Citaat van: Trainhenk op zondag 05 januari 2025, 18:36:53Dag Michel,
Mooie aanwinsten weer!
Het wachten waard.
Henk
Dank je wel Henk en ja dat was het zeker al duurt wachten altijd lang.
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 05 januari 2025, 18:43:30Dag Michel.
Gefeliciteerd met alle nieuwe aanwinsten
De loc is not my cup of tea, maar wel fraai gedetailleerd, net als de rijtuigen in bijzondere kleurstelling
en daar past het mooie stuurstandrijtuig prima bij!
Is het nu een voor- of een nadeel dat het zo licht weegt?
Groeten,
Erik.
Erik, dank voor je felicitatie voor de aanwinsten.
Helaas kom ik er wat betreft Zwitserse loc bijna niet meer onderuit met de Vectrons het zij zo hij is zeker fraai gedetailleerd rijd op zich er zacht en geruisloos op een Zwitsers forum las ik dat de loc veel lawaai maakte maar deze gelukkig niet.
Met de set ben ik heel erg blij verlichting is mooi en sfeervol straks komt de loc erachter en ga ik kijken hoe alles over de baan heen rijd.
Persoonlijk heb ik liever wat zwaardere rijtuigen lichte willen nog wel eens ontsporen maar dat is mijn mening.
Citaat van: Sanderz28 op zondag 05 januari 2025, 18:48:33Dat zijn weer hele mooie aanwinsten Michel!
Dank je wel Sander ik ben er zeer content mee.
Citaat van: Tony op zondag 05 januari 2025, 18:49:45Ha die Mies,
Het nieuwe jaar is nog maar een paar dagen onderweg, of er komt alweer allerlei moois bij jou binnen rijden
De stuurwagen springt er wel het meeste uit en een loc met CARGO erop is altijd oké
Ik wacht rustig op het nieuwjaarsfilmpie om het zaakje rijdend te bewonderen
Grtz Tony
Het jaar begint zeker goed Tony met deze prachtige Zwitserse aanwinsten.
Ja stuurstand wagon is zeer mooi en kleurrijk zal een fraaie sleep bij de perrons zijn als hij gaat meerijden in de dienstregeling.
Ik blijf het de mooiste uitvoeringen vinden die met Cargo erop strak en simpel.
Helaas is de stilte van het werk weer voorbij en gaan we morgen weer met frisse (tegenzin) weer de grote steden bevoorraden met spullen dus veel verkeer fietsers bellende voetgangers enz dus laat thuis moe dus kijken of er een filmpje in zit de komende tijd.
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 05 januari 2025, 19:18:02
Dat zijn mooie aanwinsten zo aan heb begin van het nieuwe jaar.
En ondertussen maar liefst 4 schaduwstations, is er ook nog ruimte voor een 5e?
Toch knap hoe je dat allemaal op je zolder voor elkaar weet te krijgen.
Ja mijn jaar kan niet eer stuk met deze schoonheden van aanwinsten Dirk-Jan.
Er is zeker nog ruimte voor een 5de schaduwstation en nog zelf 2 x 3 sporen extra langs het gedeelte van de lange schaduwstations dan kan ik in totaal 18 treinen extra opstellen daarna is de uitbouwing compleet en zal ik niks meer kunnen kopen.
Ja ik sta er zelf ook van te kijken maar toch vindt ik met behulp van vrienden toch steeds weer extra ruimte.
Citaat van: iTom op zondag 05 januari 2025, 19:46:51Zo dan, je mag weer niet mopperen.
Mooie nieuwe aanwinsten waar je zeker van zal genieten.
Wel beetje zuinig op zijn hè.
Ik mopper nooit Tom alleen op mijn werk als ik weer tot laat moet werken want het liefst zit ik op zolder als in mijn bedrijfsauto.
Het genieten begon al dat ik de track en trace code kreeg doorgemaild.
Ik ben heel zuinig op mijn spullen Tom heel zuinig.
Citaat van: Wico op zondag 05 januari 2025, 19:59:46Michel,
Het nieuwe jaar begint weer goed
. Hele fraaie loc waarvan ik de Märklin uitvoering besteld heb, maar die laat nog even op zich wachten. En het treinstel is bijzonder fraai, zeker in combinatie met de bijpassende loc. Op deze manier loopt het nieuwe schaduwstation ook snel weer vol
. Veel plezier met al het nieuwe materieel!
