Hallo allemaal,
Citaat van: hermanvk op dinsdag 13 mei 2025, 20:17:34Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 13 mei 2025, 19:42:05smartphone gemaakt, wij hebben wel een camera maar die gebruiken we eigenlijk nooit meer
Ik zat wel min of meer in hetzelfde schuitje (of moet ik zeggen in hetzelfde wagonnetje
), maar vrij recent ben ik terug de (simpele) camera gaan gebruiken. In- en uitzoomen is stukken makkelijker met de camera, vooral als het om filmpjes gaat. Ik heb daar (camera) nog ouderwetse knopjes op staan, vooral heel praktisch bij het in- en uitzoomen - dat is een soort van een draaiknop.
FWIW: de camera is een simpele Canon, PowerShot ELPH360HS 
FWIW #2: mijn camera - op de tweede foto de zoom 
Hoi Herman,
De camera is relatief groot en heb je niet altijd bij de hand, je telefoon daarin tegen

Zoomen met de telefoon gaat erg makkelijk, gewoon met je vingers over het scherm gaan.
Citaat van: Hanzi op dinsdag 13 mei 2025, 22:56:33Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 10 mei 2025, 20:22:01Hallo allemaal,
Hierbij het interieur voor Plan E rijtuigen.
De maatvoering is nu in orde en ik ben wat met kleuren gaan spelen, de vloer is zwart, onderzijde bankjes blauw en de leuningen zijn rood.
Mvg,
Peter Degeluidsman
Mooi dat je zo tot 4 kleuren in één print kan verwerken.
Maar dit zijn toch niet de kleuren die ooit in plan E gebruikt zijn? Dat was toch groenachtig blauw (of blauwachtig groen)?
En komt de bankafstand wel goed overeen met de raamafstand? Op één vd fotos zie ik de rugleuningen recht voor een raam staan.
Hoi Hans,
De kleuren komen niet overeen met het origineel, ik heb op dit moment 8 kleuren in voorraad en daar gaat best een paar centen in zitten.
Ik heb dit samengesteld puur op gevoel, misschien niet origineel maar ik ben er tevreden over.
In het schaduwstation heb ik naar meerdere rijtuigen gekeken, ook hier stonden bankje voor het raam, hoe het bij een plan E was?
Voor het aanpassen van dit ontwerp moet je kunnen tekenen en zover is petertje nog niet

ik was al blij dat ik de breedte en kleuren van het interieur kon aanpassen.
Natuurlijk moet het allemaal mogelijk zijn maar dat is voor mij nog een stap te ver.
Ik kom steeds een stapje verder

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 14 mei 2025, 21:17:15Citaat van: hmmglaser op woensdag 14 mei 2025, 19:02:31Verder zien de gekleurde interieurs er prima uit, je blijft alleen afhankelijk van de kleur die beschikbaar zijn voor de printer.
Dat zijn inmiddels al héél veel kleuren in allerlei kleurnuances en ook rollen met mengkleuren en glans, mat, met sparkles enz.enz.
Er is zelfs filament met houtvezels of metaaldeeltjes erin, niet voor iedere printer geschikt, maar dan ziet het eruit als hout of metaalachtig.
Bij mijn printer (en ik neem aan ook bij die van Peter) zat een doosjes met 80 basiskleuren in kleine vierkantjes gerangschikt.
En dan heb je hele creatieve geesten die daar dan weer wat mee doen, een boekenkastje met tierelantijntjes printen om ze daar in te zetten.
Een geprinte robot erbij en zo het je een stukje scenery die wel in het oog springt voor in de echte boekenkast.
Bron Makerworlddotcom
Hoi Dirk-Jan,
Die kleurenwaaier heb ik net als mijn vrienden er niet bij gehad, erg handig op de juiste PLA op te zoeken.
Ik had een muziekdoosje als extraatje erbij zitten, daar heb je natuurlijk geen r... aan.
Misschien dat iemand ze op markplaats aanbied, zal zo eens kijken want het lijkt mij gewoon makkelijk om erbij te hebben.
Als ik de kleurenwaaier heb kunnen bemachtigen zal ik er zo'n kasje voor printen
Citaat van: flyerman op woensdag 14 mei 2025, 21:46:42Citaat van: hmmglaser op woensdag 14 mei 2025, 19:02:31De kans is dat in je smartphone gewoon een beter foto chip zit dan in de camera.
Gaat om de lens, die is het belangrijkste als het op kwaliteit van de foto aankomt.
Hoi Martin,
Op onze foto camera zit een Zeiss lens, dit is volgens mij een gerenommeerd merk?
Wat er op de telefoon zit kan ik je niet vertellen.
Citaat van: ermindewinkel op woensdag 14 mei 2025, 23:25:31Citaat van: flyerman op woensdag 14 mei 2025, 21:46:42Gaat om de lens
Bij elektrieke camera's, eigenlijk ook bij analoge, is ook het negatiefformaat van belang. Hierdoor konden de oude boxcamera's met een simpele meniscuslens nog prima foto's nemen: negatiefformaat 6 x 9 cm.
Tegenwoordig vertaalt zich dat naar het formaat van de sensorchip, met als hoogst haalbare de "fullframe" camera, waarbij de sensor qua grootte overeenkomt met een kleinbeeldnegatief (24 x 36mm).
Hoi Ermin,
Ik heb het 3 x gelezen maar ik snap het

Het zal een combinatie van verschillende factoren zijn wat uiteindelijk voor het eindresultaat zorgt.
Mvg,
Peter Degeluidsman