Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

Michelstadt } aanwinsten uit Koblenz.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Michelstadt } beste wensen.

Als het maar Zwitsers is.

Michelstadt } beste wensen.
Vanuit Michelstadt de beste wensen voor 2025 toegewenst. :P

En dat de wereld maar meer met treintjes gaat spelen/rijden dan zou de wereld er veel beter uit zien.

Groet Michel
Re: Michelstadt } beste wensen.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat Insgelijks Michel! :thumbup:  :thumbup:
Dat het maar een mooi modelspoorjaar mag worden  :wink:

Groeten,

Erik.
Beste wensen voor Michelstadt en geliefden Michel.
Dat het maar een mooi en interessant jaar gaat worden.

Vrgr,
Wilko

@citaat  @citaat
Dank je wel Erik. :thumbup:
Ik hoop wel dat het een mooi modelspoorjaar gaat worden zeker met de vele topics waaronder die van jouw Erik die ik graag volg in 2025. :thumbup:
Verder zijn er 2 prachtige bestellingen verzendklaar in Zwitserland kijken wanneer ze verzonden gaan worden ik kan niet wachten eerlijk gezegd. :)

@citaat
Dank voor je goede wensen Wilko. :thumbup:
Daar ga ik wel vanuit dat dat in 2025 gaat gebeuren.
En wederom rijden ook in dit prille jaar de treinen heerlijk hun rondjes door Michelstadt heen. :P

Groet Michel
Beste wensen Michel!

Stationchef van de S.a.A.-bahn

Ook vanaf de S.a.A.baan: een voorspoedig 2025
Jan

@citaat  @citaat

Dank je wel Sander. :thumbup:
Jij en de familie ook de beste wensen voor het nieuwe jaar toegewenst.

@citaat
Dank je wel Jan. :thumbup:
Uiteraard ook voor jouw en de familie de beste wensen voor 2025 toegewenst.

Verder kreeg ik gisteren bericht van mij Duitse leverancier dat de 2 bestelde  Märklin wagons binnen zijn gekomen en dat ze volgende week verzonden gaan worden spannend 3 pakketten onderweg 2 uit Zwitserland en 1 uit Duitsland ik kan niet wachten om ze te ontvangen en om ze uit te pakken. :P

Groet Michel

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Michel, de beste wensen voor 2025.
Ben benieuwd naar wat er weer allemaal op de baan bijkomt.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Michel,

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 03 januari 2025, 14:30:42Verder kreeg ik gisteren bericht van mij Duitse leverancier dat de 2 bestelde  Märklin wagons binnen zijn gekomen en dat ze volgende week verzonden gaan worden spannend 3 pakketten onderweg 2 uit Zwitserland en 1 uit Duitsland ik kan niet wachten om ze te ontvangen en om ze uit te pakken. :P

Dan zou ik ze morgen gaan halen.  :-)  :-)  :-)

Henk

Met zoveel pakketten onderweg, is de postbode ineens goede vriend, Michel  :cool:  :lol:  :lol:

Groeten,

Erik.

PvL Modelspoor

Jij ook de beste wensen hoor. En inderdaad, wachten is lastig, daarom vandaag maar op modelspoor-strooptocht geweest :D

Citaat van: iTom op vrijdag 03 januari 2025, 14:54:47Michel, de beste wensen voor 2025.
Ben benieuwd naar wat er weer allemaal op de baan bijkomt.

Dank je wel Tom voor je beste wensen groet uiteraard ook voor jouw en de familie een goed en gezond 2025 toegewenst.
Als het goed is komen vandaag de eerste 2 pakketten uit Zwitserland aan 1 pakket is een Piko loc pakket 2 is een Piko set met rijtuigen van de SBB de bijpassende loc heb ik al een tijdje in huis en heeft al mening kilometertje erop zitten. :P
De andere die vanuit Duitland moet komen zijn dubbele Sgggmmrss wagons van Wascosa.

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 03 januari 2025, 16:44:07Michel,
Dan zou ik ze morgen gaan halen.  :-)  :-)  :-)
Henk

Dat zou ik zeker kunnen doen maar ja helaas niet genoeg vrije dagen en mijn vrouw kan helaas ook niet van haar werk weg ivm zieke(n).
Maar wat ik al schreef de eerste 2 pakketten komen als het goed is vandaag binnen al weet je het nooit tegenwoordig met de pakketdiensten. 8o

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 03 januari 2025, 16:45:38Met zoveel pakketten onderweg, is de postbode ineens goede vriend, Michel  :cool:  :lol:  :lol:
Groeten,
Erik.

