Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Krokodil Diddy

Gestart door PatcheTrain zaterdag 22 augustus 2020, 16:54:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Krokodil Diddy
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Krokodil Diddy
Hoi Patrick,

Het is al aangegeven, de centrale is in dit geval een doorgeef luik, of je nu de CS3 of de ECoS gebruikt maakt eigenlijk niet uit, gezien het feit dat je de ECoS eerder had ga ik er voor het gemak even vanuit dat ook jou boosters van Esu zijn?

Iedere centrale heeft zijn eigen plus en min punten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@ Peter -  ja inderdaad de boosters zijn ook van Esu. Toen ik de centrale kocht was dat het neusje van de zalm. Ik kan Hans V200 wel bijtreden als hij zegt dat je met de CS3 meer kan wat het programmeren van de locs betreft. Daar heb ik nog geen kaas van gegeten en weet niet of ik dit ooit ga doen...
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2010

offline
Re: Krokodil Diddy
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 16 oktober 2022, 17:29:53
Daar heb je een punt.........maar wat als je er een soundfile mee wil veranderen in de decoder......dat ga je niet met de software redden helaas.

De centrale blijft in principe altijd wel ergens voor nodig, dat hameren op alleen een wat ie wel moet doen is vergeten wat er allemaal mee kan ;)

Toegegeven met de soundfiles kun je ook terecht bij een programmer, maar ook dat is geen centrale, en dus kan je er niet mee besturen.

Je koopt ook geen bestelbus omdat je één keer (per zoveel jaar) iets groots mag vervoeren. Dan leen / huur je ook een aanhanger of een bestelbus. Je kan wel een duurdere grotere auto, dure bestelbus of aanhanger aanschaffen omdat je mogelijk een keer iets wat groters moet vervoeren. Dat doen de meeste mensen met gezond verstand ook niet. Daar zit het punt. En dan is het inderdaad aangeven wat een centrale moet doen. Duidelijk maken wat een centrale eigenlijk in een bepaalde situatie doet. Als dat het hoofddoel van de centrale is moet je afwegen hoeveel je de andere extra functies nodig hebt.

En zeg nu zelf: Hoe vaak pas je nu de geluidsbestanden van een lok aan? Ik heb hier een tig aantal loks met geluid staan. Ik heb nog nooit nieuw of ander geluid in de loks gepropt. Waarom zou ik? Het geluid zit in de decoder en daarmee klaar. Dat wil zelfs een goede winkelier voor je doen. Het enige wat ik doe is het aanpassen van de Functie toewijzing. Voor mijn gemak maak ik gebruik van een Esu-programmer omdat het merendeel van mijn decoders van Esu komen. Als je veel Märklin-loks hebt kan ik mij voorstellen dat je dan een programmer oplossing van märklin gaat bekijken of dat iets is.

Citaat van: PatcheTrain op zondag 16 oktober 2022, 20:57:43
@ Peter -  ja inderdaad de boosters zijn ook van Esu. Toen ik de centrale kocht was dat het neusje van de zalm.

Het is nog steeds een hele goede centrale. Het ding kan meer dan je nu gebruikt.

Citaat van: PatcheTrain op zondag 16 oktober 2022, 20:57:43
Daar heb ik nog geen kaas van gegeten en weet niet of ik dit ooit ga doen...

Mogelijk tegen de tijd dat je het wel wil doen zijn er mogelijk alternatieven die net zo goed werken. De ontwikkelingen staan niet stil. Er is altijd wel een nieuw "neusje van de zalm".
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@ Ronald -  je hebt volledig gelijk, de techniek staat niet stil en je kan dat niet blijven volgen...en inderdaad je kan beter iemand zoeken die dat éénmalig kan veranderen, eventueel mits betaling.. zal je goedkoper uitkomen dan Centrale en boosters te moeten vervangen...
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
Mijn schaduwstation werkt. Enkel doet mijn Ecos2 soms raar. Heb een CS3+ van een vriend in bruikleen en die doet het perfect. Ik moet die knoop doorhakken want ik weet niet waar ik raad kan krijgen voor de connectie Ecos2 en iTrain....
Goed dit gezegd zijnde, ik ben aan de bovenbouw begonnen en één van de taken is het plaatsen van een achtergrond. Daar de baan 9,5m lang is en 5m breed en ik rond de kamer wil gaan rijden heb ik een heel grote achtergrondfoto nodig. Ik heb JoWI 2018 gevonden die achtergronden op maat maakt, maar dit is niet zo eenvoudig als het lijkt om in Duitsland een achtergrondje van 20m te laten maken. En mijn Duits is ook niet zo vloeiend.
Kan iemand mij aan een adres helpen om achtergronden te laten maken... alle tips zijn welkom. Alvast bedankt
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2010

