Nieuws:

De stichting 3rail Kalender: Een aanrader voor elke actieve modelspoor hobbyist!

De baan van een geluidsman - grasmaster 2.0

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman -
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 11 juli 2026, 09:08:22
Mijn oudste zoon is chauffeur op een combinatie met zo'n oplegger er achter.westerman-combinatie-2.jpg
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

:reactie:

Serieuze combinatie Martin, daar zou ik wel eens een rondje mee willen rijden  :)
Als ik me niet vergis is dit 25.25 meter bij elkaar.
Ik volg het allemaal niet meer op de voet maar er gaat nu ook getest worden met een combinatie van 32 meter  8o
Het langste wat ik zelf gereden heb was 18 meter.

Mvg,

Peter Degeluidsman
 :offtopic:
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 31 juli 2026, 13:05:13maar er gaat nu ook getest worden met een combinatie van 32 meter
Alleen een beetje lastig als je op de linkerbaan zit en je moet rechts uitvoegen.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Ermin,

Op tijd naar rechts gaan.

Henk
Forum Moderator

@citaat @citaat

Ik denk dat je met die 32 meter combi niet eens op de linkerbaan mag komen Ermin  :)
Hij zal ook bedoeld zijn voor snelweg verkeer tussen grote distributie magazijnen / havens.
Het voordeel zit hem in de personeelskosten, een chauffeur i.p.v. twee.

@citaat 
Dat ook natuurlijk Henk, of dat liedje opzetten wat nooit uit je hoofd gaat  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 31 juli 2026, 17:28:17Ik denk dat je met die 32 meter combi niet eens op de linkerbaan mag komen Ermin  :)
Met die combinatie van 25,25 m mag dat ook niet.
Re: De baan van een geluidsman - Kentekens en het laatste puntje op de i.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van de foto van Henk en over de extra aan te brengen onderdeeltjes en de reactie van Gerard31956 over de kentekenplaten en richtingaanwijzers ben ik weer aan de slag gegaan.

Op het www. heb ik een site gevonden waar je zelf je kentekenplaten kunt maken, daarna kun je de plaat als bestand downloaden.
Hierna heb ik deze in Word gezet en verkleind.
De plaat heeft nu een afmeting van 6mm. breed en 1,3mm. hoog.

Ik had 6 kentekenplaten geprint op iets dikker papier, met een zeer scherp mesje en een liniaal heb ik ze uitgesneden.

Hier moet hij gaan komen.

Om de trailer in een handige positie te houden heb ik een mandje gebruikt en wat materiaal om hem op zijn plek te houden zodat ik mijn handen vrij had voor het plaatsen.

Ik heb ook geprobeerd om de richtingaanwijzers orange te maken met een stift maar dat was geen succes.

Hierna aan de slag gegaan met het voorbeeld van Henk.
Erg kleine onderdeeltjes en je moet niet niezen als je het uit het frame gehaald hebt want dan is het weg  8o

Even om aan te geven hoe klein dit allemaal is.

Om er iets makkelijker bij te komen heb ik een buffer verwijderd en met een tandenstoker wordt de koppeling aan de kant gehouden.
Ik heb overigens nu tandenstokers gebruik i.p.v. saté prikkers puur als testje en dat werkt ook goed.

Om onder een fijne hoek te kunnen werken even creatief geweest  :)

De tandenstokkers die ik gebruikt heb, hebben misschien een voordeel ten opzichte van de saté prikkers omdat ze niet symmetrisch zijn.

Ik heb het grijze trappetje, haak en slang gemonteerd, de gele grepen onder de buffers kreeg ik niet voor elkaar :-(
Met die grepen ben ik een half uur bezig geweest en heb het maar opgegeven, dat was voor mij niet te doen.

Tenslotte nog even het tangetje wat ik nu gebruikt heb.

De wagon is voor nu nu helemaal af/klaar, ik had eerlijk gezegd toen ik eraan begon niet idee om zover te gaan maar nu het allemaal klaar is :favorite:
Hij mag weer op de baan en de Roco doos met resterende onderdeeltjes wordt opgeborgen.

