Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De baan van een geluidsman- diverse versies perronranden ( foto's ).

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 9 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Er wordt in ieder geval lekker doorgedraaid in dat hoekje, hopelijk gaan de treinen er niet met 1400 toeren per minuut doorheen hahaha

Zou wel leuk zijn als ze er fris gewassen en gedroogd weer uitrijden  :D 😂😂😂

Naam van het hoekje, de witgoedcirkel  :)
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Rechts in beeld, zijn dat CV-leidingen? Waarom zit daar een tie wrap omheen? Lijkt me niet goed als dat niet goed zit boven treinen die daar moeten keren. Welke cv-waarden heb je ingesteld?
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
 @citaat
Als leek zeg ik meegschilderde Electra pijp.
Wat bedoel je met cv waarden?.

Die van de cv-ketel of de cv waardes van een locje  :idea:

Ik zelf zou het fijn vinden als het draadje weer wat luchtiger gehouden zou worden, Peter weet echt wel waar hij mee bezig is, en nu wordt op elke slak zout gelegd.
Ik ken Peter niet persoonlijk maar ikzelf zou al deze reacties niet echt als opbouwende kritiek ervaren.

Kijk om van te leren, en wees niet allemaal de kapitein aan de wal, of 1 van de 17 miljoen bondscoaches,enz..

Peter heeft ook een gezin werk enz, elke keer reageren op iets wat eventueel in iemands ogen niet perfect is kan zeer vermoeiend zijn....
En zonder zelf fouten te mogen maken wordt niemand wijzer  :favorite: :favorite:


Bovenstaande tekst is Mijn mening als Peter er oké mee is (qua reageren) , ook goed hoor 💁‍♂️
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Hallo allemaal,

Zoals beloofd de reacties op jullie vragen / opmerkingen.


Citaat van: Haradigi op zondag 30 januari 2022, 15:48:36
Hi Peter,

Ziet er ook weer goed (verlicht) uit.
Zit (of komt) er een schakelaar op die klep zodat het licht direct uitgaat als de klep dicht is ?

groet
Harald
Dat is wel de bedoeling Harald, er komt een schakelaar in die eigenlijk voor een deur bedoeld is maar ook prima werkt voor een klepje.
Dank voor de complimenten.



Citaat van: trein-ice3 op zondag 30 januari 2022, 17:15:44
´n mooi kleppie Peter, kan open blijven staan als de geluidvrouw geen was wast of droogt. Dan zie je de treinen ook.
Zo´n koelkast verlichtingsschakelaar is wel handig of gewoon een knop. Je moet immers toch de haaksluiting op de klep doen dan is een knop omzetten ook niet echt een extra zware handeling.
Komt nog wel in de strakke lak ....
Dirk :-{)
Het wordt dus een deurschakelaar Dirk  :)
De klep blijft lekker dicht dat scheelt ook weer tegen het stof, treinen kijken kan via de vitrine of in de treinen kamer zelf.



Citaat van: Olav op zondag 30 januari 2022, 17:59:06
Praktische vraag

Gaan de deuren van de droger en wasmachine zo open dat je de was zo kan overleggen zonder "om de deur" heen te moeten?
Nee Olaf, wij hebben het nieuwste van het nieuwste, deze deuren gaan er in zijn geheel vanaf via een soort bajonet sluiting dan kan Degeluidsvrouw er het makkelijkste bij  ;)

Nee joh, de ene gaat naar links open en de andere naar rechts.



Citaat van: ACTS.zuid op zondag 30 januari 2022, 18:03:44
@citaat Ik vraag me werkelijk af waarom je dat wilt weten, wat interesseert ons dat nou hoe die deuren open gaan?  :D :D
Misschien voor jou niet interessant Ben, maar anderen willen het wel graag weten  :P



Citaat van: Hanzi op zondag 30 januari 2022, 19:01:29
Ja, wel degelijk hele belanghebbende materie, Ben. Valt me nog mee dat niemand zich afvraagt of het luik nog wel open kan als het dakraam wijd open staat :mrgreen:.

Zo, en nu graag naar de eerste filmpjes waarin de treinen hun rondje over het nieuwe baanvak rijden!
Breng ze nu niet op ideeën Hans  :D
Dat filmpje gaat er zeker komen, maar voor dat het zover is moet er nog het een en ander afgemaakt worden.



