Hallo allemaal,
Mijn stam Plan E rijtuigen is voorzien van interieurs, reizigers en verlichting.
Een tijdje geleden waren de digikeijs ledstrips in de aanbieding en die heb ik er 6 gekocht voor dit project.

In dit originele rijtuig ( incl. interieur ) dient de oude verlichting nog verwijderd te worden.

De ledstrips hebben de mogelijkheid om een buffer condensator te plaatsen, dit doe ik natuurlijk. Omdat de strip uit twee gedeeltes bestaat komen er per rijtuig twee condensators in.

De gehele stam krijgt een sleper, de massa komt van de rijtuigen zelf, omdat hier geen stroomvoerende koppelingen in passen plaats ik aan de bovenkant van de ledstrip een mini connector.

De ledstrip komt in de metalen strips te liggen op dubbelzijdige tape, links zie je de aansluiting voor het volgende rijtuig zitten.

Het eerste rijtuig is klaar, dak erop en de verlichting testen.

Dit smaakt naar meer, nu zijn de rijtuigen aan de beurt die een nieuw interieur krijgen.

Om de interieurs te plaatsen moet de metalen strip iets omhoog gebogen worden, aan de linkerkant staat hij ophoog rechts is alweer in de originele staat.

Strip erin en testen.

Elektrische gekoppeld.

Even wat foto's zonder dak, nu kun je duidelijk zien hoe de wagons gekoppeld zijn.

De gehele stam is klaar voor gebruik en mag weer meerijden in de dienstregeling.
Voor de 3D printer zijn weer een paar kleuren binnen gekomen en een doosjes swatches, eigenlijk dus een kleuren waaier

Mvg,
Peter Degeluidsman