Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De baan van een geluidsman- paar foto's van On traXS.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman- Verder met de scenery / aggregaat afgeleverd.

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

Peter

patrick bruinekool of zoiets maakt ze op bestelling
hij zit op facebook ik zal even kijken naar zijn naam

https://www.facebook.com/patrick.abruinekool

hij maakt regelmatig dit soort dingen, ik heb begrepen dat hij niet (meer) op houten gaat staan ivm de hogere prijzen voor een tafel
Maar er zijn wel speciale dagen dat hij er toch staat maar via facebook kan je hem persoonlijk bereiken

Succes ermee

Gr Ed

hij heeft er van structon gemaakt

https://www.facebook.com/photo?fbid=1299164104265469&set=pcb.1299164277598785

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1299164064265473&set=pcb.1299164277598785

https://www.facebook.com/photo?fbid=1299164147598798&set=pcb.1299164277598785

Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

@citaat
@citaat @citaat

Dankjewel voor de info Ed  :thumbup: :thumbup:
Deze verkoper bedoelde ik, regelmatig in Houten gezien.
Zou wel jammer zijn als hij er niet meer staat, moet nog even zoeken of hij er aanstaande zaterdag misschien wel is, ik ben niet zo'n Facebook gebruiker  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hoi Peter

Een zekere K.S uit Monster maakt ook Structon modellen, maar ook BAM etc .

komt regelmatig langs op Marktplaats. (staat ook wel eens op Houten)

Misschien dat hij ook de auto's maakt.

Succes

groetjes uit beetje krom
opa cees
Forum Moderator

@citaat
Hoi Cees,

Bedankt voor de tip, K.S staat inderdaad vaak op Marktplaats en in Houten ben ik de modellen wel eens tegengekomen.
Ik heb de zoekopdracht Strukton ingesteld op Marktplaats dus komt hij regelmatig voorbij  :)
Auto's heb ik nog nooit gezien van zijn hand.

Ondertussen probeer ik in contact te komen met Patrick Abruinekool via face book, dit maakt veel auto's ook op verzoek.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hij had een platte lage wagon (type als Marklin 4433) met daarop een bestelwagen van Strukton. Dus ja hij maakt ook wel de auto's. Al is veel wat hij maakt pure fantasie.
Is een oplossing niet om naar een juiste kleur bus te gaan en dan aan de slag te gaan met decal papier?

Forum Moderator

@citaat
Dat is nog een of meerdere stappen te hoog voor mij gegrepen, sta aan het begin van mijn scenery avontuur  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Ik heb contact gehad met Patrick Bruinekool en hij gaat twee Strukton busjes voor mij maken, de auto's komen uit het buitenland dus het zal wel even duren voordat ze klaar zijn.
Ed en Dennis bedankt voor de info over Patrick  :thumbup: :thumbup:

Afgelopen maand had ik de stille hoop dat Marklin de Martinair koploper uit zou leveren, op de site stond geplande levering januari en helaas staat dat er nog steeds  :-(
Voorheen werd de levertijd rond de 12e van de maand aangepast, maar dat zijn ze dus vergeten.

Hier is het weekend begonnen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Peter,

Fijn weekend gewenst, hier zit ik ook te wachten op Märklin wagons die nog steeds op uitlevering januari 2025 staan. Slechte zaak van Märklin ...

Groeten,
Wico
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 07 februari 2025, 13:20:30Hallo allemaal,

Ik heb contact gehad met Patrick Bruinekool en hij gaat twee Strukton busjes voor mij maken, de auto's komen uit het buitenland dus het zal wel even duren voordat ze klaar zijn.
Ed en Dennis bedankt voor de info over Patrick  :thumbup: :thumbup: peter jochie graag gedaan was en kleine moeite

Afgelopen maand had ik de stille hoop dat Marklin de Martinair koploper uit zou leveren, op de site stond geplande levering januari en helaas staat dat er nog steeds  :-(
Voorheen werd de levertijd rond de 12e van de maand aangepast, maar dat zijn ze dus vergeten.

Hier is het weekend begonnen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
zit in de zelfde schuit peter had allang in de vitrine kast mogen staan pronken bij mij
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Wico op vrijdag 07 februari 2025, 13:32:45Peter,

Fijn weekend gewenst, hier zit ik ook te wachten op Märklin wagons die nog steeds op uitlevering januari 2025 staan. Slechte zaak van Märklin ...

Groeten,
Wico
Jij ook een fijn weekend Wico  :)
Ik denk dat ze het bij de firma erg druk hebben, gelukkig is er een gezegde iets met een vat  :D
Nu zitten we niet zonder treintjes maar toch is het naast al het scenery geweld leuk om eens een nieuwe trein / wagon te verwelkomen.