En een snelle vriend ook Erik want als ik van zolder naar beneden loop sprint zit hij alweer (bijna) in ze auto want men verwacht dat je al open doet voor dat hij aanbelt want geduld hebben ze niet echt meer tegenwoordig.

Citaat van: Peter.v.L op vrijdag 03 januari 2025, 19:42:43Jij ook de beste wensen hoor. En inderdaad, wachten is lastig, daarom vandaag maar op modelspoor-strooptocht geweest :D

Dank je wel Peter uiteraard ook voor jouw en de familie de allerbeste wensen voor 2025 toegewenst.
Wachten op iets moois wat binnenkomt moewt komen duurt altijd lang veels te lang. :O
Ik zag je prachtige aanwinst voorbij komen en ja hij is echt prachtig heel veel rijplezier toegewenst met deze schoonheid.

Groet Michel
Michelstadt } de Zwitserse aanwinsten zijn binnen.

Michelstadt } de Zwitserse aanwinsten zijn binnen.
Eindelijk zijn mijn bestelde Zwitserse aanwinsten uit Zwitserland binnengekomen. :P
Het betreft de Piko 21694 een Vectron van de SBB Cargo en een Piko 96619 een set van 5 rijtuigen imclusief stuurstandwagon met op zijkanten Zugkraft Aargau deze komt te rijden als duw trein geduwd door de Märklin (37306) een Re 4/4 met ook Zugkraft Aargau op de zijkanten.

De eerste indruk van deze Piko loc is goed ziet er strak uit wel lichtgewicht dus hopelijk kan hij straks de militaire sleep van 12 wagons kan trekken het geluid is erg helder en mooi om te horen.
Van de vele geluid functies gebruik ik alleen de claxon voor 2 seconden als de loc gaat rijden vanmiddag is de loc geijkt maar ondanks de afrem en optrek naar beneden gezet te hebben blijft de loc heel langzaam doorrijden en komt hij steeds in het volgende blok terecht morgen maar weer ijken maar dan met een lagere snelheid.

De set is schitterend mooi prachtig bedrukt en ook vederlicht die gaan straks rijden met de Märklin loc kijken of ze goed over de baan rijden.
De set heeft stroomkoppelingen die de mooie binnenverlichting aanstuurt in de 5 rijtuigen ook heeft de stuurstandwagon cabine verlichting wat ikzelf altijd leuk vindt staan als de trein stil staat.

Kortom prachtige aanwinsten die Michelstadt weer een stuk mooier maken.
En bij mijn Zwitserse leverancier kreeg ik in ieder pakket een Zwitserse lekkernij de chocolade reepjes liggen in de kast maar de koekjes met rum en krenten zijn heerlijk gisterenavond opgesmikkeld. :P

Verder zijn we weer wat verder met het vierde schaduwstation gegaan alle bezetmelders zijn gemonteerd en gecontroleerd nu ga ik deze week aftakkingen van de ringleiding naar de rails maken en dan wachten op mijn vriend René om alles in koploper te zetten en testen of alles goed werkt en rijd.

Groet Michel
Re: Michelstadt } de Zwitserse aanwinsten zijn binnen.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Michel,

Mooie aanwinsten weer!
Het wachten waard.  ;)

Henk

Dag Michel.

Gefeliciteerd met alle nieuwe aanwinsten  :cool:
De loc is not my cup of tea, maar wel fraai gedetailleerd, net als de rijtuigen in bijzondere kleurstelling  :thumbup: en daar past het mooie stuurstandrijtuig prima bij!

Is het nu een voor- of een nadeel dat het zo licht weegt?

Groeten,

Erik.
Dat zijn weer hele mooie aanwinsten Michel!

Märklin fahren-ärger sparen

Ha die Mies,

Het nieuwe jaar is nog maar een paar dagen onderweg, of er komt alweer allerlei moois bij jou binnen rijden  :)
De stuurwagen springt er wel het meeste uit en een loc met CARGO erop is altijd oké  :thumbup:
Ik wacht rustig op het nieuwjaarsfilmpie om het zaakje rijdend te bewonderen  O:-D

Grtz Tony
 B) Dat zijn mooie aanwinsten zo aan heb begin van het nieuwe jaar. :thumbup:
En ondertussen maar liefst 4 schaduwstations, is er ook nog ruimte voor een 5e?
Toch knap hoe je dat allemaal op je zolder voor elkaar weet te krijgen. B)

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Zo dan, je mag weer niet mopperen.
Mooie nieuwe aanwinsten waar je zeker van zal genieten.
Wel beetje zuinig op zijn hè.

