Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 8 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Hoi Peter,

Dat wordt hakken als je dochters het huis uit zijn en de baan naar zolder gaat :lol: :lol: :lol:

De kleur ziet er super uit dat heb je echt snel onder de knie.

Het hout in de tunnel verf ik zelf altijd zwart, omdat het in een tunnel altijd donker is en in het stoom-tijdperk door de rook alles in de tunnel vies werd.

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Pas op met begroeiing aan de binnenkant van de tunnel.
Planten hebben licht nodig. Zou eerder wat roest vlekken maken.
b.v.:


Of alleen vooraan in de tunnel wat algaanslag.

Het is maar 'n idee.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Citaat van: M.user op zondag 15 augustus 2010, 15:10:04
Hoi Peter,

Dat wordt hakken als je dochters het huis uit zijn en de baan naar zolder gaat :lol: :lol: :lol:

De kleur ziet er super uit dat heb je echt snel onder de knie.

Het hout in de tunnel verf ik zelf altijd zwart, omdat het in een tunnel altijd donker is en in het stoom-tijdperk door de rook alles in de tunnel vies werd.

Groet

Ronald

Hallo Ronald,

Die dochters willen voorlopig nog niet weg, ze hebben het veel te goed hier  :lol: :lol:

Ik ga jou advies gebruiken en zwarte verf gebruiken aan de binnenzijde.

Sta weer lekker in de tuin te knutselen, tijdens het drogen even snel het forum op en daarna weer aan de hobby.

Het weekend is alweer bijna voorbij, gaat veel te snel zo  :( :(.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Citaat van: Rieske op zondag 15 augustus 2010, 16:00:57
Pas op met begroeiing aan de binnenkant van de tunnel.
Planten hebben licht nodig. Zou eerder wat roest vlekken maken.
b.v.:


Of alleen vooraan in de tunnel wat algaanslag.

Het is maar 'n idee.


Alle ideeen zijn meer dan welkom Ries.

Je hebt wel een punt, nooit bij stilgestaan dat planten licht nodig hebben  :( en mijn ouders hadden nog wel een bloemenzaak  :P.

Roest heb ik al aangebracht, straks als alles in elkaar staat zal er hier en daar nog wel bijgewerkt moeten worden.

Saskia heeft net de ingangen van de portalen iets aangepast, het roet moest wat meer uitwaaien en dit heeft ze in de tuin gedaan waar het redelijk waait op dit moment  :D :D maar prima om in te werken.

Ik ben nog wat strookjes muur aan het plaatsen achter het drieluik portaal zodat je het hout niet ziet.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Ik ben in de tuin aan het werk  :D :D ondanks de harde wind is het prima werken.





Om het hout weg te werken heb ik met de Gamma Dremel  :D ( ben blij dat ik ? 13.75 heb uitgegeven hier aan ) het hout iets weggeslepen.

Nu had ik de juiste diepte om een stukje muurplaat te lijmen.
Deze zit aan de linkerkant.





Ook het houten spandje aan de rechterkant is voorzien van een stukje gipsmuur.

Dit sluit straks mooi aan op de achterzijde.





Het wordt nog wel eens wat met mij  :? :? :?. denk ik  :lol:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Hoi Peter,

Blijft toch handig dat slijpertje. Ik heb nog een tip voor een kleur om te dry-brushen. Bij Anita Decor koop ik regelmatig de kleur Dust. Dit is een fraaie licht beige kleur die zich heel fraai dun laat aanbrengen als een soort nevel op de muur. Dit geeft een realistischer effect als wit.

Ik zag dat bij jouw ik het starterspakket van Anita Decor andere kleuren zaten en de kleur Dust er niet bij zat maar daarvoor in de plaats de kleur Roest.

Wel geluk gehad vandaag, zomaar de hele dag droog dus mazzel dat je in de tuin kon werken.

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Hoi Peter,

Zo jij heb je dag ook weer goed besteed zag ik. Ik heb vanaf vanochtend 11.00 tot 17.30 in de tuin gewerkt. De coniverenhaag moest drastisch gesnoeid worden. Wat een k* zooi komt daarvan af, zeg! Je hebt nooit genoeg aan je groene bak en op mijn modelbaan kan ik het ook niet kwijt  :lol:.

De poeders van Anita of Busch maakt niet zoveel uit. Leuk dat je ooit weer een nieuwe grote baan gaat bouwen. Ik begrijp waarom je dan geen bovenleiding neemt. Is ook ooit een droom van mij. Duurt nog wel even.
De muurdelen zijn goed gelukt.