Citaat van: ramdani op zondag 30 januari 2022, 19:21:02
bij de rechtse machine gaat de deur naar rechts open, dat kan je zien aan de deur;
en bij die andere machine gaat de deur naar links (maar daar ben ik niet zeker van)
(btw ik ben werkzaam in deze branche)  ;

mvg,
Michel
De linker deur gaat naar links open Michel, dit is ook weer opgehelderd  :)



Citaat van: iTom op zondag 30 januari 2022, 20:23:52
Lijkt me meer een probleem voor Peter en Saskia.
Terug naar de bouw van Peter waar hij nu al sinds 15-10-2016 mee bezig is.
Het is geen probleem Tom, Saskia is erg tevreden met het resultaat, nu jij nog zoiets bouwen voor Riet  ;)



Citaat van: RocnetHans op zondag 30 januari 2022, 20:29:13
Ik mis nog wel wat vraagstellingen omtrent de kattenbak.  :D
zoals:
-is het onderhoud hiervan nog wel goed mogelijk of
-is de kat überhaupt wel gevraagd of hij/zij daarin nog wel wil poepen met rijdende treinen boven zijn kop.

Tjaa, een mens bedenkt wat op een zondagavond.  >:-D
We hebben geen klachten gekregen van de poes des huizes Hans  :)



Citaat van: guuske op zondag 30 januari 2022, 20:58:22
Netjes gemaakt die plank boven de wasmachine en de droger. Nu maar hopen dat je niet steeds eerst de was moet doen voordat je bij je keerlus mag  O:-D.
Dat kom wel goed Guus, als het goed is hoef ik nooit in de bak te zijn, dank je wel voor het compliment.



Citaat van: RoCoMaDu-26 op zondag 30 januari 2022, 21:07:08
Hallo Peter,

De "bak" voor je keerlus heb je weer mooi in elkaar gezet, die klep ziet er ook strak uit.
Ga zo lekker verder.
Ik ben benieuwd hoe de eerste treinen een compleet rondje rijden en hoelang ze er over doen.

Groet Ron.
Dank je wel Ron, ik ben ook wel benieuwd hoe lang een trein onderweg is vanuit het onderste schaduwstation en weer terug.
Dat ga ik nog wel een keer doen.



Citaat van: Tony op zondag 30 januari 2022, 22:40:20
:offtopic: Nou Peter, als ik naar je topictitel kijk, zie ik het toch zó voor me; staat iemand in de bouwmarkt bij het plaatmateriaal en wordt door de afdelingsdeskundige gevraagd wat hij zoekt.
Die antwoordt; "Dun, maar stevig multiplex voor een keerlusbak."
"Is het voor onder of boven de wasmachine ?"
"Erboven."
"Dan kunt het beste deze platen nemen."
"Dank u voor het het advies !"
"Daar zijn we voor, mijnheer. Graag gedaan !"

Grtz Tony
:) toch kun je in de bouwmarkt beter het bovenstaande vragen dan pijpen voor een dakgoot  :D



Citaat van: Barry1972 op zondag 30 januari 2022, 22:40:38
Er wordt in ieder geval lekker doorgedraaid in dat hoekje, hopelijk gaan de treinen er niet met 1400 toeren per minuut doorheen hahaha

Zou wel leuk zijn als ze er fris gewassen en gedroogd weer uitrijden  :D 😂😂😂

Naam van het hoekje, de witgoedcirkel  :)
Blijkbaar is er toch behoefte aan Barry, gelukkig maken de treinen geen toeren maar rijden ze schaal kilometers, ik laat de treinen met een redelijke snelheid er doorheen rijden.



Citaat van: Dirkkie_84 op zondag 30 januari 2022, 23:13:16
Rechts in beeld, zijn dat CV-leidingen? Waarom zit daar een tie wrap omheen? Lijkt me niet goed als dat niet goed zit boven treinen die daar moeten keren. Welke cv-waarden heb je ingesteld?
Wij hebben geen cv in huis Dirk  8o wat je ziet lopen zijn een elektra en een waterleiding.



Citaat van: Barry1972 op zondag 30 januari 2022, 23:22:16
@citaat
Als leek zeg ik meegschilderde Electra pijp.
Wat bedoel je met cv waarden?.

Die van de cv-ketel of de cv waardes van een locje  :idea:

Ik zelf zou het fijn vinden als het draadje weer wat luchtiger gehouden zou worden, Peter weet echt wel waar hij mee bezig is, en nu wordt op elke slak zout gelegd.
Ik ken Peter niet persoonlijk maar ikzelf zou al deze reacties niet echt als opbouwende kritiek ervaren.

