Citaat van: Wico op maandag 02 juni 2025, 18:27:53Michel,
Ik lees en zie natuurlijk niets nieuws, want ik was erbij
. Maar de foto's en je verhaal zijn net even anders, dus hier in Zeeland weer extra nagenieten.
Vooral meneer Alfred Lang van hotel Terminus en zijn verzameling treinen zullen we niet gauw vergeten
.
Groeten,
Wico
Na een lange werkdag heb ik nu alweer heimwee naar het wonderschone Zwitserland Wico.
Ik ben weer vele mooie herinneringen rijker en kijk nu alweer uit naar onze volgende Zwitserland reis/avontuur.
Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 02 juni 2025, 19:23:36Zo, die bakwagen met schroot én sluitlicht is echt wel een hele mooie, Mies
Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst 
En tja, en die tank is ook heel fraai gedetailleerd, maar niet mijn kopje thee. Al zijn zware last wagons prachtig in een sleep, maar dan wel met een andere belading ... 
Mocht je bij Alfred geen foto's maken? 
Groeten,
Erik.
Ik zag deze prachtige bakwagen met schroot staan en zei tegen Wico deze gaat mee naar huis wat er ook gebeurt gelukkig was de prijs het zelfde als hier in Nederland dus hup aan de verkoper gegeven en leg maar alvast bij de kassa neer.
Ja die tank de één houd ervan de andere wat minder zelf vindt ik het wel leuk om een militaire sleep te laten rond rijden zelf bij Alfred stond een sleep met militaire wagons volgens mij zij hij uit de jaren '60 dat de tanks waren.
En ja die zware last wagons zijn zeker prachtig klein en robuust die tegen een gewichtje kunnen.
Nadat we netjes gevraagd hadden aan Alfred of we foto's mochten maken was zijn antwoord natuurlijk geen enkel probleem en hier onder het verhaaltje 10 foto's van de banen van Alfred.

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 02 juni 2025, 19:56:23
Michel, je hebt een mooi Zwitserse treintjes koekeloeren uitstapje gehad met Wico en ook nog een paar leuke aanwinsten erbij.
En omdat jullie de website van Alfred blijkbaar niet konden vinden zet ik het hier maar neer;
https://terminus-brugg.ch/blog/hotel-terminus-modelleisenbahn/
https://terminus-brugg.ch/blog/hundert-jahre-spur-1/
We hebben zeker treintjes gekoekeloerd Dirk-Jan en ja het smaakt naar meer veel meer.
De Roco dubbeldekker die eind van het jaar hopelijk wordt afgeleverd is aardig aan de prijs maar nu ik hem meerdere malen heb zien rijden en op stations gezien besteld ik hem toch maar niet af en verheug mij op zijn komt hier in Michelstadt.
Ik ben zeer tevreden met de aanwinsten uit Zug weer een mooie herinnering als ze langskomen rijden op de bovenbaan.
En bedankt voor de link ik kon er maar 1 van het hotel nu meerdere nogmaals bedankt hiervoor.
Citaat van: i_m_johny op maandag 02 juni 2025, 19:59:15Hé Michel (en Wico),
Het was weer een reis die de moeite waard was, dat getuigen de mooie foto's wel weer die jullie weer onbaatzuchtig met ons gedeeld hebben
.
Op naar het volgende uitstapje.
@Michel, ligt het nu aan mij? Of zie ik wel heel veel materiaal op de foto's die ook mij jou (in het klein) de revue passeren?
Groeten,
Jan
Graag gedaan Jan wij hebben live genoten jij en de anderen ietsjes later maar even mooi om van te genieten.
Nee klopt veel materiaal die ik en jij ook op de baan hebben staan/rijden komt in het echt ook voorbij denderen zeker in Prattlen is het een komen en gaan van goederentreinen met herkenbaar materiaal.
En ja Jan er zal zeker weer een uitstapje komen alleen is de vraag wanneer ivm drukke agenda's.
Citaat van: Wico op maandag 02 juni 2025, 20:14:07Er is ook een aparte website voor de modelspoorbaan!
Groeten,
Wico
Even de links van Dirk-Jan eruit geknipt Wico maar die link van jouw is nieuw dus die gaan we met ze allen bekijken inclusief ikzelf bedankt voor het delen.
Citaat van: erik01 op maandag 02 juni 2025, 21:06:54Het was zichtbaar genieten in Zwitserland.
Extra leuk als er dan ook nog wat gevonden wordt om de collectie uit te breiden.
Wederom mede door het mooie weer werd er zeker genoten in het wonderschone Zwitserland Erik.

Ja een souveniertje hoort er gewoon bij zodat ik vaak aan daze prachtige dagen met treinen Gotthard bier heerlijk eten en de mooi weer wat wil een treinenspotter nog meer ?
Citaat van: th op maandag 02 juni 2025, 21:32:35Dag Michel.
Heb zo even je nieuwe aanwinsten gezien dat zijn echt hele mooie zeg met opvallende kleuren er tussen
En ook nog eens mooie foto's van Zwitsers grootspoor kan je wel merken dat dit toch echt jou ding is.
Erg leuk allemaal en geniet van je aanwinsten veel rijplezier ermee.
Groet,
Theo.
Dank je wel Theo.
Ja souveniertjes kopen en treinenspotten is zeker mijn ding maar vooral het spotten wachten totdat de seinen op groen gaan het gezweep van de bovenleiding als de trein eraan komt prachtige tijden die ik helaas veel te weinig doe maar we kijken weer vooruit en sparen rustig verder voor de volgende Zwitserland reis.
Citaat van: lucdiels op dinsdag 03 juni 2025, 10:01:48Mooie aanwinsten Michel en dat na een leuke reis maakt het nog meer een mooie herinnering aan die dagen.
Luc
Dank je wel Luc.
Ik kan het niet beter verwoorden zoals jij het doet Luc wat betreft de herinneringen.
Citaat van: loc1200 op dinsdag 03 juni 2025, 12:20:48Mooie aanwinsten.
Maar die eaons met schroot => met kolen is veel realistischer. Want drie wagens rijden echt niet met boorkrullen rond.
In NL wordt schroot (wij noemen het schrot) nooit per spoor vervoerd. Altijd per schip en vanuit Duitsland per vrachtwagen. Dit type "koopschrot" heeft een lage soortelijke massa, ofwel veel volume. Dus per spoor is ook relatief duur. Zwaar schrot gaat wel per trein. Iets wat Marklin nog niet zo goed begrijpt als ze een zg lading aanbrengen.
Gr. Marcel
Dank je wel Marcel.
Wat betreft het schroot het is een Zwitserse wagon en die Zwitsers blijven rare jongens volgens Obelisk.
Märklin zal er wel een draai aangegeven hebben maar hoe dan ook ik vindt de lading best geinig en een mooi gezicht geven aan de wagon.
Citaat van: KNed op dinsdag 03 juni 2025, 13:23:53Mooie aanwinsten. Zal vast een goed gezicht zijn, die tank op de Piko wagen. Als vergelijk uit de tank in mijn topic: die wagen die jij besteld hebt heeft volgens mij een meer realistische lengte. Roco levert helaas veel tanks op te korte wagens uit...
Koen
Dank je wel Koen.
Deze week gaat de tank op een wagon en mag een ander zolang de Piko zware last wagon er nog niet binnen is langs de baan staan.
Als hij erop staat zal ik even een foto plaatsen Koen en ja de Roco wagons lijken wat kleiner zodat de tank of ander militair voertuig iets groter lijkt dan de wagon waardoor het lijkt of de verhoudingen niet kloppen.
Groet Michel