Groet Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Citaat van: M.user op zondag 15 augustus 2010, 19:01:34
Hoi Peter,

Blijft toch handig dat slijpertje. Ik heb nog een tip voor een kleur om te dry-brushen. Bij Anita Decor koop ik regelmatig de kleur Dust. Dit is een fraaie licht beige kleur die zich heel fraai dun laat aanbrengen als een soort nevel op de muur. Dit geeft een realistischer effect als wit.

Ik zag dat bij jouw ik het starterspakket van Anita Decor andere kleuren zaten en de kleur Dust er niet bij zat maar daarvoor in de plaats de kleur Roest.

Wel geluk gehad vandaag, zomaar de hele dag droog dus mazzel dat je in de tuin kon werken.

Groet

Ronald

Hallo Ronald,

Net nog even gekeken maar de kleur dust heb ik wel  :D :D en ook gebruikt, geeft een mooie oude look.

Hier is het vandaag ook droog gebleven maar als ik naar buiten kijk zal het zo gaan regenen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Citaat van: Varekamp op zondag 15 augustus 2010, 19:16:09
Hoi Peter,

Zo jij heb je dag ook weer goed besteed zag ik. Ik heb vanaf vanochtend 11.00 tot 17.30 in de tuin gewerkt. De coniverenhaag moest drastisch gesnoeid worden. Wat een k* zooi komt daarvan af, zeg! Je hebt nooit genoeg aan je groene bak en op mijn modelbaan kan ik het ook niet kwijt  :lol:.

De poeders van Anita of Busch maakt niet zoveel uit. Leuk dat je ooit weer een nieuwe grote baan gaat bouwen. Ik begrijp waarom je dan geen bovenleiding neemt. Is ook ooit een droom van mij. Duurt nog wel even.
De muurdelen zijn goed gelukt.

Groet Ronald  :D

Als het niets uitmaakt dan wordt het een setje van Anita decor, wil daar ook nog een mal kopen, ik denk dat ze op vakantie zijn via hun site had ik gevraagd een leistenen mal mee te nemen naar Houten maar tot op heden niets gehoord.

Ik heb net foto's gemaakt van mijn werkzaamheden en ben er zelf wel trots op.

Straks plaats ik de foto's maar eerst moet ik naar een vriend zijn LCD van de muur afhalen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Hallo Peter,

Wie heeft er nou de snelheid inzitten?? Jij kunt er ook wat van.

Alles ziet er fraai uit. De binnenmuren zijn netjes afgewerkt, alleen zet ik vraagtekens bij de begroeiïng aan de binnenzijde van de tunnel, maar daar ben je inmiddels achtergekomen. Volgens mij groeit er niets aan de binnenmuren van tunnels.
Jij hebt tenminste nog buiten kunnen werken. Was hier niet mogelijk. Regen, regen en nog eens regen. Toch ben ik lekker bezig geweest met de rotswand. De kleuren van de muren zijn goed getroffen. Ik ben er wel tevreden mee. Maar, het is jou baan, en jij bepaalt, wat je mooi of passend vind.
Tussen de binnenmuren en de rails zou ik gewoon ballast aanbrengen. Niet verven, maar direkt ballast erop. Ik laat het aan jou, welke kleur, maar iets van grijs is goed. Heeft Busch geen passende ballast voor C-rails??

Succes verder met bouwen, Peter en Saskia.

Groetjes

Harry
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Het is hier nog droog, maar als je de buienradar ziet voorspelt dit niet veel goeds.

Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Citaat van: Kroko14253 op zondag 15 augustus 2010, 19:45:41
Hallo Peter,

Wie heeft er nou de snelheid inzitten?? Jij kunt er ook wat van.

Alles ziet er fraai uit. De binnenmuren zijn netjes afgewerkt, alleen zet ik vraagtekens bij de begroeiïng aan de binnenzijde van de tunnel, maar daar ben je inmiddels achtergekomen. Volgens mij groeit er niets aan de binnenmuren van tunnels.
Jij hebt tenminste nog buiten kunnen werken. Was hier niet mogelijk. Regen, regen en nog eens regen. Toch ben ik lekker bezig geweest met de rotswand. De kleuren van de muren zijn goed getroffen. Ik ben er wel tevreden mee. Maar, het is jou baan, en jij bepaalt, wat je mooi of passend vind.
Tussen de binnenmuren en de rails zou ik gewoon ballast aanbrengen. Niet verven, maar direkt ballast erop. Ik laat het aan jou, welke kleur, maar iets van grijs is goed. Heeft Busch geen passende ballast voor C-rails??

