Nieuws:

Stichting 3rail wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting Vrienden en Sponsoren. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

De baan van een geluidsman - grasmaster 2.0

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman - Grote uitbreiding van 18 VTG wagons ( nu met video ).
ja een hele mooie lange blauwe sleep  :P
Re: De baan van een geluidsman - Grote uitbreiding van 18 VTG wagons ( nu met video ).
@citaat  @citaat Een imposant "geluid" (van de man :lol:) om de video te beginnen... wat een sleep - ik kon het niet laten en heb ze geteld: 30... ;-)
Mooi treintje Peter! Wordt nog een hele klus om grafittie en andere vervuiling aan te brengen >:-D .
Hoi Peter wat een geweldige sleep. Ik moet zeggen ook de locs ervoor mogen er zijn. Gr henk
Wat een indrukwekkende sleep is dit! Geweldig om te zien!
Peter, een reuze sleep...je denkt dat er geen einde aan zou komen...maar voor je het weet is die trein alweer voorbij...
Leuk effect is in de spiraal waar de locomotief een niveau hoger verschijnt op het moment dat de laatste wagon verdwijnt. Net een hond die achter zijn staart aanzit... :-)

Luc
Citaat van: lucdiels op maandag 28 september 2026, 14:43:24geen einde aan zou komen...maar voor je het weet is die trein alweer voorbij
Maar de zomer daarentegen... die is toch echt al weer voorbij...  B)
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

:reactie:
Dankjewel Henk.
Forum Moderator

Citaat van: Rudibeer op zondag 27 september 2026, 20:17:22ja een hele mooie lange blauwe sleep  :P
Helemaal mee eens Ruud, mooi blauw is .......... >:-D

Citaat van: hermanvk op maandag 28 september 2026, 03:20:15@citaat  @citaat Een imposant "geluid" (van de man :lol:) om de video te beginnen... wat een sleep - ik kon het niet laten en heb ze geteld: 30... ;-)
Met het tellen is niets mis Herman, helaas passen de twee overgebleven wagons niet meer in het blok die komen ergens in een andere stam te rijden.

Citaat van: Hanzi op maandag 28 september 2026, 06:45:16Mooi treintje Peter! Wordt nog een hele klus om grafittie en andere vervuiling aan te brengen >:-D .
Die vervuiling heb ik er net afgehaald Hans, maar gelukkig komt dat er weer vanzelf op.
In Duurstede wonen zeer nette Preisertjes die de wagons met rust laten, dat zou in het echt ook moeten gebeuren  :)

Citaat van: ÖBB op maandag 28 september 2026, 08:33:14Hoi Peter wat een geweldige sleep. Ik moet zeggen ook de locs ervoor mogen er zijn. Gr henk
Het is zeker een mooi geheel zo Henk, de loc's  zullen op termijn er vanaf gaan en twee andere Nederlandse loc's er voor gezet gaan worden.
Ik heb nog geen idee welke loc hier voor in aanmerking gaat komen.
Zal mijn ogen goed de kost geven maar eerst heb ik andere prioriteiten en moet mijn spaarvarkentje te vriend houden.

Citaat van: Appermont1991 op maandag 28 september 2026, 10:16:39Wat een indrukwekkende sleep is dit! Geweldig om te zien!

Fijn dat je ervan genoten hebt Kenny, er staat ook een filmpje online waarbij de 10 stammen te zien zijn.

Citaat van: lucdiels op maandag 28 september 2026, 14:43:24Peter, een reuze sleep...je denkt dat er geen einde aan zou komen...maar voor je het weet is die trein alweer voorbij...
Leuk effect is in de spiraal waar de locomotief een niveau hoger verschijnt op het moment dat de laatste wagon verdwijnt. Net een hond die achter zijn staart aanzit... :-)

Luc
Een rondje spiraal is zo'n 5 meter en dan krijg je dit effect Luc  :)
Op mijn oude baan heb ik ooit een trein rond laten rijden waarbij de laatste wagon en de loc vlak bij elkaar zaten, dat was alleen op het maaiveld want klimmen en dalen gaan niet met zo'n lengte.

Citaat van: hermanvk op maandag 28 september 2026, 17:05:35
Citaat van: lucdiels op maandag 28 september 2026, 14:43:24geen einde aan zou komen...maar voor je het weet is die trein alweer voorbij
Maar de zomer daarentegen... die is toch echt al weer voorbij...  B)
die zomer gaat hier nog wel even door, hadden wij net de ventilatoren opgeruimd  8o

Mvg,

Peter Degeluidsman
Leuk filmpje en wat een mooie lange sleep zeg  :thumbup:
Herman, vandaag 29 september wordt het hier 28C, dus nog steeds zomers...