Swiss rail .. what else?

Michel,

Het nieuwe jaar begint weer goed :thumbup:. Hele fraaie loc waarvan ik de Märklin uitvoering besteld heb, maar die laat nog even op zich wachten. En het treinstel is bijzonder fraai, zeker in combinatie met de bijpassende loc. Op deze manier loopt het nieuwe schaduwstation ook snel weer vol :P. Veel plezier met al het nieuwe materieel!

Groeten,
Wico 
Dan wordt wachten mooi beloond :thumbup: .... Prachtige aanwinst. Veel rijplezier gewenst  ;)
Dit zijn weer mooie aanwinsten.
De Aargau stam met bijhorende stuurstand geeft wat kleur op de baan

Succes met fijn inregelen.
Proficiat met de aanwinsten Michel. Die gaan Michelstadt nog meer kleur geven. En dat lekkers is ook mooi meegenomen  ;)

Geniet van de aanwinsten

Luc
Hoi Michel, dat zijn erg mooie aanwinsten. Ben benieuwd of die loc genoeg contact maakt. Ik heb zelf ook een licht treinstel en dat is een drama. Maar ziet er in ieder geval top uit. Die rijtuigen wow wat mooi, keer wat anders dan standaard bedrukking. Veel rijplezier. Gr henk
Michel,

mooie aanwinsten.ziet er allemaal top uit.

Citaat van: Trainhenk op zondag 05 januari 2025, 18:36:53Dag Michel,
Mooie aanwinsten weer!
Het wachten waard.  ;)
Henk

Dank je wel Henk en ja dat was het zeker al duurt wachten altijd lang. ;)  :)

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 05 januari 2025, 18:43:30Dag Michel.
Gefeliciteerd met alle nieuwe aanwinsten  :cool:
De loc is not my cup of tea, maar wel fraai gedetailleerd, net als de rijtuigen in bijzondere kleurstelling  :thumbup: en daar past het mooie stuurstandrijtuig prima bij!
Is het nu een voor- of een nadeel dat het zo licht weegt?
Groeten,
Erik.

Erik, dank voor je felicitatie voor de aanwinsten. :thumbup:
Helaas kom ik er wat betreft Zwitserse loc bijna niet meer onderuit met de Vectrons het zij zo hij is zeker fraai gedetailleerd rijd op zich er zacht en geruisloos op een Zwitsers forum las ik dat de loc veel lawaai maakte maar deze gelukkig niet.
Met de set ben ik heel erg blij verlichting is mooi en sfeervol straks komt de loc erachter en ga ik kijken hoe alles over de baan heen rijd.
Persoonlijk heb ik liever wat zwaardere rijtuigen lichte willen nog wel eens ontsporen maar dat is mijn mening.

Citaat van: Sanderz28 op zondag 05 januari 2025, 18:48:33Dat zijn weer hele mooie aanwinsten Michel!

Dank je wel Sander ik ben er zeer content mee. :)  :thumbup:

Citaat van: Tony op zondag 05 januari 2025, 18:49:45Ha die Mies,
Het nieuwe jaar is nog maar een paar dagen onderweg, of er komt alweer allerlei moois bij jou binnen rijden  :)
De stuurwagen springt er wel het meeste uit en een loc met CARGO erop is altijd oké  :thumbup:
Ik wacht rustig op het nieuwjaarsfilmpie om het zaakje rijdend te bewonderen  O:-D
Grtz Tony

Het jaar begint zeker goed Tony met deze prachtige Zwitserse aanwinsten.
Ja stuurstand wagon is zeer mooi en kleurrijk zal een fraaie sleep bij de perrons zijn als hij gaat meerijden in de dienstregeling.
Ik blijf het de mooiste uitvoeringen vinden die met Cargo erop strak en simpel. :)
Helaas is de stilte van het werk weer voorbij en gaan we morgen weer met frisse (tegenzin) weer de grote steden bevoorraden met spullen dus veel verkeer fietsers bellende voetgangers enz dus laat thuis moe dus kijken of er een filmpje in zit de komende tijd.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 05 januari 2025, 19:18:02B) Dat zijn mooie aanwinsten zo aan heb begin van het nieuwe jaar. :thumbup:
En ondertussen maar liefst 4 schaduwstations, is er ook nog ruimte voor een 5e?
Toch knap hoe je dat allemaal op je zolder voor elkaar weet te krijgen. B)

