Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Michelstadt } aanwinsten uit Zug Zwitserland.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } uitbreiding voor de Bertschi sleep.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Prachtige wagons voorzien van fraaie afwisselende Bertschi containers. Het is dat ik deze WASCOSA uitvoering al heb rijden van Piko anders had ik ze ook gekocht. Nu heb ik twee van hetzelfde type besteld, maar dan de uitvoering van MFD Rail met twee opleggers. Märklin heeft trouwens wel zijn best gedaan, want de drie uitvoeringen van dit model (DB, Wascosa en MFD Rail) zijn ook daadwerkelijk verschillend qua uitvoering, zoals het aantal klapsteunen en het scharniermechanisme.

Losse onderdelen ben ik zeker geen fan van, belangrijkste reden waarom ik geen Roco materiaal (meer) koop.

Veel plezier ermee!

Groeten,
Wico

Märklin fahren-ärger sparen

Met tankcontainers zit je meteen in de bovenste regionen, Mies.
Altijd toppie voor de liefhebber  :thumbup:
Klikken die extra onderdelen makkelijk en goed vast ?
Dat is bij Roco vaak niet zo geweldig goed geregeld.

Grtz Tony

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

@citaat zo ik liep wat achter met al je inregel dingen... niet leuk. Maar mooi om te lezen dat er in ieder geval voorlopig en oplossing is...
En je laatste aanwinsten zijn ook erg mooi! moet je toch wel trots op zijn als het éénmaal allemaal in elkaar gestoken is... ;)

Maar nu rap weer kilometers maken, Michel!!

Als het maar Zwitsers is.

@citaat  @citaat  @citaat

Ze zijn zeker prachtig Wico en lekker zwaar.
De beweegbare klapsteunen vindt erg leuk zodat je er ook bv een Bertschi vrachtwagen op kan zetten.
Ja Märklin is goed bezig met deze 3 prachtige verschillende modellen en die MFD Rail mag er zeker wezen daar ga jij veel plezier aan beleven.
Losse onderdelen is ook niet zo mijn ding maar moest helaas het zakje openmaken omdat de koppelingen er ook in zaten.

@citaat  @citaat

Mooi om te lezen Tony dat ik nu in de hogere regionen zit net deze schitterende tankcontainers.  :P
Het is wat pielen met een stukje hout om ze er goed in te krijgen maar ze zitten goed en stevig vast en ondanks het goed aandrukken breekt het niet af wat mij wel eens gebeurd is bij Roco onderdeeltjes. :?

@citaat

Ja het had wat voetjes in het aarde maar uiteindelijk rijd hij geweldig Ernst.
Ik wilde hem eerst voor de militaire sleep zetten maar daar hou ik voorlopig toch de Ae 6/6 voor de Piko Vectron gaat denkelijk met een sleep containerwagons rijden. :P
Ik ben zeker trots op de laatste aanwinsten lang geleden besteld nu binnen en ja die kleine onderdelen staan leuk maar leven ook kleine ergenissen op maar die verdwenen voor de zon als het weer gelukt is. ;)

Groet Michel
Proficiat met de aanwinsten Michel, dat wordt een imposante sleep nu. Bij rongenwagens zaten ook reeds losse delen vroeger. Het is een kleine moeite om die te plaatsen en het bespaart op de kosten bij M. Veel plezier bij het aanschouwen van deze wagens.

Luc

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Hé Mies,

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 11 januari 2025, 11:31:58Het enige nadeel is dat Märklin nu ook zakjes met onderdelen erbij doet dus een half uur pielen en kloten om ze in de gaatjes te krijgen toch een minpuntje.

Het is en blijft hobby hè.
Je mag zelf ook nog wel wat doen.  :-)

Wel mooie containerwagons hoor.

