Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Zo maken ze 'n Bossche bol ( nacht foto ?)

Gestart door Rieske vrijdag 19 februari 2010, 13:24:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Dag Rieske,

Citaat van: Rieske op dinsdag 09 maart 2010, 23:14:11
Het verhaal gaat namelijk dat men het eerdaags gaat afbreken.
Het moest verboden worden!  :(

Wat een schitterende villa 'Solskin': ik moest even googelen voor de betekenis ervan; in het Deens betekent het dus 'zonneschijn'.
Echter ik stuitte ook hierop, dus er is nog hoop als je interesse hebt!  :lol: :lol: :lol:
Ga je deze ook op schaal nabouwen? (Dit lijkt mij echt een gebouw wat op meerdere modelbanen tot zijn recht zou komen.)

Groeten,

Erik
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Staat dit optrekje in Vught langs de weg van den Bosch naar Tilburg??
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 10 maart 2010, 17:09:17
Citaat van: Rieske op dinsdag 09 maart 2010, 23:14:11
Het verhaal gaat namelijk dat men het eerdaags gaat afbreken.
Het moest verboden worden!  :(
Wat een schitterende villa 'Solskin': ik moest even googelen voor de betekenis ervan; in het Deens betekent het dus 'zonneschijn'.
Echter ik stuitte ook hierop, dus er is nog hoop als je interesse hebt!  :lol: :lol: :lol:
Ga je deze ook op schaal nabouwen? (Dit lijkt mij echt een gebouw wat op meerdere modelbanen tot zijn recht zou komen.)
Ja, die pagina had ik ook gevonden met Google. Maar dat is 'n "oude" advertentie. Volgens de anti kraak bewoners wil de pand eigenaar het plat gooien en alleen de tuin hebben. Dat lijkt me sterk. ik denk eerder dat hij er iets anders op wil laten bouwen.

Ik heb het een en ander in AutoCad gezet, print het dan uit en plak het aan elkaar om te kijken of de verhoudingen dan kloppen. Het begint er al een beetje op te lijken. De achterkant van het huis is kompleet veranderd. Ik kan me de oude situatie ook niet meer goed voor de geest halen. Heb ook weinig foto materiaal uit die tijd.
Kwam overigens ook nog diverse ansichtkaarten tegen waar het huis opstaat en foto's van bewoners ergens rond 1965 ofzo.
Zie hier KLIK dan zoeken op solskin
Citaat van: Jajekra op woensdag 10 maart 2010, 18:32:33
Staat dit optrekje in Vught langs de weg van den Bosch naar Tilburg??
Ja, daar staat het (nog)
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Citaat van: Rieske op dinsdag 09 maart 2010, 23:14:11
In 1973 woonde ik als 15 jarig jochie 'n jaartje of 1,5 in dit stulpje. (vreemd en apart?)


Hallo Rieske,


ja hoor voor mij wel  :mrgreen:

Ben zeker benieuwd hoe dit als model gaat worden op jou baan.

Ja de maat van 32 mtr. is dan zeker erg groot , ook kwa model dan.

Weet ik namelijk ook, dacht een hotel te bouwen, en daar ben ik dan ok mee bezig ( nu even niet vanwege omstandigheden )
De toren gaat nog wel, hoewel dit ook al een aardige omvan heeft.
maar daaraanvast zit nog een beddenhuis.
de kamer zijn +/- 3,..... mtr breed, dus op schaal al ongeveer 3,5 cm ( ongeveer  :wink: )
maar dat zijn er dan wel 10 achter elkaar nog.... :shock:....

tja en dan kom je al op 35 cm... en dan hoort er nog meer bij
ook de toren dus nog eraan en ja dan heb je al een aardig stukje nodig.
maar komt wel een oplossing voor.  :P

In ieder geval succes met de bouw ervan.
Weet je al wanneer je eraan gaat beginnen ?
of heb je nog andere bouwplannen eerst ?


mvg Frans
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Ik doe er iedere dag wel wat aan. Is het niet een tekening maken/aanpassen dan is het wel zoeken naar raampjes en andere materialen. Of ik ben opzoek naar ideeën hoe bepaalde dingen aan te pakken. De knik in het dak van de torentjes b.v. en hoe deze te laten overlopen in het normale dak. Dat krijg ik maar niet goed op tekening. Beheers daarvoor AutoCad te weinig.
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 10 maart 2010, 17:09:17


Wat een schitterende villa 'Solskin': ik moest even googelen voor de betekenis ervan; in het Deens betekent het dus 'zonneschijn'.


