Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De baan van een geluidsman- Marklin plan E versie 2.0 nacht opname / filmpje.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman- Sneak preview.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hallo allemaal,

Ik ben aan het passen en meten gegaan met de tweede tunnel, deze tunnel wordt de in / uitgang naar de spiraal.
Met de dunne platen kan ik makkelijk in een bocht werken.

Hier alvast een kijkje in de keuken.

Vandaag weer verder bouwen, moet er wel een wakker zijn i.v.m. het geluid dat ik maak  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Ziet er goed uit Peter.  :thumbup:
Veel plezier met verder bouwen.

Groet Ron.

Swiss rail .. what else?

Peter,

Die dunne plaatjes zijn inderdaad erg praktisch om te verwerken.

Groeten,
Wico
Heb je nog wel genoeg ruimte tussen de tunnelwand en de bocht ernaast? Een lang rijtuig wil best nog wel een stuk buiten de bocht uitsteken. En alleen dat blokje als afstand lijkt wat weinig dan. Maar zal je al wel getest hebben, toch?

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Peter,

Dus jij was degene die die speciale bestelling had gedaan.
Twee wekem geleden was ik op Houten en stond bij de stand van de leverancier van de betonwanden en in het gesprek kwam dat zo naar voren.  :D

@citaat
Ik neig ook naar dat commentaar.
Dus ik zou je langste rijtuigen daar eens langs halen.

Henk

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Goeie Sneak hoor, gewoon als de wagons er niet langs kunnen de wand beetje naar achteren plaatsen of een inrijverbod maken voor lange wagons die te veel uitwijken.
Dat soort dingen kunnen voorkomen, dacht zoiets ook in je vorige baan te hebben gezien met een tunnelingang, is toen toch ook opgelost.
Er is altijd een oplossing voor dus ook hier voor. :thumbup:
 :) Wordt een mooi hoekje zo, leuk bedacht. :thumbup:
Suc6 met verder knutselfrutselen en we zien het eindresultaat wel tegemoet. O:-D

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ben benieuwd naar de verdere uitvoering; met name hoe dat busje en aggregaat daar gekomen zijn? Komt er nog een toegangsweg of zo?
Mooi hoekje Peter . Ben benieuwd naar de overige scenery.

Gr henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: RoCoMaDu-26 op zaterdag 22 februari 2025, 08:17:20Ziet er goed uit Peter.  :thumbup:
Veel plezier met verder bouwen.

Groet Ron.
Hoi Ron,
Dankjewel, ik ben lekker aan het rommelen tussen de boodschappen door  :)

Citaat van: Wico op zaterdag 22 februari 2025, 08:20:27Peter,

Die dunne plaatjes zijn inderdaad erg praktisch om te verwerken.

Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Niet alleen het buigen is handig maar ook het verwerken kan nu met een scherp Stanleymes.

Citaat van: NL-modelspoor op zaterdag 22 februari 2025, 08:44:35Heb je nog wel genoeg ruimte tussen de tunnelwand en de bocht ernaast? Een lang rijtuig wil best nog wel een stuk buiten de bocht uitsteken. En alleen dat blokje als afstand lijkt wat weinig dan. Maar zal je al wel getest hebben, toch?
Hoi Johan,
Net gelijk gekeken met een rijtuig, ik heb voldoende ruimte zal ik straks een foto van schieten.
In eerste instantie had ik het even op het oog gedaan  :D

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 22 februari 2025, 11:53:23Peter,

Dus jij was degene die die speciale bestelling had gedaan.
Twee wekem geleden was ik op Houten en stond bij de stand van de leverancier van de betonwanden en in het gesprek kwam dat zo naar voren.  :D

@citaat
Ik neig ook naar dat commentaar.
Dus ik zou je langste rijtuigen daar eens langs halen.

Henk
Hoi Henk,
Ja dat was ik, grappig ik gaf al aan dat er waarschijnlijk vaker gevraagd zou worden.
Het zit niet standaard in zijn programma maar er is van alles mogelijk.

Met een rijtuig heb ik net getest en de test is geslaagd  :)

Citaat van: iTom op zaterdag 22 februari 2025, 12:10:17Goeie Sneak hoor, gewoon als de wagons er niet langs kunnen de wand beetje naar achteren plaatsen of een inrijverbod maken voor lange wagons die te veel uitwijken.
Dat soort dingen kunnen voorkomen, dacht zoiets ook in je vorige baan te hebben gezien met een tunnelingang, is toen toch ook opgelost.
Er is altijd een oplossing voor dus ook hier voor. :thumbup:
Hoi Tom,
Zo is dat, in oplossingen denken, maar het gaat goed en de wand begint al in de juiste hoek te staan.

