Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022

Gestart door Marklindak dinsdag 02 november 2021, 08:44:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Dus geen neuheiten  :-)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
We gaan dit draadje dit jaar weer volgen :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Märklineum Modelbaan,..

Gr ad
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
tegen 15 januari 2022 zekers ?  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Heb net vernomen dat ze met een nieuwe type 81 stoomloc uitkomen met bijpassende wagons.
De nummer 39539

Prijs 449 euro

Set personenwagens nr 43054

Prijs 189 euro

Grts Benny

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Personenwagens bij een goederentrein loc?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat vermomde veewagens?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Het is geen DB BR 81, maar een NMBS/SNCB reeks 81. In deze reeks zitten de loks van BR55 die na de 1e wereldoorlog als herstelbetaling naar België zijn gegaan
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Die weiteren Märklin- und Trix-Neuheiten werden offiziell am 18. Januar 2022 bekanntgegeben.

Bron; Stummiforum
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: bigboynl op woensdag 05 januari 2022, 20:34:01
Het is geen DB BR 81, maar een NMBS/SNCB reeks 81. In deze reeks zitten de loks van BR55 die na de 1e wereldoorlog als herstelbetaling naar België zijn gegaan
Hey Hans .
Dat wist ik hoor anders had ik niet type 81 gepost he .
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: bigboynl op woensdag 05 januari 2022, 20:34:01
Het is geen DB BR 81, maar een NMBS/SNCB reeks 81. In deze reeks zitten de loks van BR55 die na de 1e wereldoorlog als herstelbetaling naar België zijn gegaan
Het is ook geen NMBS/SNCB reeks 81 maar een type 81  ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Type 81 was een goederentrein loc. Waarom brengt M* daarvoor een personenwagenset uit?
Zie ===> klik
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Type 81 reed ook personentreinen, foto's genoeg te zien op internet.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Met een maximum snelheid van 55 km/uur moet je wél de tijd hebben voor je reis...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Allez, 'k voel dat we met een ongelovige Thomas te maken hebben  ;)

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Bedankt voor de foto's met klaarblijkelijk geduldige reizigers. Heet geen thomas, doch Wim.
Het begrip "boemeltreintje" is hier wel op z'n plaats...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Wim, vergeet ook niet dat België niet overal plat is en dat op sommige lijnen trekkracht even welkom zal geweest zijn als snelheid.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Een ding kan ik al verklappen Marklin komt voorlopig niet met de NS Vectron . Bron = De kleine Benelux
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat Märklin komt ook niet met een heleboel andere NS-modellen, dus er blijft genoeg te mopperen over straks ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik ben vooral benieuwd of men het nog aandurft om met een Epoche I-model te komen... Bij Brawa komt er dit jaar opnieuw niets nieuws uit wat in deze periode thuishoort. Wellicht Roco? We wachten weer rustig af en bereiden ons voor op het ergste  ;).

Met vriendelijke groet,
William
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Ik ben blij dat De Kleine Benelux Flevoland2012 reeds heeft voorbereid op een komende teleurstelling.

Op basis van de reeds verkregen informatie hoeft Flevoland zich niet zoals in 2021 "Nederland komt er zeer dramatisch vanaf, een zeer oude 1200 loc met een paar goederenwagons, waarom niet net zoals Frankrijk, moderne treinen, koploper bv is zeer lang geleden, maar bv uitbreiding van de DDAR. Maargoed dit wat te verwachten, maar het is wel apart dat hobbyisten die nederlandse treinen willen bij andere merken moeten gaan kijken, die brengen de laatste jaren meer nederlandse modellen uit dan Marklin zelf." over het in zijn ogen geringe aantal Nederlandse items.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Nog een type 81:
SNCB Belgium Railways Steam Locomotive Class 81 81 416 in 1962 - 09/09/1962 - D Trevor Rowe
bron: https://thetransportlibrary.co.uk/index.php?route=product/product&product_id=46239
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
verviers central
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: RodeDuivel op donderdag 06 januari 2022, 14:02:24
Ik ben blij dat De Kleine Benelux Flevoland2012 reeds heeft voorbereid op een komende teleurstelling.

Op basis van de reeds verkregen informatie hoeft Flevoland zich niet zoals in 2021 "Nederland komt er zeer dramatisch vanaf, een zeer oude 1200 loc met een paar goederenwagons, waarom niet net zoals Frankrijk, moderne treinen, koploper bv is zeer lang geleden, maar bv uitbreiding van de DDAR. Maargoed dit wat te verwachten, maar het is wel apart dat hobbyisten die nederlandse treinen willen bij andere merken moeten gaan kijken, die brengen de laatste jaren meer nederlandse modellen uit dan Marklin zelf." over het in zijn ogen geringe aantal Nederlandse items.

ik neem je aan als mijn assistent, scheel mij typen  :D :D :D :D , er komt genoeg NS dit jaar, vanuit marklin mogen ze wel eens komen met c-rails en k-rails met betonnen bielzen, nederlandse bovenleiding ofzo. Ik zie het wel verscheinen op 18 januari. Wat ik nog steeds vind en dat zal altijd zo blijven, maar ieder zijn mening De Kleine benelux is zeer ongeschikt als importeur, van mij mag het terug naar de oude situatie met een eigen Marklin Nederland, maar volgens mij had Firma Keutelman uit Borne ook veel invloed. Maar ik zal op 18 januari mijn zeer gezoute mening geven over de noviteiten van Märklin, als het top is zal ik het zeggen, als het weeeeer niks, zeg ik het ook eerlijk  :P :P :P :P :P
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op donderdag 06 januari 2022, 16:46:05
vanuit marklin mogen ze wel eens komen met c-rails en k-rails met betonnen bielzen, nederlandse bovenleiding ofzo.
Nederlandse bovenleiding vind je bij Sommerfeldt. En betonnen bielzen kun je bij andere railfabrikanten vinden. Ik denk niet dat Märklin daar geld aan gaat spenderen.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 07 januari 2022, 09:43:28

En betonnen bielzen kun je bij andere railfabrikanten vinden. Ik denk niet dat Märklin daar geld aan gaat spenderen.


