om de rijtuigen te zien voorbij paraderen!  :thumbup:
In de klas zou je een 10/10 hebben kunnen scoren.  ;)
Hallo Peter,
Ook deze Martin volgt u al een tijdje.
Na dit laatste filmpje toch een opmerking; zijn er nog plannen de wagons te kortkoppelen?
Je bent toch wel van 'dat het af moet/mag zijn?'
Verder niets dan lof over wat jullie neerzetten/neergezet hebben.

Met vriendelijke Veluwse groet,

Martin
 @citaat en als kleine aanvulling, ik zie geen bakovergang/balgen tussen de rijtuigen, klopt dit?
Voor de rest ook van mij een dikke 10  :thumbup:

groetjes, Ruud
Hoi Peter, prachtig, vroeger hadden we ook deze wagons van Lima weet ik nog. Ook mooi met deze loc. Is er een lampje van loc kapot? Gr henk
Peter,

Verlichting vind ik prima passend bij de rijtuigen. Maar was stiekem vooral gecharmeerd van de loc. Weet geen nummer of type, maar die reed vroeger (>50 jaar geleden) al bij mijn vader op de Fleischmann baan!

Groeten,
Wico

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Mooi filmpje hoor, goed gedaan met die vertraagde opname.
Door de mooie verlichting en het interieur zie ik een hoog reizigersaanbod waardoor zelfs in de postwagen passagiers van de reis kunnen genieten.
Het er gaaf uit Peter, maar reizigers in de postwagen?? daar hebben nooit reizigers in gezeten. In dat deel werd de post gesorteerd. Bij de schuifdeuren stonden de karren met postzakken. Maar... het is jou trein. Nogmaals, het ziet er erg gaaf uit.
Peter,

Mooie film van een mooie trein.

Henk