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 22 februari 2025, 12:15:06:) Wordt een mooi hoekje zo, leuk bedacht. :thumbup:
Suc6 met verder knutselfrutselen en we zien het eindresultaat wel tegemoet. O:-D
Hoi Dirk-Jan,
Ik heb er nachten wakker van gelegen hoe ik het een en ander wilde hebben en hoe ik dit realiseer, ik ben lekker aan het knutselen want het is toch geen weer om in de tuin te zitten  :D

Citaat van: Hanzi op zaterdag 22 februari 2025, 12:15:42Ben benieuwd naar de verdere uitvoering; met name hoe dat busje en aggregaat daar gekomen zijn? Komt er nog een toegangsweg of zo?
Hoi Hans,
Ik heb dat busje en aggregaat er neer gezet  ;)
Een beetje fantasie of toch een oplossing in / tegen de muur bedenken.

Citaat van: ÖBB op zaterdag 22 februari 2025, 12:19:27Mooi hoekje Peter . Ben benieuwd naar de overige scenery.

Gr henk
Hoi Henk,
Eerst dit hoekje maar even, de overige scenery is voor latere zorg.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Ik was gisteren lekker aan het knutselen maar een reactie 
Citaat van: Hanzi op zaterdag 22 februari 2025, 12:15:42Ben benieuwd naar de verdere uitvoering; met name hoe dat busje en aggregaat daar gekomen zijn? Komt er nog een toegangsweg of zo?

Bleef mij een beetje bezig houden, soms zie je dingen even niet op je netvlies en ineens zag ik de mogelijkheid om toch een toegangsweg te creëren.

Die ga ik maken van XPS, gisteren twee delen in de houtlijm gezet en die zullen nu wel droog zijn.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Hierbij een kleine update van de tweede tunnel, het gaat niet hard, maar het gaat  :)

Hier de volledige plaat zoals hij door Modeltex is aangeleverd.

De plaat wordt doormidden gezaagd zodat er twee losse betonplaten ontstaan.

Zo zag het eruit, een blokje geklemd tussen de rails moest de boel een beetje in het gareel houden.

Een proefopstelling om de plaat in de juiste bocht te krijgen.

Ik wil de plaat klemzetten zodat hij de juiste hoek behoud, hiervoor gebruik ik plastic houders.
Een klein stukje plaat dient als afstand houder.

Aan de binnenkant ( bij de rails ) ga ik dezelfde houders gebruiken, alleen wil ik ze minder hoog hebben, en zet de zaag aan het werk.

Omdat deze buigzame platen erg dun zijn maak ik met XPS stroken die straks dezelfde look geven als de 1cm. platen.

Dan blijft er een strook over die straks tegen de betonnen wand gelijmd wordt.

Hierna de strook in de juiste vorm gesneden zodat hij netjes aansluit op de andere tunnel.

De bovenste strook zit op zijn plaats en even kijken hoe ik dat gat kon dichten ( toen hadden we nog niet besloten om een weg naar boven te maken  :) )

Nee er gaat een weg komen om de materialen en auto's daar boven te krijgen, dit staat nog in de todo lijst.
Dus het muurtje weer weggehaald en met XPS aan de slag.

Ondertussen is ook de kopse kant van een strookje XPS voorzien en komt er waarschijnlijk geen schuin stuk beton, de weg laten we even rusten eerst aan de slag met de volgende wand, die komt in de volgende update aan de beurt.

Mvg,

Peter Degeluidsman
 B) Dat ziet er allemaal erg netjes en mooi uit.
En je fotoreportage ervan is ook erg uitgebreid en duidelijk. :thumbup:
En dat het niet hard gaat hoeft natuurlijk ook helemaal niet, tis een hobby en er moet voor na je pensioen ook nog wat klussen overblijven. :D
Wordt een leuk hoekje Peter!

BLIJ dat ik analoog RIJ

Eigenlijk wel jammer dat het nieuwe beton zo hoog doorloopt; slecht voor het zicht op het aggregaat etc.

Swiss rail .. what else?