offline
Re: Krokodil Diddy
Kijk eens bij Peard voor een achtergrond. Neem daar eens contact mee op. Ik zou eens kijken naar het "verdelen" van de baan in delen zodat je niet in één keer 20 meter achtergrond hoeft te maken. Je zal daarvoor iets van "planning" en "indeling" moeten maken wat je waar wil realiseren. Dan kan je mogelijk het aantal meters achtergrond in één keer minderen.

Citaat van: PatcheTrain op dinsdag 29 november 2022, 18:37:29Mijn schaduwstation werkt. Enkel doet mijn Ecos2 soms raar. Heb een CS3+ van een vriend in bruikleen en die doet het perfect.

Wat doet de ECoS2 raar dan? Het is een beetje vaag omschreven  ;)

Citaat van: PatcheTrain op dinsdag 29 november 2022, 18:37:29Ik moet die knoop doorhakken want ik weet niet waar ik raad kan krijgen voor de connectie Ecos2 en iTrain....

Meld je aan bij het itrainforum. Dat is van de maker van het iTrain. Dat lijkt mij één van de eerste plekken om hulp te krijgen.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2010

offline
Re: Krokodil Diddy
 @citaat De eerste plek voor hulp is de handleiding van iTrain ;)
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2022

offline
Re: Krokodil Diddy
Citaat van: PatcheTrain op dinsdag 29 november 2022, 18:37:29Ik moet die knoop doorhakken want ik weet niet waar ik raad kan krijgen voor de connectie Ecos2 en iTrain....


Dat kan prima op dit forum maar dat komt niet aanwaaien, je zult er moeite voor moeten doen: beschrijf het probleem. ;)
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Krokodil Diddy
Patche, kijk ook eens op YouTube , de iTrain tutorial video's van Bob Fuller. Zeer gedetailleerd en goed uitgelegd
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@ RonaldK en Spoors - Het probleem omschrijven is moeilijk, maar ik ga trachten te schrijven wat ik zie... met 1,2,3 treinen gaat alles goed. Bij het toevoegen van een vierde of vijfde loc (aanvinken om te starten) doen deze wat ze moeten doen. Plots begint de centrale "tilt" te slaan. Het schermt begint te flikkeren. Het is alsof hij commando stuurt en ontvangt, op het zelfde ogenblik maar dan aan heel hoge frequentie.. de treinen rijden verder maar de centrale ontvangt geen terugmeldingen meer en de rest hoef ik jullie niet te vertellen... dan maar op de STOP knop duwen. Het is alsof de communicatie gestoord wordt en of de communicatie snelheid te traag is. Met de CS3+ heb ik dit niet en heb zonder probleem met 6 treinen gereden, zonder problemen.
Dus stel ik mij de vraag of dat het niet iets met de baudrate te maken heeft?
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Krokodil Diddy
 @citaat Als je zo denkt dan lijkt me de overstap naar een CS3+ de oplossing.
Jij moet je er senang bij voelen.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
Daar ik nu verder moet plannen ben ik driftig op zoek op het internet om een keuze te maken voor de bovenleiding. Ik heb het boek van Viessman bij Conrad besteld maar het is nog niet toegekomen. Ik ben aan het aarzelen tussen Viessmann en Sommerfeld...wie kan mij daar in helpen?
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2010

offline
Re: Krokodil Diddy
Misschien kun je de voors- en tegens van beide merken op papier zetten. Dan kun je daarna een beslissing maken.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2012