Klaar mee  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman
mooie priegelwerkjes allemaal  :favorite:;

ik zou wel meer dan 6 nummerplaten printen op een blad papier  >:-D

mvg,
Michel
En ik zou zo op fotopapier laten afdrukken, wordt het resultaat er veel scherper door.
Ik heb zelf koersborden gemaakt en geprint op fotopapier.
20200102_141721.jpg
Forum Moderator

@citaat @citaat
Hoi Michel,

Ja er passen wel meer kentekenplaten op een vel papier  >:-D
Ook dit was voor mij een proefje een een velletje papier kost gelukkig de kop niet  ;)

@citaat
Hoi Ronald,

Bedankt voor de tip  :thumbup:
Voor nu laat ik het zo maar zal eens kijken of wij fotopapier in huis hebben.
Er komt binnenkort nog een Roco wagon binnen waar ook een trailer op staat, als ik die van een kenteken voorzie ga ik jou tip zeker proberen.

Op jou rijtuig ziet het er goed uit  :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Mooie details, nummerplaten maken het echt af. Er is dan wel niemand (tenminste, dat denk ik) die gaat kijken of er platen op zitten, maar ongemerkt zie je het toch 8)
Forum Moderator

Je slaat de spijker op zijn kop Adriaan, ik ben op dit moment aan het rijden en ( nu je het weet ) valt het op dat zeer veel trailers iets missen.
Als ik die allemaal nog moet aanpakken ben ik wel even van de straat  :)
Maar vallen dit soort werkjes ook onder scenery :help: ( ik vind van wel ) :D

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Peter,

Mooi gedaan hoor!
Zou je de website met ons kunnen delen?
Ik kom alleen maar bij erkende kentekenplatenmakers uit waa je alleen maar gegevens kunt invullen.

Henk

als er maar een "v" voor op staat

Prachtig gedaan Peter!

Het valt eerder op hoe je een model iets van jouw ideeën meegeeft.
Dat kan zijn weatheren,  maar ook details aanbrengen zoals de nummerplaten.

Mooi dat de wagon aangekleed de baan op kan :thumbup:
Forum Moderator

@citaat @citaat
Hoi Henk,
Ik zal de website voor je opzoeken en de link hier plaatsen.
Bedankt voor het compliment  :thumbup:

@citaat
Hoi Hans,
De wagon rijd ondertussen alweer mee en natuurlijk kijk ik extra goed als hij voorbij komt.
Het verouderen van wagons daar waag ik me nog niet aan.
Bedankt voor het compliment  :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Kentekens kaan je hier mee maken. Printen op wit of transparant decalpapier en klaar.
https://platesmania.com/nl/informer

alle decals hier zelf geprint op transparant decal papier

DSC06154.JPG
Forum Moderator

Dat is ook een mooie site Gerard, ik had een andere en ga de pc even aanslingeren om in mijn zoekgeschiedenis te kijken.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Je kunt beter op de aan/uit knop drukken.
Als je ermee gaat slingeren gaat de pc misschien stuk.  8o

Henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Hierbij de link van de site waar ik mijn kentekenplaten mee gemaakt heb.

Kentekenplaten maken

Uiteraard daarna verkleinen, mijn versie is 6mm.breed en 1,3mm.hoog.

Bedankt Henk, ik vroeg me al af waar al die krassen op de behuizing vandaan kwamen  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Ronald ( DB69 ) had als tip meegegeven om de kentekens niet meer op gewoon papier te printen maar op foto papier.
Saskia moest vanmiddag naar de stad en bij de lokale boekhandel heeft ze foto papier gekocht, je kan het maar op voorraad hebben  :)

Het resultaat laat nog even op zich wachten want de volgende wagon die in de schijnwerpers komt te staan moet nog binnen komen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Wisselstraat spiegelen.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

In mijn baanplan liepen twee wissel trajecten parallel naast elkaar, in theorie gaf dit een aantal mogelijkheden maar in de praktijk werd dit door koploper zeer weinig gebruikt.
Ook moesten treinen die op spoor 4 op de foto naar rechts rijden altijd richting het schaduwstation, door de wisselstraat te spiegelen komt er een extra mogelijkheid bij.

Dit is het idee.

Omdat er onder het maaiveld het eerste schaduwstation ligt moest deze eerst gedeeltelijk leeggereden worden om overal goed bij te kunnen.