Peter,

Je bent lekker bezig en krijgt het werken aan de scenery al rap in de vingers. Wat Hanzi hiervoor aangeeft viel mij ook al op want de leuke scenery valt nu deels weg.

Groeten,
Wico

Peter ik ben het ook eens met de reactie van Hanzi en Wico. Nu is het zicht op de scenery er achter voor een groot deel verdwenen.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

@ Dirk-Jan
Fijn dat het niet hard hoeft te gaan, lekker rustig aan een beetje knutselen en alleen als ik zin heb  :)
Ik probeer het zo goed mogelijk in beeld te brengen, foto's zeggen meer dan ..............

@ Sander
Dankjewel.

@ Hans,
Ik heb helaas geen andere mogelijkheid, het spoor komt daar nu eenmaal omhoog en de hoogte van het beton heb ik weer nodig om de treinen er onderdoor te laten rijden, toch zie je best veel van de scenery er achter, op die plek bij de baan heb ik alleen maar sta plaatsen  :)

@ Wico,
Of ik het al in de vingers krijg valt nog wel mee voor mijn eigen gevoel, soms kan ik een tijdje bezig zijn voordat ik echt weet hoe ik het een en ander aan kan pakken.
Maar het is erg leuk om te doen en geeft een hoop voldoening.
Wat de scenery achter de muur betreft zie het antwoord hierboven.

@ Tom,
Zie het antwoord hierboven.
Ik denk dat het onvermijdelijk is om alles goed zichtbaar te houden, zal een foto maken vanuit de hoek dat je ervoor staat en hoe je op het geheel kijkt.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Hierbij de beloofde foto, als je op deze plek staat is het zicht toch redelijk te noemen, natuurlijk wordt het geheel iets afgeschermd door de tweede tunnel maar in de praktijk valt dat dus mee ( vind ik  :D ).

Soms moet je keuzes maken die niet altijd makkelijk zijn, maar je moet ook verder.

Het is weekend dus ik duik zo richting zolder om weer aan de scenery te werken  :) 

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Swiss rail .. what else?

Peter,

De foto geeft al weer wat meer duidelijkheid hoe het moet worden. Maar kun je de tweede tunnelingang niet simpelweg wat naar achteren verplaatsen? Dan hou je vrij zicht op de scenery.

Groeten,
Wico
Forum Moderator

@citaat
Als ik de tunnel naar achteren zou verplaatsen blijft er weinig tunnel over Wico, zoals je op de foto al zag staat de tweede wand al op zijn plaats en vanavond heb ik de XPS strips erin gelijmd.

Hier is zeer veel tijd in gaan zitten omdat niets recht is, het was een hoop passen en meten om hem in de juiste positie te krijgen.
Morgen weer verder, nu lekker op de bank ff control alt delete  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Ik zie niet in waarom die dikke muur beneden niet lager gemaakt kan worden, die kan je toch gelijk houden met het gedeelte waar het aggregaat op staat?

Swiss rail .. what else?

Ik vermoed dat er nog een dak op de tweede tunnel komt en dan moeten de voorkant en de achterkant even hoog zijn.

Groeten,
Wico

doe maar een treintje

foto's kunnen ook een vertekend beeld geven van wat je ziet en ik denk dat Peter eerst verder moet gaan met wat hij voor ogen heeft en dan is er altijd nog kans op inbreng c.q. advies wat hij eventueel kan gebruiken.

gr. Ruud

Big Boy 4014

Het is maar vanuit welk oogpunt je iets kan zien en dat is wat Peter kan zien en wij dan weer niet waarschijnlijk maar begrijp zijn standpunt wel.
Groet, Theo.
Citaat van: Wico op vrijdag 28 februari 2025, 20:22:49Ik vermoed dat er nog een dak op de tweede tunnel komt en dan moeten de voorkant en de achterkant even hoog zijn.

Groeten,
Wico
Dan maak je er geen tunnel van, alleen een steunmuur links, rechter gedeelte weg laten.

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Of het stuk waar de aggregaat staat omhoog brengen.
Wat doet die aggregaat daar trouwens?
De bovenleiding voeden?
😊😊
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: flyerman op vrijdag 28 februari 2025, 20:16:19Ik zie niet in waarom die dikke muur beneden niet lager gemaakt kan worden, die kan je toch gelijk houden met het gedeelte waar het aggregaat op staat?
Hoi Martin,
De tunnel heeft dezelfde hoogte als de eerste tunnel, die hoogte heb ik nodig anders past er geen trein onderdoor/doorheen.