Luc

ZUCHT weer de afdekking van mijn buitenbad er af halen.  :-)

Henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: wimpietje op dinsdag 29 september 2026, 06:10:06Leuk filmpje en wat een mooie lange sleep zeg  :thumbup:
Dankjewel Wim, ik ben het helemaal met je eens het is een prachtige stam geworden en een plezier om naar te kijken.
Ik ben stiekem al een beetje aan het kijken welke twee Nederlandse loc's dit geheel gaan trekken.

Citaat van: lucdiels op dinsdag 29 september 2026, 10:04:52Herman, vandaag 29 september wordt het hier 28C, dus nog steeds zomers...

Luc
Ik zit nu even op zolder Luc met alle ramen open en het is alweer een kleine sauna aan het worden.
Ik klaag niet hoor, het was heerlijk vandaag met het werk.

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 29 september 2026, 10:40:06:reactie:

ZUCHT weer de afdekking van mijn buitenbad er af halen.  :-)

Henk
Oh is dat alles Henk, ik had alle ventilatoren al opgeruimd dat is pas een hoop werk  :-)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Zoals jullie eerder hebben kunnen lezen moest ik ruimte op de baan maken om de VTG stam te plaatsen, hierdoor zijn de 14 wagons van de rollende landstrasse van de baan gegaan en net in het verkoop hoekje gezet.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - wat is er nog mooier dan Marklin treinen.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Het volgende heeft helemaal niets met treinen te maken, maar dit wilde wij graag delen.

Deze week zijn Saskia en ik weer trotse grootouders geworden van ons 5e kleinkind  :favorite: :favorite:
Hier kan geen trein tegenop, we hebben er een prachtige kleindochter bij  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Dikke proficiat voor jullie beide, zoiets is natuurlijk van onbetaalbare waarde.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 02 oktober 2026, 06:30:08Deze week zijn Saskia en ik weer trotse grootouders geworden van ons 5e kleinkind  :favorite: :favorite:
en we noemen haar Treintje.

Sorry, inkoppertje, gefeliciteerd opa Peter en oma Saskia!
Gefeliciteerd! :)

Gefeliciteerd opa en oma.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Peter,

Van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter!

Groeten,
Wico
Hé Peter,

Jij en Saskia van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter.

Ik wist dat het er aan zat komen maar de vraag was wanneer.  :D

Henk

Groeten,
Jelmer
Van Harte gefeliciteerd opa Peter en oma Saskia!  Dirk.
Gefeliciteerd opa en oma.
Ook van hier uit: gefeliciteerd..🥳 🎉
 :) Peter, van harte gefeliciteerd met jullie 5e kleinkind.
 :o) Wordt wel een beetje dure hobby zo, voor 5 kleinkids cadeautjes, uitstapjes enz. enz.  >:-D
Nou ja, je hebt toch al treintjes zat. :-)
:reactie: Als Peter nou een sleep verkoopt kan hij weer een uitje betalen ;)

Peter, van harte gefeliciteerd met deze 'aanwinst'! 
Toen ik de topic titel zag bij de noot-ificaties dacht ik gelijk: twee Märklin treinen, maar het bleek iets mooiers
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Appermont1991 op vrijdag 02 oktober 2026, 07:01:52Dikke proficiat voor jullie beide, zoiets is natuurlijk van onbetaalbare waarde.
Dankjewel Kenny  :thumbup:
Ja hier kan niets tegenop  :favorite:

Citaat van: Hanzi op vrijdag 02 oktober 2026, 07:52:03
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 02 oktober 2026, 06:30:08Deze week zijn Saskia en ik weer trotse grootouders geworden van ons 5e kleinkind  :favorite: :favorite:
en we noemen haar Treintje.

Sorry, inkoppertje, gefeliciteerd opa Peter en oma Saskia!
Dankjewel Hans  :thumbup:
Haha dat is inderdaad een inkoppertje, maar ze hebben voor een andere naam gekozen  :favorite: 

Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 02 oktober 2026, 08:56:30Gefeliciteerd! :)
Dankjewel Bas  :thumbup:

Citaat van: cees52 op vrijdag 02 oktober 2026, 09:44:10Gefeliciteerd opa en oma.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Dankjewel Cees  :thumbup:

Citaat van: Wico op vrijdag 02 oktober 2026, 10:00:42Peter,

Groeten,
Wico
Dankjewel Wico  :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 02 oktober 2026, 11:15:20Hé Peter,

Jij en Saskia van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter.