Kijk om van te leren, en wees niet allemaal de kapitein aan de wal, of 1 van de 17 miljoen bondscoaches,enz..

Peter heeft ook een gezin werk enz, elke keer reageren op iets wat eventueel in iemands ogen niet perfect is kan zeer vermoeiend zijn....
En zonder zelf fouten te mogen maken wordt niemand wijzer  :favorite: :favorite:


Bovenstaande tekst is Mijn mening als Peter er oké mee is (qua reageren) , ook goed hoor 💁‍♂️
Mooi verwoord Barry, voor mij hoeft het ook niet zo strak ( daar sta ik om bekend ) maar er was behoefte aan wat meer discussie over de baan en niet de randverschijnselen.

Grappig is nu wel dat jij een waardering krijgt van iemand die vond dat het strakker moest  :)


Jaja, veel citaten maar iedereen heeft antwoord op zijn vragen / opmerkingen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
En nu verder met bouwen en rap een beetje.  >:-D
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
@citaat Precies, en voortaan alles op je foto's wat niet met je treinbaan te maken heeft "blurren", scheelt een hoop oeverloos gezwam ;).
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Citaat van: Hanzi op maandag 31 januari 2022, 22:57:29
scheelt een hoop oeverloos gezwam ;).
Hoezo? Ik heb me hier anders tot nu toe volledig buiten gehouden, terwijl mijn typevingers toch ook jeukten!
Ik heb trouwens geen gezwam waar genomen. Uitsluitend boeiende vragen, met evenzovele antwoorden.

Over zwammen en goed ventileren gesproken: onze huiskat doet het in een babybadje omdat dit minder stinkt (beter ventileert).
Dus dan zie je op zo'n foto zo'n ouderwetse kattenbak staan (zo'n afsluitbare ammoniakwolk bak), en dan krijg je spontaan medelijden met het dier.
Mijn Petra zei daarover: Wat? Gebruikt Saskia die nog, dan? Dat deed ik in de Bijlmer al niet meer (jaren '80).
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
CiteerGrappig is nu wel dat jij een waardering krijgt van iemand die vond dat het strakker moest  :)

Ik denk dat je op mij doelt Peter. Ik heb de post van Barry geliked omdat ik het er mee eens ben wat hij zegt, overal is commentaar op, van tireraps tot links of rechts draaiende deuren. En van alles nog wat.

En zoals ik vorig keer al eens aangegeven heb wordt een bouwtopic er niet leuker op om het te volgen op deze manier.

Ik wilde er niets over zeggen maar voelde me hierdoor aangesproken.
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Hallo allemaal,


Citaat van: iTom op maandag 31 januari 2022, 20:55:48
En nu verder met bouwen en rap een beetje.  >:-D
Helaas moet ik mijn tijd verdelen Tom, mijn baas wil ook graag dat ik 50 uur of meer kom werken  ;)



Citaat van: Hanzi op maandag 31 januari 2022, 22:57:29
@citaat Precies, en voortaan alles op je foto's wat niet met je treinbaan te maken heeft "blurren", scheelt een hoop oeverloos gezwam ;).
Ja dag  :). Ik heb er al genoeg werk aan om al die foto's een beetje netjes online te krijgen  :D



Citaat van: Jan22 op maandag 31 januari 2022, 23:16:38
Citaat van: Hanzi op maandag 31 januari 2022, 22:57:29
scheelt een hoop oeverloos gezwam ;).
Hoezo? Ik heb me hier anders tot nu toe volledig buiten gehouden, terwijl mijn typevingers toch ook jeukten!
Ik heb trouwens geen gezwam waar genomen. Uitsluitend boeiende vragen, met evenzovele antwoorden.

Over zwammen en goed ventileren gesproken: onze huiskat doet het in een babybadje omdat dit minder stinkt (beter ventileert).
Dus dan zie je op zo'n foto zo'n ouderwetse kattenbak staan (zo'n afsluitbare ammoniakwolk bak), en dan krijg je spontaan medelijden met het dier.
Mijn Petra zei daarover: Wat? Gebruikt Saskia die nog, dan? Dat deed ik in de Bijlmer al niet meer (jaren '80).