Citaat van: Wico op vrijdag 28 februari 2025, 20:22:49Ik vermoed dat er nog een dak op de tweede tunnel komt en dan moeten de voorkant en de achterkant even hoog zijn.

Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Jou vermoeden is juist  :thumbup:
Er komt een zelfde dak in als bij de eerste tunnel, daar ben ik nu druk mee bezig.

Citaat van: Rudibeer op vrijdag 28 februari 2025, 20:46:47foto's kunnen ook een vertekend beeld geven van wat je ziet en ik denk dat Peter eerst verder moet gaan met wat hij voor ogen heeft en dan is er altijd nog kans op inbreng c.q. advies wat hij eventueel kan gebruiken.

gr. Ruud
Hoi Ruud,
Je slaat de spijker op zijn kop, in het eggie komt het anders over, hoop vandaag een heel eind te zijn met het dak.

Citaat van: th op vrijdag 28 februari 2025, 22:07:17Het is maar vanuit welk oogpunt je iets kan zien en dat is wat Peter kan zien en wij dan weer niet waarschijnlijk maar begrijp zijn standpunt wel.
Groet, Theo.
Hoi Theo,
Ik zie het hier natuurlijk in 3D en jullie kijken naar een vlak plaatje.

Citaat van: flyerman op vrijdag 28 februari 2025, 23:02:21

Groeten,
Wico
Dan maak je er geen tunnel van, alleen een steunmuur links, rechter gedeelte weg laten.
Nee er komt echt een tunnel  :)
De treinen moeten toch ergen het maaiveld op en af kunnen rijden.

Citaat van: Barry1972 op vrijdag 28 februari 2025, 23:26:24Of het stuk waar de aggregaat staat omhoog brengen.
Wat doet die aggregaat daar trouwens?
De bovenleiding voeden?
😊😊
Hoi Barry,
Jij hebt je huiswerk niet gemaakt  ;)
Er is al besproken wat de aggregaat daar doet ( ff terug lezen ).

Nu eerst de Strukton bestelbusjes ophalen en daarna weer door met de scenery  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hoezo moet dat een tunnel worden? Je kan het bovenste gedeelte van de spiraal dichtmaken, en die wanden naar beneden laten aflopen, aan beide kanten. (Waar nu die twee gedeeltes staan) Als muren aan het begin van de tunnel. 

Nu ken ik de baan niet, dus geen idee of het klopt wat ik zeg, maar gezien de foto zou het kunnen denk ik.

Ik vind de laatste foto duidelijk, dat is wat Peter ziet en hoe hij het in zijn geluidsmanbolletje heeft zitten.
Wij hebben een mening, uiten ons maar het is Peter die beslist want het is zijn baan.
Alle tips zijn natuurlijk altijd welkom want daar hebben we allemaal baat bij.
Ik vind het zelfs nu spannender want als iets ergens achter staat maakt dat ons nieuwsgierig en gaan we desnoods op onze tenen staan om het te kunnen zien.  :)

Tom,

Citaat van: iTom op zaterdag 01 maart 2025, 11:00:50Ik vind het zelfs nu spannender want als iets ergens achter staat maakt dat ons nieuwsgierig en gaan we desnoods op onze tenen staan om het te kunnen zien.  :)

Pas jij nu maar op met je knie.
Je kunt nog niet op je tenen staan, dat moet nog even wachten.  :D  :D

Henk

Grüezi midänand!

Ik zou het tunnelportaal dichter tegen de spiraal plaatsen. Dus een stukkie naar rechts vanuit ons, kijkers gezien. Dan kun je de muren lager maken en heb je vrij uitzicht op het fraaie tafereeltje.
Citaat van: iTom op zaterdag 01 maart 2025, 11:00:50Ik vind het zelfs nu spannender want als iets ergens achter staat maakt dat ons nieuwsgierig en gaan we desnoods op onze tenen staan om het te kunnen zien.  :)
:) Dat klopt, op een mooie modelbaan is het juist leuk om her en der doorkijkjes, ergens omheen te moeten kijken
en dergelijke te hebben en dat je wat heen en weer moet bewegen om alles te zien. 8) 
Niet alles hoeft in één oogopslag duidelijk te zijn.
Eigenlijk is dit Profi modelbaanbouw, dus Peter, lekker door knutselen, je bent goed bezig. O:-D  :thumbup:
@citaat @citaat @citaat @citaat  Natuurlijk beslist Peter zelf wat hij wil doen, maar als er geen commentaar gegeven mag worden of ideeën aangedragen mogen worden kan je met zo goed het forum sluiten.