Geen vertraging? Pak de modeltrein

offline
Re: Krokodil Diddy
Dag Patrick,
Denk dat dit vooral een persoonlijke afweging is. Ik ken Sommerfeldt niet uit persoonlijke ervaring, maar het is wel heel erg gedetailleerd. Er is ook mogelijk meer keuze in landen (bijvoorbeeld Zwitserland). Wat ik er van begrijp is dat er wel veel zelfbouw in zit. Je moet dus zeker een beetje kunnen solderen. Er zijn hier zeker mensen met ervaring met dit merk
Viessmann/Marklin is meer plug & play (denk ik). Mogelijk speelt prijs ook nog een rol.

Ik volg graag wat je overwegingen zijn en de keuze wordt (en dan natuurlijk ook de bouwactiviteiten).

gr. Gertjan
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@basjuh1981 - Daar had ik ook al aan gedacht. Maar het is toch de ervaring die telt en daar heb ik geen kaas van gegeten...misschien hebben sommigen onder jullie ervaringen in de goede of slechte zin die ik dan in mijn voor en tegens kan zetten...
Ik zie bvb bij Viessmann met voetjes werkt onder de masten. Dat schijnt mij gemakkelijker te werken dan onder de tafel of ergens in een landschap het boutje moeten vast te zetten. Dus lijkt dit voor mij een +punt voor Viessmann. Misschien gaat iemand mij zeggen, als je er tegen stoot komen die snel los... dus het voordeel heb een nadeel...(was det geen gezegde van een bekende voetballer)
Op YouTube heb ik een draadje gevonden van de Duitse treinbouwer Moba die de drie naast elkaar heeft gezet. Zijn eindconclusie ging naar Viessmann. De vraag stelt zich echter of hij objectief is daar zijn broodwinning is afgewerkte banen te verkopen. ik veronderstel dat hij wel een of ander vorm van "sponsoring" zal krijgen van zijn leveranciers.
Vandaar dat ik de vraag in de groep heb gegooid. Alvast bedankt voor jou reactie
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@ Gertjan - Solderen kan ik wel een beetje... daar heb ik geen schrik van.
Zelfbouw denk ik dat dat bij beiden gelijk zal zijn...Ik denk dat Viessmann iets goedkoper is. Maar wat lijkt het mooiste? Ik heb net een paar items van Viessmann bij Conrad besteld en ook het boek... Hopelijk kan ik mij dan een beter beeld schetsen. Bedankt voor jou reactie.

+ Sommerfeldt                                         + Viessmann
Uitgebreider aanbod                                   Goedkoper
Lijkt echter???                                       Eenvoudiger te plaatsen/ plug en play
Corebusiness

- Sommerfeldt                                         - Viessmann
Prijs                                                 Niet zo natuurtrouw???
Beschikbaarheid???

Andere suggesties, opmerkingen, evaringen zijn welkom
Re: Krokodil Diddy
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Krokodil Diddy
Hoi Patrick,

Ik lees dat je problemen hebt met de ECoS, op mijn oude baantje reed ik zonder problemen met 8 treinen die ook nog eens geluid en verlichting aan hadden staan.

Op mijn nieuwe baan is de ECoS alleen verantwoordelijk voor de DCC en Motorola signalen en komt de stroom voorziening uit 5 boosters.

Ik zou je willen adviseren de ECoS op te sturen naar Esu, over het algemeen zijn ze zeer coulant.
In de 15 jaar dat ik deze centrale gebruik heb ik een keer een het moederbord moeten laten vervangen.

Er schijnt een nieuwe versie aan te komen, details zijn nog niet bekend maar de geruchten stroom draait op volle toeren.


Mvg,

Peter Degeluidsman   
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2022

offline
Re: Krokodil Diddy
Citaat van: PatcheTrain op woensdag 07 december 2022, 11:43:48Zelfbouw denk ik dat dat bij beiden gelijk zal zijn...


