Hallo allemaal,
Een wat verlate reactie, gisteren vanuit de beurs gelijk naar Arnhem gereden voor het concert van Toto

Citaat van: iTom op zaterdag 08 februari 2025, 09:47:22Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 08 februari 2025, 09:00:26@Tom,
Roestkleurig moeten we nog ergens hebben liggen, maar hoe je nu afgebladderde verf namaakt is mij een raadsel.
Mvg,
Peter Degeluidsman
Roest bestaat uit diverse kleuren. De meeste fouten met roest is dat men denkt dat het met 1 kleur wel leuk is maar koop eens een setje roest van MIG of Vallejo.
Afgebladderde verf doe je met Chipping (o.a. van Vallejo) of probeer het eerst met haarlak.
Beetje googlen op youtube vind je genoeg voorbeelden o.a. deze KLIK
Ik ga daar eens kijken Tom, bedankt voor de link

Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 08 februari 2025, 10:01:15Met een beetje weathering poeders of potloden kun je met drybrushing ook al een goed resultaat bereiken. Chipping in H0 en kleinere schalen neigt nogal grof te worden.
Bij scharnieren en lasnaden een spoortje roestpoeder of streepje potlood is echt wel genoeg.
Ik vind het er trouwens nu al goed uitzien. Het is geen afkeurde zeecontainer, er staat waardevolle apparatuur in die ook nog eens verhuurd wordt. De eigenaar/verhuurder zal niet graag met op het oog half weggeroest spul bij de volgende klant aankomen.
Die huurplee daarentegen staat wel heel nieuw te zijn... Die kan ook wel een klein beetje vervuiling en verkleuring gebruiken.
Groet,
Peter
Poeders en potloden zijn in huis Peter, naar de poeders moet ik wel even zoeken waar die liggen

We zijn vorige week al begonnen om alles tevoorschijn te halen en opnieuw te sorteren wat best een leuk werkje is want je komt dingen tegen waarvan je niet meer wist dat je het had.
De Dixie krijgt ook nog een beurt om er gebruik uit te zien
Citaat van: iTom op zaterdag 08 februari 2025, 11:24:18Het is zeker een leuk object.
Ik begreep dat het meer een soort diorama is waar wat op geoefend gaat worden met verschillende technieken en daar vroeg Peter ook om.
Als we verder kijken dan valt mij de deur in de betonnen muur op.
Ik zou daar voor een andere deur gekozen hebben zoiets als dit.

Verder begreep ik uit het verhaal dat de aggregaat tijdelijk buiten staat. Dus als deze naar binnen moet hoe krijgen ze dat dan naar binnen.
Misschien een idee om in de muur waar de deur ook in zit 2 grote deuren van metaal
te maken anders zou het va het spoor moeten denk ik en of dat een goed idee is weet ik niet. Zover gaat mijn kennis nu ook weer niet. Het verweren zal dan ook niet zo veel invloed hebben, slecht wat vuilsporen.
Maar ja, Peter is leergierig en daar is ook niets mis mee en zo kan hij zich helemaal uitleven op dit diorama waar wij dan weer volgens Peter op mogen schieten maar niet met scherp
Het is een permanent diorama Tom
De deur past er prima bij hoor, ik kom regelmatig bij dit soort gebouwen en niets is hetzelfde dus de keuze is reuze.
Afgelopen week nog bij een TTI geweest en daar staat de aggregaat binnen, die is ook via de deur naar binnen gegaan, ik vermoed via het dak of tijdens de bouw.
Twee extra deuren wordt te veel van het goede, dit stukje betonwand is niet al te breed.
Aggregaat blijft hier zo staan, als een tijdelijke maar in mijn geval permanente oplossing.
Schiet maar lekker door hoor
Citaat van: iTom op zaterdag 08 februari 2025, 14:12:02De Noch grasmaster is 16KV.
De RTS Greenkeeper Junior is 20KV en goedkoper dan die van Noch die 9KV minder geeft.
De RTS Greenkeeper 35KV is voor ons prima en kost € 199,95 als koffer met extra wissel laadbakken.
Het verschil tussen de Noch en de RTS junior is volgens mijn berekening 4KV.
Naar de RTS versies ga ik op zoek, ik was getriggerd door Noch omdat er een nieuwe aangekondigd was.
Citaat van: Dibbes op zaterdag 08 februari 2025, 16:23:15
Dat zijn flinke spanningen. Ik denk dat de elektriciteitsaansluiting bij Peter daar niet op gebouwd is.
Er komt hier 75A binnen Jos, dus spanning en stroom genoeg
Citaat van: Wico op zaterdag 08 februari 2025, 16:26:15Ik heb geen ervaring met de Noch versie, wel met de 35kV uitvoering van de RTS (in koffer) en die bevalt me prima.
Groeten,
Wico
Klinkt goed Wico, de zwaarste Noch versie is 20Kv, ik ga er naar op zoek.
Citaat van: iTom op zaterdag 08 februari 2025, 17:00:45Citaat van: Wico op zaterdag 08 februari 2025, 16:26:15Ik heb geen ervaring met de Noch versie, wel met de 35kV uitvoering van de RTS (in koffer) en die bevalt me prima.
Groeten,
Wico
Ik deel deze ervaring maar al te graag.
Mijn gevoel zegt dat ik voor een RTS ga, maar eerst nog even kijken wat de huidige prijs doet, en/of iemand hem in de aanbieding heeft ( blijf toch een Hollander

)
Citaat van: Rudibeer op zaterdag 08 februari 2025, 17:44:43
zelfs met een bijna kaal hoofd stonden m'n haarden haaren overeind (toen per ongeluk mijn vingers te dichtbij waren)
Het is ook een prikkelend stukje gereedschap Ruud, hoge spanning met gelukkig een zeer lage stroom.
Citaat van: Sanderz28 op zaterdag 08 februari 2025, 18:27:40Ik heb vorig jaar deze gekocht, werkt voor mij prima.
IMG20240119111651 by Sander Zuurbier, on Flickr
Gisteren toevallig op de beurs zien staan voor €119 Sander, als ik de bovenstaande berichten lees krijg ik toch een voorkeur voor de RTS versie.
Ga mijn licht eens opsteken op het WWW
Citaat van: ÖBB op zaterdag 08 februari 2025, 18:36:49Hoi Peter het aggregaat ziet er op zich prima uit. Zo'n ding zal nooit helemaal aangetast zijn. Wat nog wel zou kunnen is de zilveren delen welke je aangebracht hebt om die iets minder zilver te laten zijn dus dat wat vervuilen. Succes ik doe het je niet na.
Gr henk
De zilveren delen heb ik zelf niet aangebracht Henk, die zaten er standaard al zo op, ik zal eens kijken hoe ik dat wat minder schoon kan laten lijken.
Als ik het kan kan jij het ook
Het is geen kwestie van kunnen maar doen lees ik wel eens
Mvg,
Peter Degeluidsman