Succes verder met bouwen, Peter en Saskia.

Groetjes

Harry

Ja Bush heeft dat maar kan niet op het artikelnummer komen
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Busch heeft passende ballast voor C-rail namelijk 7069.

Zie ook: Busch schotter

Met vriendelijke groet,

Jos
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Citaat van: Kroko14253 op zondag 15 augustus 2010, 19:45:41
Hallo Peter,

Wie heeft er nou de snelheid inzitten?? Jij kunt er ook wat van.

Alles ziet er fraai uit. De binnenmuren zijn netjes afgewerkt, alleen zet ik vraagtekens bij de begroeiïng aan de binnenzijde van de tunnel, maar daar ben je inmiddels achtergekomen. Volgens mij groeit er niets aan de binnenmuren van tunnels.
Jij hebt tenminste nog buiten kunnen werken. Was hier niet mogelijk. Regen, regen en nog eens regen. Toch ben ik lekker bezig geweest met de rotswand. De kleuren van de muren zijn goed getroffen. Ik ben er wel tevreden mee. Maar, het is jou baan, en jij bepaalt, wat je mooi of passend vind.
Tussen de binnenmuren en de rails zou ik gewoon ballast aanbrengen. Niet verven, maar direkt ballast erop. Ik laat het aan jou, welke kleur, maar iets van grijs is goed. Heeft Busch geen passende ballast voor C-rails??

Succes verder met bouwen, Peter en Saskia.

Groetjes

Harry

Dag Harry,

Ik had met Saskia over de begroeiing aan de binnenkant van de tunnel, mos schijnt er wel voor te komen maar in mindere maten.

Ik heb een aantal foto's gemaakt en die zal ik morgen plaatsen, gaat me niet meer lukken vandaag.

Daar nog maar een goed naar kijken of de begroeiing echt in beeld is?? en dan eventueel er iets afhalen.

Morgen bij daglicht mijn hoofd eens voor de tunnel houden.

Tussen de muren en de rails is al zwarte verf aangebracht, hier komt de ballast overheen.

Ik heb een aantal zakjes ballast liggen ( liggen zeker al 2 jaar in de kast ) van Busch morgen maar eens zoeken welke het nu precies zijn.

Bedankt voor je reactie  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Citaat van: M.user op zondag 15 augustus 2010, 19:49:33
Het is hier nog droog, maar als je de buienradar ziet voorspelt dit niet veel goeds.

Groet

Ronald

Ik had het net verzonden toen het hier ook begon te regenen, gelukkig was alles uit de tuin opgeruimd.

Mooi weer voor de hobby, maar morgen eerst weer werken.

Man wat gaat het weekend toch snel voorbij  :( :(.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Citaat van: minitreintje op zondag 15 augustus 2010, 20:22:20
Citaat van: Kroko14253 op zondag 15 augustus 2010, 19:45:41
Hallo Peter,

Wie heeft er nou de snelheid inzitten?? Jij kunt er ook wat van.

Alles ziet er fraai uit. De binnenmuren zijn netjes afgewerkt, alleen zet ik vraagtekens bij de begroeiïng aan de binnenzijde van de tunnel, maar daar ben je inmiddels achtergekomen. Volgens mij groeit er niets aan de binnenmuren van tunnels.
Jij hebt tenminste nog buiten kunnen werken. Was hier niet mogelijk. Regen, regen en nog eens regen. Toch ben ik lekker bezig geweest met de rotswand. De kleuren van de muren zijn goed getroffen. Ik ben er wel tevreden mee. Maar, het is jou baan, en jij bepaalt, wat je mooi of passend vind.
Tussen de binnenmuren en de rails zou ik gewoon ballast aanbrengen. Niet verven, maar direkt ballast erop. Ik laat het aan jou, welke kleur, maar iets van grijs is goed. Heeft Busch geen passende ballast voor C-rails??

Succes verder met bouwen, Peter en Saskia.

Groetjes

Harry

Ja Bush heeft dat maar kan niet op het artikelnummer komen
Citaat van: Jos op zondag 15 augustus 2010, 20:38:11
Busch heeft passende ballast voor C-rail namelijk 7069.

Zie ook: Busch schotter

Met vriendelijke groet,

Jos

Volgens mij heb ik deze ballast in de kast liggen, maar waar??.