Ja mijn jaar kan niet eer stuk met deze schoonheden van aanwinsten Dirk-Jan. :P
Er is zeker nog ruimte voor een 5de schaduwstation en nog zelf 2 x 3 sporen extra langs het gedeelte van de lange schaduwstations dan kan ik in totaal 18 treinen extra opstellen daarna is de uitbouwing compleet en zal ik niks meer kunnen kopen. >:-D
Ja ik sta er zelf ook van te kijken maar toch vindt ik met behulp van vrienden toch steeds weer extra ruimte. ;)

Citaat van: iTom op zondag 05 januari 2025, 19:46:51Zo dan, je mag weer niet mopperen.
Mooie nieuwe aanwinsten waar je zeker van zal genieten.
Wel beetje zuinig op zijn hè.

Ik mopper nooit Tom alleen op mijn werk als ik weer tot laat moet werken want het liefst zit ik op zolder als in mijn bedrijfsauto. ;)
Het genieten begon al dat ik de track en trace code kreeg doorgemaild. :)
Ik ben heel zuinig op mijn spullen Tom heel zuinig. :)

Citaat van: Wico op zondag 05 januari 2025, 19:59:46Michel,
Het nieuwe jaar begint weer goed :thumbup:. Hele fraaie loc waarvan ik de Märklin uitvoering besteld heb, maar die laat nog even op zich wachten. En het treinstel is bijzonder fraai, zeker in combinatie met de bijpassende loc. Op deze manier loopt het nieuwe schaduwstation ook snel weer vol :P. Veel plezier met al het nieuwe materieel!
Groeten,
Wico 

Zeker begon die goed maar de Piko loc gooit een beetje roet in het eten daarom ook vanmiddag de Märklin uitvoering besteld dan weet ik zeker dat het goed is.
De treinstellen zijn zeker fraai mooi bedrukt verlichting is helder gewoon genieten als ik ze zie.
Ja het kan snel vollopen straks het nieuwe schaduwststion van 6 sporen.
Dank je wel gaat helemaal goed komen met het plezier.

Citaat van: Peter.v.L op maandag 06 januari 2025, 07:43:21Dan wordt wachten mooi beloond :thumbup: .... Prachtige aanwinst. Veel rijplezier gewenst  ;)

Jawel Peter wachten wordt zeker beloond met deze schoonheden. :P
Ik denk dat dat wel gaat goed komen met de rijtuigen met de loc minder maar daar schreef ik onder het bericht meer over.

Citaat van: erik01 op maandag 06 januari 2025, 08:34:32Dit zijn weer mooie aanwinsten.
De Aargau stam met bijhorende stuurstand geeft wat kleur op de baan
Succes met fijn inregelen.

Dank je Erik. :thumbup:
Die sleep is prachtig om naar te kijken als hij zojuist langkomt rijden.
Het inregelen is al klaar loc zit in de doos gaat retour.

Citaat van: lucdiels op maandag 06 januari 2025, 08:36:10Proficiat met de aanwinsten Michel. Die gaan Michelstadt nog meer kleur geven. En dat lekkers is ook mooi meegenomen  ;)
Geniet van de aanwinsten
Luc

Dank je Luc en ja dat gaan ze zeker. :thumbup:
Het lekkers van zeker lekker en smaakte eigenlijk naar meer veel meer. >:-D

Citaat van: ÖBB op maandag 06 januari 2025, 08:45:11Hoi Michel, dat zijn erg mooie aanwinsten. Ben benieuwd of die loc genoeg contact maakt. Ik heb zelf ook een licht treinstel en dat is een drama. Maar ziet er in ieder geval top uit. Die rijtuigen wow wat mooi, keer wat anders dan standaard bedrukking. Veel rijplezier. Gr henk

Bedankt Henk ja het zijn mooie aanwinsten waar ik lang naar uitgekeken heb.
Opzicht rijd de loc goed en soepel maar rijd over te ver door veels te ver.
Ja de rijtuigen zijn de kers op de taart zullen we maar zeggen en geven het station net dat beetje meer kleur. :P
Dank je wel Henk gaat goed komen zeker met de rijtuigen.

Citaat van: MaVe46 op maandag 06 januari 2025, 10:53:20Michel,
mooie aanwinsten.ziet er allemaal top uit.

Dank je wel Martijn. :thumbup:
Het maakt mijn Zwitsers baantje nog mooier deze schoonheden.

