Het ontwerp van de seinbrug wat aangepast. De korven en hekjes wat steviger gemaakt. Toch zijn de hekjes nog afgebroken. De korven links en rechts meer naar buiten geplaatst zodat de pantograaf er niet tegenaan komt. Niet helemaal conform het origineel maar dat komt omdat de spoorafstand bij Märklin (6,43cm hart) groter is dan in werkelijkheid. De brug breder maken ziet er vreemd uit en dan zou die hoger moet worden, daarom deze keuze.
De roosters print ik niet mee. Daar heb ik horrengaas voor gebruikt. Printen van gaas kan wel met een aangepaste instelling om een raster te printen maar dat kan niet tegelijk met de print van de seinbrug.
De seinen komen er later nog in. De bedrading kan ik wel verstoppen in de H-balken en ik heb wat uitsparingen gemaakt om die kabels door te voeren.
Het fundament, de voet van de mast moet nog worden gemaakt.
Ook al een poging gedaan om een overspanning (Querträger) te tekenen en te printen. Eerste model was veel te dun. Dit model heeft net wat te dikke balken waardoor de openeningen te klein zijn naar mijn smaak. Het printen van de H-mast (3mm) lukte niet goed. Op 6cm hoogte is het niet meer stabiel genoeg en is de print niet meer strak. Dan zijn supports nodig of de mast plat leggen op de plaat.
De uitlegger (Ausleger) waar de rijdraad aan wordt bevestigd heb ik van ijzerdraad gemaakt. 3D print is te fragiel.
De isolator gemaakt van binddraad. Printen met de 0.4 nozzle met een gat voor het ijzerdraadje lukt niet. De nozzle 0.2 is nog een optie maar dan duurt het printen veel langer.
En hier de video van het printen van de seinbrug.