Ik zal laten weten welke ik heb liggen, weer een nieuwe uitdaging ballast aanbrengen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Hoi Peter

Ik heb zo juist je draadje even doorgenomen (nou ja even) :P
Als het ballasten je net zo goed lukt als je muren dan komt dit zeker goed.


Groetjes uit Broabant
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update deel 2
Citaat van: jeroen511 op zondag 15 augustus 2010, 23:26:09
Hoi Peter

Ik heb zo juist je draadje even doorgenomen (nou ja even) :P
Als het ballasten je net zo goed lukt als je muren dan komt dit zeker goed.


Groetjes uit Broabant


Dag Jeroen,

Ballasten is een andere techniek dan schilderen  :D maar het lijkt me erg leuk staan zo in de tunnel.

Zal zo de kast eens even op zijn kop zetten en de ballast opzoeken.

Ben nu 11 foto's aan het uploaden voor de update van gisteren.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Na vele uren werk begonnen de puzzelstukjes op zijn plaats te vallen.

Na een tip van meerdere mensen heb ik de binnenzijden zwart geverft.











Ook in de tunnel is de boel zwart en boven het portaal is de zwarte kleur van roet  aangepast, Saskia vond het niet goed en heeft deze aanpassing zelf gedaan  :D :D


























De begroeiing op de binnenmuren ga ik er afhalen, dit is het net niet  :( :(.

Zelf ben ik tevreden over het resultaat tot nu toe, straks als ik naar de beurs ben geweest kan er weer verder gebouwd gaan worden aan de berg.

Alleen de ballast wil ik gaan maken in de tunnel, ook weer een nieuw hoofdstuk voor mij.

Ik hoop dat dit in de smaak valt  :? :? :?.
Ben benieuwd naar jullie reacties.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Hallo Peter,

Een mooie update heb je gemaakt  :shock: :D

En nu nog de andere portalen maken, je hebt nog een hoop werk te doen in klei  :mrgreen: :mrgreen:

Succes er mee  :D

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Ziet er mooi uit :D, de stoomloc rookt niet :o
Goed bezig, ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als het klaar is.

Gr Eddie
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Hoi Peter,

Dat ziet er gelijk al fraai uit met die muurtjes en tunnelportalen, blijft monnikkenwerk dat krassen, daar weet ik inmiddels alles van, maar is absoluut de moeite waard.
Je gaat weer lekker.
Ik zou wel eerst ballasten voordat je de portalen vast zet, dan bedoel ik het open portaal met de zwart geverfde ondergrond. Hoef je daar niet meer te zijn, oja, bovenleiding plaatsen of doe je dat (nog) niet.
Succes, blijft een mooi draadje. 8)
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Citaat van: Einte op maandag 16 augustus 2010, 19:33:06
Hallo Peter,

Een mooie update heb je gemaakt  :shock: :D

En nu nog de andere portalen maken, je hebt nog een hoop werk te doen in klei  :mrgreen: :mrgreen:

Succes er mee  :D

Gr Einte

Alles op zijn tijd Einte, ik wil eerst dit gedeelte voor elkaar hebben en dan is het weer tijd voor iets anders.

Straks ben ik weer met teveel verschillende dingen bezig en zie door de bomen het bos niet meer  :?.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Citaat van: BMW-Fan op maandag 16 augustus 2010, 19:33:46
Ziet er mooi uit :D, de stoomloc rookt niet :o
Goed bezig, ik ben benieuwd hoe het er uit gaat zien als het klaar is.

Gr Eddie

Je hebt gelijk Eddie, hij rook niet  :( :( dat vond ik ook jammer de vloeistof was net op.

Toen hij de berg in reed rookte hij nog, dit ga ik nog wel eens overdoen met meerdere stoomers op de baan de meesten hebben een rookgenerator aan boord.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Wauw dat is een mooi effect die muren in de tunnel en zo

groeten minitreintje/Dylan
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Citaat van: EKdesign op maandag 16 augustus 2010, 19:38:01
Hoi Peter,

Dat ziet er gelijk al fraai uit met die muurtjes en tunnelportalen, blijft monnikkenwerk dat krassen, daar weet ik inmiddels alles van, maar is absoluut de moeite waard.
Je gaat weer lekker.
Ik zou wel eerst ballasten voordat je de portalen vast zet, dan bedoel ik het open portaal met de zwart geverfde ondergrond. Hoef je daar niet meer te zijn, oja, bovenleiding plaatsen of doe je dat (nog) niet.
Succes, blijft een mooi draadje. 8)


Hoi Erik,

Er komt geen bovebleiding op deze testbaan  :o :o ik vind bovenleiding wel erg mooi en gaat zeker op mijn zolderbaan komen.

