Het plan om nu de hele zolder te gebruiken voor een treinbaan vraagt wel enige investeringen. Bedragen waar je ook prima een mooie locomotief voor kunt aanschaffen. Maar als ik het omreken hoeveel uren plezier ik daarmee heb stelt het eigenlijk niets voor. En anders is er nog altijd het argument "het was in aanbieding". Dat werkt bij mijn vrouw ook

.
Aanschaf van Hout (110 euro), draad (120 euro), bindruggen voor kabelgoten (30 euro), kurk had ik nog, en de ontbrekende rails (40 euro). Met 300 euro in totaal moet ik toch een eind kunnen komen. Ik mag niet klagen want mijn bestaande hoeveelheid rails en scenery die ik nu ga hergebruiken is vele malen meer waard. Ik zie wel hoever ik kom.
Het plan weer wat verder uitgewerkt met de hoogtes in centimeters vanaf de vloer.

Bijna alles is dubbelspoor. Keerlussen en spiraaltunnels met R1 en R2 bochten. Ik hanteer een maximaal stijgingspercentage van 3,3% voor de R2 bochten. Dus stijgen in de buitenbocht en dalen in de binnenbocht. De binnenbocht heeft dan namelijk een helling van 4%. Dit lukt met al mijn materieel met een sleep van 150 tot 200cm. En ja die bochten zijn scherp en lelijk dus die verstop ik zoveel mogelijk.
De minimale doorrijhoogte bij spoor die elkaar overbruggen is 8 cm. Liever iets hoger. Het plan is de pantografen uit te zetten, net niet tegen de bovenleiding. Nog wel iets bedenken hoe je de panto's zo vast kunt zetten.
Het is een behoorlijk vlechtwerk van sporen. Bijvoorbeeld bijna in het midden van de afbeelding zie je de Pianotondobrug op 100cm hoogte waarna een keerlus volgt die tussen twee andere sporen van 92cm en 108cm hoogte door gaat om daarna weer uit de berg te komen op 86cm hoogte. Een spoor hoger leggen heeft dus direct invloed op een aantal andere sporen. En zo zit de hele tekening vol met dit soort afhankelijkheden.