Hallo allemaal,
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 12 augustus 2026, 16:08:15Ik heb nu eerst een reparatie klusje voor Saskia.
Hoe moet ik dit nu uitleggen?
Laat jij nu de reparatie door Saskia uitvoeren of heeft Saskia jou gevraagd om de reparatie uit te voeren.
Kabels en alle dingen in en om het huis komen voor mijn rekening Henk, een echte man dus
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 12 augustus 2026, 17:46:44Hier de versie 3 geprint met de 0,2 nozzle, ziet er beter uit en netter geprint, logisch natuurlijk.
Nu is het bij mijn Bambulab A1 mini 30 seconden werk om de nozzle te veranderen, bij die van Peter is het wat meer werk met schroefjes en kabeltjes die je moet loshalen.
En mijn printer staat in een hoek van de kamer, niet op zolder, ik kan er zo bij. (En ik heb geen zolder, na de eerste verdieping stopt het.
)
Goed dat ik voor de mini printer heb gekozen, het hoeft niet altijd groot te zijn.
(ik kan printen tot 180 × 180 × 180 mm en Peter 256 × 256 × 256 mm)
Die zijn zeker strak Dirk-Jan, ik heb ook een 0.2 nozzle liggen en het erin zetten is iets meer werk dan die 30 seconden van jou.
Ik heb een gesloten kast waar je wat lastiger bij komt en moet inderdaad meer handelingen doen om te wisselen.
toch is dat wel te doen met veel licht en na een bakkie koffie.
Mijn printer staat ook op de eerste etage en de pc op zolder, dus ik kom wel aan mijn dagelijkse beweging
ik zag dat Henk alweer een nieuwe versie getekend heeft, dus die ga ik eerst proberen alvorens ik de nozzle wissel.
Citaat van: Appermont1991 op woensdag 12 augustus 2026, 18:50:49Chapeau wat jullie aan het ontwerpen en proberen zijn! Dit is echt top om te zien hoe dit tot stand aan het komen is met jullie allemaal.
Ben benieuwd waar dit ontwerp gaat eindigen
Het is ook leuk om te doen Kenny, zolang Henk en ik het leuk vinden gaan we er mee door.
Voor de gewone wissels zijn we een heel eind ( misschien wel klaar? vandaag ).
Daarna nog even sleutelen aan de versie van de slanke wissels dan hebben we alles gehad.
Citaat van: Jongslog op woensdag 12 augustus 2026, 19:15:22De dunne wanden waren 0.5. Mijn beredenering was dat de nozzle 0.4 dat moet kunnen printen. Maar er spelen veel factoren mee. De vertaling van de STL file naar de Bambu software met de slicer die er wat van maakt, en de vertaling naar de fysieke print zal ook wel weer een omrekening zijn. Het is toch een beetje trial and error. Dat had ik met de bovenleidingmasten ook.
Ik heb de wandjes nu 0.75 gemaakt, het balkje om ze vast te klemmen wat dikker en is 1.25 en verder de maten aangehouden die Peter aangaf 10.85 x 22.00. Dat is dus eigenlijk 10.85 x 18.00 met een puist van 4.00 x 4.00.
Afdekplaat wissel links v4.stl
Afdekplaat wissel rechts v4.stl
De suggestie van TrainHenk met de schuine rand ook getekend. Voor zover mij dat lukte want de maten zijn niet helemaal exact. Die optie vind ik zelf minder geslaagd. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze een dergelijke afdekplaat schuin maken, de rechthoek lijkt mij logischer.
Afdekplaat wissel links v5.stl
Afdekplaat wissel rechts v5.stl
Hoi Henk,
Fijn dat je weer achter de computer gedoken bent
Ik ga deze natuurlijk weer printen en laat het resultaat weer zien, hoop dat met het verdikken van de wanden hij ze nu weer mee print.
Het dikkere balkje is ook fijn en gaan we testen.
De versie met de schuine wand print ik ook, al ben ik het met jou eens dat dit ( in ieder geval op de tekening) er raar uitziet.
Maar als Trainhenk het graag wil en hij neemt er van ieder 1000 af dan doen we dat, de klant is koning

Mvg,
Peter Degeluidsman