@citaat
We zullen nog even geduld moeten hebben Dennis, zo zit ik ook al een tijd op de Sudexpress Railforce One te wachten, die zou eind 2024 uitkomen maar ik hoor nu dat het waarschijnlijk mei gaat worden.
Gelukkig kan ik morgen wat geld kwijt aan scenery producten  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Een poging gedaan om het aggregaat te verouderen.
Forum Moderator

Re: De baan van een geluidsman- Een poging gedaan om het aggregaat te verouderen.
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een poging gedaan om het hagelnieuwe aggregaat een wat ouder jasje te geven.
In het kader het is geen kwestie van kunnen maar doen.................. ben ik aan de slag gegaan.

Zo uit de fabriek.

Hierna de waarde van het object iets laten zakken  :)

En terug geplaats  bij de tunnel

Er mag op geschoten worden, alle tips zijn welkom.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Peter,

Dat is duidelijk een container die er al een tijdje staat :thumbup:. Valt nu een beetje uit de toon bij de verder nog zo schone omgeving, maar dat komt vast goed :).

Groeten,
Wico 
Tja. ik denk dat graffiti nog wat teveel gevraagd is voor Peter. Maar die container is mooi vervuild!

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Kijk, het krijgt nu meer smoel.
We zeggen dan dat het gaat leven maar een aggregaat die gaat leven zien we alleen in films.
Dit gaat zeker wel leuk worden, misschien her en der beetje roest of afgebladderde verflaag niet te veel maar net genoeg.
Als je zo door gaat dan gaat het best goed komen.

Ik denk dat ik maar weer suikerzakjes ga verzamelen of postzegels  :?

Tom,

Citaat van: iTom op vrijdag 07 februari 2025, 18:50:42Ik denk dat ik maar weer suikerzakjes ga verzamelen of postzegels  :?

Ik hb nogeen verzamleing 1ste dag enveloppen van mijn moeder liggen.
Kun je overnemen, voor weinig.

Henk
Ha die heb ik hier ook nog liggen, zijn tegenwoordig geen cent meer waard. Vaak niet eens de nominale waarde van de postzegels die er op zitten.

Groeten,
Wico

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 07 februari 2025, 21:13:00Tom,

Citaat van: iTom op vrijdag 07 februari 2025, 18:50:42Ik denk dat ik maar weer suikerzakjes ga verzamelen of postzegels  :?

Ik hb nogeen verzamleing 1ste dag enveloppen van mijn moeder liggen.
Kun je overnemen, voor weinig.

Henk

Zou ze maar goed bewaren Henk, kan je straks mooi gebruiken om je pensioen mee aan te vullen.  >:-D
Forum Moderator

Wico, Freek, Tom en Henk bedankt voor de reacties  :thumbup:

@Wico,
Aan de omgeving moet ik nog wat verouderen/vuil maken, ook komen er nog wat details bij.
Bedrading vanuit de muur naar het aggregaat, Strukton busje, wat mederwerkers enz.

@Freek,
Graffiti heb ik liggen, en de preiser spuiters staan in bestelling.
Ik weet nog niet zeker of die in dit stukje scenery gaan komen.

@Tom,
Roestkleurig moeten we nog ergens hebben liggen, maar hoe je nu afgebladderde verf namaakt is mij een raadsel.

@Henk,
Wij hebben nog benzine bonnen liggen, dat is ook niets meer waard  :)

Vandaag naar de Beurs in Houten, vooral kijken naar scenery spullen ( al hebben we best al veel liggen ) en de speciaal bestelde betonnen platen ophalen voor de 2e tunnel.
Ook eens kijken wat een gras master op de beurs kost, nu komt Noch met een nieuwe versie 4 uit, misschien moet ik daar even op wachten.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 08 februari 2025, 09:00:26@Tom,
Roestkleurig moeten we nog ergens hebben liggen, maar hoe je nu afgebladderde verf namaakt is mij een raadsel.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Roest bestaat uit diverse kleuren. De meeste fouten met roest is dat men denkt dat het met 1 kleur wel leuk is maar koop eens een setje roest van MIG of Vallejo.
Afgebladderde verf doe je met Chipping (o.a. van Vallejo) of probeer het eerst met haarlak.
Beetje googlen op youtube vind je genoeg voorbeelden o.a. deze KLIK
Met een beetje weathering poeders of potloden  kun je met drybrushing ook al een goed resultaat bereiken. Chipping in H0 en kleinere schalen neigt nogal grof te worden.

Bij scharnieren en lasnaden een spoortje roestpoeder of streepje potlood is echt wel genoeg.