Doordat het blok langs het perron door de aanpassing korter wordt moet ik ook de bezetmelding aanpassen.

De bekabeling voor de wisselaandrijving moest natuurlijk ook aangepast worden.

Hierna was ik zo druk in de weer dat ik vergeten ben om hier foto's van te maken  8o
Hier het eindresltaat.

In koploper de aanpassingen gemaakt en rijden maar  :)
Door deze aanpassing kan er nu vanaf dit spoor zowel naar het schaduwstation gereden worden maar kan de trein ook op het maaiveld blijven, dit geeft veel meer mogelijkheden.

Weer iets van de todo af kunnen strepen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Waar een wil is, is een spoor

Mooi, maar blijven bakken die wat langer zijn niet achter het perron haken of duwen ze zichzelf er niet af? Ik zou dit niet durven, maar als het perron er niet geweest zou zijn,  had ik het sowieso gedaan :thumbup:

Het is verstandig als Peter zijn langste wagon of rijtuig er met de hand langs gaat duwen en kijken of het schuurt (of niet).
Als dat het geval is dan wordt het het perron afschuinen of inkorten.

Henk

Peter,

oh ja, pittige aanpassing maar wel beter zo.

Henk
Een interessante wijziging Peter!  :thumbup:  Deze wijziging snap ik wel. Mogelijk had ik hem iets verder naar links gelegd zodat je een klein extra wachtruimte (opstelruimte) hebt bij het spoor. Dan krijg je bijvoorbeeld spoor 1a en 1b. Al begrijp ik dat het wel dat je ruimte moet hebben voor je (langste) personentrein langs het peron.
Citaat van: Trainhenk op maandag 03 augustus 2026, 10:20:09Het is verstandig als Peter zijn langste wagon of rijtuig er met de hand langs gaat duwen en kijken of het schuurt (of niet).

Dat is een heel goed punt. Alleen niet alleen de langste. Maar pak bijvoorbeeld ook een stuurstand rijtuig. De kopbak van een dubbeldekker kan verrassend ver uitzwenken.
 :) Peter, dat heb je weer leuk geknutseld, het geheel ziet er zo wel gaaf uit met al die wissels. B)
Maar zoals je al kunt lezen aan de eerdere opmerkingen hier; we hebben er niet zoveel vertrouwen in dat het past met al je treinenspul. :P
Dus hop hop, aan de bak en uittesten maar en we lezen/zien de afloop wel.
Even wat bijgelezen hier.

Leuk bezig met die kentekens, voor een aanhanger/oplegger wordt er echter gebruikt gemaakt van enkele speciale letters.
Dus waar je nu een kenteken van een trekkend voertuig of losse vrachtwagen had geplakt, had je beter een kenteken in het formaat "OK-12-32" of iets dergelijks kunnen maken.

De "O" staat in dit geval voor oplegger en de "W" staat voor een aanhanger (>750 kg maximale massa).
zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_kenteken

Die site van platesmania.com is wel erg handig omdat er ook van andere landen kentekens mee gemaakt kunnen worden. Zo is mijn interesse voor Duitse kentekens (heb er nog een hoop te genereren), maar helaas kan ik bij deze site niet een fictief kreis aanmaken.

Groeten,
Jelmer

Jelmer,

Dat wordt langs de kant van de (snel)weg gaan zitten en Duitse kentekens noteren of fotograferen.
Het laatste mee oppassen want je weet niet of het gewaardeerd wordt.
Straks denken ze dat je een flitsfotograaf bent.

Henk
Na bepaalde tijd zie je waar je iets kunt verbeteren, dit geeft toch een goed gevoel als je u trein verkeer kunt verbeteren. Goed en proper gedaan, onderkant baan ziet ook alles proper afgewerkt uit!
Nu hopelijk dubbel zoveel rijplezier B)
Goede ingreep Peter en ik moet zeggen ook netjes afgewerkt zo onder de tafel. Laat de treinen nu maar bollen.

Luc

zonder fantasie ook geen creativiteit

Indrukwekkend sporenplan Peter. Mooi aangelegd zo!  :thumbup: 
Ja netjes opgelost. Dit lijkt mij heel logisch.
Ik begrijp eigenlijk niet goed wat voor functie de twee wisseltrajecten parallel voorheen had.