Onze poes is een ouderwetse dame Jan, en die houd niet vanveranderingen, ze is dan ook erg blij met deze kattenbak en wij hebben nog nooit klachten van haar gehad  ;)



Citaat van: flyerman op dinsdag 01 februari 2022, 00:06:55
CiteerGrappig is nu wel dat jij een waardering krijgt van iemand die vond dat het strakker moest  :)

Ik denk dat je op mij doelt Peter. Ik heb de post van Barry geliked omdat ik het er mee eens ben wat hij zegt, overal is commentaar op, van tireraps tot links of rechts draaiende deuren. En van alles nog wat.

En zoals ik vorig keer al eens aangegeven heb wordt een bouwtopic er niet leuker op om het te volgen op deze manier.

Ik wilde er niets over zeggen maar voelde me hierdoor aangesproken.
Ik bedoelde jou inderdaad Martin, toen ik het las vond ik het wel verwarrend.

Nu ik jou reactie nog een eens lees snap ik jou ook wel en was het van mij een beetje kort door de bocht waarvoor mijn excuses.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Ik ben nu wel super benieuwd naar een filmpje met een treintje in het rondje haha
En dan vooral als het dan door de doorgang komt, lijkt mij heel mooi om te zien..

Waar ik wel benieuwd naar ben is de lengte, als ik zie hoe lang jouw opstelsporen zijn, of alles dan door de bocht kan zonder dat de kop de kont raakt zeg maar haha

Ikzelf zeg goed bezig Peter en laat ze maar rijden  :) :) :)
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Geeft niks Peter. Je weet hoe ik er over denk.

Het gaat om de treintjes.
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
 :offtopic:

Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 01 februari 2022, 18:15:56
mijn baas wil ook graag dat ik 50 uur of meer kom werken
8o Is die baas van jou een verward type of zo? :o)
50 uur of meer werken op jou leeftijd is veel te veel, 36 uur is zat, eigenlijk ook al teveel.
Tis maar werk he, geen levensdoel. :roll:

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
 @citaat vertraging  :D :D :D
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Citaat van: ACTS.zuid op dinsdag 01 februari 2022, 20:40:25
Maar eens even de notificatie van dit topic uitgezet, in afwachting van een trein.

Gr, Ben.

Snap ik. Dit topic kan soms beter in het e-cafe, clubhuis of trefpunt worden geplaatst.
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Niet alleen dit topic hoor
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Ben, Als je de notificatie heb uitgezet hoe weet je dan wanneer een trein langs komt?
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Hallo Peter,

Heb je in dit enorme 'project dossier' van je ook ergens een sporenplan staan van de toplaag?

Ben een tijdje uit de roulatie geweest dus kan zijn dat ik dat gemist heb.

MvG,

Timaximus
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Daar heeft hij nou zo'n mooie index voor gemaakt: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=17254.msg1232390#msg1232390
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Dan heb ik daar in die Index overheen gelezen. Bedankt in ieder geval.  :thumbup:

MvG,

Timaximus
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Citaat van: Johnnytrein op woensdag 02 februari 2022, 15:18:23
Ben, Als je de notificatie heb uitgezet hoe weet je dan wanneer een trein langs komt?


Dat is een goede vraag, maar rijden treinen niet op sporen?

Dus je kan kiezen,
ontsporen, zijsporen, dwarsliggers, stopsporen? , museumsporen , rangeersporen enz..
Maar uiteindelijk rijd er altijd een trein, Ben kijkt gewoon waar en wanneer de trein weer vertrekt denk ik. Terwijl Peter (o.a.als moderator) al die sporen inclusief zijn eigen trein op de rails probeert te houden  :P :D :D :D


Geintje natuurlijk
Je kijkt gewoon naar ongelezen berichten, en voila je bent weer op de hoogte  :) :)
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Hallo allemaal,


Citaat van: Barry1972 op dinsdag 01 februari 2022, 18:40:56
Ik ben nu wel super benieuwd naar een filmpje met een treintje in het rondje haha
En dan vooral als het dan door de doorgang komt, lijkt mij heel mooi om te zien..

Waar ik wel benieuwd naar ben is de lengte, als ik zie hoe lang jouw opstelsporen zijn, of alles dan door de bocht kan zonder dat de kop de kont raakt zeg maar haha

Ikzelf zeg goed bezig Peter en laat ze maar rijden  :) :) :)
Jij bedoeld in de rotonde Barry?
In koploper is het zo ingesteld dat een trein niet kan rondrijden op de rotonde want dan zou het fout gaan.
Treinen kunnen als het ware oversteken of omkeren meer mogelijkheden zijn er niet.