Ik meen dat Viessmann masten kant en klaar zijn, Sommerfeldt masten moet je in elkaar zetten (lijmen of solderen) en voorts ook op kleur spuiten. Heb je daar bij stil gestaan?
Voorts: Sommerfeldt heeft meerdere landen in het assortiment, Viessmann is errug Duits.

Beschikbaarheid van Sommerfeldt heb je vraagtekens bij maar da's gewoon volop verkrijgbaar. Verder zou ik zeggen dat Viessmann een hobby assortiment is en Sommerfeldt veel meer voor de bouwer die eisen stelt aan enige realiteit. Je kunt eens kijken bij bouwer Claudio C.B. op dit forum.

\
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=59365.250
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@ben -  Dat Viessmann meer Duits is, ik denk dat je daar gelijk in hebt. Maar ik ga toch voor een Duitse/Zwitserse baan... IK heb net het Oberleitungsbuch van Viessmann dat ik bij Conrad had besteld, ontvangen. Ziet er heel professioneel uit en ik denk dat ik daar veel weetjes en tips zal van kunnen gebruiken.Ik ben er nog niet uit, Viessmann of Sommerfeldt...
Eigenlijk heb ik nog wat tijd, maar er is een klein stuk waar ik mijn treinlift wil gaan bouwen waar ik later moeilijk aan kan, daar wil ik al een stukje bovenleiding voorzien... Dus ik, moet weeral een lastige knoop gaan doorhakken.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@ Spoors - Ben : Update van bovenleiding
Ik had nog een oude DB Sommerfeldt (S) mast liggen. Heb een Viessmann (V) 4110 besteld. Net aangekregen en naast elkaar gelegd.
De mast van S is in metaal, die van V in plastic. De mast van V ziet er iets mooier, fijnder en gedetailleerder uit dan de S. (zie voetje en afwerking isolatoren op foto). De S plooit niet want is uit een soort staal gemaakt, de V is een beetje flexibel, dus misschien minder sterk.
Bij S moet je de draden inderdaad solderen wat een voordeel en een nadeel is, denk ik. Gesoldeerd is het dus sterker en kan alleen losgesoldeerd worden of doorgeknipt, maar dan is de draad om weg te gooien. Bij V plooit men de draad met een speciaal tangetje en maakt en een lus die men klikt op een de grijze isolator op de mast. Ik denk dat minder sterk is maar lijkt mij gemakkelijker los te maken indien men onder de bedrading iets moet aanpassen.  Het solderen zal iets vlotter gaan dan ieder draadje te moeten rond plooien en waar ik nog niet uit ben of de grijze isolatoren sterk genoeg zijn om de ronde draadjes "sterk" te bevestigen.
Wordt vervolgd...
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Krokodil Diddy
Die grijze isolatoren zijn sterk genoeg dus geen probleem de rondjes passen er goed omheen als ze aangedrukt zijn en schuiven de rondjes voordat je ze vast zet beter heen en weer dan bij de stalen isolatoren van Märklin.
Of te wel het afstellen van de draden gaat beter met de grijze dan met de stalen isolatoren.

Groet Michel.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
In verband met de bovenleiding ben ik er nog niet uit... Voorlopig gaat mijn voorkeur naar Viessmann. Ik heb een aantal mastjes en draadjes besteld en de beruchte Viessmann tang om de draden te knippen en te plooien. Na wat experimenteren ga ik mijn uiteindelijke keuze moeten maken.

Ik ben al een tijdje naar de seinen aan het uitkijken. Na veel gelezen en filmpjes bekeken te hebben en het advies van sommige onder jullie, ga ik voor Viessmann seinen (ik heb daar geen aandelen hoor) Heb een aantal seinen van ieder type sein besteld. Enkel de seinen van tijdperk type 1969. Wat blokseinen, inrijseinen, uitrijseinen met en zonder voorseinen gekocht. Heb gekozen voor de bouwpakketjes. Hopelijk lukt het mij om ze in elkaar te steken want het is allemaal heel fijn materiaal, maar de bouwpakketjes zijn behoorlijk goedkoper en bij Conrad had ik op alle producten 15% korting tot 31.12. Heb me behoorlijk laten gaan.