Gisteren de Piko loc op de Ecos gezet gebeurde niks dus handmatig aangemeld op DCC adres 3 loc reed meteen op de Ecos beneden adres veranderd in 23 en rijden maar de optrekvertaging en afremvertraging op de zelfde getallen gezet die ik altijd doe met een DCC loc en ijken maar.
Loc reed soepel door het ijkgebeuren heen en mee in het dienstschema van Michelstadt rijden toen begon de ellende loc rijd heel erg lang door en gaat soms wel 20 cm het volgende blok in wat het hele treinverkeer ophoud.
Dus weer de loc van de baan gehaald op het programmeerspoor gezet en weer de standen verlaang naar bijna 0 en weer proberen er veranderde niks weer staat de hele boel stil omdat hij steeds te ver doorrijd in bijna iedere blok.
Gisteren tot laat er mee aan het stoeinen geweest.

Vanmiddag dacht ik laat ik de standen eens veranderen op de MS2 die ik nog heb leggen standen en wat blijkt met de loc zich aan op MFX pfff dus de loc uit koploper gehaald opnieuw er ingezet op de Ecos boven meld zich netjes aan met M4 en in koploper gezet en opnieuw geijkt en rijden maar en ja je raad het al weer overal doorrijden weer de hele dienstregeling die stil ligt ben er klaar mee vanavond een mail naar Zwitserland sturen met de vraag hoe en wat we gaan doen met de loc die niet aan mijn verwachting voldoet.
Ik heb daarom meteen de Märklin uitvoering besteld want dit is toch mijn tweede en laatste PIko loc die hier op de baan komt te rijden ook bij de vorige gezeur met de decoder om hem goed te laten rijden.

Groet Michel
Dat is jammer om te lezen. Er zal toch wel een aanwijsbare oorzaak zijn dat dit gebeurd?
Hallo Michel,

Heb je in Koploper ook met het rijwindow op handmatig met de loc gereden ?
Zo ja, als je dan snel met de snelheidsregeling van max naar naar min terug gaat loop de loc dan ook lang door ?
Of heb je de massasimulatie van dat treintype te hoog staan ?
Vooral omdat het op de gehele baan gebeurd.

Jos
misschien een lastregeling die wel/niet geactiveerd is, heb ik ook wel eens last van gehad, 
staan cv3 en 4 op 1?

mvg,
Michel
Eerst nog even de beste wensen voor 2025 Michel!

Jammer om te lezen dat je problemen hebt met deze o zo mooie loc!
Frustrerend dat het probleem een beetje ondefinieerbaar is

Citaat van: Sanderz28 op maandag 06 januari 2025, 15:18:37Dat is jammer om te lezen. Er zal toch wel een aanwijsbare oorzaak zijn dat dit gebeurd?

Zeker jammer Sander want deze fraaie loc verdient het om te rijden.
Ik heb al hulp gekregen van een forumlid die tips ga ik uitproberen en helpen die niet zoals Elvis zong return to sender. ;)

Citaat van: Jos op maandag 06 januari 2025, 15:30:08Hallo Michel,

Heb je in Koploper ook met het rijwindow op handmatig met de loc gereden ?
Zo ja, als je dan snel met de snelheidsregeling van max naar naar min terug gaat loop de loc dan ook lang door ?
Of heb je de massasimulatie van dat treintype te hoog staan ?
Vooral omdat het op de gehele baan gebeurd.
Jos

Jos, ik ga je tips uitproberen hopelijk lukt het om deze schoonheid goed te laten rijden nu zijn de botsingen nog klein van aard maar de volgende keer misschien niet.
Ik houd je op de hoogte of de tips resultaat hebben.

Citaat van: ramdani op maandag 06 januari 2025, 17:05:47misschien een lastregeling die wel/niet geactiveerd is, heb ik ook wel eens last van gehad,
staan cv3 en 4 op 1?
mvg,
Michel

De lastregeling staan alle bij (cv3 & 4) op 0,258 seconden Michel maar de loc wil daarop niet reageren op de instellingen.
Ik probeer het nog een aantal keer nu ik wat tips heb binnen gekregen en zo niet dan terug of een andere of geld zuruck.