En de wissellantaarns eruit. Snap ik, maar wat ga je doen met die gaatjes?
Citaat van: Jongslog op maandag 03 augustus 2026, 19:51:37Ik begrijp eigenlijk niet goed wat voor functie de twee wisseltrajecten parallel voorheen had.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 03 augustus 2026, 08:19:27
Treinen aan de linkerkant op de onderste twee sporen kunnen dan tegelijk vertrekken als ze beide één spoor naar "boven" moeten "opschuiven".

In de nieuwe situatie moeten die treinen op elkaar wachten.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Adriaan_Berg op maandag 03 augustus 2026, 08:37:30Mooi, maar blijven bakken die wat langer zijn niet achter het perron haken of duwen ze zichzelf er niet af? Ik zou dit niet durven, maar als het perron er niet geweest zou zijn,  had ik het sowieso gedaan :thumbup:
Er is geen weg meer terug Adriaan, wel een goeie vraag  :thumbup: :thumbup:
Ik heb nog maar kort met deze nieuwe situatie gereden en heb hier eigenlijk niet opgelet, was meer aan het opletten of koploper de juiste rijwegen inzetten.
Dit is wel een aandachtspunt waar ik naar ga kijken.

Citaat van: Trainhenk op maandag 03 augustus 2026, 10:20:09:reactie:

Het is verstandig als Peter zijn langste wagon of rijtuig er met de hand langs gaat duwen en kijken of het schuurt (of niet).
Als dat het geval is dan wordt het het perron afschuinen of inkorten.

Citaat van: Trainhenk op maandag 03 augustus 2026, 10:21:23Peter,

oh ja, pittige aanpassing maar wel beter zo.

Henk
Het was wel even werk maar dan heb je ook wat Henk  :)
Het is er zeker beter op geworden, zat er wel een tijdje over na te denken omdat meerdere mensen al eens vragen gesteld hadden over de oude situatie.
Ik moet zeker gaan testen of het perron ( wat ook nog iets dikker wordt door de beton platen die er nog op gaan komen).

Citaat van: ronaldk op maandag 03 augustus 2026, 10:24:10Een interessante wijziging Peter!  :thumbup:  Deze wijziging snap ik wel. Mogelijk had ik hem iets verder naar links gelegd zodat je een klein extra wachtruimte (opstelruimte) hebt bij het spoor. Dan krijg je bijvoorbeeld spoor 1a en 1b. Al begrijp ik dat het wel dat je ruimte moet hebben voor je (langste) personentrein langs het peron.
Een modelspoorder heeft altijd ruimte te kort Ronald  :)
Voor een aantal treinen wordt het al lastig om netjes langs het perron te staan, komen via het rechte spoor dan kan ik de volledige lengte gebruiken, via de wisselstraat wordt dat natuurlijk korter.

Citaat van: NL-modelspoor op maandag 03 augustus 2026, 12:18:16
Citaat van: Trainhenk op maandag 03 augustus 2026, 10:20:09Het is verstandig als Peter zijn langste wagon of rijtuig er met de hand langs gaat duwen en kijken of het schuurt (of niet).

Dat is een heel goed punt. Alleen niet alleen de langste. Maar pak bijvoorbeeld ook een stuurstand rijtuig. De kopbak van een dubbeldekker kan verrassend ver uitzwenken.
Ik ga ermee aan de slag Johan, en zal met diverse modellen testen.

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 03 augustus 2026, 12:23:22:) Peter, dat heb je weer leuk geknutseld, het geheel ziet er zo wel gaaf uit met al die wissels. B)
Maar zoals je al kunt lezen aan de eerdere opmerkingen hier; we hebben er niet zoveel vertrouwen in dat het past met al je treinenspul. :P
Dus hop hop, aan de bak en uittesten maar en we lezen/zien de afloop wel.
Geen vertrouwen in Dirk-Jan  8o ;)
Vandaag geen tijd om aan de slag te gaan, ik wordt vandaag ingezet voor andere zaken.
Maar natuurlijk ga ik ermee aan de slag.
Forum Moderator

Deel 2

Citaat van: Jelmer op maandag 03 augustus 2026, 15:38:20Even wat bijgelezen hier.

