Hallo allemaal,
Citaat van: Trainhenk op zaterdag 03 oktober 2026, 17:45:05Peter,
Maar niet even vertellen wat er dan voorkomt.
Zeker te druk met andere kleine zaken?
Henk
Ik ben zeker druk met allerlei zaken Henk, en dan schiet het forum er soms even bij in.
Natuurlijk had ik kunnen vertellen wat er komt maar dan hoef ik hem niet meer te laten zien

Citaat van: lucdiels op zondag 04 oktober 2026, 09:27:26Peter en Saskia, van harte gefeliciteerd met jullie kleinkind. Dat het een voorspoedig en gelukkig leven mag kennen...
Luc
Dankjewel voor de felicitaties Luc

Citaat van: AlbertJan op zondag 04 oktober 2026, 11:40:31Ha die Peter en Saskia.
Van harte gefeliciteerd met deze prachtige uitbreiding van de familie!
Dit zijn toch zeker de leukste "nieuwe aanwinsten" die je als opa en oma kunt wensen.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Dankjewel voor de felicitaties AlbertJan

Dit zijn met stip de mooiste aanwinsten die je maar kan wensen, daar kan geen trein tegenop

Citaat van: ÖBB op zondag 04 oktober 2026, 12:03:29Hoi Peter gefeliciteerd met geboorte van jullie kleindochter. Ben benieuwd wat er straks bij jou bezorgd gaat worden aan treintjes. Gr henk
Dankjewel voor de felicitaties Henk

De postbode is aan het werk gezet en ik verwacht ieder moment een mooie Nederlandse loc

Citaat van: Tony op zondag 04 oktober 2026, 19:19:26Een mooier cadeau bestaat niet, Peter
Niet vergeten door te geven aan Sinterklaas
Grtz Tony
Dankjewel Tony

Ja wat valt er nog te wensen als je 5 kleinkinderen hebt

De sint was al op de hoogte om iets extra's in te pakken dit jaar

Citaat van: mphoi op maandag 05 oktober 2026, 15:05:58Citaat van: Degeluidsman op maandag 28 september 2026, 19:56:10Citaat van: hermanvk op maandag 28 september 2026, 03:20:15... wat een sleep - ik kon het niet laten en heb ze geteld: 30... 
... helaas passen de twee overgebleven wagons niet meer in het blok die komen ergens in een andere stam te rijden.
Daarom heb ik slechts 27 (i.p.v. 32) oliewagons echter de loc, want mijn langste stationsblok laat geen langere trein toe.
27 stuks maar Martin

Dat is toch ook een mooi aantal, deze lange goederen treinen mogen niet stoppen op het maaiveld dus heb ik geen beperking van de blokken op het maaiveld aan gaat.
In het schaduwstation liggen er per spoor 4 blokken achter elkaar waarvan ik er per trein 2 blokken gebruik.
Er passen dus maximaal 2 lange goederen treinen per spoor achter elkaar.
De kans bestaat dat er straks nog een wagon extra achter kan omdat de nieuwe loc's iets korter zijn dan de huidige, even afwachten nog.
Citaat van: basjuh1981 op maandag 05 oktober 2026, 15:29:35Je laat goederentreinen stoppen in jouw station?
Gebeurd in het echt ook Bas

Citaat van: Rudibeer op maandag 05 oktober 2026, 16:03:26
bij mij ook
Dat gebeurd hier ook op de baan Ruud, alleen zijn dit goederen treinen van maximaal zo'n 2 meter lang.
Citaat van: Anne W op maandag 05 oktober 2026, 16:21:36Er zijn heel erg veel factoren die bepalen of een goederentrein stopt in een station. Te lang voor een blok is bij iTrain en Koploper geen bezwaar meer, maar een te lange gestopte trein in een station kan het andere treinverkeer hinderen......
Groet, Anne W
Daar hebben de treindienst leiders erg goed over na gedacht Anne, de voorkeur om door te rijden is er altijd maar als het niet anders kan wordt hij gewoon stil gezet in het station.
Citaat van: Rudibeer op maandag 05 oktober 2026, 17:12:01
misschien wordt hiermee het schaduwstation bedoelt?
Mijn gevoel zegt dat er hier over het station op het maaiveld gesproken wordt Ruud, wie weet wordt dit nog opgehelderd.
Citaat van: Trainhenk op maandag 05 oktober 2026, 17:14:55
Hoeft niet persé.
Ik heb in mijn grote schaduwstation twee blokken per spoor.
In eerste instantie bedoeld om twee treinen te kunnen plaatsen, maar een hele lange hindert dan het overige verkeer niet.
Henk
Ik doe bijna hetzelfde Henk, alleen dan met 4 blokken per spoor en 2 lange goederen treinen.
Mvg,
Peter Degeluidsman