Citaat van: degeluidsman op woensdag 18 augustus 2010, 20:04:38
Dat is in iedergaval veel mooier dan mijn ballast.
Maar ik vind de manier waarop Erik het doet echt geweldig.
Nu nog uitzoeken met welke materialen en de manier waarop hij het aanbrengt vragen.
Mvg,
Peter / degeluidsman.
Hoi Peter,
Hierbij zal ik je het antwoord geven welk materiaal ik gebruik als railballast.
Ik gebruik 3 soorten railballast van het merk Faller, alles in 1 doos gedaan en flink husselen, tevens gewoon fijn zand uit de zandbak, dit doe ik niet door de ballast maar wel als ik de railballast heb aangebracht strooi ik het gewone zand heel licht er over, nu zie je dus absoluut geen witte houtlijm meer en geeft net een ander beeld, iets realistischer in mijn beleving, is natuurlijk aan jezelf om dat wel of niet te doen. Na 10 minuten de stofzuiger erover, met een oude panty over het mondstuk zodat niet alles in de stofzuigerzak verdwijnt, recyclen dus als het ware.

Stofzuiger uit zetten, panty eruit halen en weer legen in de railballastdoos.
Hieronder de nummers van Faller en een foto.
170751 Strooimateriaal, 700 g, railsteenslag, stofvrij, korrelig granulaat in realistischeeen granulatie kleur
171697 PREMIUM railsteenslag, 650 g, Natuurlijk materiaal, beigebruin, korrelgrootte: 0,2 à 0,6 mm
171695 PREMIUM railsteenslag, 650 g, Natuurlijk materiaal, donkergrijs. Granulatie: 0,5?1 mm. Speciaal voor het instrooien van het Märklin C-spoor geschikt.

Gewoon zand uit de zandbak is beige van kleur en een fijne korrel, geen foto van helaas.
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt, dit zijn de materialen waar ik mee werk, ik ben er zeer content mee. Vergeet niet dat ik nog met de airbrush aan de slag moet, ik spuit er dus nog een matte roest kleur later op. Bij mijn station is dit wel al gedaan.
Veel suc6.