Citaat van: flyerman op zaterdag 01 maart 2025, 12:15:34@citaat @citaat @citaat @citaat  Natuurlijk beslist Peter zelf wat hij wil doen, maar als er geen commentaar gegeven mag worden of ideeën aangedragen mogen worden kan je met zo goed het forum sluiten.

Daarom staat dit er ook, (Alle tips zijn natuurlijk altijd welkom want daar hebben we allemaal baat bij.) wel goed lezen Flyerman  :)
Dat kan zijn, maar vind ik tegenstrijdig met de vorige alinea. Althans, zo lees ik het. Kan aan mij liggen natuurlijk, verschil van interpretatie.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik zeggen dat iedere reactie gewaardeerd wordt en er altijd de mogelijkheid tot discussie is, natuurlijk is het mijn baan en beslis ik uiteindelijk hoe het eruit gaat zien.

Citaat van: flyerman op zaterdag 01 maart 2025, 10:41:49Hoezo moet dat een tunnel worden? Je kan het bovenste gedeelte van de spiraal dichtmaken, en die wanden naar beneden laten aflopen, aan beide kanten. (Waar nu die twee gedeeltes staan) Als muren aan het begin van de tunnel.

Nu ken ik de baan niet, dus geen idee of het klopt wat ik zeg, maar gezien de foto zou het kunnen denk ik.
Hoi Martin,
Ik heb het nu eenmaal zo in mijn hoofd zitten en er in geïnfesteerd.

Citaat van: iTom op zaterdag 01 maart 2025, 11:00:50Ik vind de laatste foto duidelijk, dat is wat Peter ziet en hoe hij het in zijn geluidsmanbolletje heeft zitten.
Wij hebben een mening, uiten ons maar het is Peter die beslist want het is zijn baan.
Alle tips zijn natuurlijk altijd welkom want daar hebben we allemaal baat bij.
Ik vind het zelfs nu spannender want als iets ergens achter staat maakt dat ons nieuwsgierig en gaan we desnoods op onze tenen staan om het te kunnen zien.  :)
Hoi Tom,
Ik had het niet mooier kunnen zeggen  :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 01 maart 2025, 11:30:04Tom,

Pas jij nu maar op met je knie.
Je kunt nog niet op je tenen staan, dat moet nog even wachten.  :D  :D

Henk
Hoi Henk,
Je hebt een punt, we weten allemaal dat Tom de scenery tak volledig onder de knie heeft  :D

Citaat van: Dibbes op zaterdag 01 maart 2025, 11:49:18Ik zou het tunnelportaal dichter tegen de spiraal plaatsen. Dus een stukkie naar rechts vanuit ons, kijkers gezien. Dan kun je de muren lager maken en heb je vrij uitzicht op het fraaie tafereeltje.
Hoi Jos,
Het was juist de bedoeling dat de treinen op deze plek erin of eruit rijden, het tafereeltje is nog steeds redelijk goed zichtbaar.

Citaat van: flyerman op zaterdag 01 maart 2025, 12:15:34@citaat @citaat @citaat @citaat  Natuurlijk beslist Peter zelf wat hij wil doen, maar als er geen commentaar gegeven mag worden of ideeën aangedragen mogen worden kan je met zo goed het forum sluiten.
Je mening wordt gewaardeerd Martin, natuurlijk mogen er ideeën aangedragen worden ( graag zelfs ).

Mvg,

Peter Degeluidsman

Grüezi midänand!

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 01 maart 2025, 13:47:09
Citaat van: Dibbes op zaterdag 01 maart 2025, 11:49:18Ik zou het tunnelportaal dichter tegen de spiraal plaatsen. Dus een stukkie naar rechts vanuit ons, kijkers gezien. Dan kun je de muren lager maken en heb je vrij uitzicht op het fraaie tafereeltje.
Hoi Jos,
Het was juist de bedoeling dat de treinen op deze plek erin of eruit rijden, het tafereeltje is nog steeds redelijk goed zichtbaar.

