Hallo allemaal,
Naar aanleiding van de foto van Henk en over de extra aan te brengen onderdeeltjes en de reactie van Gerard31956 over de kentekenplaten en richtingaanwijzers ben ik weer aan de slag gegaan.
Op het www. heb ik een site gevonden waar je zelf je kentekenplaten kunt maken, daarna kun je de plaat als bestand downloaden.
Hierna heb ik deze in Word gezet en verkleind.
De plaat heeft nu een afmeting van 6mm. breed en 1,3mm. hoog.

Ik had 6 kentekenplaten geprint op iets dikker papier, met een zeer scherp mesje en een liniaal heb ik ze uitgesneden.

Hier moet hij gaan komen.

Om de trailer in een handige positie te houden heb ik een mandje gebruikt en wat materiaal om hem op zijn plek te houden zodat ik mijn handen vrij had voor het plaatsen.

Ik heb ook geprobeerd om de richtingaanwijzers orange te maken met een stift maar dat was geen succes.
Hierna aan de slag gegaan met het voorbeeld van Henk.
Erg kleine onderdeeltjes en je moet niet niezen als je het uit het frame gehaald hebt want dan is het weg

Even om aan te geven hoe klein dit allemaal is.

Om er iets makkelijker bij te komen heb ik een buffer verwijderd en met een tandenstoker wordt de koppeling aan de kant gehouden.
Ik heb overigens nu tandenstokers gebruik i.p.v. saté prikkers puur als testje en dat werkt ook goed.

Om onder een fijne hoek te kunnen werken even creatief geweest

De tandenstokkers die ik gebruikt heb, hebben misschien een voordeel ten opzichte van de saté prikkers omdat ze niet symmetrisch zijn.

Ik heb het grijze trappetje, haak en slang gemonteerd, de gele grepen onder de buffers kreeg ik niet voor elkaar
Met die grepen ben ik een half uur bezig geweest en heb het maar opgegeven, dat was voor mij niet te doen.

Tenslotte nog even het tangetje wat ik nu gebruikt heb.

De wagon is voor nu nu helemaal af/klaar, ik had eerlijk gezegd toen ik eraan begon niet idee om zover te gaan maar nu het allemaal klaar is
Hij mag weer op de baan en de Roco doos met resterende onderdeeltjes wordt opgeborgen.
Klaar mee
Mvg,
Peter Degeluidsman