Ik vind het er trouwens nu al goed uitzien. Het is geen afkeurde zeecontainer, er staat waardevolle apparatuur in die ook nog eens verhuurd wordt. De eigenaar/verhuurder zal niet graag met op het oog half weggeroest spul bij de volgende klant aankomen.

Die huurplee daarentegen staat wel heel nieuw te zijn... Die kan ook wel een klein beetje vervuiling en verkleuring gebruiken.

Groet,

Peter

Het is zeker een leuk object.
Ik begreep dat het meer een soort diorama is waar wat op geoefend gaat worden met verschillende technieken en daar vroeg Peter ook om.
Als we verder kijken dan valt mij de deur in de betonnen muur op.
Ik zou daar voor een andere deur gekozen hebben zoiets als dit.

pngtree-simple-and-solid-metal-door-set-in-a-concrete-wall-creating-image_16623297.jpg

Verder begreep ik uit het verhaal dat de aggregaat tijdelijk buiten staat. Dus als deze naar binnen moet hoe krijgen ze dat dan naar binnen.
Misschien een idee om in de muur waar de deur ook in zit 2 grote deuren van metaal  ;) te maken anders zou het va het spoor moeten denk ik en of dat een goed idee is weet ik niet. Zover gaat mijn kennis nu ook weer niet. Het verweren zal dan ook niet zo veel invloed hebben, slecht wat vuilsporen.

Maar ja, Peter is leergierig en daar is ook niets mis mee en zo kan hij zich helemaal uitleven op dit diorama waar wij dan weer volgens Peter op mogen schieten maar niet met scherp  :D

De Noch grasmaster is 16KV.
De RTS Greenkeeper Junior is 20KV en goedkoper dan die van Noch die 9KV minder geeft.
De RTS Greenkeeper 35KV is voor ons prima en kost € 199,95 als koffer met extra wissel laadbakken.
@citaat Dat zijn flinke spanningen. Ik denk dat de elektriciteitsaansluiting bij Peter daar niet op gebouwd is.
Ik heb geen ervaring met de Noch versie, wel met de 35kV uitvoering van de RTS (in koffer) en die bevalt me prima.

Groeten,
Wico

Citaat van: Dibbes op zaterdag 08 februari 2025, 16:23:15@citaat Dat zijn flinke spanningen. Ik denk dat de elektriciteitsaansluiting bij Peter daar niet op gebouwd is.

Klopt, je moet er ook niet vlak na gebruik je vinger in steken  :-)  :-)  :-)

Citaat van: Wico op zaterdag 08 februari 2025, 16:26:15Ik heb geen ervaring met de Noch versie, wel met de 35kV uitvoering van de RTS (in koffer) en die bevalt me prima.

Groeten,
Wico

Ik deel deze ervaring maar al te graag. :thumbup:
@citaat  @citaat zelfs met een bijna kaal hoofd stonden m'n haarden haaren overeind (toen per ongeluk mijn vingers te dichtbij waren)  :O
Ik heb vorig jaar deze gekocht, werkt voor mij prima.

IMG20240119111651 by Sander Zuurbier, on Flickr
Hoi Peter het aggregaat ziet er op zich prima uit. Zo'n ding zal nooit helemaal aangetast zijn. Wat nog wel zou kunnen is de zilveren delen welke je aangebracht hebt om die iets minder zilver te laten zijn dus dat wat vervuilen. Succes ik doe het je niet na.
Gr henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Een wat verlate reactie, gisteren vanuit de beurs gelijk naar Arnhem gereden voor het concert van Toto  :favorite:

Citaat van: iTom op zaterdag 08 februari 2025, 09:47:22
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 08 februari 2025, 09:00:26@Tom,

Mvg,

Peter Degeluidsman

Roest bestaat uit diverse kleuren. De meeste fouten met roest is dat men denkt dat het met 1 kleur wel leuk is maar koop eens een setje roest van MIG of Vallejo.
Afgebladderde verf doe je met Chipping (o.a. van Vallejo) of probeer het eerst met haarlak.
Beetje googlen op youtube vind je genoeg voorbeelden o.a. deze KLIK
Ik ga daar eens kijken Tom, bedankt voor de link  :thumbup:

Citaat van: BlikkenTinus op zaterdag 08 februari 2025, 10:01:15Met een beetje weathering poeders of potloden  kun je met drybrushing ook al een goed resultaat bereiken. Chipping in H0 en kleinere schalen neigt nogal grof te worden.

Bij scharnieren en lasnaden een spoortje roestpoeder of streepje potlood is echt wel genoeg.

Ik vind het er trouwens nu al goed uitzien. Het is geen afkeurde zeecontainer, er staat waardevolle apparatuur in die ook nog eens verhuurd wordt. De eigenaar/verhuurder zal niet graag met op het oog half weggeroest spul bij de volgende klant aankomen.