De portalen zitten al vast aan het frame, maar dit frame kan ik makelijk van de baan halen en dan ziet het er zo uit.



Bedankt voor je complimenten  :D :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Hoi Peter,

Netjes gedaan hoor!! :D :D

Harry
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Hoi Peter,

dat ziet er allemaal heel mooi uit, het op kleur brengen is zeer geslaagd.

Groetjes, John
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Citaat van: degeluidsman op maandag 16 augustus 2010, 19:30:17
Ik hoop dat dit in de smaak valt  :? :? :?.

Bij mij in ieder geval wel Peter :!: :!: :!:

zelf iets bouwen is toch het mooiste wat er is. Niet alleen als eindresultaat, maar ook de voldoening na het vele werk welke je verricht hebt.

succes en veel plezier met de bouw verder.

mvg
Henk
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Hoi Peter
ziet er goed uit vooral de kleuren zijn levensecht.

groet,

Peter
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
hallo peter/degeluidsman,


ik ben even niet op forum,en wat een update's geef je ons.het gaat supper goed op je baan,het is fijn om te zien dat je al zover bent met je berg.je kleuren combinatie gaat heel goed,ga zo verder met je baan.


groeten peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Hallo Peter

Je gaat erg snel maar het wordt wel mooi.

Vind de kleuren erg sprekend op de foto's

succes verder

groet

Erik

Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Ha Peter,

Ik wil je complimenten maken over je baan. Ik heb nog niet alles gelezen, maar het ziet er erg goed uit. Ook leuk dat je vrouw meedoet. Gaat vast twee keer zo snel  :D

Door jou ben ik ook op het idee gekomen mijn baan in modules te gaan maken. Komend weekend hoop ik eindelijk hout te gaan halen voor het onderstel met schaduwstation. Zal dan nog vaak je draadje raadplegen. Zeker wat betreft bezetmeldingen en overige elektrische aansluitingen, want daar ben ik nog niet helemaal in thuis.

Ik blijf je volgen!
Groeten, Stefan
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Het is erg fijn om zoveel leuke reacties te lezen, dit doet een mens goed  :D.

Ondertussen heb ik uit de binnenmuur zoveel mogelijk mos verwijderd en is de eerste ballast gelegt.

Morgen hoop ik hier iets van te laten zien, nog geen idee of ik het goed gedaan heb.

Trouwens bij het drieluikportaal komt aan de linkerzijden nog een opvul stukje tussen beiden portalen, en uiteindelijk zal er ook wat begroeiing overheen gaan komen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Peter,

In een woord: Errug mooi.

Groet,
Leendert

PS: woorden tellen: het zal nooit mijn sterkste kant worden...
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Hallo Peter,

Ja dit zijn de beelden waar je het allemaal voordoet  :D
Prachtig werk, goed voorbereid werk loont! Erg goed gelukt, Peter.
Nu nog het groen.

Groeten Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Citaat van: leendert op maandag 16 augustus 2010, 21:57:46


PS: woorden tellen: het zal nooit mijn sterkste kant worden...

Hallo Leendert,

Sorry ik begrijp niet wat je hier mee bedoeld  :( :(.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Showtime
Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 16 augustus 2010, 22:39:13
Mooi hoor, Peter!
Vind vooral het geheel erg mooi in elkaar steken.

Groeten,

Erik

Dag erik,

Het is net een puzzel aan het worden  :D.

Bedankt voor je reactie.

Citaat van: Varekamp op maandag 16 augustus 2010, 23:30:29
Hallo Peter,

Ja dit zijn de beelden waar je het allemaal voordoet  :D
Prachtig werk, goed voorbereid werk loont! Erg goed gelukt, Peter.
Nu nog het groen.

Groeten Ronald  :D

Hallo Ronald,

Het groen zal nog even op zich laten wachten, moet eerst op de beurs nog het een en ander gaan halen.

Van Aart kreeg ik een aantal bomen die straks op de berg gaan komen dus het eerste groen is binnen.

Ik zal zo even wat foto's plaatsen van het eerste stukje ballast  :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Ik wilde jullie het ballasten laten zien, maar er is een probleem met het plaatsen van foto's op dit moment.

Morgen hoop ik het verslag te kunnen plaatsen.

Sorry voor de vertraging  :oops: :oops: :oops:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
hey.

hoe kan dat met die foto's :o ik heb net een update geplaatst?

waar upload je je foto's?

greetzz sander.
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 17 augustus 2010, 22:11:30

Ik wilde jullie het ballasten laten zien, maar er is een probleem met het plaatsen van foto's op dit moment.