Citaat van: flyerman op dinsdag 01 februari 2022, 19:17:53
Geeft niks Peter. Je weet hoe ik er over denk.

Het gaat om de treintjes.
In de ruimste zin van het woord Marklin ;)



Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 01 februari 2022, 20:03:24
:offtopic:

Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 01 februari 2022, 18:15:56
mijn baas wil ook graag dat ik 50 uur of meer kom werken
8o Is die baas van jou een verward type of zo? :o)
50 uur of meer werken op jou leeftijd is veel te veel, 36 uur is zat, eigenlijk ook al teveel.
Tis maar werk he, geen levensdoel. :roll:

Dirk-Jan
Ik weet het Dirk-Jan, we hebben meer werk dan mensen en dan wordt er nog wel eens een beroep op overwerk gedaan.
Eigenlijk heb ik iedere dag overuren, soms lang in de auto en op locatie, afgelopen maandag mocht ik weer naar Brussel en dan zit je al bijna aan 6 uur reistijd en dan heb ik nog geen schroevendraaier vast gehad.



Citaat van: ACTS.zuid op dinsdag 01 februari 2022, 20:40:25
Maar eens even de notificatie van dit topic uitgezet, in afwachting van een trein.

Gr, Ben.
Die trein gaat er echt wel komen Ben, maar ik bouw op mijn eigen tempo en laat mij niet opjagen  ;)



Citaat van: Mark147 op dinsdag 01 februari 2022, 20:45:51
@citaat vertraging  :D :D :D
Nee gewoon veel werk Mark  :)



Citaat van: Johnnytrein op woensdag 02 februari 2022, 15:18:23
Ben, Als je de notificatie heb uitgezet hoe weet je dan wanneer een trein langs komt?
Ben leest alles met of zonder notificatie Johnny.



Citaat van: Timaximus op woensdag 02 februari 2022, 16:17:47
Hallo Peter,

Heb je in dit enorme 'project dossier' van je ook ergens een sporenplan staan van de toplaag?

Ben een tijdje uit de roulatie geweest dus kan zijn dat ik dat gemist heb.

MvG,

Timaximus
Hoi Tim,
Ja die index wordt nog wel eens vergeten, maar ik heb een plaatje gevonden.



Onderin de tekening staat nu een wisselstraat getekend die op de huidige baan toch anders geworden is, deze aanpassingen zijn niet verwerkt in deze tekening.



Citaat van: Dibbes op woensdag 02 februari 2022, 17:38:29
Daar heeft hij nou zo'n mooie index voor gemaakt: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=17254.msg1232390#msg1232390
Hij wordt wel vaker over het hoofd gezien Jos, ik probeer bij een nieuw onderwerp de index gelijk bij te werken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
 :-)
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Keerlus bak boven de wasmachine is volledig klaar.
Hallo allemaal,

Ik zat vanmorgen nog even naar het baanplan te kijken



Ik schreef eerder dat aan de onderkant de wisselstraat anders was geworden maar ook de stations sporen komen niet meer overeen met dit baanplan.

Er liggen nu 7 sporen in het station en vanaf de linkerkant gezien zijn de eerste 2 sporen opgedeeld in 4 blokken en worden deze verbonden door een hosentrager.


Tijdens het bouwen is er dus wat afgeweken van het baanplan, maar is de tekening niet aangepast.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Hallo Peter,

Dat hadden wij ook regelmatig, dat wat uiteindelijk op tafel werd gelegd aan spoor afweek van het ontwerp. Soms bleek er meer oppervlak te realiseren dan gedacht soms minder.

Mocht je er zin en tijd voor hebben dan kan je het sporenplan actualiseren.

Al is het maar voor de nieuwsgierige lezer(s).  :P

MvG,

Timaximus
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat

Hallo Tim,

Het plan zal ik niet meer ( laten ) aanpassen, dit gedeelte ligt er en het baanplan wordt niet meer geraadpleegd.
Zonder het baanplan was het niet gelukt om deze baan in elkaar te steken, er zitten slimme aanpassingen in, het plan is overigens gemaakt door Peter Oosterom  :thumbup:

Ik kan als daar behoefte aan is een aantal foto's maken hoe het station er nu bij ligt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Foto's zijn uiteraard ook prima.

