Hallo allemaal,
Hierbij een kleine update van de tweede tunnel, het gaat niet hard, maar het gaat

Hier de volledige plaat zoals hij door Modeltex is aangeleverd.

De plaat wordt doormidden gezaagd zodat er twee losse betonplaten ontstaan.

Zo zag het eruit, een blokje geklemd tussen de rails moest de boel een beetje in het gareel houden.

Een proefopstelling om de plaat in de juiste bocht te krijgen.

Ik wil de plaat klemzetten zodat hij de juiste hoek behoud, hiervoor gebruik ik plastic houders.
Een klein stukje plaat dient als afstand houder.

Aan de binnenkant ( bij de rails ) ga ik dezelfde houders gebruiken, alleen wil ik ze minder hoog hebben, en zet de zaag aan het werk.

Omdat deze buigzame platen erg dun zijn maak ik met XPS stroken die straks dezelfde look geven als de 1cm. platen.

Dan blijft er een strook over die straks tegen de betonnen wand gelijmd wordt.

Hierna de strook in de juiste vorm gesneden zodat hij netjes aansluit op de andere tunnel.

De bovenste strook zit op zijn plaats en even kijken hoe ik dat gat kon dichten ( toen hadden we nog niet besloten om een weg naar boven te maken

)

Nee er gaat een weg komen om de materialen en auto's daar boven te krijgen, dit staat nog in de todo lijst.
Dus het muurtje weer weggehaald en met XPS aan de slag.

Ondertussen is ook de kopse kant van een strookje XPS voorzien en komt er waarschijnlijk geen schuin stuk beton, de weg laten we even rusten eerst aan de slag met de volgende wand, die komt in de volgende update aan de beurt.
Mvg,
Peter Degeluidsman