Die huurplee daarentegen staat wel heel nieuw te zijn... Die kan ook wel een klein beetje vervuiling en verkleuring gebruiken.

Groet,

Peter
Poeders en potloden zijn in huis Peter, naar de poeders moet ik wel even zoeken waar die liggen  :) We zijn vorige week al begonnen om alles tevoorschijn te halen en opnieuw te sorteren wat best een leuk werkje is want je komt dingen tegen waarvan je niet meer wist dat je het had.

De Dixie krijgt ook nog een beurt om er gebruik uit te zien  ;)

Citaat van: iTom op zaterdag 08 februari 2025, 11:24:18Het is zeker een leuk object.
Ik begreep dat het meer een soort diorama is waar wat op geoefend gaat worden met verschillende technieken en daar vroeg Peter ook om.
Als we verder kijken dan valt mij de deur in de betonnen muur op.
Ik zou daar voor een andere deur gekozen hebben zoiets als dit.

pngtree-simple-and-solid-metal-door-set-in-a-concrete-wall-creating-image_16623297.jpg

Verder begreep ik uit het verhaal dat de aggregaat tijdelijk buiten staat. Dus als deze naar binnen moet hoe krijgen ze dat dan naar binnen.
Misschien een idee om in de muur waar de deur ook in zit 2 grote deuren van metaal  ;) te maken anders zou het va het spoor moeten denk ik en of dat een goed idee is weet ik niet. Zover gaat mijn kennis nu ook weer niet. Het verweren zal dan ook niet zo veel invloed hebben, slecht wat vuilsporen.

Maar ja, Peter is leergierig en daar is ook niets mis mee en zo kan hij zich helemaal uitleven op dit diorama waar wij dan weer volgens Peter op mogen schieten maar niet met scherp  :D
Het is een permanent diorama Tom  :)
De deur past er prima bij hoor, ik kom regelmatig bij dit soort gebouwen en niets is hetzelfde dus de keuze is reuze.

Afgelopen week nog bij een TTI geweest en daar staat de aggregaat binnen, die is ook via de deur naar binnen gegaan, ik vermoed via het dak of tijdens de bouw.
Twee extra deuren wordt te veel van het goede, dit stukje betonwand is niet al te breed.
Aggregaat blijft hier zo staan, als een tijdelijke maar in mijn geval permanente oplossing.

Schiet maar lekker door hoor  >:-D

Citaat van: iTom op zaterdag 08 februari 2025, 14:12:02De Noch grasmaster is 16KV.
De RTS Greenkeeper Junior is 20KV en goedkoper dan die van Noch die 9KV minder geeft.
De RTS Greenkeeper 35KV is voor ons prima en kost € 199,95 als koffer met extra wissel laadbakken.

Het verschil tussen de Noch en de RTS junior is volgens mijn berekening 4KV.
Naar de RTS versies ga ik op zoek, ik was getriggerd door Noch omdat er een nieuwe aangekondigd was.

Citaat van: Dibbes op zaterdag 08 februari 2025, 16:23:15@citaat Dat zijn flinke spanningen. Ik denk dat de elektriciteitsaansluiting bij Peter daar niet op gebouwd is.
Er komt hier 75A binnen Jos, dus spanning en stroom genoeg  :)

Citaat van: Wico op zaterdag 08 februari 2025, 16:26:15Ik heb geen ervaring met de Noch versie, wel met de 35kV uitvoering van de RTS (in koffer) en die bevalt me prima.

Groeten,
Wico

Klinkt goed Wico, de zwaarste Noch versie is 20Kv, ik ga er naar op zoek.

Citaat van: iTom op zaterdag 08 februari 2025, 17:00:45

Groeten,
Wico

Ik deel deze ervaring maar al te graag. :thumbup:
Mijn gevoel zegt dat ik voor een RTS ga, maar eerst nog even kijken wat de huidige prijs doet, en/of iemand hem in de aanbieding heeft ( blijf toch een Hollander  >:-D )

Citaat van: Rudibeer op zaterdag 08 februari 2025, 17:44:43@citaat  @citaat zelfs met een bijna kaal hoofd stonden m'n haarden haaren overeind (toen per ongeluk mijn vingers te dichtbij waren)  :O

Het is ook een prikkelend stukje gereedschap Ruud, hoge spanning met gelukkig een zeer lage stroom.

Citaat van: Sanderz28 op zaterdag 08 februari 2025, 18:27:40Ik heb vorig jaar deze gekocht, werkt voor mij prima.