Groeten,
Wico
Zeker begon die goed maar de Piko loc gooit een beetje roet in het eten daarom ook vanmiddag de Märklin uitvoering besteld dan weet ik zeker dat het goed is.
De treinstellen zijn zeker fraai mooi bedrukt verlichting is helder gewoon genieten als ik ze zie.
Ja het kan snel vollopen straks het nieuwe schaduwststion van 6 sporen.
Dank je wel gaat helemaal goed komen met het plezier.
Citaat van: Peter.v.L op maandag 06 januari 2025, 07:43:21Dan wordt wachten mooi beloond
.... Prachtige aanwinst. Veel rijplezier gewenst
Jawel Peter wachten wordt zeker beloond met deze schoonheden.
Ik denk dat dat wel gaat goed komen met de rijtuigen met de loc minder maar daar schreef ik onder het bericht meer over.
Citaat van: erik01 op maandag 06 januari 2025, 08:34:32Dit zijn weer mooie aanwinsten.
De Aargau stam met bijhorende stuurstand geeft wat kleur op de baan
Succes met fijn inregelen.
Dank je Erik.
Die sleep is prachtig om naar te kijken als hij zojuist langkomt rijden.
Het inregelen is al klaar loc zit in de doos gaat retour.
Citaat van: lucdiels op maandag 06 januari 2025, 08:36:10Proficiat met de aanwinsten Michel. Die gaan Michelstadt nog meer kleur geven. En dat lekkers is ook mooi meegenomen
Geniet van de aanwinsten
Luc
Dank je Luc en ja dat gaan ze zeker.
Het lekkers van zeker lekker en smaakte eigenlijk naar meer veel meer.
Citaat van: ÖBB op maandag 06 januari 2025, 08:45:11Hoi Michel, dat zijn erg mooie aanwinsten. Ben benieuwd of die loc genoeg contact maakt. Ik heb zelf ook een licht treinstel en dat is een drama. Maar ziet er in ieder geval top uit. Die rijtuigen wow wat mooi, keer wat anders dan standaard bedrukking. Veel rijplezier. Gr henk
Bedankt Henk ja het zijn mooie aanwinsten waar ik lang naar uitgekeken heb.
Opzicht rijd de loc goed en soepel maar rijd over te ver door veels te ver.
Ja de rijtuigen zijn de kers op de taart zullen we maar zeggen en geven het station net dat beetje meer kleur.

Dank je wel Henk gaat goed komen zeker met de rijtuigen.
Citaat van: MaVe46 op maandag 06 januari 2025, 10:53:20Michel,
mooie aanwinsten.ziet er allemaal top uit.
Dank je wel Martijn.
Het maakt mijn Zwitsers baantje nog mooier deze schoonheden.
Gisteren de Piko loc op de Ecos gezet gebeurde niks dus handmatig aangemeld op DCC adres 3 loc reed meteen op de Ecos beneden adres veranderd in 23 en rijden maar de optrekvertaging en afremvertraging op de zelfde getallen gezet die ik altijd doe met een DCC loc en ijken maar.
Loc reed soepel door het ijkgebeuren heen en mee in het dienstschema van Michelstadt rijden toen begon de ellende loc rijd heel erg lang door en gaat soms wel 20 cm het volgende blok in wat het hele treinverkeer ophoud.
Dus weer de loc van de baan gehaald op het programmeerspoor gezet en weer de standen verlaang naar bijna 0 en weer proberen er veranderde niks weer staat de hele boel stil omdat hij steeds te ver doorrijd in bijna iedere blok.
Gisteren tot laat er mee aan het stoeinen geweest.
Vanmiddag dacht ik laat ik de standen eens veranderen op de MS2 die ik nog heb leggen standen en wat blijkt met de loc zich aan op MFX pfff dus de loc uit koploper gehaald opnieuw er ingezet op de Ecos boven meld zich netjes aan met M4 en in koploper gezet en opnieuw geijkt en rijden maar en ja je raad het al weer overal doorrijden weer de hele dienstregeling die stil ligt ben er klaar mee vanavond een mail naar Zwitserland sturen met de vraag hoe en wat we gaan doen met de loc die niet aan mijn verwachting voldoet.
Ik heb daarom meteen de Märklin uitvoering besteld want dit is toch mijn tweede en laatste PIko loc die hier op de baan komt te rijden ook bij de vorige gezeur met de decoder om hem goed te laten rijden.
Groet Michel