Henk

@citaat  @citaat

Dank je wel Luc. :thumbup:
Ja de sleep wordt mooier en langer. :P
Klopt dat er altijd een zakje bij rongenwagens maar dit is heeft meer Roco-achtig gehalte Luc hele kleine onderdeeltjes een trappetje een geel hoekmaarkeeringspunt erg klein spul en je bent er even mee bezig want het vliegt zo weg. :(

@citaat

Dat het een (mooie) hobby is is het zeker Henk maar dat kleine spul hoeft niet echt voor mij. 8o
Ze zijn zeker mooi Henk. :thumbup:

Groet Michel
Zo prachtige wagons Michel. Snap je gedoe met die kleine onderdelen. Vaak vallen ze eraf en ben je ze kwijt. Ik laat ze vaak eraf. Veel plezier met de nieuwe wagons.

Gr henk

@citaat

Henk, bij deze (Märklin) wagons moest ik het kleine spul er echt goed indrukken met kracht dus ik hoop dat deze langer op hun plek blijven zitten. ;)
Eigenlijk ben ik wel benieuwd als ik ooit de baan af ga breken wat ik zal vinden aan klein spul op de bovenbaan heb ik al 2 platte-wagons vol met klein spul gevonden. 8o
Bedankt voor je speelplezier groet dat gaat zeker goed komen vrees ik. :)

Groet Michel 

@citaat

eventueel een drupje (hout)lijm op een blaadje en de onderdelen even daarin tippen en dan op de wagon of lok plakken.

Henk

@citaat

Bedankt voor de tip Henk. :thumbup:

Groet Michel
Citaat van: Trainhenk op woensdag 15 januari 2025, 12:10:14eventueel een drupje (hout)lijm op een blaadje en de onderdelen even daarin tippen en dan op de wagon of lok plakken.
Secondelijm :thumbup:

@citaat

Ook goed!  :D

Maar je hebt maar één seconde de tijd. :D :D :D

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 17 januari 2025, 19:18:54Maar je hebt maar één seconde de tijd. :D :D :D
Michel is snel. Dat komt wel goed :)

@citaat  @citaat  @citaat  @citaat

Ja dat gebruik ik soms wel eens om Roco onderdeeltjes vast te maken secondelijm want die zijn vaak wat te ruim voor waar ze in moeten.

@citaat  @citaat  @citaat

Bas is een snelle jongen Henk dat gaat hem goed af die seconde wat hij heeft.  :D

@citaat  @citaat

Leuke foto van deze Hoyer container JW maar helaas deze komt niet in mijn Bertschi sleep te rijden.

@citaat

Heel snel Bas heel snel. :P  ;)

Groet Michel

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Mies,

Ik vindt het altijd een wonder dat je steeds weer plek vindt voor jouw nieuwe rijdende materieel!

Ziet er mooi uit, dus de slepen mogen nog langer worden! :thumbup:
Michelstadt } Zwitsers pakketje met materiaal voor op de wagons.
@citaat
Het is soms flink puzzelen in de diverse schaduwstations Marcel om plek te vinden.
Totdat het 4de schaduwstation klaar is gaan de laatste 3 niet Zwitserse slepen van de baan af en terug in de doosjes.
1 niet Zwitserse trein mag er blijven rijden dat is mijn allereerste h0 loc de Captrain uit de startset 29350 blijft toch de eerste aankoop. :)

Verder is er gisteren een pakketje uit Zwitserland binnen gekomen met spulletjes voor op de wagons ipv wagons. :P
Ik had er al eens iets besteld maar door een verwijzing van Wico naar Bas kwam ik weer op de site van swissmodelle uit en ja in deze snoepwinkel blijf je kijken en daar zag ik als harley-Davidson rijder een schitterende vrachtwagen ( Herpa 957205) met reclame voor een Harley-Davidson winkel in Hessigkofen/ Solothurn en ja hup in het winkelmandje leuk voor op de rollende landestrasse die alleen Zwiterse vrachtwagen heeft geladen.

Maar waar ik naar op zoek was waren de Coop (koel)containers dus een set van 4 in het winkelwagentje gedaan 1 met een ananas erop 1 met druiven 1 met aardappelen en de laatste met radijsjes.

Verder kreeg ik als bonus voor mijn bestelling een prachtige vrachtwagen van AWM van de Zwiterse firma Dreie met een oplegger van Die Post wat natuurlijk ook een plekje op de rollende landenstrasse gaat krijgen. :favorite:
Maar misschien komt hij later bij de het te maken La Post containerterminal te staan maar dat staat nog in de kinderschoenen dit idee.