IMG20240119111651 by Sander Zuurbier, on Flickr
Gisteren toevallig op de beurs zien staan voor €119 Sander, als ik de bovenstaande berichten lees krijg ik toch een voorkeur voor de RTS versie.
Ga mijn licht eens opsteken op het WWW

Citaat van: ÖBB op zaterdag 08 februari 2025, 18:36:49Hoi Peter het aggregaat ziet er op zich prima uit. Zo'n ding zal nooit helemaal aangetast zijn. Wat nog wel zou kunnen is de zilveren delen welke je aangebracht hebt om die iets minder zilver te laten zijn dus dat wat vervuilen. Succes ik doe het je niet na.
Gr henk
De zilveren delen heb ik zelf niet aangebracht Henk, die zaten er standaard al zo op, ik zal eens kijken hoe ik dat wat minder schoon kan laten lijken.
Als ik het kan kan jij het ook  :P
Het is geen kwestie van kunnen maar doen lees ik wel eens  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 07 februari 2025, 17:28:11Er mag op geschoten worden, alle tips zijn welkom.

De stelconplaten zien er zo bruin / MDF uit.... Ik zou ze schilderen in een beton grijze kleur. Zie bijvoorbeeld: industrieplaten bij dit diorama. Dat had je mogelijk voor het aanbrengen mogen doen. Je kan het als nog wat proberen.

Tussen de betonwand en de industrieplaten kan je iets van fijn turf aanbrengen. Mogelijk met nog wat graspolletjes. Dan de muur heel licht van te voren voorzien van een zwarte verweringswash omdat daar het regenwater omhoog spat.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

@citaat @citaat
Dat is wel een mooi prijsje Sander, waarschijnlijk in de aanbieding omdat Noch de 4.0 en 4.0 pro versie heeft aangekondigd.
Gezien de diverse lovende reacties over de RTS gaat mijn voorkeur daar naar uit, natuurlijk een stuk duurder maar er zit ook een groot verschil in het voltage.

Ik moet nog filmpjes op het web gaan kijken  :)

Citaat van: ronaldk op zondag 09 februari 2025, 16:33:50
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 07 februari 2025, 17:28:11Er mag op geschoten worden, alle tips zijn welkom.

De stelconplaten zien er zo bruin / MDF uit.... Ik zou ze schilderen in een beton grijze kleur. Zie bijvoorbeeld: industrieplaten bij dit diorama. Dat had je mogelijk voor het aanbrengen mogen doen. Je kan het als nog wat proberen.

Tussen de betonwand en de industrieplaten kan je iets van fijn turf aanbrengen. Mogelijk met nog wat graspolletjes. Dan de muur heel licht van te voren voorzien van een zwarte verweringswash omdat daar het regenwater omhoog spat.
In het eggie valt de kleur wel mee Ronald, daar ben ik tevreden over.

De muur staat nog los ( en dat blijft hij waarschijnlijk ook ) dus die kan ik voorzien van zwarte wash  :thumbup:
Fijne turf hebben we vast ook nog wel ergens liggen, ga weer struinen in onze voorraad  :)

Afgelopen beurs heb ik twee n spoor wand lampjes kunnen kopen, zal er zo ff een foto van plaatsen, ben er nog niet uit welke er boven de deur komt.
Zal ook de andere aankopen even laten zien.
Wordt wel na het eten.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe vooral scenery aanwinsten uit Houten.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag naar de beurs in Houten geweest, ik was op zoek naar een wandlantaarn in N voor boven de deur in de betonnenplaat.
Dat viel nog niet mee, uiteindelijk twee modelletjes gevonden, de een modern de andere van een paar jaar geleden  ;)

Tijd voor een poll, welke van de twee zouden jullie hier gebruiken  :)
1 het oude model
2 het nieuwe model

Voor het stationsgebied twee onderdoorgangen van Bush gekocht, de reizigers moeten straks toch bij de treinen kunnen komen.

Van Artitec, deze leuke verkoop/reclame borden gekocht, die krijgen straks vast een leuke prominente plaats

Bij modeltex mijn bestelling opgehaald, hier de plaat waarvan mijn gehele tunnel gemaakt is.

En drie speciaal voor mij gemaakte platen ( en drie voor mijn maatje ) dezelfde print maar nu op 1mm. dik i.p.v. 1cm.
Deze is te buigen en gaat ingezet worden voor de tweede tunnel.

Zoek de verschillen.

En toen ging ik de fout in  >:-D
Ik zag deze wagon liggen en die moest mee naar huis  :favorite:
Een speciale uitgave van 1500 stuks excl. voor Zwitserland.