MvG,

Timaximus
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat

Ik zal morgen eens met de trap naast de baan gaan staan en proberen om een overzicht foto te maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: De baan van een geluidsman -
Hoi Peter,
Het overzicht werkt verhelderend. Ik kan nu goed volgen waar je al die gaten in de muur hebt gemaakt voor deze omleiding over het trapgat.

PS: hoe gaat het met Peter O (ik mis zijn bijdragen in het Baanplan ontwerpen, maar gelukkig is Rob een goede vervanger  >:-D)?

gr. Gertjan
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat

Hoi Gertjan, fijn dat dit inzicht geeft hoe de baan er nu zo;n beetje bij ligt.

Peter Oosterom heb ik tijdens de open dag van Stomm nog gesproken en het gaat op zich goed met hem, Peter is trouwens hier op het forum nog steeds actief alleen niet meer met het ontwerpen van banen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman -
 @citaat
Bedankt voor de tip Ben, het zijn toch een paar foto's geworden, maar dat geeft ook een leuk overzicht van het station gedeelte.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Hallo allemaal,

Hierbij een overzicht van mijn stations gedeelte.
We gaan van links naar rechts, de eerste foto zijn de sporen die vanuit de dakkapel komen.




De witte stukken papier geven aan waar de perrons gaan komen.










In de rechterhoek zijn nog 3 spoortjes bijgekomen die niet op de tekening staan.






Ik hoop dat jullie dit een mooi overzicht geeft van het stations gedeelte.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Mooie duidelijke foto's. Wordt zeker een mooi station!
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Gaaf! Je hebt ook de blikken Plan E's van Märklin nog rondrijden, mèt bijbehorende 1223! :) :thumbup:
Met de hoeveelheid rails zul je je ook wel redden denk ik ;)
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Zie ik het nu goed dat de 'noordelijke' wisselstraat met de flyover meer slanke wissels bevat dan in de tekening?
Het oogt vloeiender op de foto's en dat vind ik wel fraai. En als het toch standaard wissels zijn, valt het me flink mee hoe het op de kijker overkomt. Op het sporenplan zijn de slingers mij te heftig. Daar schokt je materieel doorheen en dat zou jammer zijn, zou ik denken. Je hebt voldoende ruimte voor vloeiende trajecten.

Groet,

Peter
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Hallo allemaal,


Citaat van: marc-lin op zaterdag 05 februari 2022, 19:36:29
Mooie duidelijke foto's. Wordt zeker een mooi station!
Dank je wel Marc  :)



Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 05 februari 2022, 22:17:54
Gaaf! Je hebt ook de blikken Plan E's van Märklin nog rondrijden, mèt bijbehorende 1223! :) :thumbup:
Met de hoeveelheid rails zul je je ook wel redden denk ik ;)
Hoi Blauw,
Ja dat zijn nog de echte oude plan E's die zijn zeker 50 jaar oud en die heb ik van mijn ouders gekregen, dat geld ook voor de loc.
Stam rijd niet goed, de loc staat vaak stil en de rijtuigen ontkoppelen nog wel eens, hier moet ik echt tijd in gaan stoppen want het is zeker de bedoeling dat deze stam mee gaat rijden.

Rails kom ik eigenlijk nog te kort, of ik heb teveel treinen  :)




Citaat van: BlikkenTinus op zondag 06 februari 2022, 08:25:39
Zie ik het nu goed dat de 'noordelijke' wisselstraat met de flyover meer slanke wissels bevat dan in de tekening?
Het oogt vloeiender op de foto's en dat vind ik wel fraai. En als het toch standaard wissels zijn, valt het me flink mee hoe het op de kijker overkomt. Op het sporenplan zijn de slingers mij te heftig. Daar schokt je materieel doorheen en dat zou jammer zijn, zou ik denken. Je hebt voldoende ruimte voor vloeiende trajecten.

Groet,

Peter
Je ziet het goed Peter, de wisselstraat is uitgevoerd met slanke wissels, de tekening klopt dus op meerdere plaatsen niet meer  :)
Ik zou wel nog graag de twee gewone wissels die onder de flyover gaan veranderen in slanke versies maar kom dan lengte te kort omdat de bocht ( R9 ) dan al begonnen is.
Ik zou deze twee wissels na de nodige aanpassingen zo'n 6,5 cm. naar links kunnen opschuiven maar kom dan nog steeds een behoorlijk stukje ruimte te kort.