En meteen gisteren een velletje met Zwitserse kentekens besteld zodat ik de mooie vrachtwagens kan voorzien van Zwitserse kentekenplaten.

Kortom weer een blije Michel die straks heerlijk een uurtje gaat pielen om de spiegels en toeters op de vrachtwagens te monteren met wat secondelijm.

Groet Michel
Re: Michelstadt } Zwitsers pakketje met materiaal voor op de wagons.
Je hebt weer mooie aanwinsten Michel. Ze kunnen Nederland bijna omdopen naar Nieuw-Zwitserland met al die zwitserse spoorbanen. Geniet van je aanwinsten.

Luc
Michel,

dat zijn weer mooie waardevolle aanwinsten voor de baan.
Jij een blije Michel en wij kunnen er weer met volle teugen van genieten.
Michel,

Ik kan het kort houden: jaloers :favorite:.

Groeten,
Wico
Mooi spul!!!

Mooie kleurrijke wagens Michel.  :thumbup:
Citaat van: lucdiels op zondag 19 januari 2025, 08:34:05Je hebt weer mooie aanwinsten Michel. Ze kunnen Nederland bijna omdopen naar Nieuw-Zwitserland met al die zwitserse spoorbanen. Geniet van je aanwinsten.
Luc

Dank je wel Luc. :thumbup:
Ja dat zou een goed idee zijn Luc maar dan ook de NS omdopen tot SBB dan kan ik treinenspotten om de hoek ipv naar het echte
Zwitserland te gaan. :P
Aankomend weekend gaat de Coop sleep uitgebreid worden en komen de prachtige vrachtwagens op de rollende landestrasse te staan dan gaat het echte genieten beginnen. :favorite:

Citaat van: MaVe46 op zondag 19 januari 2025, 10:42:40Michel,
dat zijn weer mooie waardevolle aanwinsten voor de baan.
Jij een blije Michel en wij kunnen er weer met volle teugen van genieten.

Ze zijn zeker mooie Martijn en geven mij een mooie glimlach op mijn gezicht. :P
Nu ben ik zeker blij nu ik weet dat jullie er met volle teugen van genieten. :)

Citaat van: Wico op zondag 19 januari 2025, 11:42:43Michel,
Ik kan het kort houden: jaloers :favorite:.
Groeten,
Wico

Dan voel je het zelfde wat ik altijd voel als ik naar je update's en tegenwoordig naar de woensdag film kijk. ;)  :P

Citaat van: Sanderz28 op zondag 19 januari 2025, 15:32:59Mooi spul!!!

Dat zijn ze zeker Sander. :)

Citaat van: Trainhenk op maandag 20 januari 2025, 12:30:33Mooie kleurrijke wagens Michel.  :thumbup:

Een beetje kleur kan geen kwaad op de baan Henk. ;)  :P

Groet Michel
De vrachtwagen met HD steelt mijn hart hoor Miche

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Ik plak het kleine spul altijd vast met kristal klear
Schitterende aanwinsten Michel. Vind die met post reclame en de brug erop erg mooi. Waar bestel jij in Zwitserland?

Gr henk
Het zijn weer hele mooie aanwinsten.
Die losse containers is de manier om een stam te creeren met toch allemaal andere opschriften.
Ik weet nu wat mn volgende bestelling wordt.

Märklin fahren-ärger sparen

Vooral die easyrider-truck is een eyecatcher, Mies ! :P

Grtz Tony
Citaat van: wimpietje op maandag 20 januari 2025, 17:17:21De vrachtwagen met HD steelt mijn hart hoor Miche

Ja Wim als Harley rijder een must om te hebben deze prachtige Harley reclame vrachtwagen. :P

Citaat van: Barry1972 op maandag 20 januari 2025, 19:18:19Ik plak het kleine spul altijd vast met kristal klear

Ik gebruik meestal secondelijm of van Noch hind und kleber maar denk toch dat ik deze bij een volgende besteling ga bestellen Barry.
Bedankt voor de tip. :thumbup:

Citaat van: ÖBB op maandag 20 januari 2025, 22:02:21Schitterende aanwinsten Michel. Vind die met post reclame en de brug erop erg mooi. Waar bestel jij in Zwitserland?
Gr henk

Dank je wel Henk. :thumbup:
Ja die Die Post vrachtwagen is zeker mooi vooral omdat ik over die brug bij Luzern heb gelopen mooie herinnering.
Ik bestel deze prachtige vrachtwagens en bussen bij www.swissmodelle.ch veel kijplezier toegewenst in deze snoepwinkel Henk en hij verstuurd via Frankrijk.

Citaat van: erik01 op maandag 20 januari 2025, 22:53:10Het zijn weer hele mooie aanwinsten.
Die losse containers is de manier om een stam te creeren met toch allemaal andere opschriften.
Ik weet nu wat mn volgende bestelling wordt.

Dank je wel Erik. :thumbup:
Jazeker een (leuke) manier om een sleep samen te stellen via diverse soorten containers en ik / we zien je aanwinsten wel verschijnen Erik. :P

Citaat van: Tony op dinsdag 21 januari 2025, 15:17:51Vooral die easyrider-truck is een eyecatcher, Mies ! :P
Grtz Tony

Inderdaad Tony inderdaad. :thumbup:
De prijs was er wel na maar je ziet dat de afwerking echt heel mooi is en goed gedetailleerd zowel de bovenkant (spuitwerk) maar ook zeker de onderkant van de truck. :favorite:

Groet Michel

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

Mooie wagens, Michel.
IK heb er ook 4 besteld; 2 van Marklin en 2 van Trix.
Die van Trix hebben een ander wagonnr en deels iets andere containers.
Mvg  Marcel

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Citaat van: Barry1972 op maandag 20 januari 2025, 19:18:19Ik plak het kleine spul altijd vast met kristal klear

Ja! dat gebruik ik ook steeds meer! ideaal! lampjes in auto's; onderdelen vastzetten, dunne draadjes fixeren...perfect!
@citaat  @citaat

Ze zijn zeker mooi Marcel.
Ik heb even zitten zoeken naar de Trix wagons maar vindt alleen maar minitrix ik zal wel verkeerd zoeken vrees ik ben tenslotte een 3-railer. ;)
Nee hoor maakt mij niks uit hoor wat iemand rijd heb vorig jaar ook iemand geholpen die lekkage had gehad samen met Rene weer zijn 2-rail baantje weer rijvaardig gemaakt. :thumbup:

@citaat

Ik ben om Ernst en ik was vandaag in Rotterdam bij Meijer en Blessing in de winkel om de Herpa 084192 te kopen om de gekochte Coop containers vast te zetten en helemaal vergeten dat Micro Kristal Klear te kopen. :?
Zit volgende week weer bij hun om de hoek dus loop ik weer even naar binnen om het te kopen mits ze het natuurlijk verkopen.
Mooie zaak trouwens vriendelijk personeel. :thumbup:

Groet Michel
Citaat van: h0_miessie op donderdag 23 januari 2025, 16:56:38Zit volgende week weer bij hun om de hoek dus loop ik weer even naar binnen om het te kopen mits ze het natuurlijk verkopen.
Volgens hun website wel, Michel. Dus dat komt wel goed ;)
 @citaat

Gaat zeker goed komen Bas bedaankt voor de info. :thumbup:
Meteen maar een lijstje gemaakt wat er nog meer mee kan genomen worden. :P

Groet Michel

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Inderdaad een leuke winkel, mooie grote voorraad ook van velerlei materiaal.
Als ik in Rotterdam ben spring ik er altijd even binnen.
Dat is helaas maar enkele keren per jaar ☺️, van mijn aankopen gaan ze het dus niet moeten hebben, hoop wel dat ze nog lang mogen blijven.
Ze doen er alles aan om de hobby mooi uit te dragen en te laten zien.
@citaat
Barry, ze doen er zeker alles aan om de hobby goed uit te dragen vriendelijk personeel mooie opgeruimde zaak goed verlicht kortom een voorbeeld hoe een (treinen) winkel in mijn ogen eruit moet zien.
Ikzelf kan wat vaker binnen springen zit 2 keer per week net om de hoek voor mijn werk daar dinsdag hoop ik weer even naar binnen te gaan. :P