Met deze spullen in de achterbak zijn we naar Arnhem gereden voor het concert van Toto, we hebben een top dag gehad  :) 

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Peter,

Dat zijn allemaal fraaie aanwinsten. Persoonlijk zou ik voor de moderne lamp gaan, die lijkt me beter bij het totaalbeeld passen. De onderdoorgangen van Busch heb ik ook gebruikt, zijn fraaie uitvoeringen. Wel een beetje breed, dus je houdt een smalle strook ernaast over. Eventueel uit het midden plaatsen zodat men er aan één kant langs kan. De reclameborden van Artitec vind ik ook heel geslaagd, al zou ik alleen die met het varken kunnen gebruiken. Ja en die Zwitserse Millet wagon, helemaal fout dus op je Nederlandse baan. Die zou ik maar gauw voor half geld op het forum te koop zetten >:-D.

Groeten,
Wico   
Forum Moderator

Citaat van: AlbertG op maandag 03 februari 2025, 17:27:11Hey Peter,
(NB: Ik sta zaterdag zelf met een baantje bij de HCC!m. Je bent van harte welkom).
Ik heb je helaas niet gevonden Albert  :(
Ben ook nog boven geweest maar daar was op dat moment niets te doen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Mooie wagon, die hing gewoon achter een internationale goederentrein en is toen "per ongeluk" hier in NL achtergebleven.
En zo kan hij gewoon op je NL-baan rondkarren ;) !
Mooie aanwinsten Peter, ik zou zelf voor de moderne lamp gaan. Past beter bij plaatje. Die onderdoorgangen zijn leuk, wellicht lampje erin en klein spiegeltje voor het effect. En die wagon, erg mooi.

Gr henk

Meestal zijn de N lantaarns voor h0 toch wel aan de (te) grote kant maar voor het doel zou ik voor de moderne wandlantaarn gaan.

Ik zie het verschil van de betonplaten alleen in de dikte.
Het lijkt me in verhouding dat de dunste uitvoering dikker is dan 1mm maar dat kan door de foto komen.

Verder leuke scenery investeringen gedaan en een mooie wagon rijker.  :thumbup:
Citaat van: Degeluidsman op maandag 10 februari 2025, 20:18:20
(NB: Ik sta zaterdag zelf met een baantje bij de HCC!m. Je bent van harte welkom).

Mvg,

Peter Degeluidsman
Jammer dat we elkaar gemist hebben, Peter. Hoe laat was je bij de stand van de HCC!m? Ik heb rond 13:00 een rondje over de beurs gemaakt.
Volgende keer beter. Ik sta er weer met de kennisdag.
 :) Leuke aanwinsten allemaal. B) Die Artitec borden zijn  :thumbup:
Enne ik kies ook de moderne lamp.
:o) Toto, dat zijn toch ouwe knarren? Nou ja, jij ook al een beetje. :D

Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Wico op maandag 10 februari 2025, 19:59:33Peter,

Dat zijn allemaal fraaie aanwinsten. Persoonlijk zou ik voor de moderne lamp gaan, die lijkt me beter bij het totaalbeeld passen. De onderdoorgangen van Busch heb ik ook gebruikt, zijn fraaie uitvoeringen. Wel een beetje breed, dus je houdt een smalle strook ernaast over. Eventueel uit het midden plaatsen zodat men er aan één kant langs kan. De reclameborden van Artitec vind ik ook heel geslaagd, al zou ik alleen die met het varken kunnen gebruiken. Ja en die Zwitserse Millet wagon, helemaal fout dus op je Nederlandse baan. Die zou ik maar gauw voor half geld op het forum te koop zetten >:-D.

Groeten,
Wico 
Hoi Wico,

De moderne lamp ga ik gebruiken, de andere komt vast nog wel een keer van pas.
De Busch onderdoorgangen, zijn inderdaad groot, in het achterste perron zal hij zeker niet passen en moet ik iets bedenken, moet ook nog even kijken waar ze op het perron gaan komen dit kunnen we bepalen als het station in elkaar zit.

Je hebt gelijk die wagon is geen gezicht op een Nederlandse baan, zo even op MP zetten  :P

Citaat van: Hanzi op maandag 10 februari 2025, 20:23:13Mooie wagon, die hing gewoon achter een internationale goederentrein en is toen "per ongeluk" hier in NL achtergebleven.
En zo kan hij gewoon op je NL-baan rondkarren ;) !
Hoi Hans,

Top oplossing  :D :thumbup: :thumbup:
Snel van MP afhalen  >:-D

Citaat van: ÖBB op maandag 10 februari 2025, 20:32:18Mooie aanwinsten Peter, ik zou zelf voor de moderne lamp gaan. Past beter bij plaatje. Die onderdoorgangen zijn leuk, wellicht lampje erin en klein spiegeltje voor het effect. En die wagon, erg mooi.