Citaat van: Eno2605 op dinsdag 07 januari 2025, 17:41:57Eerst nog even de beste wensen voor 2025 Michel!
Jammer om te lezen dat je problemen hebt met deze o zo mooie loc!
Frustrerend dat het probleem een beetje ondefinieerbaar is

Dank je wel Egon voor je goede wensen. :thumbup:
Uiteraard jij en de familie ook de beste wensen voor 2025 toegewenst.
Zeker jammer gelukkig is het een Piko en niet een Märklin loc anders was ik nu dik 2 pagina's aan het beantwoorden. :mrgreen:
We gaan er van uit dat alles goed komt en anders heeft DHL weer wat werk en zo houden we de maatschappij aan het werk. ;)

Groet Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

Supermooi treinstel Michel! Je staat er goed op bij je Zwitsere leverancier dat hij koekjes en chocola meestuurt :P !
Schitterende rijtuigen Michel en die decoders die Piko gebruikt blijven ondingen. Misschien er een Esu in stoppen als je toch het geluid niet gebruikt?
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=93190.msg1557249;topicseen#new

Zie bovenstaande voor mogelijke oplossing van je Piko probleem.
Michelstadt } Piko loc stopt goed in de blok(ken).

Michelstadt } Piko loc stopt goed in de blok(ken).
@citaat  @citaat  @citaat

Het is zeker een supermooi treinstel Hans ben er ook zeer en zeer blij mee althans nu wel na het rijden voor het eerst begonnen 2 rijtuigen steeds te ontsporen zoeken en zoeken hoe het kon bleek dat er 2 asjes te breed waren en uit de bochten gedrukt werden met een wielenpers de asjes op de juiste maat gebracht en nu rijden ze probleemloos.
Ik ben een aantal keer is de winkel bij hun geweest ook daar erg vriendelijk bakkie koffie koekje erbij leuke gesprekken en niks is te veel daar. :favorite:

@citaat  @citaat

Dank je Frank ja ze zijn zeker schitterend ook de verlichting is heel erg mooi niet te fel gewoon perfect. :)
Ja dit is mijn 2de Piko en twee keer ging het niet makkelijk met de decoder(s) en nee ik ga er geen ESU decoder inzetten betaal hier genoeg geld voor moet het gewwon doen bij een tweedehandse loc oke is dan een verbetering maar bij een nieuwe loc doe ik dat echt niet.

@citaat

Bedankt Robin voor de link. :thumbup:
Ik heb hem bij mijn favoriete gezet mocht ja mocht ik ooit weer eens een Piko loc kopen / krijgen.

De loc rijd nu naar behoren ik had wat PB verkeer met Jos ontrent de massa simulatie de oplossing is geworden ik heb 2 groepen in mijn treintype A) goederen B ) personen waar de massa simulatie op 8 staat en omdat ik niks aan die instelling wil doen omdat alles perfect rijd heb ik een groep aan gemaakt met de naam Piko Vectron en daar de massa simulatie op 1 gezet en nu stop de loc 5 a 6 cm voor het einde van ieder blok.

Mede door Jos rijd hij goed en mag hij straks zijn trekkracht bewijzen als er 12 wagons met millitaire achter komen te hangen want daar is hij tenslotte toch voor gekocht.
Jos zijn advies en dat van de andere forumleden die ook met eventuele oplossingen kwamen wordt heel erg gewaardeerd door mij en door de dienstregeling van Michelstadt want alles rijd weer lekker door. :P  :thumbup: 
Re: Michelstadt } Piko loc stopt goed in de blok(ken).
Mooi dat je het werkend hebt Michel. En nu lekker genieten :)

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Het probleem waar jij tegen aan bent gelopen heeft eigenlijk niets met massa-simulatie te maken. nu je dat hebt aangepast kun je straks problemen krijgen met een zware sleep er achter.
Het eigenlijke probleem bij deze decoder is precies wat Robin (Hero) ook aangeeft. De remvertraging. Bij andere decoders stel je dat in met CV4=1 (geen vertraging). Koploper wil zelf en alleen de remvertraging bepalen. Wanneer de decoder dat ook doet heeft koploper een probleem. De Piko smartdecoder heeft echter drie verschillende instellingen om de remweg vertraging in te stellen. Alleen CV4 aan passen is niet genoeg. Het simpelst is het om, zoals Robin ook al verwijst met de link, CV156 van een Functietoets nummer te voorzien en deze in koploper automatisch uit te zetten/ Een andere mogelijkheid is om een berg CV's aan te passen. Met een Piko Smartprogrammer is dat simpel, maar zonder een berg werk.
Hoi Henk,

In die 14 jaar die ik met Koploper werk en gebruik, heb ik bij mij zelf en alle Koploper gebruikers die ik al geholpen heb ( en dat zijn er heel veel ) zowel op het forum als ook bij de heren thuis nog nooit meegemaakt dat er ergens iets fout is gegaan.