Ik wist dat het er aan zat komen maar de vraag was wanneer.  :D

Henk
Dankjewel Henk  :thumbup:
Ja dat is altijd de vraag wanneer het komt  :favorite:

Citaat van: Jelmer op vrijdag 02 oktober 2026, 11:54:33Van harte gefeliciteerd met jullie kleindochter!

Groeten,
Jelmer
Dankjewel Jelmer :thumbup:

Citaat van: Rail Away op vrijdag 02 oktober 2026, 12:46:34Van Harte gefeliciteerd opa Peter en oma Saskia!  Dirk.
Dankjewel Dirk :thumbup:

Citaat van: Vinkendrecht op vrijdag 02 oktober 2026, 13:01:55Gefeliciteerd opa en oma.
Dankjewel Martin :thumbup:

Citaat van: hermanvk op vrijdag 02 oktober 2026, 15:13:06Ook van hier uit: gefeliciteerd..🥳 🎉
Dankjewel Herman :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 02 oktober 2026, 16:00:10:) Peter, van harte gefeliciteerd met jullie 5e kleinkind.
 :o) Wordt wel een beetje dure hobby zo, voor 5 kleinkids cadeautjes, uitstapjes enz. enz.  >:-D
Nou ja, je hebt toch al treintjes zat. :-)
Dankjewel Dirk-Jan :thumbup:
Ja ze zadelen ons wel met een hoop kosten op zo, maar dat heb ik er graag voor over  :favorite:
Dat ik al treinen zat heb is een verkeerde aanname  :P ik ben aan het kijken welke loc's er voor mijn nieuwe VTG stam gezet kunnen worden.

Citaat van: Adriaan_Berg op vrijdag 02 oktober 2026, 19:19:15:reactie: Als Peter nou een sleep verkoopt kan hij weer een uitje betalen ;)

Peter, van harte gefeliciteerd met deze 'aanwinst'!
Toen ik de topic titel zag bij de noot-ificaties dacht ik gelijk: twee Märklin treinen, maar het bleek iets mooiers
Dankjewel Adriaan :thumbup:
De sleep weer verkopen  8o nee dat hoeft gelukkig niet al heb ik wel al mijn Rollende landstrasse wagons in het verkoophoekje staan.
Dit is mooier dan 100 Marklin treinen  :favorite:

Iedereen bedankt voor de felicitaties en  :thumbup: pjes, ook namens Saskia.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Vandaag niet naar Houten geweest  8o
Nee Opa had andere dingen op zijn lijstje staan :D

Ik ben eruit welke twee loc's er voor de VTG stam komen te staan, een had ik al in huis en de andere is net besteld.
Met een beetje mazzel komt deze aankomende week binnen :favorite:
Nu weer bij de deur zitten om de postbode op te wachten  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Peter,

Maar niet even vertellen wat er dan voorkomt. >:-D
Zeker te druk met andere kleine zaken?  :-)

Henk
Peter en Saskia, van harte gefeliciteerd met jullie kleinkind. Dat het een voorspoedig en gelukkig leven mag kennen...

Luc
Ha die Peter en Saskia.
Van harte gefeliciteerd met deze prachtige uitbreiding van de familie! :favorite:
Dit zijn toch zeker de leukste "nieuwe aanwinsten" die je als opa en oma kunt wensen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Hoi Peter gefeliciteerd met geboorte van jullie kleindochter. Ben benieuwd wat er straks bij jou bezorgd gaat worden aan treintjes. Gr henk

Märklin fahren-ärger sparen

Een mooier cadeau bestaat niet, Peter  :thumbup:
Niet vergeten door te geven aan Sinterklaas  :important:

Grtz Tony
Citaat van: Degeluidsman op maandag 28 september 2026, 19:56:10
Citaat van: hermanvk op maandag 28 september 2026, 03:20:15... wat een sleep - ik kon het niet laten en heb ze geteld: 30... ;-)
... helaas passen de twee overgebleven wagons niet meer in het blok die komen ergens in een andere stam te rijden.
Daarom heb ik slechts 27 (i.p.v. 32) oliewagons echter de loc, want mijn langste stationsblok laat geen langere trein toe.
Je laat goederentreinen stoppen in jouw station? >:-D
bij mij ook  :P

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Er zijn heel erg veel factoren die bepalen of een goederentrein stopt in een station. Te lang voor een blok is bij iTrain en Koploper geen bezwaar meer, maar een te lange gestopte trein in een station kan het andere treinverkeer hinderen......

Groet, Anne W
misschien wordt hiermee het schaduwstation bedoelt?

Hoeft niet persé.
Ik heb in mijn grote schaduwstation twee blokken per spoor.
In eerste instantie bedoeld om twee treinen te kunnen plaatsen, maar een hele lange hindert dan het overige verkeer niet.

Henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 03 oktober 2026, 17:45:05Peter,

Maar niet even vertellen wat er dan voorkomt. >:-D
Zeker te druk met andere kleine zaken?  :-)

Henk

Ik ben zeker druk met allerlei zaken Henk, en dan schiet het forum er soms even bij in.
Natuurlijk had ik kunnen vertellen wat er komt maar dan hoef ik hem niet meer te laten zien  :P

Citaat van: lucdiels op zondag 04 oktober 2026, 09:27:26Peter en Saskia, van harte gefeliciteerd met jullie kleinkind. Dat het een voorspoedig en gelukkig leven mag kennen...

Luc
Dankjewel voor de felicitaties Luc  :thumbup:

Citaat van: AlbertJan op zondag 04 oktober 2026, 11:40:31Ha die Peter en Saskia.
Van harte gefeliciteerd met deze prachtige uitbreiding van de familie! :favorite:
Dit zijn toch zeker de leukste "nieuwe aanwinsten" die je als opa en oma kunt wensen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Dankjewel voor de felicitaties AlbertJan  :thumbup:
Dit zijn met stip de mooiste aanwinsten die je maar kan wensen, daar kan geen trein tegenop  :)

Citaat van: ÖBB op zondag 04 oktober 2026, 12:03:29Hoi Peter gefeliciteerd met geboorte van jullie kleindochter. Ben benieuwd wat er straks bij jou bezorgd gaat worden aan treintjes. Gr henk
Dankjewel voor de felicitaties Henk  :thumbup:
De postbode is aan het werk gezet en ik verwacht ieder moment een mooie Nederlandse loc  :)

Citaat van: Tony op zondag 04 oktober 2026, 19:19:26Een mooier cadeau bestaat niet, Peter  :thumbup:
Niet vergeten door te geven aan Sinterklaas  :important:

Grtz Tony
Dankjewel Tony  :thumbup:
Ja wat valt er nog te wensen als je 5 kleinkinderen hebt  :favorite:
De sint was al op de hoogte om iets extra's in te pakken dit jaar  >:-D

Citaat van: mphoi op maandag 05 oktober 2026, 15:05:58
Citaat van: Degeluidsman op maandag 28 september 2026, 19:56:10
Citaat van: hermanvk op maandag 28 september 2026, 03:20:15... wat een sleep - ik kon het niet laten en heb ze geteld: 30... ;-)
... helaas passen de twee overgebleven wagons niet meer in het blok die komen ergens in een andere stam te rijden.
Daarom heb ik slechts 27 (i.p.v. 32) oliewagons echter de loc, want mijn langste stationsblok laat geen langere trein toe.
27 stuks maar Martin  8o ;)
Dat is toch ook een mooi aantal, deze lange goederen treinen mogen niet stoppen op het maaiveld dus heb ik geen beperking van de blokken op het maaiveld aan gaat.
In het schaduwstation liggen er per spoor 4 blokken achter elkaar waarvan ik er per trein 2 blokken gebruik.
Er passen dus maximaal 2 lange goederen treinen per spoor achter elkaar.
De kans bestaat dat er straks nog een wagon extra achter kan omdat de nieuwe loc's iets korter zijn dan de huidige, even afwachten nog.

Citaat van: basjuh1981 op maandag 05 oktober 2026, 15:29:35Je laat goederentreinen stoppen in jouw station? >:-D
Gebeurd in het echt ook Bas  :)

Citaat van: Rudibeer op maandag 05 oktober 2026, 16:03:26:reactie:
bij mij ook  :P
Dat gebeurd hier ook op de baan Ruud, alleen zijn dit goederen treinen van maximaal zo'n 2 meter lang.

Citaat van: Anne W op maandag 05 oktober 2026, 16:21:36Er zijn heel erg veel factoren die bepalen of een goederentrein stopt in een station. Te lang voor een blok is bij iTrain en Koploper geen bezwaar meer, maar een te lange gestopte trein in een station kan het andere treinverkeer hinderen......

Groet, Anne W
Daar hebben de treindienst leiders erg goed over na gedacht Anne, de voorkeur om door te rijden is er altijd maar als het niet anders kan wordt hij gewoon stil gezet in het station.

Citaat van: Rudibeer op maandag 05 oktober 2026, 17:12:01:reactie:
misschien wordt hiermee het schaduwstation bedoelt?

Mijn gevoel zegt dat er hier over het station op het maaiveld gesproken wordt Ruud, wie weet wordt dit nog opgehelderd.