Citaat van: ACTS.zuid op zondag 06 februari 2022, 08:31:57
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 05 februari 2022, 15:45:11

In de rechterhoek zijn nog 3 spoortjes bijgekomen die niet op de tekening staan.


Ik vind het niet zo fraai en het is proppen maar da's een mening. En wat ik zou doen is dit wissel vervangen door een rechts afleidend wissel, je bent dan die rare kronkel kwijt.



Gr, Ben.
Hoi Ben,
Als ik dat wissel verander in een rechter versie gaat het spoor dus meer naar rechts?
Ik kom dan in de knoei met de dalende sporen, het hout loopt daar naar beneden.


Iedereen bedankt voor de reacties en waarderingen  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
 @citaat

Helder  :)
Het idee was om tussen het enkele spoor en de twee andere sporen een kleine loods te plaatsen, ook was het idee om de sporen niet parallel te laten lopen dan wordt het zo recht toe recht aan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Peter,

Als je in het onderste spoor richting fly-over een linker slank wissel legt kun je die wissel als vervanging van het laatste R9 bochtdeel leggen.
Je schuift dan zelfs iets naar rechts met je overloopwissels. Dat moet je wel lukken.
Mvg, Robin.
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
 @citaat
Hoi Robin,

Voor de duidelijkheid het gaat om deze overloop wissels ( waar dat blauwe stukje plastic ligt ).



Dat is toch ook de plek die jij bedoeld.

Ik heb geen slanke wissels meer liggen, zal eens bij de vriendenclub vragen of ze iets hebben liggen zodat ik het kan uitproberen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Je kunt het boogje ook na een rechtse wissel plaatsen. Buigen de opstelsporen toch wat af.
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Ziet er goed uit Peter. Vooral de linker wisselstraat is mooi vloeiend.

Groeten Daan
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
 @citaat @citaat @citaat

De vraag is of het een doorgaand spoor is. Als dat zo is, doorgaande sporen hebben nooit afbuigende wissels. Maar als de trein toch stopt maakt het niet uit.

Dat is volgens de "spoorwetten" voor de aanleg van sporen.  Maar wat we zelf doen.......
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Of je pakt een paar stukken gelijkstroomrails, wat losse biels en legt dat erachter alsof daar ooit een wissel verwijderd is.
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 06 februari 2022, 14:48:15
@citaat
Hoi Robin,

Voor de duidelijkheid het gaat om deze overloop wissels ( waar dat blauwe stukje plastic ligt ).



Dat is toch ook de plek die jij bedoeld.

Ik heb geen slanke wissels meer liggen, zal eens bij de vriendenclub vragen of ze iets hebben liggen zodat ik het kan uitproberen.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ja. Die bedoel ik. Jij zegt dat daar rechts onder bij t witte papiertje een 24912 ligt.
Das 1:1 te vervangen door een linker slank wissel.
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Bedankt allemaal  :thumbup:

Ik kom hier vanavond op terug, eerst aan het werk  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Een foto overzicht van het stations gedeelte.
Hallo allemaal,

Citaat van: pab op zondag 06 februari 2022, 15:40:59
Je kunt het boogje ook na een rechtse wissel plaatsen. Buigen de opstelsporen toch wat af.
Hoi piet, ik ga er van de week eens mee aan de slag en kijken wat het resultaat wordt  :thumbup:



Citaat van: Daan op zondag 06 februari 2022, 17:04:35
Ziet er goed uit Peter. Vooral de linker wisselstraat is mooi vloeiend.

Groeten Daan
Dank je wel Daan  :)



Citaat van: Olav op zondag 06 februari 2022, 17:13:29
@citaat @citaat @citaat

De vraag is of het een doorgaand spoor is. Als dat zo is, doorgaande sporen hebben nooit afbuigende wissels. Maar als de trein toch stopt maakt het niet uit.

Dat is volgens de "spoorwetten" voor de aanleg van sporen.  Maar wat we zelf doen.......
Die sporen komen uit het station Olaf, het wordt een Nederlandse baan en dan wordt er rechts gereden, vandaar dat ik moet oversteken.



Citaat van: Laurent op zondag 06 februari 2022, 23:22:34
Of je pakt een paar stukken gelijkstroomrails, wat losse biels en legt dat erachter alsof daar ooit een wissel verwijderd is.
Dat soort dingen gaat wel komen als we met scenery aan de gang zijn Laurent  :)



Citaat van: Hero op maandag 07 februari 2022, 01:22:44
Citaat van: Degeluidsman op zondag 06 februari 2022, 14:48:15
@citaat
Hoi Robin,

Voor de duidelijkheid het gaat om deze overloop wissels ( waar dat blauwe stukje plastic ligt ).