Tevens uitgezocht welke seindecoders ik wilde gaan gebruiken. Eigenlijk zijn er weinig opties. Zelf met Arduino gaan werken, maar daar heb ik te weinig kaas van gegeten of bestaande decoders op de markt zoeken. Vreemd genoeg heb ik niet voor Viessmann gekozen maar heb een paar Littfinski Lichtsignaal Decoder besteld. Een gebouwd exemplaar en één te bouwen exemplaar, dan heb ik steeds een voorbeeld hoe het moet en kan ik vergelijken moest de kit het niet doen.

Tenslotte heb ik gekozen om met contactblokjes te gaan werken zoals eerder beschreven op blz 9 maar heb de printjes en de plaatjes wat aangepast. Bij wissels heb je maar drie draadjes. Bij sommige seinen (Uitrijsein Viessmann met voorsein 4016) zijn er wel tot 11 draadjes die naar de decoder gaan. Viessmann heeft daar een speciale reeks met multiplex voor ontwikkeld maar die zijn wel heel prijzig. Ik hoor het al zeggen veel werk voor niets, maar bij de wissels en de terugmelders is het heel nuttig gebleken om deze blokjes tussen de wissels en de decoders te hebben gestoken. Om een goede connectie met de heel fijne draadjes en de blokjes ga ik Viessmann 6044 adapterstiftjes gebruiken. Hopelijk zijn de draadjes dan sterk genoeg om in het klemmetje geschroefd te worden. Tevens ga ik de weerstandjes en de diode voor de LED lampjes op de print monteren zodat deze niet aan het draadje hoeven gesoldeerd te worden....

Enkele foto's zeggen meer dan 1000 woorden.Verder wens ik jullie een prettige kerst en een gezond en gelukkig modelbouwjaar...IMG_3545.jpg
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
Lifftinski Lichtsignal Decoder met "Dim en dunkelphase" sturing
Re: Krokodil Diddy
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Krokodil Diddy
Hoi Patrick,

Seinen op de baan horen er zeker bij, je zou ook eens naar YoMaRC kunnen kijken, deze nieuwe fabrikant heeft ook seindecoders in zijn pakket zitten.
Zelf ga ik de OC32 inzetten voor seinen, wellicht ook iets voor jou?


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
@ Peter - Ja inderdaad, seinen maken het "af"... Heb jij nog gegevens van YoMARc, kan op Google niets vinden. Heb je de OC32 al voor andere toepassingen gebruikt? Lijkt me wel interessant maar  weeral veel studiewerk om dat onder de knie te krijgen. Je zou ook Arduino's kunnen overwegen. Als je goed kan programmeren (wat ik niet kan) dan is the Sky the Limit...Ik ga het eerst met de Littfinski uitproberen... maar daar heb ik nog wat tijd voor nodig. Eerst met de ruwbouw van mijn baan verder...maar moet reeds vooraf veel inplannen voor bedrading etc...
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Krokodil Diddy
Citaat van: PatcheTrain op dinsdag 17 januari 2023, 18:39:47@ Peter - Ja inderdaad, seinen maken het "af"... Heb jij nog gegevens van YoMARc, kan op Google niets vinden.

Klopt want het is geen YoMArc maar YaMoRC.
Even zoeken met Google vind het vast wel.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2010

offline
Re: Krokodil Diddy
Hier het adres van Yamorc.
Re: Krokodil Diddy
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Krokodil Diddy
Sorry Patrick, ik had de naam verkeerd gespeld maar gelukkig heeft Tom en Bas je op het goede spoor gezet.

De OC32 is voor mij een nieuw product, ik weet dat je het zo gek niet kunt bedenken of hij kan het aansturen van seinen tot je overweg en alles wat er maar op en rond de modelbaan te vinden is.

Op dit moment ben ik dingen aan het uitproberen met de OC32.
Zo loopt er nu een sein mee met de huidige baan en dat werkt zeer goed.
Wat ik onder de knie wil krijgen is het in en uitschakelen van ledjes die straks in o.a huisjes verwerkt worden.