Leuk bezig met die kentekens, voor een aanhanger/oplegger wordt er echter gebruikt gemaakt van enkele speciale letters.
Dus waar je nu een kenteken van een trekkend voertuig of losse vrachtwagen had geplakt, had je beter een kenteken in het formaat "OK-12-32" of iets dergelijks kunnen maken.

De "O" staat in dit geval voor oplegger en de "W" staat voor een aanhanger (>750 kg maximale massa).
zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_kenteken

Die site van platesmania.com is wel erg handig omdat er ook van andere landen kentekens mee gemaakt kunnen worden. Zo is mijn interesse voor Duitse kentekens (heb er nog een hoop te genereren), maar helaas kan ik bij deze site niet een fictief kreis aanmaken.

Groeten,
Jelmer

Kijk zo leer ik weer wat bij Jelmer  :thumbup: :thumbup:
De kentekenplaten die ik nu gebruikt heb was een van de foto met de mooie combinatie en de andere van het net geplukt.
Niet echt bij stil gestaan dat opleggers een eigen serie hebben, gelukkig zie je dat niet zo makkelijk maar voor de toekomstige platen ga ik hier zeker rekening mee houden.

Ik heb beide site's nu bij mijn favorieten gezet, kan ik straks alle kanten op.

Citaat van: Trainhenk op maandag 03 augustus 2026, 16:00:56Jelmer,

Dat wordt langs de kant van de (snel)weg gaan zitten en Duitse kentekens noteren of fotograferen.
Het laatste mee oppassen want je weet niet of het gewaardeerd wordt.
Straks denken ze dat je een flitsfotograaf bent.

Henk
Achter de computer is dit veel makkelijker Henk en minder gevaarlijk  :D

Citaat van: Appermont1991 op maandag 03 augustus 2026, 16:16:17Na bepaalde tijd zie je waar je iets kunt verbeteren, dit geeft toch een goed gevoel als je u trein verkeer kunt verbeteren. Goed en proper gedaan, onderkant baan ziet ook alles proper afgewerkt uit!
Nu hopelijk dubbel zoveel rijplezier B)
Dat klopt als een bus Kenny, ik probeer altijd zo netjes mogelijk te werken ook op plaatsen die uit het zicht zijn.
Dat is ook makkelijker als er ooit ergens een storing in ontstaat.
Met dat rijplezier gaat het vast goedkomen  :)

Citaat van: lucdiels op maandag 03 augustus 2026, 16:36:01Goede ingreep Peter en ik moet zeggen ook netjes afgewerkt zo onder de tafel. Laat de treinen nu maar bollen.

Luc
De treinen moeten nog even wachten Luc, vandaag andere zaken die de aandacht vragen, en als het goed is wordt het ook weer iets koeler op zolder.
Netjes werken is een dingetje voor mij, ik doe dit graag  :)

Citaat van: FransW op maandag 03 augustus 2026, 16:51:30Indrukwekkend sporenplan Peter. Mooi aangelegd zo!  :thumbup: 
Dankjewel Frans  :thumbup:

Citaat van: Jongslog op maandag 03 augustus 2026, 19:51:37Ja netjes opgelost. Dit lijkt mij heel logisch.
Ik begrijp eigenlijk niet goed wat voor functie de twee wisseltrajecten parallel voorheen had.

En de wissellantaarns eruit. Snap ik, maar wat ga je doen met die gaatjes?

In theorie konden twee treinen tegelijkertijd parallel naast elkaar rijden Henk, in de praktijk kwam dat zelden voor.
Ook was het niet mogelijk om vanaf spoor 4 op de foto op het maaiveld te blijven, dat is nu opgelost.
Die gaatjes zitten standaard in de wissels, geen idee wat ik daar aan zou kunnen doen, heb jij een idee.

Citaat van: mphoi op maandag 03 augustus 2026, 23:16:52
Citaat van: Jongslog op maandag 03 augustus 2026, 19:51:37Ik begrijp eigenlijk niet goed wat voor functie de twee wisseltrajecten parallel voorheen had.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 03 augustus 2026, 08:19:27
Treinen aan de linkerkant op de onderste twee sporen kunnen dan tegelijk vertrekken als ze beide één spoor naar "boven" moeten "opschuiven".