Gr henk
Hoi Henk,

Ik ga voor de moderne lamp, van de week maar eens plaatsen.
Er komen zeker leds in de onderdoorgangen, de preisertjes moeten toch goed zicht hebben als ze proberen hun trein te halen  :)
Die wagon is een blijvertje ( ps ik heb nog 3 van dit soort wagons alleen met een ander art.nummer )  :D

Citaat van: iTom op maandag 10 februari 2025, 20:35:07Meestal zijn de N lantaarns voor h0 toch wel aan de (te) grote kant maar voor het doel zou ik voor de moderne wandlantaarn gaan.

Ik zie het verschil van de betonplaten alleen in de dikte.
Het lijkt me in verhouding dat de dunste uitvoering dikker is dan 1mm maar dat kan door de foto komen.

Verder leuke scenery investeringen gedaan en een mooie wagon rijker.  :thumbup:
Hoi Tom,

Het verschil in de betonplaten is inderdaad alleen de dikte, hij is standaard 1cm. Dik maar dat is natuurlijk niet te buigen, op verzoek deze in de 1mm. Versie laten printen.
Je hebt gelijk dat deze plaat iets dikker is dan 1mm. Maar zo noemt de fabrikant hem.

Met de investeringen ben ik erg blij  :)

Citaat van: AlbertG op maandag 10 februari 2025, 21:09:32
Citaat van: Degeluidsman op maandag 10 februari 2025, 20:18:20

Mvg,

Peter Degeluidsman
Jammer dat we elkaar gemist hebben, Peter. Hoe laat was je bij de stand van de HCC!m? Ik heb rond 13:00 een rondje over de beurs gemaakt.
Volgende keer beter. Ik sta er weer met de kennisdag.
Hoi Albert,

Ik heb geen idee hoe laat ik bij de stand was, de volgende keer doen we weer een poging.

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 10 februari 2025, 21:33:48:) Leuke aanwinsten allemaal. B) Die Artitec borden zijn  :thumbup:
Enne ik kies ook de moderne lamp.
:o) Toto, dat zijn toch ouwe knarren? Nou ja, jij ook al een beetje. :D

Hoi Dirk-Jan,

Ik wist dat Artitec ze had en zag ze ineens liggen, die komen altijd wel van pas dus hub in de tas  :)
Ja Toto zijn oude knarren, maar ze waren nog zeer vitaal en speelde de sterren van de hemel.

Dan even over de RTS begrasser, ik heb een aantal filmpjes bekeken en kwam er achter dat er naast de 35KV ook een 55KV versie is.
Die werd zeer goed beoordeeld.
Handig systeem met potjes waardoor je snel kunt wisselen van vezels.
Tja keuze stress.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Voor H0 vezels is 35 kV genoeg.
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 11 februari 2025, 19:15:00Hallo allemaal,

Groeten,
Wico 
Hoi Wico,

De Busch onderdoorgangen, zijn inderdaad groot, in het achterste perron zal hij zeker niet passen en moet ik iets bedenken, moet ook nog even kijken waar ze op het perron gaan komen dit kunnen we bepalen als het station in elkaar zit.

Je hebt gelijk die wagon is geen gezicht op een Nederlandse baan, zo even op MP zetten  :P

Mvg,

Peter Degeluidsman

Die fraaie Millet wagon kwam me al zo bekend voor: vaderdag 2019.

Groeten,
Wico

55KV grasmaster, ja hoor, die wordt ook goed beoordeeld er zijn zelfs nog zwaardere uitvoeringen welke o.a. door Martin Welberg en kornuiten worden gebruikt.
Als je grasmatten wil maken voor de handel dan denk ik je kan geen KV genoeg hebben maar voor onze hobby in h0 is 35KV meer en ruim voldoende.
Je schiet er met gemak 12mm grasvezels mee. Reken maar eens uit hoe lang die in werkelijkheid zouden zijn.
Zeker geen keuze stress, sommige willen nu eenmaal meer en denken dan dat ze nog betere resultaten krijgen maar dat is absoluut niet het geval.
Het is net als met een fotocamera daar denken ook veel mensen van dat hoe groter en duurder de foto's beter worden maar het is de persoon die er mee om moet gaan en als dat er niet in zit zal het ook nooit wat worden.

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Ik heb zelf al jaren een noch begrasser denk 2e versie ,geen idee van de power, maar tot en met 6 mm perfect voor de kleine dingen die ik er mee wil doen.
12 mm moet ik wat rustiger aan doen maar dat is vind ik zelf veel te lang voor ho.
Dan komt bij een grasmaaier met tractor al bijna tot boven de motor kap haha

Zelf gebruik ik 2 en 4 mm , lang zat.
Alleen bij overdadig overgroeid berglandschap of bermlandschap enz. Ga ik voor 6mm tot 12mm.
Zet een preisser,tractor,caravan of een auto neer, dan heb je denk ik een beetje beeld van wat realistisch is.

Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Wico op dinsdag 11 februari 2025, 23:16:57
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 11 februari 2025, 19:15:00Hallo allemaal,

Groeten,
Wico 
Hoi Wico,

Mvg,

Peter Degeluidsman

Die fraaie Millet wagon kwam me al zo bekend voor: vaderdag 2019.

Groeten,
Wico
Bekende wagons Wico, die heb ik dus ook en nog een iets andere uitvoering, dan staat er geen Millet op maar.......?

Citaat van: flyerman op dinsdag 11 februari 2025, 22:51:39Voor H0 vezels is 35 kV genoeg.
Citaat van: iTom op dinsdag 11 februari 2025, 23:25:4855KV grasmaster, ja hoor, die wordt ook goed beoordeeld er zijn zelfs nog zwaardere uitvoeringen welke o.a. door Martin Welberg en kornuiten worden gebruikt.
Als je grasmatten wil maken voor de handel dan denk ik je kan geen KV genoeg hebben maar voor onze hobby in h0 is 35KV meer en ruim voldoende.
Je schiet er met gemak 12mm grasvezels mee. Reken maar eens uit hoe lang die in werkelijkheid zouden zijn.
Zeker geen keuze stress, sommige willen nu eenmaal meer en denken dan dat ze nog betere resultaten krijgen maar dat is absoluut niet het geval.
Het is net als met een fotocamera daar denken ook veel mensen van dat hoe groter en duurder de foto's beter worden maar het is de persoon die er mee om moet gaan en als dat er niet in zit zal het ook nooit wat worden.

Citaat van: Barry1972 op woensdag 12 februari 2025, 00:17:05Ik heb zelf al jaren een noch begrasser denk 2e versie ,geen idee van de power, maar tot en met 6 mm perfect voor de kleine dingen die ik er mee wil doen.
12 mm moet ik wat rustiger aan doen maar dat is vind ik zelf veel te lang voor ho.
Dan komt bij een grasmaaier met tractor al bijna tot boven de motor kap haha

Zelf gebruik ik 2 en 4 mm , lang zat.
Alleen bij overdadig overgroeid berglandschap of bermlandschap enz. Ga ik voor 6mm tot 12mm.
Zet een preisser,tractor,caravan of een auto neer, dan heb je denk ik een beetje beeld van wat realistisch is.

Martin, Tom en Barry.

Bedankt voor de informatie, 35KV is dus meer dan voldoende ik was niet van plan complete grasmatten te maken  :)

Een aanbieding heb ik nog niet gevonden, alle prijzen liggen rond de 200 euro.
Hij hoeft morgen niet in huis te zijn dus goed mijn ogen open houden.

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Hey Peter, ik heb de 55kv versie en zeer tevreden ook mede door de extras die erbij geleverd worden.

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 12 februari 2025, 17:37:08Martin, Tom en Barry.

Bedankt voor de informatie, 35KV is dus meer dan voldoende ik was niet van plan complete grasmatten te maken  :)

Een aanbieding heb ik nog niet gevonden, alle prijzen liggen rond de 200 euro.
Hij hoeft morgen niet in huis te zijn dus goed mijn ogen open houden.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Goeie dingen verkopen zich zelf, daar maken ze geen aanbieding in.

Natuurlijk is Wim ook tevreden met zijn 55KV, zou wel heel gek zijn als dat niet zo was maar wat is bij Wim de meerwaarde.
De meegeleverde extra's, die zitten ook bij de koffer van de 35KV.

Goedkoper is om een grasmaster zonder koffer aan te schaffen, je kan altijd zelf extra potjes toevoegen als dat nodig blijkt maar met 1 potje kom je ook al aardig ver.
Wat veel belangrijker is, draag ALTIJD een mondkapje want de statische vezels zweven door het luchtruim zo je longen in en daar is een mooi grasveld niet wenselijk.

Terwijl ik dit nu schrijf schiet me toch wel een anekdote te binnen over mannen die vaak denken dat iets wat ze graag willen ook groter en zwaarder moet zijn.
Ik heb jaren geleden nog weleens wat waterbedden verkocht en het viel me toen ook altijd weer op dat die kerels altijd voor het grootste waterbed gingen en dat de vrouwen liever of geen waterbed wilde of dan maar een kleinere.
Dikwijls vroeg dan zo'n kerel met een glimlach aan mij of de seks ook beter is op zo'n groot waterbed.
Ik antwoorde dan dat als het nu niks is zal het met een waterbed ook niet beter worden.

....... en dan toch het grootse waterbed verkopen, das toch gek ......... of niet. >:-D