Op mijn oude baan had ik de voorloper de OM32 en die stuurde via koploper mijn seinen aan.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2022

offline
Re: Krokodil Diddy
Patrick: Als je niet zo handig bent in die digitale instel mogelijkheden blijf je het beste weg bij een OC32.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
Het is al even geleden dat ik nog iets gepost heb. Hier enkele foto's van de laatste ontwikkelingen.
Ik ben met mijn vriend Christian aan de lift werkzaamheden en voorbereidingen begonnen. Het is Christian die het prototype ontworpen heeft, (Martougin) maar een grotere en aangepaste versie bij mij gaat plaatsen. Oorspronkelijk hadden we 10 verdiepingen voorzien; telkens dubbel spoor, maar door de hoogte van het 0 niveau - hoofdspoor te hebben aangepast blijkt er maar plaats te zijn voor 9 dubbele sporen. Deze worden allemaal 200cm lang. Dus zal ik 18 mooie lange treinen in de lift kunnen parkeren.
Daar het originele ontwerp al van twee jaar geleden is en ondertussen de evolutie van de elektronica niet stil staat, gaat de sturing aangepast worden met de laatste state of the art componenten. Maar dat is voor later. Nu moet ik verder de L profielen plaatsen, met kurk, bedradingen voor terugmelders en stroomvoorzieningen...Ook de led-verlichting moet ik plaatsen per verdiep.
Ik ga ook trachten bovenleidingmastjes te plaatsen, maar dat valt af te wachten of er plaats voldoende is tussen ieder L-profiel...
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2013

offline
Re: Krokodil Diddy
Hoi Patrick,

Wat een mooi verslag en ook die lift. Ik zag via instagram al wat voorbij komen. Erg gaaf!
Ik volg dit met veel plezier. Succes! Joeri
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
Vorig zaterdag iemand op de beurs in Sint Niklaas ontmoet die mij waarschuwde dat er problemen zouden zijn met de leverancier Digikeijs. Heeft iemand daar iets van gehoord of maak ik mij om niets zorgen?
Re: Krokodil Diddy
MB73
gast

Re: Krokodil Diddy
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Krokodil Diddy
Het is hier al een tijdje erg stil :O , wordt er nog gebouwd?
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
Dag Hans, het klopt dat het stil is. Ik heb dit jaar weinig tijd gehad maar bouw stilaan verder. Ik ben begonnen (al een tijdje) aan de "bovenbouw". Dit is het niveau 0 waar het hoofdstation en de lift komen. Eigenlijk veel werk, maar weinig spectaculair om te delen... Gelijktijdig maak ik enkele werkplekken en opbergruimtes onder het spoor.
Enkele foto's om de evolutie te zien. Alvast bedankt voor je belangstelling. PatrickIMG_7841.jpeg
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

online
Re: Krokodil Diddy
Dank voor de update, gelukkig alkes oké. Je bouwt erg netjes :thumbup: !
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2015

K-rail

offline
Re: Krokodil Diddy
Kleine update... enkele pics zeggen meer dan 1000 woorden
Re: Krokodil Diddy
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Krokodil Diddy
Dat ziet er weer perfect ui Patrick  :thumbup: :thumbup: leuk weer wat van deze baan te zien.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Krokodil Diddy
Een update zonder veel woorden maar met prachtige foto's is altijd goed Patrick.  :thumbup:

Citaat van: Hanzi op vrijdag 22 december 2023, 13:24:15Je bouwt erg netjes
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Groet Michel
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Krokodil Diddy
Dag Patrick,

Ik zie op foto 2 5 engelse wissels met handschakelaars.
Ga je die allemaal met de hand bedienen?

En zoals de anderen zeggen; je werkt erg netjes.

Henk
(of heb je eerst opgeruimd?  >:-D
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Krokodil Diddy
Strak werk, Patrick!  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Krokodil Diddy
Lid sinds: 2013

offline
Re: Krokodil Diddy
Maar 1 woord............., topjob. Luc