Waar dan? Niemand produceert 3rail met betonbiels, ik vind de vraag niet zo raar. Evenzo NL bovenleiding, ook dat vind je nauwelijks of je moet het zelf in elkaar prutsen.

Sowieso is Marklin hard aan vernieuwing van haar railsysteem toe maar da's een ander onderwerp.

Gr, Ben.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Da's Weinert met pukostrips, is zeer kleinschalig en kost ruim €27 de meter.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Een engels wissel in C-rail zou het puzzelen voor mijn baan een stuk gemakker maken, ik blijf hopen ieder jaar...
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
 @citaat
Die is er toch?  24624
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Sorry,had duidelijker moeten zijn; een slanke engelse wissel..
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: nobody op donderdag 06 januari 2022, 11:48:41
@citaat Met een maximum snelheid van 55 km/uur moet je wél de tijd hebben voor je reis...

Ja dan heb je ook wat meer de tijd om door het venster te kijken . Zou in ons gehaaste maatschappij soms eens niet slecht zijn   ;)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
65 km in 50 minuten  :D
Ok, ik ben dan wel om 05:30 op het werk te Sloterdijk
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Dit topic gaat toch over Marklin nieuwigheden, niet over reistijden??
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: 1200Blauw op donderdag 06 januari 2022, 13:19:31
@citaat Märklin komt ook niet met een heleboel andere NS-modellen, dus er blijft genoeg te mopperen over straks ;)
Dan kunnen ze mooi capaciteit reserveren voor de ECx die de DB over een paar jaar naar Amsterdam laat rijden. ECx

Ik houd de nieuwigheiden ook in de gaten, met in het achterhoofd dat alles en iedereen waar ik iets nieuws bestel laat weten dat het langer gaat duren voordat er iets komt - zelfs als daar al rekening mee is gehouden.  :(
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Dit hier gaat zeker niet over reistijden, maar dan mag je er nog wel een paar opschonen.
Wat betreft de nieuwigheden, rustig afwachten op een luie stoel met iets erbij.
Er is er altijd wel één die het eerder laat zien :D B).
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Al bekend of er ook nieuwe NS modellen of andere NL modellen uitkomen dit jaar? Vermoedelijk wel weer een 1200?
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Zag net bij een Oostenrijkse dealer de Märklin en Trix Krokodil voorbij komen, van de ÖBB.  Nooit geweten ... Liefertermin:  ca. 1. Quartal 2022.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Klopt. Was een nieuwigheid die vorig jaar werd aangekondigd. Staat bij mij al op de lijst.  :)
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
De ÖBB krok was een neuheit van vorig jaar, maar door de  Corona, waren er onderdelen die ergens anders vandaan moesten komen, verlaat naar dit jaar.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Op het Facebook-kanaal van Trix en Minitrix zijn alvast wat eerste "pixelbeelden" te vinden van de Neuheiten van 2022. De presentatie vindt komende dinsdag om 13.00 uur plaats:

Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
mDDM????
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Meen hier toch iets Nederlands te zien  :D !
Ik zit al klaar ....
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
De 2e foto lijkt wel een Nederlandse stoomloc qua kleur...


#keep-on-dreaming.  :D :D


Roy
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Roy, dat is een KPEV loc denk ik, P8 ofzo
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Word MDDM voor MiniTrix, op facebook van Marklin staat geen pixelbeeld, dus schijnnbaar alleen voor Trix/Minitrix, dus is mijn harde worden richting Meppel niet helemaal voor niks geweest, mogelijk heeft mijn geraas de n-spoorders geholpen  :P :P :P
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Citaat van: flevoland2012 op maandag 17 januari 2022, 01:36:54
Word MDDM voor MiniTrix, op facebook van Marklin staat geen pixelbeeld, dus schijnnbaar alleen voor Trix/Minitrix, dus is mijn harde worden richting Meppel niet helemaal voor niks geweest, mogelijk heeft mijn geraas de n-spoorders geholpen  :P :P :P

Kritiek uitoefenen is heel gemakkelijk. Heeft u, om uw kritiek richting "de Kleine Benelux" te kunnen schragen, concrete voorstellen gedaan in de vorm van dossiers (tekeningen, foto's, NCS nummers, etc.) richting de Kleine? Bent u zich ervan bewust dat de Kleine Benelux niet de eindverantwoordelijke is voor de modellenpolitiek van Märklin, maar dat de afdeling Product management op basis van het gehele assortiment de keuzes maakt? Bent u zich ervan bewust dat de productiecapaciteit zijn grenzen kent en afhankelijk is van beschikbaarheid medewerkers en technische componenten?

Roeptoeteren is bijzonder gemakkelijk. De mannen van de Kleine Benelux doen hun stinkende best, maar zijn afhankelijk van de afdeling Product management in Göppingen. En ook de afdeling Product management dient keuzes te maken om te komen tot een sluitend bedrijfsmodel. En bedenk ook dat de Nederlandse markt niet de grootste markt is.

Grtz,

Wil
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Zo erg vind ik het niet als Märklin niets interessant uitbrengt. Er komt nog genoeg moois van andere merken.
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin Nieuwigheden/Neuheiten 2022
@Rodeduivel,

Iets met "de beste stuurlui".....
We gaan het meemaken, morgenmiddag weten we het 🤩.