Jos

PS: Even opgezocht waar ik allemaal naartoe geweest ben om te helpen, en een paar via mail. Hoensbroek, Swalmen, Landgraaf, Harlingen ( via mail ), Weert, Dongen ( via mail ), Kortenberg (B), Maastricht, Beesel, Kessenich (B)
En nu Michel nog.
Lekker Michel, nu km maken met dat ding!
 :) Hee Michel, heb je al gekeken naan de nieuwigheden van 2025?
Op pagina 70 van de PDF staat een mooie set kuilwagons met opleggers met Märklin loks opdruk, lijkt me wel wat voor jouw.
Het zijn DB wagons, maar zouden op jouw baan makkelijk mee kunnen in een sleep.
 :o) kijk maar effe of het past in de budgetplanning voor dit jaar. :D
Of je vindt het niks, kan ook natuurlijk.

Citaat van: basjuh1981 op woensdag 08 januari 2025, 17:15:03Mooi dat je het werkend hebt Michel. En nu lekker genieten :)

Zeker mooi Bas. :thumbup:
Ja het is nu inderdaad genieten nu hij overal mooi stopt en ik moet bekennen hij rijd heel soepeltjes en geruisloos. :P

Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 08 januari 2025, 17:30:56Het probleem waar jij tegen aan bent gelopen heeft eigenlijk niets met massa-simulatie te maken. nu je dat hebt aangepast kun je straks problemen krijgen met een zware sleep er achter.
Het eigenlijke probleem bij deze decoder is precies wat Robin (Hero) ook aangeeft. De remvertraging. Bij andere decoders stel je dat in met CV4=1 (geen vertraging). Koploper wil zelf en alleen de remvertraging bepalen. Wanneer de decoder dat ook doet heeft koploper een probleem. De Piko smartdecoder heeft echter drie verschillende instellingen om de remweg vertraging in te stellen. Alleen CV4 aan passen is niet genoeg. Het simpelst is het om, zoals Robin ook al verwijst met de link, CV156 van een Functietoets nummer te voorzien en deze in koploper automatisch uit te zetten/ Een andere mogelijkheid is om een berg CV's aan te passen. Met een Piko Smartprogrammer is dat simpel, maar zonder een berg werk.

Henk, bij al mijn locs heb ik de aptrek en rem vertraging naar beneden gezet en alles rijd hier perfect rond met kleine maar ook met de vele lange slepen.
Nee in de CV 156 of andere ga ik zeker niet in zitten poeren want ik heb daar de ballen verstand van en mijn moeder zei altijd waar je geen verstand van hebt daar moet je van afblijven en daar hou ik mij aan.
Ook een Piko Smartprogrammer ga ik niet aanpassen mede omdat ik daar toch niks mee kan en wil doen gewoon omdat ik het verstand niet heb om er wat mee te gaan of kunnen doen.

Citaat van: Jos op woensdag 08 januari 2025, 18:11:07Hoi Henk,

In die 14 jaar die ik met Koploper werk en gebruik, heb ik bij mij zelf en alle Koploper gebruikers die ik al geholpen heb ( en dat zijn er heel veel ) zowel op het forum als ook bij de heren thuis nog nooit meegemaakt dat er ergens iets fout is gegaan.

Jos

PS: Even opgezocht waar ik allemaal naartoe geweest ben om te helpen, en een paar via mail. Hoensbroek, Swalmen, Landgraaf, Harlingen ( via mail ), Weert, Dongen ( via mail ), Kortenberg (B), Maastricht, Beesel, Kessenich (B)
En nu Michel nog.

Uiteraard wordt je gebonden hulp zeer gewaardeerd door mij en ik heb mede door jouw weer wat geleerd van het prachtige programma koploper wat ik al met veel plezier jaren gebruik en waar ik nog vele jaren met plezier gebruikt van hoop te maken. :thumbup:  :thumbup:

Welk leuk trouwens dat je nu Almere ook op je koploper landkaart kan zetten. ;)  :thumbup:

Citaat van: Sanderz28 op woensdag 08 januari 2025, 18:25:59Lekker Michel, nu km maken met dat ding!

Zeker lekker Sander en de loc heeft al terwijl ik dit schrijf al 5 uur en 27 minuten gereden nog geen eerste plaats met mijn Märklin Railpool loc (36607) die al 838 uur gereden heeft. :favorite:

Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 08 januari 2025, 21:18:35:) Hee Michel, heb je al gekeken naan de nieuwigheden van 2025?
Op pagina 70 van de PDF staat een mooie set kuilwagons met opleggers met Märklin loks opdruk, lijkt me wel wat voor jouw.
Het zijn DB wagons, maar zouden op jouw baan makkelijk mee kunnen in een sleep.
 :o) kijk maar effe of het past in de budgetplanning voor dit jaar. :D
Of je vindt het niks, kan ook natuurlijk.