Citaat van: Trainhenk op maandag 05 oktober 2026, 17:14:55:reactie:

Hoeft niet persé.
Ik heb in mijn grote schaduwstation twee blokken per spoor.
In eerste instantie bedoeld om twee treinen te kunnen plaatsen, maar een hele lange hindert dan het overige verkeer niet.

Henk
Ik doe bijna hetzelfde Henk, alleen dan met 4 blokken per spoor en 2 lange goederen treinen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 06 oktober 2026, 17:28:02schiet het forum er soms even bij in
Inderdaad een gekend fenomeen... ;-)
Forum Moderator

Ja Herman druk druk druk, we hebben het allemaal wel eens  :D
Soms kijk ik wel even maar dan heb ik geen puf om te reageren.

Het schijnt dat je nog minder tijd overhoudt als je met pensioen bent  8o daar kan ik me niets bij voorstellen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman -

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Peter,

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 07 oktober 2026, 05:41:25Het schijnt dat je nog minder tijd overhoudt als je met pensioen bent  8o daar kan ik me niets bij voorstellen  :)

Klopt, daar weet ik alles van!  :-)

Henk
Forum Moderator

Toch is dat best gek  :)
Als ik zie hoeveel tijd werken kost moet daar toch een grote + zitten Henk.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dat valt wel tegen hoor!

Je zet geen wekker meer dus dat is anderhalf tot twee uur later opstaan.
Je loopt een rondje om een beetje soepel te blijven half uur.
Je drinkt rustig en relaxed met je vrouw je koffie een uur.
Je neemt wat meer tijd om het forum te lezen en te reageren een uur extra.
Je neemt je middagpauze i.p.v. door te werken 1 uur.
Je krijgt extra taken van je vrouw in je mik geschoven anderhalf uur.
Dan een uurtje extra voor de hobby en je zit aan de acht uur.  :D  :D

Oh ja, dan ga ook nog af toe bij een forumlid op bezoek.

Henk
Citaat van: Trainhenk op donderdag 08 oktober 2026, 15:29:00Je neemt wat meer tijd om het forum te lezen en te reageren een uur extra.
Dat is buiten mijn "sociale activiteiten" EN het herbekijken van sommige shows, DE tijdsbesteding bij mij... ;-)

Forum Moderator

Citaat van: Trainhenk op donderdag 08 oktober 2026, 15:29:00:reactie:

Dat valt wel tegen hoor!

Je zet geen wekker meer dus dat is anderhalf tot twee uur later opstaan.
Je loopt een rondje om een beetje soepel te blijven half uur.
Je drinkt rustig en relaxed met je vrouw je koffie een uur.
Je neemt wat meer tijd om het forum te lezen en te reageren een uur extra.
Je neemt je middagpauze i.p.v. door te werken 1 uur.
Je krijgt extra taken van je vrouw in je mik geschoven anderhalf uur.
Dan een uurtje extra voor de hobby en je zit aan de acht uur.  :D  :D

Oh ja, dan ga ook nog af toe bij een forumlid op bezoek.

Henk

Zo had ik het nog niet bekeken Henk  8o
Als ik dit zo lees kan ik beter blijven werken  :P

Citaat van: hermanvk op donderdag 08 oktober 2026, 19:28:05
Citaat van: Trainhenk op donderdag 08 oktober 2026, 15:29:00Je neemt wat meer tijd om het forum te lezen en te reageren een uur extra.
Dat is buiten mijn "sociale activiteiten" EN het herbekijken van sommige shows, DE tijdsbesteding bij mij... ;-)

Dat wordt dus minder slapen Herman  :)

Ondertussen heb ik hier op het forum een Grasmaster gekocht, die is onderweg vanuit Portugal incl. Wat soorten gras.
De bestelde loc is ook binnen, straks inrijden en ijken in koploper.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - grasmaster 2.0
Forum Moderator

Re: De baan van een geluidsman - grasmaster 2.0
Hallo Allemaal,

Een paar dagen geleden heb ik via het forum een grasmaster 2.0 gekocht, die komt helemaal uit Portugal en vanmorgen gekeken bij track en trace waar het pakketje op dit moment was.
Pakketje lag bij de douane was de status.

2 minuten later ging de voordeurbel en stond er een doos voor de deur, hierin de grasmaster en diverse soorten gras.
Ik had er een foto van gemaakt maar op de een of andere manier krijg ik die niet geüpload.
Dus jullie moeten mij maar op mijn blauwe ogen geloven dat er weer iets voor de toekomstige scenery is binnen gekomen  :)

Afgelopen week weer diverse stations bezocht en kwam deze twee Rail Force One loc's tegen.

Mvg,

Peter Degeluidsman