In de nieuwe situatie moeten die treinen op elkaar wachten.
Mooi verwoord Martin  :thumbup: :thumbup:

Zo de hobby tijd zit er voor nu even op, nu Saskia tevreden stellen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
:reactie: Daar hoeven we geen verslag van hoor....

US rail .. what else?

Martin,

Spreek voor jezelf, ik ben wel nieuwsgierig >:-D.

Groeten,
Wico

ik ook!

Henk
Toch een beetje ziekelijke gedachte hoor heren..

US rail .. what else?

Martin,

Als modelspoorder is het belangrijk om je vrouw tevreden te houden. Uiteindelijk bepaalt zij welke kamer je mag gebruiken voor je treinbaan en hoe groot je hobbybudget is (wie iets anders beweert mag aan de leugendetector ...).

Dus wie weet kan ik nog wat van Peter leren (wat ik al weet: liefde en aandacht, bosje bloemen of een lekker luchtje op zijn tijd :favorite:). Ik zie daar niks ziekelijks in eerlijk gezegd. Ik zou eerder zeggen gezonde interesse :P.

Groeten,
Wico

Citaat van: flyerman op dinsdag 04 augustus 2026, 13:07:29Toch een beetje ziekelijke gedachte hoor heren..

A dirty mind is a joy forever.  :-)

Henk
Dat wel natuurlijk.
De vrouw gelukkig houden is voor elke modelspoorder een noodzakelijk item. Unhappy wife is meestal einde van de pret en het budget. Dus Groot gelijk Peter dat je ook aan het vrouwtje denkt. Doe ik ook geregeld.

Luc
Mijn vrouw moet mij tevreden houden, ik betaal tenslotte haar hobby. Daar kan ik elke maand wel wat treinen spul voor kopen. Dus aan de budget kant heb ik niets te vrezen.
CiteerDie gaatjes zitten standaard in de wissels, geen idee wat ik daar aan zou kunnen doen, heb jij een idee.
Je hebt van die afdekplaten bij de wissels als je geen handbedieining gebruikt. Mischien die iets groter maken met de 3D printer? Ik denk dat een stukje XPS of karton op maat snijden ook wel werkt als afdekplaat. PP omsnoeringsband kan wel doorgaan voor traanplaat, dat is misschien wel een mooie afwerking.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Martin, Wico, Henk en Luc.
Ik kan jullie vertellen dat Saskia zeer tevreden was gisteren  :)

We zijn naar Renesse geweest, hier met 2 van onze kleinkinderen naar het kabouterbos geweest  :favorite: 
Daarna lekker in het centrum een ijsje gegeten, dat hoort er toch bij met dit mooie weer.
En natuurlijk even het strand bezocht.

Tevreden stellen kan dus op vele manieren  :P 
We hebben een leuke dag gehad en bovenstaande foto moet maar in een lijstje gehangen worden :favorite: 

Mvg,

Peter Degeluidsman 

US rail .. what else?

Peter,

Kijk iedereen blij, en er is meer in het leven dan treintjes! En inderdaad foto om in een lijstje te hangen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Peter, zalige dag waarschijnlijk en iedereen gelukkig.  :thumbup:

Zo'n dag staat bij ons ook nog op het programma.

Luc
Forum Moderator

@citaat @citaat
Zo is het Wico  :)
Er is zeker meer in het leven dan treintjes, maar gelukkig kunnen we van alles genieten.
Die foto gaat zeker ergens een mooi plekje krijgen in ons huis  :favorite:

@citaat
Het was een heerlijke dag Luc.

Wij organiseren ook eens per jaar een Oma en Opa dag, op zo'n dag nemen we de kleinkinderen mee op een verrasing's uitje.
Dan splitsen we de boel op, we gaan gaan met de jongens dit jaar naar Drievliet en met de meisjes naar Woezel & Pip  :)

Leuk dat er bij jullie ook zo'n dag op het programma staat, dat is veel leuker dan treintjes ( toch ) :favorite:

@Jongslog  Henk, ik ga even op zoek wat ik allemaal voor accessoires heb liggen van de wissels.

Mvg,

Peter Degeluidsman