Ik heb zeker bij de nieuwigheden gekeken Dirk-Jan maar alleen bij het Zwitserse materiaal bij de andere kijk ik nooit want dat koop ik toch niet. ;)
Ik heb de opleggers even opgezocht vanochtend en ja zijn leuk erg leuk en het budget is er zeker maar deze gaan er helaas niet komen geen Zwiters hé. :)

Groet Michel

Citaat van: h0_miessie op donderdag 09 januari 2025, 17:02:41en mijn moeder zei altijd waar je geen verstand van hebt daar moet je van afblijven en daar hou ik mij aan.
Tja, een ware wijsheid. Maar van de andere kant als de mensheid in de voorgaande eeuwen zich altijd aan deze wijsheid had gehouden liepen we nu nog in berenvellen rond met een knots op de schouder. Kan ook leuk zijn hoor.  ;)
Maar dan heb je geen rondrijdende treintjes ;)

Precies dat, heb je de ellende ook niet. :D
Het maakt het leven wel goedkoper :)

En zwaarder. Want die knots, die je altijd maar moet meeslepen, weegt ook niet niks. Vergis je niet.

Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 09 januari 2025, 17:41:08
Citaat van: h0_miessie op donderdag 09 januari 2025, 17:02:41en mijn moeder zei altijd waar je geen verstand van hebt daar moet je van afblijven en daar hou ik mij aan.
Tja, een ware wijsheid. Maar van de andere kant als de mensheid in de voorgaande eeuwen zich altijd aan deze wijsheid had gehouden liepen we nu nog in berenvellen rond met een knots op de schouder. Kan ook leuk zijn hoor.  ;)

Dan had je het niet koud gehad Henk met zo een heerlijke warme berenvel om je heen.
Maar alle gekheid op een stokkie ik blijf toch bij mijn moeders advies / wijsheid.

Citaat van: basjuh1981 op donderdag 09 januari 2025, 17:57:36Maar dan heb je geen rondrijdende treintjes ;)

En dat zou jammer zijn Bas. :?

Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 10 januari 2025, 02:28:21Precies dat, heb je de ellende ook niet. :D

Welke ellende ?

Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 10 januari 2025, 14:05:01Het maakt het leven wel goedkoper :)

Eerst zien dan geloven Bas dat het goedkoper was. ;)

Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 10 januari 2025, 14:19:30En zwaarder. Want die knots, die je altijd maar moet meeslepen, weegt ook niet niks. Vergis je niet.

Krijg je wel spierballen van die weer mooi staan wat de vrouwtjes weer leuk vinden Henk.

En nu weer graag terug on-topic anders gaan we richting een cafe topic. ;)

Vanavond komt de voorlopig laatste aankoop binnen rijden en ja van mijn oude vertrouwde merk Märklin. :P

Groet Michel
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 10 januari 2025, 16:12:35Eerst zien dan geloven Bas dat het goedkoper was. ;)
Maar die makkelijk. Er bestond geen overheid!

Dat is inderdaad een niet te onderschatten voordeel.

Goed, terug on topic. Mies krijgt wat nieuws van tante M. Nou ja, krijgen. Hij moet er wel gewoon (veel) voor betalen. Dan was het met knots dus toch goedkoper.
Michelstadt } uitbreiding voor de Bertschi sleep.

Michelstadt } uitbreiding voor de Bertschi sleep.
@citaat  @citaat

Je hebt helemaal gelijk Bas. :thumbup:
Nu heet het trouwens (R)overheid. >:-D

@citaat

Henk, de schitterende spullen van tante M Märklin zijn binnen gereden en ja het is zijn geld waard. :P
Tuurlijk krijg ik het niet voor niks maar krijg jij spullen van je favorieten merken dan voor niks ?
Want dan ga ik ook overstappen naar jouw favorieten merken. :D

Maar goed terug waar het omgaat de modelbaan gisteren zijn de 2 Märklin met Bertschi containers binnen gereden en ja ze zijn erg mooi heel erg mooi. :favorite:
Het enige nadeel is dat Märklin nu ook zakjes met onderdelen erbij doet dus een half uur pielen en kloten om ze in de gaatjes te krijgen toch een minpuntje.

De 2 prachtige aanwinsten komen in een Bertschi sleep te rijden die meteen 80 cm langer is geworden dus moet ik weer gaan schuiven met materiaal even een blok zoeken waar hij goed in kan staan achja een luxe probleem.

Groet Michel

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.