Dat is toch ook de plek die jij bedoeld.

Ik heb geen slanke wissels meer liggen, zal eens bij de vriendenclub vragen of ze iets hebben liggen zodat ik het kan uitproberen.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ja. Die bedoel ik. Jij zegt dat daar rechts onder bij t witte papiertje een 24912 ligt.
Das 1:1 te vervangen door een linker slank wissel.
Ik heb er nog eens naar gekeken Robin, maar jij spreekt over 1 linkse slanke wissel, dan gaat het rechte gedeelte zorgden voor de oversteek.
Zelf zat ik te kijken naar 2 slanke rechtse wissels maar dat krijg ik nooit passend.

Ik heb nog het nodige aan rails liggen maar helaas geen slanke wissels meer, ook niet bij de vrienden club.

Er zit dus niets anders op om de middenstand te bezoeken  :)
Maar als ik een linkse versie koop loopt het wellicht minder slingerend dan nu het geval is.
Ik heb eventueel nog de mogelijkheid om de twee nu gebruikte wissels zo'n 6,5 cm naar links te verschuiven, dat geeft ook nieuwe mogelijkheden.

Omdat ik toch naar de winkel moet zou ik willen vragen aan jullie wat de beste optie is.

Ik hoop dat jullie mij een zetje in de goede richting kunnen geven.
Morgen zit ik voor mijn werk vlakbij een winkel waar ze rails verkopen, ik hoop hier morgen langs te gaan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - hulp gevraagd om C rails passend te krijgen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - hulp gevraagd om C rails passend te krijgen.
 @citaat
Het loopt een beetje door elkaar heen Ben, de overloop wissels laten de treinen vanuit het middengedeelte van het station redelijk slingeren om op het rechte spoor te komen.

Het liefste zou ik hier 2 slanke wissels gebruiken maar die ruimte heb ik helaas niet, als ik die 6,5 cm. Naar links schuif kom ik nog steeds zo'n 15 cm. Te kort.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - hulp gevraagd om C rails passend te krijgen.
Peter,

Ik had het over "een slanke linker wissel" op een alternatief startpunt.
Uiteraard moet er aan het andere spoor dan ook een slank exemplaar anders schiet je er niets mee op.

Maar teken die bocht even uit zodat we kunnen zien wat voor railstukken erin zitten. (of een plaatje uit dat deel vh railplan )

Misschien heb je nog een 24236 om over je bocht heen te leggen als imitatie van het rechte stuk van een slanke wissel.

Lukt dit heb je gelijk een wissel beschikbaar om je andere probleempje bij je locloodsje op te lossen.

Mvg Robin
Re: De baan van een geluidsman - hulp gevraagd om C rails passend te krijgen.
Marklin heeft toch ook slanke bochtwissels? is dat niet een optie?
Re: De baan van een geluidsman - hulp gevraagd om C rails passend te krijgen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - hulp gevraagd om C rails passend te krijgen.
Hoi Robin en alle anderen,

Ik had net een paar foto's gemaakt voordat jou reactie binnen kwam, misschien geeft dit al een goed beeld.

Er lag nog een plexiglas malletje om een service gat voor de aandrijving af te tekenen, hier ligt hij even over een slanke wissel heen als voorbeeld.




Nu ligt hij over een R9 bocht heen, het stukje links ervan is dacht ik een 24206?




Ik heb helaas maar een mal, ik leg even een stukje papier neer en teken de contouren even af.





Net nog een paar extra foto's gemaakt.




Nu aan de linkerkant 6 cm. naar links geschoven ( optie ).




En een close up wat er nu aan vast ligt.




Ik hoop dat dit een beter inzicht geeft van de huidige situatie.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - hulp gevraagd om C rails passend te krijgen.
Ik zou zoiets eens proberen.

3x 24064 en 3x 24206

toevoeging:
Tussen de twee wissels zit ten een 24064 en een 24206 dan steek je precies de 77,5 mm over die de afstand van twee normale wissels daar hadden.
Enige wat bij jouw anders kan zijn is dat stukje met twee 24064 achter elkaar in mijn test bocht in wintrack had ik daar een 077 en 094 liggen.