Dat begrijp ik. Maar mijn idee was om het portaal te plaatsen waar de hoge muur (die bij het aggregaat) begint. Dat is niet zo ver naar rechts.
Forum Moderator

@citaat
Dat is toch al snel 25cm. Jos

Vandaag minder ver gekomen als ik gehoopt had ( er kwam bezoek langs ).
Beide betonnen muren staan en de XPS strips zitten op hun plaats en zijn geschilderd, het dak staat nu voor morgen op de planning, de zin is weg en dan moet je stoppen  ;)
Jullie zullen nog even geduld moeten hebben voor een nieuwe update, zet de chips maar weer in de kast  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
@citaat @Degeluidsman de zin is weg en dan moet je stoppen
Inderdaad, en zo denk ik er ook over... en zo gaat mijn baan maar heel traag vooruit, en dan doe ik nog niet eens de scenery...

FWIW: Ik kan het tot in den treure herhalen, maar dat is gewoon fantastisch wat je daar uitspookt :thumbup:... Daar kan ik alleen maar van dromen... :sad:
Forum Moderator

@citaat
Hoi Herman en alle anderen,

Het is helemaal niet erg om vaak te lezen dat je lekker bezig bent, dat geeft je altijd weer een blij gevoel  :thumbup:
Ik heb 7 jaar kunnen dromen/voorbereiden in mijn hoofd voordat ik de zolder in gebruik kon nemen.

Na een nachtje slapen is de batterij weer opgeladen en ga ik straks weer verder met het lastigste gedeelte het dak, omdat alles rond loopt en in verschillende radiussen ( schrijf je dat zo ? ) is dit een tijdrovend klusje.
Omdat de tunnel zich aan de achterzijde van de spiraal bevindt moet ik steeds in en uit de spiraal klimmen, beetje aanpassen en het ritueel herhaalt zich, het voordeel is wel dat ik dan niet meer naar de sportschool moet  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Grüezi midänand!

Het meervoud van radius is radii of radiussen (en herhaalt is met een t) ;)
Forum Moderator

@citaat
Bedankt voor de verduidelijking Jos, gelijk aangepast natuurlijk  :) 

Ondertussen is het eerste stukje dak op maat, en klim ik zo de spiraal weer in voor het vervolg.

Mvg,

Peter Degeluidsman  

Märklin fahren-ärger sparen

@citaat  @citaat  @citaat

Het is hoe dan ook een mooi hoekje aan het worden, Peter  :P
( lastig-wat-zal-ik-daar-eens-maken-hoekje )
En wie weet, liggen er over een tijdje verliefde jonge preiserstelletjes tussen de niet meer zichtbare bloemetjes  B)

Grtz Tony
Forum Moderator

@citaat @citaat
Foutjes zijn er om opgelost te worden Henk  ;) :D

@citaat
Ik had geen idee wat ik daar zou gaan maken Tony, totdat ik een mooi voorbeeld zag op de site van Modeltex, die tunnel ingang deed mijn  :favorite: sneller kloppen.
Deze heb ik nagenoeg nagebouwd, daarna met een stukje aankleding aan de slag en van het een komt het ander.

Ik heb nog een Viessmann setje liggen waarbij een stelletje op een kleed de Spaanse polka doet  :D
Althans dat deden ze, maar ik heb wel met de gedachten gespeeld om dit stel een plekje in het gras te geven ( staat op de ideeën lijst ). 

Mvg,

Peter Degeluidsman

@citaat
Citaat van: Degeluidsman op zondag 02 maart 2025, 14:06:48Ik heb nog een Viessmann setje liggen waarbij een stelletje op een kleed de Spaanse polka doet  :D
Althans dat deden ze, maar ik heb wel met de gedachten gespeeld om dit stel een plekje in het gras te geven ( staat op de ideeën lijst ). 

Van de ideeën lijst afhalen en verwerken.
Ik ben dol op de Spaanse polka.  >:-D  >:-D

Henk
Forum Moderator

@citaat
Dat gaat vast goed komen Henk, best een grappig scenery dingetje en weggooien is ook zonde.

Net de Marklin site weer bezocht en de Martinair koploper staan nog steeds op levering in februari maar nu met een groen bolletje erbij, ik denk dat hij nu daadwerkelijk uitgeleverd wordt  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

zonder fantasie ook geen creativiteit

Moet voor die Spaanse polka het gras wel twee ... hoog zijn. 🎼 falderie, faldera...
Forum Moderator

Citaat van: FransW op maandag 03 maart 2025, 17:35:47Moet het gras wel twee ... hoog zijn.
Daar is ooit een liedje van gemaakt  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.