Of het zo opvallend is dat er in 1965 ook aandacht kwam voor andere zaken dan rails, weet ik niet.
Er waren best al 'serieuzere' modelbouwers en ook interessante ontwerpen voorhanden. Misschien niet direct bij de grote modeltreinfabrikanten, maar wel elders. Günther Fromm ontwierp banen met een zeker realiteitsgehalte en er zijn de (haast onovertroffen) met de hand getekende banen van PitPeg.
Märklin hield nog lang vast aan de vlakke tafel met hier en daar een vage aanduiding van een station of loods.
Ik was daar ruim 40 jaar geleden wat teleurgesteld over. Ik kon niet uit de voeten met de tekeningen zonder railnummers want hoe bouw je dat nou na? Maar de banenboeken van Märklin boden weer nauwelijks inspiratie: een ovaal, nog een en nog een, dan een achtje, nog wat ovalen...
Uiteindelijk vond ik mijn weg wel, onder andere door Fallers boekje: Modellbau leicht gemacht (profi). Vergeleken met nu is het duidelijk niet meer Old Skool maar het was ook niet onhaalbaar ingewikkeld. Veel van de nuttige tips gebruik ik nog.
Groet,
Peter