Groet Michel

zonder fantasie ook geen creativiteit

Kijk aan, Michel werkt ook in Rotjeknor. Toen ik nog op het Stadhuis werkte ging ik er ook regelmatig langs in de pauze (5 minuutjes lopen), maar nu ik aan de Wilhelminakade werk is dat wat lastiger...
Ik heb een paar maanden op Blaak gewerkt voor de gemeente. In die tijd maar een paar keer de winkel in gelopen.

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 24 januari 2025, 16:08:44Meteen maar een lijstje gemaakt wat er nog meer mee kan genomen worden. :P
Ik geef je geen ongelijk :)
Al jaren niet geweest, wel een dure tent volgens mij.
 @citaat
Misschien niet de goedkoopste maar ik denk dat we blij moeten zijn dat er nog dit soort winkels bestaan.
Ik ken deze winkel niet maar wat ik op hun website zie staan valt het wel mee, niet alles is de Märklin adviesprijs.
Het is altijd vele malen leuker om een winkel te bezoeken dan een website van weet ik veel wie,
dat is maar wat klikken en op een schermpie koekeloeren naar al dat mooie treinenspul, in de winkel is dat veel mooier te bekijken.

Prima winkel, al verscheidene keren on-line wat bij ze gekocht ;).

Groeten,
Wico

zonder fantasie ook geen creativiteit

M&B is niet duurder als een andere modelspoorwinkel, over het algemeen zijn die prijzen echt wel vergelijkbaar.
Citaat van: FransW op zaterdag 25 januari 2025, 06:41:57Kijk aan, Michel werkt ook in Rotjeknor. Toen ik nog op het Stadhuis werkte ging ik er ook regelmatig langs in de pauze (5 minuutjes lopen), maar nu ik aan de Wilhelminakade werk is dat wat lastiger...

Ja Frans ook daar rij ik om de goederen heen te brengen.
Ben in mijn 40 jarige carrière al beroepschauffeur ontelbare keren in de stad en erbuiten geweest.
Nu zit ik er 2 dagen in de week op vaste dagen en rij feilloos zonder navigatie door de stad heen.
En ja de Wilhelminakade is een stukje verder dat haal je niet in de pauze om even heen en weer te lopen en ja ook op de Wilhelminakade kom ik vaak om spullen te brengen.

Citaat van: basjuh1981 op zaterdag 25 januari 2025, 11:45:53Ik heb een paar maanden op Blaak gewerkt voor de gemeente. In die tijd maar een paar keer de winkel in gelopen.

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 24 januari 2025, 16:08:44Meteen maar een lijstje gemaakt wat er nog meer mee kan genomen worden. :P
Ik geef je geen ongelijk :)

Ik ben er in de afgelopen 3 maanden diverse keren langs gereden en toen viel mij de grote winkel niet eens op nu ik wat moest hebben het adres opgezocht en zag toen dat ik er vaak dichtbij zoniet om de hoek stond.
Nu ik hem weet ga ik zeker vaker langs en ja het kleine lijstje ligt klaar.

Citaat van: Sanderz28 op zaterdag 25 januari 2025, 12:53:32Al jaren niet geweest, wel een dure tent volgens mij.

Ik weet niet of hij duur is Sander wat ik moest hebben die Herpa dingetjes waren niet duurder als ergens anders.

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 25 januari 2025, 13:09:13@citaat
Misschien niet de goedkoopste maar ik denk dat we blij moeten zijn dat er nog dit soort winkels bestaan.
Ik ken deze winkel niet maar wat ik op hun website zie staan valt het wel mee, niet alles is de Märklin adviesprijs.
Het is altijd vele malen leuker om een winkel te bezoeken dan een website van weet ik veel wie,
dat is maar wat klikken en op een schermpie koekeloeren naar al dat mooie treinenspul, in de winkel is dat veel mooier te bekijken.