Groeten,

Erik
Verrassend dat het een Scandinavische naam is. Geeft toch weer een andere kijk op het object.
Elke keer als ik daar langs reed dacht ik dat de "Russen" er waren neergestreken.
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Citaat van: Jajekra op woensdag 10 maart 2010, 21:56:17
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 10 maart 2010, 17:09:17
Wat een schitterende villa 'Solskin': ik moest even googelen voor de betekenis ervan; in het Deens betekent het dus 'zonneschijn'.
Verrassend dat het een Scandinavische naam is. Geeft toch weer een andere kijk op het object.
Elke keer als ik daar langs reed dacht ik dat de "Russen" er waren neergestreken.
En dat terwijl er nu anti kraak Polen in wonen?
In de oorlog werd het omgedraaid, door wie weet ik niet de Duitsers of de Vughtenaren? nikslos
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Citaat van: Rieske op woensdag 10 maart 2010, 22:32:51
Citaat van: Jajekra op woensdag 10 maart 2010, 21:56:17
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 10 maart 2010, 17:09:17
Wat een schitterende villa 'Solskin': ik moest even googelen voor de betekenis ervan; in het Deens betekent het dus 'zonneschijn'.
Verrassend dat het een Scandinavische naam is. Geeft toch weer een andere kijk op het object.
Elke keer als ik daar langs reed dacht ik dat de "Russen" er waren neergestreken.
En dat terwijl er nu anti kraak Polen in wonen?
In de oorlog werd het omgedraaid, door wie weet ik niet de Duitsers of de Vughtenaren? nikslos

Is die naam al zo oud? Het pand met deze naam is me de laatste jaren pas opgevallen. Terwijl ik er zeker 30 jaar wekelijks wel ben langs gereden. Heeft het jaren verscholen gelegen achter een heg, beplanting of iets dergelijks.
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Citaat van: Jajekra op woensdag 10 maart 2010, 22:56:30
Citaat van: Rieske op woensdag 10 maart 2010, 22:32:51
Citaat van: Jajekra op woensdag 10 maart 2010, 21:56:17
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 10 maart 2010, 17:09:17
Wat een schitterende villa 'Solskin': ik moest even googelen voor de betekenis ervan; in het Deens betekent het dus 'zonneschijn'.
Verrassend dat het een Scandinavische naam is. Geeft toch weer een andere kijk op het object.
Elke keer als ik daar langs reed dacht ik dat de "Russen" er waren neergestreken.
En dat terwijl er nu anti kraak Polen in wonen?
In de oorlog werd het omgedraaid, door wie weet ik niet de Duitsers of de Vughtenaren? nikslos
Is die naam al zo oud? Het pand met deze naam is me de laatste jaren pas opgevallen. Terwijl ik er zeker 30 jaar wekelijks wel ben langs gereden. Heeft het jaren verscholen gelegen achter een heg, beplanting of iets dergelijks.
Een van de of de huidige eigenaar heeft de halve maan oprit moeten vervangen voor de huidige oprit naar het pand. Dit heeft te maken gehad met de grond die hij/zij verkocht heeft. Het klopt wel, voorheen was het pand moeilijker te zien vanaf de weg. Het heeft altijd 'n beetje verscholen gelegen achter een behoorlijk hoge bossage. Omdat het door de een of ander als een soort van congrescentrum is verbouwd is het natuurlijk van belang geweest dat het meer moest opvallen?
Kort en goed we raken of topic.
Zal later deze week eens een foto plaatsen van de bolwoning, want die is zo goed als klaar.
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Citaat van: Rieske op dinsdag 09 maart 2010, 23:14:11

Het verhaal gaat namelijk dat men het eerdaags gaat afbreken.


Met alle respect,....ik denk niet dat er veel verloren gaat als dit 'architectonische hoogstandje' tegen de vlakte gaat. 8)
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Hallo Rieske,

Bedankt voor je reactie.

En nu weer on topic.

Ga je de nieuwe of de oude versie op je baan plaatsen. In welk tijdperk bedoel ik. "Halve maan" oprijlaan met klassieke auto's lijkt me wel wat.
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( interieur foto )
Citaat van: Jajekra op donderdag 11 maart 2010, 09:50:10
Ga je de nieuwe of de oude versie op je baan plaatsen. In welk tijdperk bedoel ik. "Halve maan" oprijlaan met klassieke auto's lijkt me wel wat.
Tijdperk is het heden. In het heden kun je rijden uit het verleden andersom ziet er raar uit.



Kwam nog een tekening tegen, dus gelijk maar even op de scanner.
Wordt het weer iets duidelijker hoop ik.

En zoals beloofd 'n nieuwe foto van het H0 bolletje met op de achtergrond het proefmodel.
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( nacht foto ?)
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Zo maken ze 'n Bossche bol ( nacht foto ?)
Bossche bol bij nacht.