Hallo Peter, zou je niet een eigen domein nemen, dan heb je die ellende niet  :mrgreen:

De-geluidsman.nl domein is nog vrij sla je kans  :mrgreen: heb een script op mijn website staan dan kun je wat uitproberen  8)

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Citaat van: sander09 op dinsdag 17 augustus 2010, 22:13:41
hey.

hoe kan dat met die foto's :o ik heb net een update geplaatst?

waar upload je je foto's?

greetzz sander.

Dag Sander,

Dat doe ik bij Tinypic.

Werkt altijd goed, maar vandaag even iets minder.

De foto's zijn weg geupload alleen als ik de link in mijn berichten plak zie ik kruisjes staan i.p.v. foto's.

Morgen een nieuwe poging.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Citaat van: Einte op dinsdag 17 augustus 2010, 22:18:17
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 17 augustus 2010, 22:11:30

Ik wilde jullie het ballasten laten zien, maar er is een probleem met het plaatsen van foto's op dit moment.


Hallo Peter, zou je niet een eigen domein nemen, dan heb je die ellende niet  :mrgreen:

De-geluidsman.nl domein is nog vrij sla je kans  :mrgreen: heb een script op mijn website staan dan kun je wat uitproberen  8)

Gr Einte

Als ik veel problemen zou hebben is het te overwegen, maar ik schreef net al in het bericht van Sander dat het de eerste keer is dat het even niet wil.

Ik kijk de kat nog even uit de boom  :) :).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 17 augustus 2010, 22:26:07
Citaat van: sander09 op dinsdag 17 augustus 2010, 22:13:41
hey.

hoe kan dat met die foto's :o ik heb net een update geplaatst?

waar upload je je foto's?

greetzz sander.

Dag Sander,

Dat doe ik bij Tinypic.

Werkt altijd goed, maar vandaag even iets minder.

De foto's zijn weg geupload alleen als ik de link in mijn berichten plak zie ik kruisjes staan i.p.v. foto's.

Morgen een nieuwe poging.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

morgen? :shock:

gebruik  imageshack gebruik ik ook werkt prima.

greetzz sander. :D :D
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Ik gebruik mijn hotmail account :idea:

Gr Eddie
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Hallo Peter,

ik heb net nog foto's geupload bij Tiny en dat ging goed. Zie morgen je foto's hopelijk weer.

Groet Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Hoi Peter,

Ik ben heel benieuwd naar het eerste ballast resultaat en wacht heel geduldig af. :)

Gr.
René
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
We gaan het opnieuw proberen of de foto's het nu wel doen.

Omdat ik nog nooit ballast had gebruikt was er weer een nieuwe uitdaging.
De eerste ballast komt in de tunnel te liggen.





De rechterkant heb ik verwijderd zodat ik er beter bij kan komen.





Omdat ik de onderliggende sporen niet vol wil gieten met ballast het ik langs
het hout tape geplakt zodat de ballast niet naar beneden viel.





Ik heb eerst op de ondergrond verdunde houtlijm aangebracht en aan de zijkanten op de rails.

Met een lepeltjes de ballast in de lijm laten vallen, hierna met een pipet lijm toegevoegt.

Doordat er een paar druppels afwasmiddel inzat zakt de dunne lijm makelijk door de ballast heen.





Nu de andere kant op de zelfde wijze gemaakt.








En zo ziet het eruit als het geraamte er weer voor staat.





Ik weet zelf nog niet wat ik van vind  :( :( het lijkt wel asfalt.

Kom maar op met jullie tips, kan ik wel gebruiken  :D.


Zo nu eerst de baan aanzetten want Vanb komt zo langs om mijn baantje te bekijken en dan moet er ook gereden worden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Ziet er toch mooi uit, dacht is toch dat Bush ballast voor C-rail. zo ja ga ik dit zeker ook gebruiken.


groeten minitreintje/Dylan
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Last van ballast
Citaat van: minitreintje op woensdag 18 augustus 2010, 19:29:07
Ziet er toch mooi uit, dacht is toch dat Bush ballast voor C-rail. zo ja ga ik dit zeker ook gebruiken.


groeten minitreintje/Dylan

Het is Busch H0 7069 inderdaad voor C rail, op het draadje van EKdesign staat een nieuw gebouwd stukje met schitterende ballast.


Mvg,

Peter / degeluidsman.