Helemaal gelijk Dirk-Jan wat betreft het bezoeken van een treinenwinkel waar dan ook.
Het product mits ze hem hebben in je handen hebben en goed bekijken is zeker beter al bestellen achter een beeldscherm.
Alleen soms is de afstand gewoon te groot om er even heen te rijden bv Almere naar Meijer-Blessing nu mijn werkgever de reiskosten betaald gaat het veel makkelijker. :P

Citaat van: Wico op zaterdag 25 januari 2025, 15:41:55Prima winkel, al verscheidene keren on-line wat bij ze gekocht ;).
Groeten,
Wico

Zeker een prima winkel Wico.
Ook ik heb in het verleden iets gekocht bij hun via de webshop snelle verzending en goed ingepakt en op vragen via de mail snel antwoord. :thumbup:

Citaat van: FransW op zaterdag 25 januari 2025, 16:05:41M&B is niet duurder als een andere modelspoorwinkel, over het algemeen zijn die prijzen echt wel vergelijkbaar.

Of ze duurder zijn Frans daar kan ik (nog) geen antwoord daarvoor was ik te kort in de prachtige winkel.
Uiteraard moet zo een groot pand wel betaald worden in het centrum dus iets meer betalen is dan niet echt raar want de locatie is prachtig de vrouw winkelen in de koopgoot en de man heerlijk rondstruinen in de modelspoor winkel. ;)

Groet Michel

Michelstadt } beurs Alkmaar.

Michelstadt } beurs Alkmaar.
Vandaag was ik even naar de beurs in Alkmaar mede omdat ik een forumlid een doos met materiaal moest overhandigen en gewoon omdat ik daar eens wou kijken.
Ik wilde kijken voor wat uitbreidingen voor diverse slepen helaas was er niet veel Zwitsers materiaal voor mij gading maar toch een leuke blauwe SBB CFF FFS ketelwagon (Märklin 4745) gevonden die de lange terugreis leuk maakte en ook de pitstop bij de Febo drive-in in Zaandam droeg daarin bij. :P
De prachtige blauwe ketelwagon komt in een sleep van 8 ketelwagons te rijden waarvan de laatste de gele Brawa ketelwagon is de andere 7 zijn blauw vandaar deze aankoop de gele Brawa gaat uit de sleep en de gekochte blauwe komt ervoor in de plaats.

Ook moest ik afgelopen week weer spullen leveren om de hoek bij Meijer en Blessing dus meteen maar een flesje of is het een potje Kristal Klear gekocht daar kan ik jaren mee voort te zien aan de inhoud.
Verder spullen op de lijst hadden ze niet dus die worden de eerst volgende bestelling bij mijn Duitse leverancier gekocht.

Ja en verder gebeurt er weinig in Michelstadt behalve rijden en rijden en nog eens rijden en soms onderhoud verrichten als er een locje omvraagt.

Groet Michel
Re: Michelstadt } beurs Alkmaar.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, Michel  :thumbup:  :thumbup:
Dat zal veel mooier staan: een sleep met gelijk gekleurde ketelwagons  :cool:

Groeten,

Erik.
Speciale Gast

B) Mooie blauwe aanwinst. :thumbup:
Helaas was ik er als Kaaskop zijnde niet, jammer natuurlijk, maar ik zit op mijn werk.
 :o) Ook wel een soort van leuk, die geven me aan het eind van de maand altijd wat geld, kan ik mijn treintjeshobby en andere hobby's en noodzakelijke uitgaves van bekostigen. :D

doe maar een treintje

CiteerJa en verder gebeurt er weinig in Michelstadt behalve rijden en rijden en nog eens rijden en soms onderhoud verrichten als er een locje omvraagt.
is ook wel eens lekker na al dat geklus  :P
Weer een aanwinst voor Michelstadt. Leuke wagen Michel zal wel in één of andere stam terecht kunnen. Geniet ervan

Luc

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Mooie wagon hoor en lekker ff er uit.
Zou ik ook wel weer eens willen.